Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Kesä 15, 2014 18:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Tässä on nyt varmaan (ainakin) kaksi vikaa samassa paketissa: kolmelle putoaminen ja kierrosten ylös jääminen.

Kakkospytyn pimeyteen koneen käydessä seuraavat testit:

Kokeilin imuilman vähentämistä käsipelillä - ei vaikutusta.
Kokeilin suihkuttaa CarbuCleaneria synkronointinipasta imukurkkuun - ei vaikutusta.

Johtopäätös: sähkövika.
Mittasin sytytyspuolien ensiöpuolen ohmit ja ne on 1,5:ssa, kuten pitääkin.
Vaihdoin piruuttani ykkös- ja kakkospytyn tulpat keskenään ja tämän jälkeen hiljenikin ykköspytty.

Johtopäätös: osta uudet tulpat.
Vaihdoin tulpat ja kone käyntiin. Kävi hienosti ja otti kierroksia ja tuntui kierrokset palautuvankin. Ei muuta kun putsarin kurkut kiinni ja liikkeelle.
No, kierrokset jäi taas roikkumaan, mutta muuten toimi pirteästi ja kiihtyi hyvin.

Johtopäätös:
Kylmänä nuo kierrokset ei jää roikkumaan.

Ei muuta kuin huoltsikalle laittamaan ilmaa kumeihin ja bensaa tankkiin. Ajattelin, että annetaan vähän liikettä nyt, kun kerrankin ajaessa toimii hyvin.
Tankkauksen jälkeen käynnistäessäni totesin, että putos taas kolmelle (taas #2).
Olihan se kestänyt taas ainakin kaksi kilometriä. Nilkuttaen takaisin tallille.

Voihan se tosiaan lämmetessään tuo puola alkaa vittuilemaan, mutta jännästi se aina tuo #2 oireilee, ei #3...

Otin kokeeksi uutukaisen #1 tulpan irti. Nokeentunut ja musta, kuten aiemminkin edellisillä testeillä ja tulpilla (ja kokemuksesta arvaan, että kaikki muut ovat samassa kunnossa). Ryyppyäkään en ole käyttänyt, joten ihmettelen kovasti näitä tulppia, varsinkin kun olettama on ollut, että seos jää laihalle ja sitä mukaa kierrokset ylös?

Puolien vaihdolla varmaan tokenee (toivottavasti) tuo kolmelle putoaminen, mutta onneksi jää vielä haasteita loppukesäksi...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2014 20:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Lämmittelin sessiota varten vaihtamalla O -renkaat tyhjäkäyntipiirin ilmaruuveihin (+laitoin karvalakin päähän).

Sitten vaihdoin puolat keskenään ja totesin, että ei vaihdu vika pytystä toiseen eli puolien toimintakuntoisuuteen on nyt pakko uskoa.

Mittasin puristukset ja lukemat olivat:
#1 > 9,5
#2 > 7,5
#3 > 8
#4 > 9

Tämä taitaa antaa suuntaa mahdolliseen venttiiliongelmaan ainakin tuossa kakkospytyssä, joka tässä on takunnutkin.

Seuraavaksi avaan nuo venttiilikopat ja tutustun tuohon välysten mittaamiseen. Uutta asiaa meikäläiselle tuo koneistopuoli...

Sen verran katselin edellisen omistajan huoltoja, että vajaa 4000 km takaperin välykset oli merkitty seuraavasti:
Pako: #3, #4 ahdas 0.10
Imu: #2 ahdas 0.10

Yritän suomentaa itselleni noiden ko. välysten syy/seuraus-suhteen tähän käyntiongelmaan ja tutustun Clymerin avulla tuon venttiilikoneiston sielunelämään.

