Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 19:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 09:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Tänä keväänä ihmetystä on herättänyt moinen käytös:
Keväällä kylmillä keleillä kävi kovin rikkaalla röpöttäen ja kasteli tulppia lyhyillä ajoilla, ratkaisu oli helppo: pieni siirto kaasuläpän anturista (TPS) ja hyvin kävi.

No nyt ilmaston lämpeneminen vihdoin pääsi vauhtiin täälläkin, niin kummastus suuri kylmänä käy kuin enkeli, mutta kun kone lämpiää vaatii tyhjäkäynnin noston tai sammuu. Samoin kierrokset jää päälle ja ampuu putkeen: ensin pähkäilin kaikenlaisia elektroniikasta imuvuotoihin, mutta ratkaisu oli taas TPS:n säätö => hyvin käy taas.

Ongelma on siis periaatteessa korjattu, mutta eihän sen kuitenkaan noin kuuluisi tehdä, eihän? TPS oli kuitenkin hyvin kiinni eikä ollut mitenkään itsestään siirtynyt.

Lämpötila-anturit (ulkoilma ja kannessa kiinni oleva) taitaa olla mittauksen kohde ainakin.

Joskus olen antanut itselle myös kertoa että joissakin kawoissa bensapaineet (bensapumpun paine ja säädin eivät anna enää täyttä painetta kun kone ja pumppu lämpimiä) myös vaihtelevat lämpötilan muuttuessa, jopa siten että paineet jäävät alle ruiskusuuttimien aukeamisrajan? Onko kukaan tuollaiseen törmännyt?

Entäs onko jotain muuta hyvää selitystä?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 22:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
oojala kirjoitti:
Tänä keväänä ihmetystä on herättänyt moinen käytös:
Keväällä kylmillä keleillä kävi kovin rikkaalla röpöttäen ja kasteli tulppia lyhyillä ajoilla, ratkaisu oli helppo: pieni siirto kaasuläpän anturista (TPS) ja hyvin kävi.

No nyt ilmaston lämpeneminen vihdoin pääsi vauhtiin täälläkin, niin kummastus suuri kylmänä käy kuin enkeli, mutta kun kone lämpiää vaatii tyhjäkäynnin noston tai sammuu. Samoin kierrokset jää päälle ja ampuu putkeen: ensin pähkäilin kaikenlaisia elektroniikasta imuvuotoihin, mutta ratkaisu oli taas TPS:n säätö => hyvin käy taas.

Ongelma on siis periaatteessa korjattu, mutta eihän sen kuitenkaan noin kuuluisi tehdä, eihän? TPS oli kuitenkin hyvin kiinni eikä ollut mitenkään itsestään siirtynyt.

Lämpötila-anturit (ulkoilma ja kannessa kiinni oleva) taitaa olla mittauksen kohde ainakin.

Joskus olen antanut itselle myös kertoa että joissakin kawoissa bensapaineet (bensapumpun paine ja säädin eivät anna enää täyttä painetta kun kone ja pumppu lämpimiä) myös vaihtelevat lämpötilan muuttuessa, jopa siten että paineet jäävät alle ruiskusuuttimien aukeamisrajan? Onko kukaan tuollaiseen törmännyt?

Entäs onko jotain muuta hyvää selitystä?

Niinpä minäkin joudun jatkuvasti säätelemään TPS:ää Turbossa. Mieleeni on tullut, että josko tuon säätämisen voisi tehdä sähköisesti eli lisäisi potikan TPS:n perään. No, enpä taida viitsiä alkaa rakentelemaan, kun Turbolla ajot vähenee PikkuHukan myötä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 31, 2009 21:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Ok, hyvä tietää että muillakin kaipaa säätöä välillä, ja tänä vuonna ajelut tuli aloitettua aika koleilla aamukeleillä. Eihän tuo toki suuri homma ole, DFI suojakopan neljä pikkuruuvia auki ja sitten lukitusruuveja inan löysälle ja hakemaan paras tyhjäkäynti lämpimänä => näyttää menevän ainakin oikealle hehtaarille säätö ilman mittareitakin.

Täytyy kuitenkin askarrella t-liitos bensaletkuun (samalla kun vaihtaa yhden pykineen bensaletkun) että saa varuiksi tarkistettua paineet. Samoin hieman pohdin josko ostaisi muutaman irtonaisen NTC-vastuksen (jos vielä löytyisi erilaisilla/pienillä B-arvoilla) niin tuo ilmalämpötila-anturin vaihto olisi ainakin helppo homma ja voisi helpostikin askarrella, vielä kun taitaa sopivia liittimiäkin löytyä laatikosta.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2009 16:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Samaa tekee kuin Oojalla,pitänee koitta tuota tps säätöä.Kunhan nyt sais ton laturin enste
kuntoon,mitähän seuraavaksi??Tuntuu viat kasaantuvan TAAAS kerran. :hammer: :hammer:
mut :jook: taas.

