Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Venttiilinohjurinkumit
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 19:48 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 21:04
Viestit: 22
Paikkakunta: Vantaa
Huomasin juuri sytytystä säätäessäni että toiselta puolelta heittää hieman savua. Teki saman joskus viime kesänä mutta ilmiö meni ohi ja unohdin koko jutun. Epäilen kuitenkin että vanhat kumit ovat korppuna ja siksi savuttaa silloin tällöin. Mitenkä asian voisi helposti varmistaa ennen kuin lähtee purkamaan. Vaatiiko kumien vaihto vanhassa (-78) tonnisessa koneessa kannen irroituksen vai onnistuuko kumien vaihto jotenkin muuten? Olen ymmärtänyt että joissakin autoissa onnistuu. Tarvitaanko hommaan jotakin erikois työkaluja? En haluaisi enää tänä talvena mihinkään isompaan remppaan mutta eihän sille mitään voi jos niin käy.

_________________
KZ1000B2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 20:01 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
jos pölläyttää pelkästään käynnistäessä ja loppuu miltei heti niin sieltähän se tulee. hankala on vaihtaa kantta irroittamatta...vaikka olen semmoistakin kuullut. samalla avauksella sitä tarkistaa kannen kunnon muutenkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 20:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ohjurinkumit voivat olla osasyyllisenä lievään savutukseen, toinen ovat öljyrenkaat, jotka eivät kaavi kunnolla öljyä pois seiniltä. Molemmissa oireet hieman samanalaiset, pöläyttää joutokäynnillä varsinkin kylmällä koneella. Ohjurinkumien vuotaessa öljy roiskahtaa käynnistyksessä juuriputkeen ja savuttaa palaen putken lämmetessä jonkin aikaa putken päässä, kuumana ei niinkään esiinny, kun taas öljyrengas vamma näkyy kuumallakin koneella selvästi.
Molemmat pitää korjata kansi ja sylinterilohko irroittamalla, mutta jos savutus on vähäistä, kannattaa tehdä homma jonkun muun työn ohella, kun maksaa ainakin kunnon tiivareiden hinnan kumminkin, mikäli sietää itse pelin öljynkatkua.
Joskus on kuullut kikkoja noiden venttiilivarrenkumin vaihtoon paineilman avulla tai narua syöttämällä sylinteriin ja painamalla se mäntää ylöspäin vastaantyöntämällä, mutta en ole itse kokeillut moisia kikkoja.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Venttiilinohjurinkumit
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 20:18 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 21:04
Viestit: 22
Paikkakunta: Vantaa
Jos kannen ottaa auki pitääkö se aina viedä oikaistavaksi johonkin? Miten Öljyrenkaan vaurioituminen näkyy renkaassa? Itselläni oli joskus historiassa autona tuommoinen Datsun 100A, josta oli kumit mennyt. Se oireili nimen omaan tyhjäkäynnillä. Kawa ei ole kyllä syönyt öljyä, ei viitsisi turhaan avata mutta pitää varmaan vielä kokeilla. Pyörä kuitenkin käy hyvin ja tasaisesti.

_________________
KZ1000B2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiilinohjurinkumit
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 20:39 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
timo kirjoitti:
Jos kannen ottaa auki pitääkö se aina viedä oikaistavaksi johonkin? Miten Öljyrenkaan vaurioituminen näkyy renkaassa?


kannen "kierouden" voi tarkistaa metalliviivaimella,mutta harvoin se vaatii oikaisua... öljyrenkaat ei yleensä vauriodu vaan ne yksinkertaisesti väsyy ja kuluu aikaamyöten. sieltäkautta tuleva öljynsyönti kyllä näkyy öljynkulutuksessa ja savutuksena varsinkin kuumana hanaa anettaessa. venanvarsikumien kautta tuleva vuoto ei lisää kauheesti öljynkulutusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiilinohjurinkumit
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 22:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
timo kirjoitti:
Jos kannen ottaa auki pitääkö se aina viedä oikaistavaksi johonkin? Miten Öljyrenkaan vaurioituminen näkyy renkaassa? Itselläni oli joskus historiassa autona tuommoinen Datsun 100A, josta oli kumit mennyt. Se oireili nimen omaan tyhjäkäynnillä. Kawa ei ole kyllä syönyt öljyä, ei viitsisi turhaan avata mutta pitää varmaan vielä kokeilla. Pyörä kuitenkin käy hyvin ja tasaisesti.


Jos ei kerran öljyä edes syö ja toimii hyvin jättäisin avaamatta, koska avaaminen poikii aina kalliita lisätöitä. Pelkät männänrengasarja yhteen mäntään maksaa 50 e luokkaa ja pelkkä rengastus tuo iloa yleensä vain lyhyeksi aikaa. Kun avaat koneen yläpään sieltä kannattaa vaihtaa mahdollisimman paljon osaa samalla avauksella, rullaketjullisessa koneessa om paljon kalliita osia vaihtolistalla uudempiin riviketjullisiin verrattuna. Yleensä koneen metelistä pystyy päättelemään vaihtotarpeen lähestymisestä tässä konetyypissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: venttiilinohjurinkumit
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 09:08 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 21:04
Viestit: 22
Paikkakunta: Vantaa
Näin se varmaan on että kannattaa ajaa vain ja katsoa mihin homma kehittyy. Laittaa sitten seuraavana talvena koko yläkerran kerralla kuntoon.

_________________
KZ1000B2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiilinohjurinkumit
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 11:24 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jim Goose kirjoitti:

Jos ei kerran öljyä edes syö ja toimii hyvin jättäisin avaamatta, koska avaaminen poikii aina kalliita lisätöitä. Pelkät männänrengasarja yhteen mäntään maksaa 50 e luokkaa ja pelkkä rengastus tuo iloa yleensä vain lyhyeksi aikaa.


1100 cc 0,50 ylikoko rengassarjan lähtöhinta oli Sumekolla 84€/mäntä. Just kun jouduin yhden setin tilaamaan... Siihen päälle tiivarit (orggis) noin 150€, joten pientä savutusta voi kannattaa sietää. Tekee sitten kunnon rempan aikanaan eli kannen kunnostus, poraus, männät yms kertakonkurssina.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com