Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 18:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2009 10:16 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2008 14:27
Viestit: 13
Paikkakunta: Pori
Zephyri on alkanut puutumaan 2000-3000 välillä.Tuntuisi ettei saa bensaa,tai saa liikaa.

Alkujaan murheet ovat alkaneet kohokammioihin päässestä liasta,kaasarit alkaneet uittaa ilmafiltterille ja käymään huonosti.

Muutaman kerran tyhjennellyt kohokammiot jonka jälkeen taas ollaan menty hetken aikaa.Viime kerralla laitoin bensa-suodattimen hanan jatkeeksi.Hanasta olen käyttänyt pri-asentoa tämän jälkeen,koska tuntui että normi asennossa
alkoi puutua myös ylemmillä kierroksilla.

Voisiko mahdollisesti persiillään olevat bensa pinnat aiheuttaa tollasta vai mikä kumma,koska heti 3000 jälkeen meno taas
maistuu hyvinkin.Vai ahdistaako tuo filtteri kuitenkin liikaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2009 11:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
D51 kirjoitti:
Zephyri on alkanut puutumaan 2000-3000 välillä.Tuntuisi ettei saa bensaa,tai saa liikaa.

Alkujaan murheet ovat alkaneet kohokammioihin päässestä liasta,kaasarit alkaneet uittaa ilmafiltterille ja käymään huonosti.

Muutaman kerran tyhjennellyt kohokammiot jonka jälkeen taas ollaan menty hetken aikaa.Viime kerralla laitoin bensa-suodattimen hanan jatkeeksi.Hanasta olen käyttänyt pri-asentoa tämän jälkeen,koska tuntui että normi asennossa
alkoi puutua myös ylemmillä kierroksilla.

Voisiko mahdollisesti persiillään olevat bensa pinnat aiheuttaa tollasta vai mikä kumma,koska heti 3000 jälkeen meno taas
maistuu hyvinkin.Vai ahdistaako tuo filtteri kuitenkin liikaa?

Ei se filtteri ainakaan paranna bensan virtausta, mutta oudolta tuntuu, että onglemat pienillä kierroksilla. Ettei vaan olisi päässyt joku roska myös tyhjäkäyntipiiriin - kaasarit ultraäänipesuun.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2009 11:52 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Ultraäänipesua vois kokeilla nyt ensihätään kaasareille, ja hanan putsaus myös.
Hanasta pitäis tulla melko komea kaari on- asennossa, sen voi helposti tarkistaa ottamalla letkun irti hanasta ja päästämällä astiaan. Hanan eri asennoissa tottakai. Ja noista bensafiltteristä on vissiin vähän huonoja kokemuksia, joten koeta myös ilman sitä.
Ko. mopolla tuntuu olevan taipumusta kyseisen kierrosalueen nikotteluun. Mulla on samaa vaivaa, joka tosin alkoi 4-1-putken asennuksesta. Käytin Zephyrin toissa viikolla dynossa, ja putken myötä (muu on siis vakiota, paitsi ilmafiltteri jo ed. omistajan toimesta K&N) on seokset varsinkin tolla alueella todella rikkaalla. Erikoista, kun tietäjät täällä sanovat seoksien laihentuvan avaramman putken myötä, mutta mulla on just päinvastoin, koko kierrosalue rikkaalla, tossa 2-3 tonnin paikkeilla ei riitä mitta-asteikko (alle yhdeksää ei näyttänyt).
Onkos sulla putki vakio?

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2009 15:13 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2008 14:27
Viestit: 13
Paikkakunta: Pori
Orggis putkilla vedellään.
Pitää kokeilla taasen tyhjätä kammiot ja ottaa filtteri pois välistä

Niin se piti vielä mainita että häiriö ilmenee aina jos isommalla vaihteella lähtee vedättämään.
Ei esim. paikaltaan lähtiessä huomaa mitään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 20:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Onko kaasareiden neuloulojen korkeuteen kajottu?

Onko tämä "puutuminen" havaittavissa tasaisesti kaikkien sylinterien osalta?

Jos jälkimmäiseen kysymykseen vastaus on "kyllä", voidaan aavistella, onko sytytysennakko tai nokka-akselin ajoitus päässyt muuttumaan?

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com