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 06, 2009 21:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Akun ja joidenkin sähköjohtojen vaihdon yhteydessä tuli huomattua että taas vaatii vähän säätöä, mutta tuli huomattua myös että regulaattorin alipaineletku oli kärsinyt ja löysällä (ilman klemmaria) => kokeillaanpas ensin mitä sen korjaaminen vaikuttaa.

Akun vaihto jäi näin myöhään, kun on aina jotenkin jaksanut startata, mutta ihan hilkulla on kokoajan ollut, onneksi ruisku starttaa nopeasti :)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 06, 2009 22:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 21:37
Viestit: 18
Paikkakunta: Aura
Mulla auttoi -85 1100 GPz:tan nykimiseen akun vaihto, Epäilin itsekin ensin bensavikaa. Kierrosmittarin neula nypytti 3-4 tuhannessa ja kone
nyki. Talvella jäi akun lataus tekemättä, kun keväällä apuvirralla käyntiin, niin rikoin suuttimen :shock: :uaa:
Akku on kohtalaisen halpa osa, kannattaa vaihtaa jos epäilyttää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 07, 2009 07:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Miten suutin on rikki? Ei ehkä voi sanoa tyyppiviaksi, mutta olen kuullut että joskus on ongelmaa että suutin jää vuotamaan (joka ei nyt ole ehkä yllättävääkään 20...30 vuotta vanhalle teknikkalle). Ei ole kokemusta/tietämystä saako purettua ja puhdistettua.

Miten tuo apuvirran antaminen vaikuttaa ruiskusuuttimiin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 07, 2009 08:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 21:37
Viestit: 18
Paikkakunta: Aura
Kela rikki, vastus ääreton. Pitäisi olla kai jotain 2-3 ohmia.
Epäilen rikkojaksi huonoa akkua + apuvirtaa, kun hajosi käynnistäessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 13:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Eipä auttanu tps:n säätö,rupes huonommin pisteleen,takas vanhaan kohtaan. :eitajuu:
Käy kylmänä kuin olis ryyppy päällä (ei itellä)kokoajan, mut kun lämpenee tasantuu käynti.
Vikaahan näissä tuntuu olevan näin vanhenmiten.Mutta eiku paanalle perjantaina Kuopioon. :jook:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2009 09:53 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Suosittelen Meqaruuttaa, jos kovasti ongelmia orggiss ruuttan kanssa.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2009 07:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
No perkeles,eilen kävin tankaamassa tankintäyteen tämänpäivästä lähtöä kuopioon ajatellen niin eikös ruvennu ampuun putkeen ja pienemillä kieroksilla sammu kokonaan ja voltit näytti 8v.kotiin kuitenkin pätkytin. :protest: Otin kytkinkopan auki ja kas,yksi laturin johto oli ollut lohkon ja kopanvälissä ja siintä sai maihin.Oma moka kasatessa :hammer: .No korjasin vian ja latasin akun,pärähti het tulille,koeajo kuitenkin osotti että sama pätkytys jatkuu ja jatkuu.
Tuntuu että välillä virrat katoaa hetkeksi.? :eitieda: :eitieda: Mikähän perr...vika taas. :surrender: Noh sain kaverilta pyörän lainaan,tosin Hondan ,mutta körötellään sillä nyt
Kuopiooon :dokut: :jook: :jook: Kyl maistuu ku(jos) peril pääsen. :uaa:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2009 09:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
voimia rasa-ukolle, ku kerettiläisellä joutuu tulemaan :mrgreen: :yesyes:

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2009 17:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Mun -84 1100 UT -ruutassa oli samaa ongelmaa ja kaikki kävin läpi ja antureitakin vaihtelin ja ruuttaboksin komponentteja juottelin jne. Loppujen viimeks ei muu auttanu kun tilaa saksan eBaystä käytetyt ruutta-ja sytkäboksit, sitte toimi siihen saakka kun myin.

Suosittelen joko Megatruuttaa minäkin tai kaasarointia. Siinä boksissa on 80-luvun elekroniikkaa joka alkaa vanhemmiten renaamaan. Konkat kuivuu jne..

