[Edit] Raato oli tuohon ehtinyt vastatakin,
mutta jos virtakytkin eikä tappokytkin (ovat peräkkäin sarjassa napin kanssa) auttanut startin sammumiseen, on vika niiden jälkeen:
- eli siellä on se suorakaiteen muotoinen alumiinirele akun takana, sen toinen puolisko on starttirele ja toinen pää/ruiskurele (harvinainen kapistus, ei käy mikään yleismalli tilalle, älä tuhoa)
- tai solenoidi
- oikosulku plussanpuolelle jossain johdossa
- sähköistysviritykset edellisiltä
Minä en oikein tuosta saanut selville että auttoiko se solenoidin vaihto siihen ettei startti enää jäänyt "päälle" ja tuliko sitten toinen vika ettei starttaa ollenkaan, vai miten?
Starttaamiseen vaikuttaa myös vapaan kytkin, sivujalan kytkin?, kytkimen kytkin (muistista?), muttei minkään noista vika aiheuta päälle jäämistä, vaan starttaamattomuutta. Päällejäämiseen voisi vaikuttaa joko releen tai solenoidin jumittaminen, starttinapin jumi? tai jonkun kotimekaanikon johtoviritykset releet, oikosulut?
Jos irroittaa pikkuliittimen (pun/musta(tai sin)=+12 V startin aikana, ke/mu=maa johdot) solenoidista pitäisi starttauksen loppua, jos vielä päällä on solenoidissa vikaa.
Onko kytkentäkaaviota käytössä/tarvitsetko? Jos tarvitset laita yksityisviestinä email osoite, johon voi lähettää.
(tuo ei auta startin sähköjen täydelliseen vianhakuun, koska siinä ei ole kuvattu sulakeboksin ja releiden toimintaa, mutta näkee ainakin johtojen värin mitä seurata, onhan nuo sitten kuvattu huoltokirjassa esim. Clymerin M451 tai jos jostain saa käsiinsä, niin kawasakin oma)
http://www.amazon.com/Clymer-Manual-Kaw ... 645&sr=8-3