Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 07:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 14:53 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
Tervehdys Foorumille!
Kannattaako olla huolissaan ja ryhtyä korjaustoimiin jos laturi tikittää vai painaa kaasua ja antaa tikityksen peittyä muun murinan alle?
ps.haisee muuten aikas paljon bensalle kawa tallissa,onko ominaispiirre vai kannattaisko sillekin tehdä jotain?


Liitteet:
26042011188.jpg
26042011188.jpg [ 164.37 KiB | Katsottu 11424 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 16:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Laturista en tiedä mutta avaappa öljyn täyttö korkki ja nuuhkaise ettei vaan bensaa ole valunut alakertaan tai katso silmästä öljymäärää ettei ole lisääntynyt, taannoin velipojan pyörässä oli neulaventtiili vuotanut ja moottoriöljyjen seassa oli reippaasti bensaa joka teki tuoksuja talliin...

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2011 16:16 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
:axe: ...eikö kenelläkään ole ollut samanlaista tikitystä/naputusta/siritystä päältä katsottuna moottorin vasemmalta puolelta..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2011 16:41 
Morjens! Jos asia vaivaa, niin ottaisin laturinkopan auki, ja tarkistaisin roottorin kiinnityspultit. Omassani alkoi aikanaan kuulua pientä ylimääräistä ääntä, joka pikkuhiljaa muttui kolinaksi. Syy > Pulttien löystyminen.


Ylös
  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2011 08:06 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
ylimääräiset äänet johtui luultavemmin yhdestä roottorin magneetista ,joka on haljennut ja pala irronnut jo edellisten omistajien aikana ,koska palasta ei löytynyt mistään..

uskaltaa varmaan käyttää näinkin vai mitä mieltä olette?
uusi maksaa maltaita ja ei äkkiseltään ihan lähettyviltä näyttäisi olevan saatavilla..


Liitteet:
04052011202.jpg
04052011202.jpg [ 185.03 KiB | Katsottu 11305 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2011 17:16 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Liekö muuta ongelmaa tuosta kuin mahdollinen (lievä?) epätasapaino :eitieda:

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2011 17:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos laturi lataa, niin ei muuta kuin kovaa ajoa. Akulta koneen käydessä saisi löytyä jännitettä 14 Voltin päälle :kontrahti:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2011 20:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Jos joskus irtoo isommin magneetit (epoksiliima haurastuu ja irtoaa), alkuperäistä parempi ja halvempi on electrexin kokonaisella kehällä varustettu malli:
http://www.electrexworld.co.uk/ro3-rotor-2762-0.html

(siinä isoimpana näkyvässä halvassa hinnassa ei ole veroja eikä postikuluja...)

(Itse vain hieman liimailin välejä ja ulkoreunaa J&B Weld metalliepoksilla, joka pullisteli hassusti magneettikentässä ennen kovettumista)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2011 10:45 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
..juuri näin. yksi kolmesta magneetista oli murtunut kolmeen osaan ja yksi niistä mitä ilmeisimmin aiheutti tikittävän äänen. myös magneetti murskaa löytyi rattaiden kyljistä ym.. joten delvacit :serla: ja suodatin kai sitten menee vaihtoon myös :drunk:
electrexworldilta roottori tilattu sitä odotellessa :heppa:
onko muuten normikierteellä toi roottori kiinni?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2011 17:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Roottori on kiinni pelkällä kartiolla kiinni kampuran päässä. Irroitus vaatii sopivan pultin, joka käy roottorin kierteelle, kun kiinnityspultti on irroitettu ensin välistä. Roottoria täytyy pitää kiinni irroituksen ajan omalla työkalulla, tosin pulttipyssyn rekyylillä saattaa irrota ilman kiinnipitoakin.
Startin vapaakytkin on pultattu roottorin taakse kolmella kuusiopultilla, ne siirretään uuteen roottoriin, lukkoliimaa kierteisiin sitten :manaa: Kaikki kierteet on normaalit oikeakätiset :kontrahti:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 10, 2011 11:13 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
Jaahas... nyt on uusi roottori kiinni koneessa ja startin vapaakytkimessä uudet jouset+painimet. kone kasassa ja mopo ulkona,mutta startti pyörii tyhjää :takoo: eli missä on voinut mennä vikaan? :storm:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 10, 2011 11:15 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 10, 2011 15:27 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eihän jäänny väliratas pois startin ja vapaakytkimen välistä :takoo:
Kokeile laturinkoppa irroitettuna startata, pidä ruuvarilla pikkuratas sivusuunnassa paikallaan. Keskituella ei heti öljykään lennä. Noin näkee mitä livenä tapahtuu koneessa :shock:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 10, 2011 16:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Eipäs osaa sanoa, mutta välyksetkin täytynee tarkistaa, siellä on kumi, joita saa eri leveyksillä (damper rubber), starttikytkimen rattaan tulisi liikkua hieman "nihkeästi" kun välirattaat on poissa, mutta ei luulisi tuohon vaikuttavan?
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-kz10 ... 62017.html