Vinkkejä saa antaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2014 21:45 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Selkein tapa mitata välykset:
Pyöritä konetta 17 mm hylsyllä sytkäkopan pultista myötäpäivään tulpat irroitettuna.
Pyöritä 1# nokat vastakkaisiin suuntiin ja mittaa nokan ja paininkupin välys 0,05 - 0,15 väliltä pitäisi välystä löytymän.
Seuraavaksi pyörityksessä on vuorossa 2# sitten 4# ja viimeiseksi 3# sylinteri.
Mikäli noissa välyksissä mennään, ollaan niiden puolesta kartalla. Itte olen säätänyt kaikki 0,10 välyksille.
Jos 0,05 ei mene väliin, pitää paininkupin päällä oleva säätöpala vaihtaa ohuemmaksi.
Jos menee yli 0,15 välys, pitää vaihtaa pykälää paksumpi säätöpala.
Säätöpalat on 0,05 välein paksuuksilla. Ohuin pala on 2,00 mm ja paksuin 3,20 mm.
Palan vaihtoon tarvitaan erikoistyökalut, kiila jolla paininkuppi painetaan alas ja kupin reuna kiilataan metalli levyllä, jonka jälkeen kiila vedetään pois ja kuppi jää alas, jolloin kupin reunassa olvan uran kohdalta kiilataan säätöpala pois, mitataan paksuus vaikka digityöntömitalla ja vaihdetaan joko paksumpi tai ohuempi tilalle.
Tuollaiset kikottimet:
http://www.bikebandit.com/motion-pro-va ... otorcycles
tai
http://www.z1enterprises.com/ItemDetail ... =MP08-0019
On olemassa myös jeesuksen aikainen lukitin, joka ruuvataan kannen reunaan ja nokkaa pyörittämällä saadaan kuppi alas. Mutta se on epäkäytännöllinen pussihousumalli.

Kysy vaan jos on epäselvää..

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 07:54 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Tässä yhteydessä tahtoisin vielä täsmentää, että nuo El PreZ1denten mainiot ohjeet koskevat nimenomaan nostinkupin yläpuolisilla säätöpaloilla varustetun rakenteen kanssa toimimista.

Alapuolisilla paloilla varustetun koneen venavälykset mitataan tietysti ihan samalla tavalla, mutta itse säätöpalan vaihtaminen edellyttää hiukka enemmän jumppaa. :pappa:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 14:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Väliaikatietoa:

#1 (puristus 9,5)
Imu > löysä 0,10 ja ahdas 0,15 = 0,14
Pako > ahdas 0,10

#2 (puristus 7,5)
Imu > ahdas (LIIAN!) 0,05
Pako löysä 0,10 ja 0,15 ei mahdu = 0,13

#3 (puristus 8
Imu > löysä 0,05 ja 0,10 ei mahdu = 0,08
Pako > löysä 0,10 ja 0,15 ei mahdu = 0,13

#4 (puristus 9)
Imu > löysä 0,10 ja 0,15 ei mahdu = 0,13
Pako > löysä 0,05 ja 0,10 ei mahdu = 0,08

Näin aloittelijankin näkökulmasta tuo kakkosen imuvälys selkeästi korreloi tuohon käyntiongelmaan ja heikkoon puristukseen, eikö vain?
Kolmosessakin alkavaa ohivuotoa??
Nelosen pakoventtiiili myös uuden palan tarpeessa??
Mitä mieltä kokeneemmat? Vaihdanko muitakin em. lisäksi vai tyydynkö noihin 0,12 - 0,13 lukuihin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 15:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Itse säätäisin välykset 0,10 välyksille kaikki, jos on palasetti käytössä. Samalla voisi kartoittaa nykyisen palakoot, mitkä koneessa on. Näkee missä kannen elinkaari on menossa.
Pyöriikö kakkosen imun paininkuppi sormella kokeillessa, kun nokka osoittaa poispäin kupista ? Jos ei pyöri, vena kantaa. Jos pyörii, niin ei kanna.
Sylinterin alentunut puristus voi yhtä hyvin johtua väljästä sylinteristä ja renkaista. Jos venan säätö ei muuta puristusmittaus tulosta, voi kokeilla laittaa sylinteriin hieman öljyä ja mitata uudestaan. Öljy täyttää männän tiiviyttä mittauksen ajaksi, vuotavaa venttiiliä ei.
Tosin jos joutuu rempan tekemään se kannattaa tehdä kunnolla samalla avauksella. Eli ei korjata vain sitä mahdollista sylinterin vuotoa, vaan tarkistetaan kaikki vaikkei remppaa tarvitsekkaan tehdä. Kumit ja tiivisteet nyt kumminkin menee vaihtoon.
Venttiilin ohjurit ovat akilleen kantapää tässä koneessa, ne kun alkavat olemaan väljät tai irti, alkaa ongelmien kertyminen.

ST:ssä on yläpuoliset palat, niin sen takia ei tarvi nokkia irroitella säädön takia. :pappa:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 16:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Pitää säätää nämä venttiilit parhaan kykynsä mukaan ja katsoa, miten vaikuttaa toimintaan. Sen jälkeen voi pohtia tuota puristusasiaa.

Paininkuppi pyörii kaikissa, myös kakkosen imussa...

