Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 18:27

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: z1000A1-77 lataus
ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2006 17:45 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 23, 2006 10:37
Viestit: 8
Paikkakunta: Maalahti
Latasin akun täyteen, ja hyvin käynnistyi kickstartilla. Tuntui että sähköstartti ei jaksanut kunnolla pyörittää konetta. Sitten sellainen 30 km ajoa, ja sitten kun seuraavan kerran laitoin käyntiin (taas kickillä) kone sammui kun laitoin valot päälle. Akku tyhjä, siis jotakin vikaa latauksessa. Itse olen vasta aloittelija joka kaipaa korjausneuvoja viisaimmilta. Kiitos etukäteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2006 18:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
http://jumbo66.adsl.netsonic.fi/phpBB2/ ... .php?t=579
Tuolla on joitain neuvoja :P

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2006 18:03 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Melko suurella todennäköisyydellä laturin käämi on mennyt. Ota vasen muovinen sivukoppa pois ja siellä on liittimiä rivissä, ota niistä oikeanpuoleisin sininen irti ja siellä on laturin kolme johtoa pinkki, keltainen ja vaaleansininen. Mittaa ekana jokaisesta yleismittarilla runkoa vasten onko yhteyttä, ei saisi olla yhtään, eli mittari pitäisi näyttää ääretöntä vastusta. Keskenään noista johdoista mitaten 0,56-0,84 Ohmia.
Käämi kannattaa hommata uusi tai käämityttää vanha uudestaan jos vanha osoittautuu palaneeksi.
Jos nuo testit näytävät sen olevan kunnossa mittaa seuraavaksi paljonko noilta kolmelta johdolta toisiaan vastaan mitattuna tulee vaihtojännitettä AC Voltteja. Jotain päälle 30 V pitäisi tuon vanhan tyyppisen (-78 asti)käämin työntää vaiheiden väliltä 4000 rpm.
Jos sekin on ok, katso paljonko akulle tulee DC Voltteja samoilla rundeilla 13,5-14,8 V.
Noilla nyt alkuun kumminkin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2006 18:46 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jos eli kun se laturi on rikki, pukkaa meili lontoon kielellä jeff@z1enterprises.com ja saat sen todennäköisesti halvemmalla kuin mistään täältä. Sitä paitsi se tulee Jeffiltä yleensä todella nopeasti. Maksu hoituu visalla; annat tarvittavat tiedot hänelle eli kortin numero, kääntöpuolelta 3-numeroinen turvakoodi ja voimassaoloaika.

Tilasin Jeffiltä viimeks APEn nokankiristäjän ja tuli 7 päivän päästä tilauksesta ja tänään tilasin APEn kytkinlevy+jousi -setin. Hänelläpä sattui olemaan sellanen ihan hyllyssä :shock: joten saattapi olla mun työpöydällä ensi viikolla jo. Eikä enää lipsu 8) saattaa jopa etupyörä pompsahtaa irti asvaaltista :P

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 10:00 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 23, 2006 10:37
Viestit: 8
Paikkakunta: Maalahti
Aloittelija kysyy lisää. Voiko tällainen latusvika johtua viallisesta akusta, tai hapettuneista liittimistä tmv. Olisi kivaa jos vika olisi halvempi kuin uusi laturi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 10:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Voihan se toki olla irtonainen liitos latauspiiristä tai jopa väärinkytkentä. On meinaan mahdollisuus kytkeä lataus kulkemaan pääsulakkeen kautta, jolloin lataus toimii niin kauan kun pääsulake kestää ja sen jälkeen alkaa hiipumaan akun jännite pikkuhiljaa.
Mittaa nyt mitä akulle tulee kun peli käy. Jos siellä on 12V tai yli tai alle ja laskee koko ajan, silloin ei lataa ollenkaan.
Jos lataa, mutta vain vähän 12,2 korvilla, on käämi varmaan menossa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 11:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
kawaz1000 kirjoitti:
Aloittelija kysyy lisää. Voiko tällainen latusvika johtua viallisesta akusta, tai hapettuneista liittimistä tmv. Olisi kivaa jos vika olisi halvempi kuin uusi laturi.


Tossa just samoja aioita pähkäilin. Lataus näytti mulla 13,5V 4.000rpm mutta laturin arvot olivat kunnossa. Putsasin kaikki maadoitukset, kävin läpi johtoliitoksen CRC:llä ja ostin uuden Yuasa-akun. Mittaus noiden juttujen jälkeen tuotti tasaisen 14,4 latauksen sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 15:28 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Juu, eikä kannata panikoitua vaikka laturin vaiheista olisikin yksi pimeänä. Mulla kävi niin, otin laturin käteen ja kattelin käämejä. Siellähän oli just pakkojen välistä palanut lanka poikki!

Laitoin abikohylsyn siihen, juotin liitoksen tinalla ja suihkuttelin lakkaa päälle ja avot: sillä on menty yli 20000 kilsaa ja hyvin pelittää!



:D

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com