Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 16:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 20:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Päivää.
Lusmun Z1000ST (vm.80) on siirtynyt allekirjoittaneen hoteisiin ja tämän jälkeen visaisia kysymyksiä esittääkin Lusmu_2. Terve vaan!
Olemme Vekottimen kanssa tehneet tuttavuutta kesän ajan ja talveksi on suunnitteilla pientä säätöä.
En ala tässä kerralla kaikkea vuodattamaan, mutta haluaisin kuulla valistuneen käsityksenne siitä, miksi laite yskii kylmänä takaisin kaasareiden suuntaan. Varsinkin ykkös- ja kakkospytty.
Lämmettyään ei oireile.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 18:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaasarien normaali kuluminen ja ilmavuodot yhdessä tekevät yskintää joutokäynnillä etenkin sivutuella, jolloin chokepiirin bensapinta on alempana.
Myös hieman vuotavat imuvenat saattavat kylmänä vuotaa takaisin päin.
Kylmän koneen imuseos voi olla pisaramaista, kuumana sumuuntuu paremmin, kun kansi lämpenee.
Uudet kurkut kaasareitten perkauksen :axe2: ja puhdistuksen :nails: jälkeen kasaus saattavat auttaa.
Kannen venojen irtikäyttö ja rapsuttelu karstasta :toks: jelppaa vanhaa konetta ihmeesti.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 16:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Ehdin jo hetken huolestua siitä, että kyselen tyhmiä...

Kiitoksia diagnoosista. Menee onneksi yksiin talvisuunnitelmien kanssa..
Talven aikana on tarkoitus putsata tankkia jonkinlaisella muttereita kehiin ja huljuttelemaan -taktiikalla.
Hana ja kaasarit pöydälle > niiden ihmettelyä.
Kumikurkut on tarkoitus uusia.
Samoin tulpanjohdot (puolineen, koska nämähän ovat yhtä palaa).
Muistan nähneeni näillä sivustoilla osoitteen, mistä tilata kurkut ja tulpanjohdoistakin on ollut keskustelua??
Lisäksi on tarkoitus vaihtaa kannentiiviste alkuperäiseen (mistä?).
Lusmun jäljiltä tiiviste on tarvikesellainen ja vuotaa huolella (ainakin) siitä nokkaketjun kohdalta. ...vaihdepolkimen stefasta puhumattakaan...

Pientä laittoa siis, mutta ei paha.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 20:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Esim. http://www.z1enterprises.com
Sinne laitoin just tilauksen uusista puolista.
Myös Stormilta löytyy kumikurkkuja ja kaapeleita ym.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Elo 28, 2011 17:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Ilmavuotojapa hyvinkin...

Tänään ajoin kovassa puuskittaisessa tuulessa (varmaan lähelle 20m/s). Kovimmisssa puuskissa ja tuulen tultua sivusta, koneen käynti takelteli selkeästi ja sen huomasi tietenkin myös etenemisessä. Taisi mennä seokset välillä laihalle.
Onneksi ei tarvinnut ajaa pitkää etappia...

P.s kiitos varaosalinkistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 16:44 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
lusmu_2 kirjoitti:
Ilmavuotojapa hyvinkin...

Tänään ajoin kovassa puuskittaisessa tuulessa (varmaan lähelle 20m/s). Kovimmisssa puuskissa ja tuulen tultua sivusta, koneen käynti takelteli selkeästi ja sen huomasi tietenkin myös etenemisessä. Taisi mennä seokset välillä laihalle.
Onneksi ei tarvinnut ajaa pitkää etappia...