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2009 18:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Ja ne
JaL3 kirjoitti:
eBaystä käytetyt ruutta-ja sytkäboksit

Ruutta toimii vieläkin, sytkäboksin jouduin vaihtamaan uuteen, ja vaihdan taas kohta kun viittis(ennakoltaan sopivampaan). Sytkäboksissa oli vika joka pätki hyvin harvakseltaan lämmettyään, sen paikallistaminenkin vaati melko monta kokeilukertaa, kun piti aina lämmitellä 15...30 minuuttia ja ihmetellä vieläkö pätkii.

rasanen, jos tarviit vararuutan boksin lainaan, tai varasytkää, ilmoittele YV:llä. Mutta tarkista ensin tulpat (ettei kaikki tai joukossa ole nokisia tulppia) ja tarkista myös TPS säätö uudelleen ladatulla akulla, minulla tuntui että akun vaihto (eli sinulla muuttui myös lataustilanne) vaati uuden säädön?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 08:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Kuopiosta koiuduttu,Kerentiläinen sentään pelas kokomatkan vaikka ölppiä män 2 litraa,no tulihan siintä reisusta melkeen 1000km ajoa.Kawan kimpuun pitäs käydä,kattelen tosa ensin noi tulpat ja uudenakun käyn hakemassa ym. pistän Oojalalle sitten yv:tä jos tarviin kokeilu osia. :eitieda:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 21:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 21:37
Viestit: 18
Paikkakunta: Aura
http://www.gpz1100ut.de/
Sieltä Tipps & Technik :lukea:
Löytyy jotain tietoa.

_________________
Z1A 900 1974.
GPz R1 750 1982.
GPz 1100 1985.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 23, 2009 10:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Ic ikgniter type 21119-071 oli sisältä tän näkönen, :yesyes: joko tehny oikeen remppaa :hammer: alakulmassa ton mössön alla näyttäs olevan pikkasen mustunutta kohtaa,eppäilen että siellä se vika piilee pätkytykseen. :miekka: Katotaan nyt jos saisin oojalalta koe osan :surrender: :eitieda:


Liitteet:
ic igniter 21119-071 [].jpg
ic igniter 21119-071 [].jpg [ 15.97 KiB | Katsottu 13289 kertaa ]

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 23, 2009 19:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
No joo noi mömmöt kuulemma kuuluu olla tuossa, :lukea: sain oojalalta sytkäpoksin lainaan ja kas kummaa,eipä pätkyttäny enää :king: kyllä se siintä taas,eiku :jook:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 24, 2009 01:23 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
rasanen kirjoitti:
No joo noi mömmöt kuulemma kuuluu olla tuossa, :lukea: sain oojalalta sytkäpoksin lainaan ja kas kummaa,eipä pätkyttäny enää :king: kyllä se siintä taas,eiku :jook:

Niin pitääkin eli Turbon ruiskuboksissa tuota mömmöä on käytetty todella ahkerasti - onko sen tarkoituksena tukea komponentteja tärinän varalta vai vaan tehtaan v--tuilu eli estää/hankaloittaa boksin korjaamista.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 24, 2009 11:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Kukahan näppärä tollasen vois korjata :eitieda: ei taija niin ihmeelinen olla? :lukea:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 24, 2009 22:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Tiedä tuosta näppäryydestä, mutta se mikä sulla on nyt lainassa on avattu ja tinauksia paranneltu. Se 10-napainen liitin siinä oli kaikista ikävin irrotettava.

Kokeile ja raportoi miten toimii.

Uudemmat boksit ne vasta ikäviä on, ne on ihan täynnä mustaa kumia, niille ei voi tehdä mitään.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 12, 2009 20:31 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Muistelisin että joku on onnistunut liuottelemaan noita suojavaluja tinnerillä (vaatii päiviä) sekä maalinpoistoaine + kynsiharja on kans kuulemma toiminut. En oo ite koskaan koittanut kun ei noista bokseista mulle mitään korjattavaa löydy...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 24, 2009 12:15 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
lämpötiloille se ruiskun ulkolämpötila-anturi on todella herkkä. kylmään tunneliin ajaessa ja sieltä ulos, niin tyhjäkäynti pomppaa 4000-5000 korville. tasaantuu taas kun muutaman kilsan ajelee kuumemmassa ilmassa.

samantapaista, paitsi ei nosta tyhjäkäyntiä, mutta nostaa polttoaineenkulutusta - on uudemmissakin ruiskukawoissa. tusinaärrä on juoppo kun ulkolämpö laskee alla 10C. juoppohan se on muutenkin, mutta kulutus pompsahtaa kylmässä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com