Hallussani on ilmeisesti tuollainen jeesuksen aikainen lukitsin, joka on kuvattu myös Clymerin kirjassa. Yritän harjoitella sillä palojen irrotusta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 18:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
No joo, kokeiltu on tuota jeesuksenaikaista kyläsepän tekemää pussihousumallin kopiota.

Tuikkasin sokkona kiilan tuonne öljyjäämien sekaan ja kuinka ollakaan, eihän se osunut tuohon paininkupin reunaan, johon se kiilassa olevan uran perusteella pitäisi osua... Tuli kupit ja säätöpalat ylös, kun siirsin nokan pois tieltä. Tuli kiire kitkuttaa kiila irti kopan kyljestä...

Ei näkyviä vaurioita. Kuivasin öjynjämät pois tuolta kopan pohjalta ja lisäsin valaistusta. Silti pidän aika haasteena saada tuo kiilaviritys osumaan juuri tuohon paininkupin reunaan ja pysymään siinä ilman, että se painaa samalla...

Pitääpä nukkua yön yli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2014 18:27 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo fiksumpikin malli aika tarkka asetuksestaan, sellaista hyttysen naintiahan se on. Itse olen kikkaillut sen tukipalan hieman vinoon nojaamaan nokkaan ja kiilaa peruuttaessa näkee alkaako pala nousemaan sivuttain, jos alkaa niin kiilaa takaisin ja uusi yritys. Hyvä valo on ehdoton näissä kirurgin kättä vaativissa hommissa.

Jeesusversio on tarkka kulumiselle. Jos on siitä se peltikieliversio varsinkin. Kokometallinen on astetta tukevampi, parempi kynsi kolo.

Kyllä se siitä..

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 14:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Ei mene jakeluun, miten tuo imupuolen säätöpala saadaan pois:

Jos kiinnitän tuon ikiaikaisen pussihousumallin lukittimen tuohon nokkakopan kylkeen, kaasareiden puolelle, niin nokka tulee luonnollisesti lukittimen kimppuun, kun alkaa kääntämään sitä pois tieltä.

Pakopuolella tuota ei tapahdu, koska nokka kääntyy siellä poispäin lukittimesta.

Asiasta ei Clymerissä mitään mainita, mutta pitääkö imupuolella kääntää kampuraa vastakarvaan...?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 15:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pussihousu versiota pitää tosiaan peruuttaa imunokan puoleisilla paininkupeilla.
Siksi tuo Motion Pro versio on aika kivuton käyttää tuohon vanhempaan verrattuna.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 15:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Ok.
Tulee vain tuo mäntä aika nopeasti ylös tuosta (kun kääntää nokalla imun auki) kohdasta ja alkaa kääntää sen jälkeen vastakarvaan...
Ei mielestäni ehdi nokka edestä pois ennen kuin mäntä on jo lähellä yläkuolokohtaa ja auki pakotettua venttiiliä > eli ei mahdu ottamaan säätöpalaa pois...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 16:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vakiomännillä pitäisi mahtua palan ottamaan välistä. Takomännissähän on korkeampi kupu, mutta taskut venttiileille. Nissää saattaa olla kontakti lähellä.
Itse asiassa ei koskaan ole tullut kokeiltua takomäntien kanssa tuota vanhan mallista työkalua. Tuli aikoinaan jo melko ajoissa siirryttyä kiila ja lukkopalan käyttöön, tosin siinäkin olen varoiksi pyörittänyt konetta sen verran ettei mäntä ole ihan tyrkyllä.

Tietysti pitkänostoisilla nokilla tilanne muuttuu radikaalisti. Tosin niissä joutuu nokan profiilin vuoksi käyttämään kupin alapuolisia paloja.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 20:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Pitääpä ottaa taas tuumaustauko.

Olen melko varma, että nokka ei käänny kuin kello kolmeen (kampuran puolelta katsottuna) kun mäntä on tapissa eli niin lähellä imuventtiiliä kuin mahdollista. Ei onnistu palan vaihto millään...

Ennen kuin tilaan noita kiilavehkeitä ameriikasta kysyn seuraavaa:

Youtubessa eräs jamppa ottaa ja vaihtaa XJ Jammusta palat laittamalla tulpan reiästä päästään kaksinkerroin taitetun ja teipatun nippusiteen venttiililautasen ja kannen väliin venttiilin ollessa auki. Sitten vain nokka pois venttiili jää kanittamaan auki.

Onko tämä liian yksinkertaista ollakseen toimiva systeemi?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com