P.s kiitos varaosalinkistä

Pakko kysyä tähän väliin: minkälainen ilmanputsari pelissä on?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 19:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kyllä se alkuperäinen on, kotelossaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2011 20:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Taitaa aika railakas imuvuoto olla sitten kyseessä.. Jokos ole kukkaruiskupullotestin tehny? Eli vesisumua roiskinu kaasareita päin koneen käydessä. Kun kierrokset putoo niin vuoto on löytyny.
Jos imukurkut on kuosissa niin seuraavaks epäilisin kaasuläppäakselin laakerointien alkaneen väljyyttään vuotaa. Ton vian tunnistaa myös siitä että kaasarien synkkaaminen on vähintäänkin normaalia haastavampaa, nimim. kokemusta on..

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2011 19:39 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
ST:ssä on suoravetoiset kaasarit, joten läppäakselia ei ole.
Itsellä teki omat kaasarit sivutuulella irtofilsuilla juuri samaa, mutta ei koskaan orgiskotelon kanssa.
Joskus vuonna 86 tai 87 oli se Maurimyrsky, sai vetää ST:llä melkein tappi maassa länsiväylää pitkin, puhalsi aika tasaiseen, tuuleen sai oikeesti nojata, ilman mitään hengitysvaikeuksia koneella.

Putsarikotelo on kaksi kammioinen, johon ilma horitaan vielä snorkkelin kautta.
Onko sulla koko kotelo siellä vai pelkkä suodatinkotelo? :eitieda:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: La Syys 10, 2011 11:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kyllä siellä kaikki alkuperäistä on.
Juttelin äskettäin Lusmun kanssa, joka entisenä omistajana kertoili, että sen verran ovat putsarilta tulevat kurkut kovettuneet, että eivät istu täysin tiiviisti.
Putsarin päässä pari kurkkua ei ole kiinni "virallisesti" eli ruuveilla ja kaasareiden puolellakin istuvat vähän heikosti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: La Syys 10, 2011 12:59 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
lusmu_2 kirjoitti:
Kyllä siellä kaikki alkuperäistä on.
Juttelin äskettäin Lusmun kanssa, joka entisenä omistajana kertoili, että sen verran ovat putsarilta tulevat kurkut kovettuneet, että eivät istu täysin tiiviisti.
Putsarin päässä pari kurkkua ei ole kiinni "virallisesti" eli ruuveilla ja kaasareiden puolellakin istuvat vähän heikosti.

Noissa gummikurkuissa on myös sellainen ominaisuus että vanhemmiten kutistuvat ja näin ollen ohentuneessa :sex: kanavassa ahistaa ilman saantia, ainakin teoriassa :eitieda:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 14:18 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Oliskohan mullakin SRV:n gummikurkut kulahtaneet, kun tuulenpuuskassa meno hyytyy huomattavasti.

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 12:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Päivää.

Kesälomalla on tarkoitus suorittaa edellä käsiteltyjä korjaustoimia laitteelle.
Kesän alussa käyttöönotossa huomasin ykkös- ja kakkospytyn tulppien elektodien olevan melko lailla valkeat eli laihalla käy ja se ei ollut yllätys.
Ensihätään ajattelin säätää seosruuvista rikkaammalle.

Kysymys siis:
Eikö nuo ole kaasareiden kyljissä olevat messinkiruuvit ole seosruuvit, eivätkä ilmaruuvit. Eli kääntäminen auki lisää soppaa, eikä ilmaa?
Kannattaako toimenpide ensiapuna ja pitääkö huomioida jotain erityistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 16:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Suoravetoisissa kaasareissa ne sivulla olevat ruuvit ovat ilmaruuveja, joista seos menee laihemmalle avatessa enemmän ja rikkaammalle kun kiertää kiinni päin.
Tosin näiden ilmaruuvien vaikutusalue on 0-1/8 kaasun asennolla, joten nuo eivät vaikuta enää paljon 1/8 avauksen jälkeen.
3/4 - täyskaasu alue menee pääsuutinpiirin (eli 3000 rpm ja sen yläpuolella)kautta, joten jos laihalla käy, vika löytyy sieltä.
Nuo kaksi piiriä menevät jonkun verran ristiin, mutta isommalla kaasulla ilmaruuvi piirin merkitys vähenee.
Jos on ilmavuotoja putsarin ja kaasarin välissä, niin seos menee sekaisin.
Tuohon ei auta kun saada kurkut tiiviiksi. Muutoin luistin kohdalla alipaine on heikompi, eikä bensa nouse seosputkessa tarpeeksi neulan asentoon nähden.
Pääsuuttimiin ei pitäis tarvita kajota, jos kaasarit ovat muuten kunnossa, eli tiiviit.