Ainakin voi kokeilla pyörittää ratasta ottaako edes käsin kunnolla kiinni toiseen suuntaan, voisikohan myös olla sen verran kulumaa, että osien sekoittaminen/kääntäminen vaikuttaisi jotain heikentävästi?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2011 10:56 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
tervehdys taas.. syynä tähän tyhjänpyörimiseen oli electrexin roottori mihin ei käy kawan alkuperäinen pultti.. eli roottori jäi löysälle vaikka pultti oli tiukasti kiinni...
nyt pultti vaihdettu ja hyvin käynnistyy, mutta kuuluu pirunmoinen :kk: nakutus taas kerran...
liitteeseen ei valitettavasti saanut ääntä wav tai mp3 joten nakutuksen voi kuunnella täältä http://www.mediafire.com/?0b0vj1isc8evtqg
:takoo: taas joutuu aukaisemaan roottorikopan :takoo:
oisko kellään mitään ideaa mistä tämä johtuu?? :noidea:
aurinko paistaa ja pyörä seisoo tallissa.. :storm:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2011 12:54 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
jaaha... yksinkirjoitukseksi menee,mutta tässäpä nämä kaksi toisiaan hinkkaavaa materiaa on (todennäköisesti,koska päräytin koneen käyntiin ilman koppaa ja siististi kävi...)
en kyllä ymmärrä miksi roottoriin on jätetty tuommoinen ulkoneva nysä?


Liitteet:
2.jpg
2.jpg [ 84.89 KiB | Katsottu 11099 kertaa ]
1.jpg
1.jpg [ 82.69 KiB | Katsottu 11099 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2011 16:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Johan vastustaa, ei ymmärrä mikä tuollainen uloke olisi, kannattaa ehkä laittaa electrexiin reklamaatiota ja pyytää pikkusen hinnanalennusta. Esimerkkikuvassa tuollaista levyä ei taida olla ollenkaan, mutta kannattaako rälläköidä poiskaan, jos tasapainotus kärsii? Johtoja paikallaan pitävä levykin taitaa olla nätisti niiden tappien takana, mutta kaipa tuolta vähän kaikkia hieman virittelemällä saa välystä takaisin (ei ainakaan ole hieronut kai kuin pellin keskiosaa). Minulla ei ollut valitettavasti omaa kokemusta kuin Electrexin staattorista.

(voiko tuossa kampiakselin päätylaakeri olla loppu ja se heiluu niin paljon että staattori otti kiinni magneettiin ja nyt ohjauspeltiin - tuskin sentään on mahdollista)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2011 18:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Veikkaisin tuon roottorin ulokkeen olevan jonkun toisen pyörämallin, johon sama roottori muuten kuuluu, niin sen kärjettömän pic-upin magneettiuloke.
Luulen että tuon kärsii rälläköidä pois ilman suurempia tasapainohäiriöitä, jos vasta puolella ei näy mitään vastapainoa. :viulu:
Tuskin kampuran laakereissa mitään vikaa on, aika lähellä se pyyhkii vakiollakin roottorilla tuota peltiä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 12, 2011 14:25 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2011 09:13
Viestit: 12
:rock: ...kawa viimeinkin takaisin liikenteessä! :rock:
kopan piuhan suojapeltiä vääntelemällä ja nysästä millin viilaamalla roottori pyörii nätisti.
electrexworldin roottoria olis kannattanu mittailla ennen asennusta.. ainoa mitta mikä täsmää on sisähalkaisia.
kummallista ettei myyjä vaivaudu ilmoittamaan tuosta mitään eikä siitä ettei alkup.kawan roottoripultti käy electrexworld roottorin kanssa...

summa summarum : laturin tikittävä ääni mitä todennäköisemmin johtui vapaakytkimen jousesta mikä oli poikki...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com