oh2jxn kirjoitti:
Nyt kun tuli jenkkilästä osia niin pitäisi vaihtaa kaasareiden molemmilla puolilla oleva kumitavara.
Kyseessä siis kz1000 ja 1980 ltd, moottori on tosin 1977.
Onko joku järkeväksi koettu järjestys miten työ kannattaa tehdä?
No sen jälkeen kun bensatankki on nostettu pois, niin voipi katsoa että miten ahdas tila on. Ilmanputsarin tyyppi on yleensä se mikä vaikuttaa eniten tuohon järjestykseen. Jos kaasareita ei ole tarkoitus huoltaa, ja vaijereissa riittää mittaa, niin vaijereita ei välttämättä tarvitse irroittaa. Useimmiten kyllä. Monessa tapauksessa kaasaripaketin saa ketkuteltua välistä, mutta kun kumikurkkujen vaihto on kyseessä, niin kannattanee ne kurkkujen laipan pultit irrottaa, niin paketti irtoaa helpommin. Ne kurkut tosiaan on hyvä vaihtaa, ehkä jopa viiden vuoden välein. Vaikkei niihin tulisi edes halkeamia, niin niillä on toinenkin vittumainen piirre. Ne kutistuu! Omassa pyörässä oli halkaisija ainakin 2 milliä kutistunut, kun mittailin viimeksi vaihtaessa.