Katsele onko bensapinnat kohdallaan, 1 ja 2 kaasarit saavat bensaa T-kappaleen vasemmalta puolelta. Sopivan kokoinen läpinäkyvä akkuletku tms. työnnettynä tyhjennysruuvin tilalle uimurikammion pohjassa ja nostettuna 1 kaasarin rinnalle. Oikea pinta pitäsi olla kaasarin saumasta 2-4 mm alaspäin. Paras olisi jos saisit kaikkiin neljään samalla, voisit vertailla pintojen tasoa, kun kääntää hanan PRI asentoon. Samoin voi käynnistää koneen ja seurata pintojen liikettä. Sido letkut vaikka nipparilla 1 ja 4 kaasarin kylkeen, niin kädet vapautuu muuhun.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Kesä 02, 2013 16:29 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
Jim Goose kirjoitti:
Suoravetoisissa kaasareissa ne sivulla olevat ruuvit ovat ilmaruuveja, joista seos menee laihemmalle avatessa enemmän ja rikkaammalle kun kiertää kiinni päin.
Tosin näiden ilmaruuvien vaikutusalue on 0-1/8 kaasun asennolla, joten nuo eivät vaikuta enää paljon 1/8 avauksen jälkeen.
3/4 - täyskaasu alue menee pääsuutinpiirin (eli 3000 rpm ja sen yläpuolella)kautta, joten jos laihalla käy, vika löytyy sieltä.
Nuo kaksi piiriä menevät jonkun verran ristiin, mutta isommalla kaasulla ilmaruuvi piirin merkitys vähenee.
Jos on ilmavuotoja putsarin ja kaasarin välissä, niin seos menee sekaisin.
Tuohon ei auta kun saada kurkut tiiviiksi. Muutoin luistin kohdalla alipaine on heikompi, eikä bensa nouse seosputkessa tarpeeksi neulan asentoon nähden.
Pääsuuttimiin ei pitäis tarvita kajota, jos kaasarit ovat muuten kunnossa, eli tiiviit.

Katsele onko bensapinnat kohdallaan, 1 ja 2 kaasarit saavat bensaa T-kappaleen vasemmalta puolelta. Sopivan kokoinen läpinäkyvä akkuletku tms. työnnettynä tyhjennysruuvin tilalle uimurikammion pohjassa ja nostettuna 1 kaasarin rinnalle. Oikea pinta pitäsi olla kaasarin saumasta 2-4 mm alaspäin. Paras olisi jos saisit kaikkiin neljään samalla, voisit vertailla pintojen tasoa, kun kääntää hanan PRI asentoon. Samoin voi käynnistää koneen ja seurata pintojen liikettä. Sido letkut vaikka nipparilla 1 ja 4 kaasarin kylkeen, niin kädet vapautuu muuhun.

hei paljonkos noiden ruuvien perussäätö olikaan.kokeilin tuossa saada balanssiin mutta on niin huonot säätömittarit että ei saa selvää.aika lähellä on kuitenkin,ainakin kohtuullisen käyntikuntoinen.tällä kertaa olisi ollut paras kun ei olisi koskenut ollenkaan.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Kesä 02, 2013 16:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ilmaruuvien alkuperäinen asento on pohjaan kevyesti ruuvaamisesta 1 kokonainen ja 1/8 kierrosta aukipäin.
Totuus voi olla ihan muuta kaasareiden puhtaudesta riippuen. Tuohon ikään mennessä niiden läpi on valunut säiliöautollinen bensaa, joten voi joutua hakemaan uudet säädöt.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 03, 2013 08:43 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
kiitos taas kerran :moto: :moto: , tuntuisi toimivan niinku ennenkipaljon on tosiaan jo pensaa mennyt noitten läpi.lisäksi olen niitä hautonut aikoinaan erilaisissa kemikaaleissa eli puhtaammat ovat nykyään sisältä kuin mitä päältäpäin. on se vaan tulenarkaa kuitenkin tuo viimekesäinenkin BenZa,aina on lähteny tulille seuraavanakin keväänä.olenkin sitä mieltä että häikkä on jossain muuaalla kuin benZiinissä jos ei käynnisty.kaikki voitava on tietysti tehtävä ja vaihettava pensatkin jos ei muu auta. :moto:

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 16:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Päivää.
Kaasuttimet putsattu.
Kumikurkut vaihdettu molemmin puolin.
Bensapinnat tarkistettu.
Käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta kun nostaa kierrokset noin 2000:een, niin kierrokset eivät heti laskekaan, vaan jää huutamaan?? Laskee sitten hiljalleen...
Luistit liikkuu normaalisti eli eivät jää mitenkään kanittamaan.
Vesisumu imukurkkuihin ei vaikuta käyntiin eli uudet kurkut istunevat hyvin.
Tulpat oli nokisen mustat eli soppaa vissiin saa...

Auttakee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 17:16 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Lykkääppä alipainenippoihin alipainemittarit kiinni, niin näet miten balanssit ovat kaasareiden kesken jakautuneet. Samalla näet kun käytät 2000 rpm konetta pyttyjen reagoinnit.
Alkuperäisen hanan alipaineletkun kunto kannattaa tarkistaa, voi vetää ilmaa ihan hanalta asti #3 sylinterin seoksia sotkemaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 18:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitoksia!

Molemmat letkut on kyllä hyvässä kunnossa + klemmarit.

Tarkoititko muuten tuossa aiemmin kirjoittamassasi: "Sopivan kokoinen läpinäkyvä akkuletku tms. työnnettynä tyhjennysruuvin tilalle uimurikammion pohjassa..." messinkistä poistonippaa vai tosiaan tuota poistonipan kanavan avaavaa ruuvia?

Tuo synkkaus mittareilla on ollut mielessä, mutta melko ruuhkaisia ovat nuo osaavat tekijät Pohjanmaalla.

Tuommoisia katselin: https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830787 ... 4-mittaria

Olisi vaan hyvä osata sitten säätääkin, jos nuo hommaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 04:41 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Poistoruuvin tilalle se läpinäkyvä letku. Se messinkiputki on pelkästään ylivuotoputki.
Juurikin tuollainen alipainemittarisetti. Luistien säätö on aika helppo tehdä itsekkin noilla mittareilla. Kaasarin yläkupit auki, jolloin päästään käsiksi säätöruuveihin ja lukitusmuttereihin. Jos joku mittareista näyttää eri arvoa kuin muut, saa sen tasoittumaan säätämällä luistia ylös tai alas päin. Säätö on aika minimaalinen ja mittarin väpätys säädetään kuristimista pienemmäksi, mutta ei niin paljon että neula pysähtyy kokonaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 13:26 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Mittarit kannattaa käyttää saman pytyn nipassa kiinni vuorotellen että näkee näyttävätkö samoin.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 13:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Tietääkö joku pää/neulasuuttimen O-tiivisterenkaan mitat ko. laitteeseen?
Epäilen, että horii ekstrasoppaa tuolta, koska vanhat ovat täysin liiskaantuneet.
Suuttimeen mitat tuolta kohdalta paksuus n. 5,5 mm, uran leveys 2mm. Tuossa kun on tuo kierre ennen uraa, jonka yli tiiviste pitää pullauttaa, niin haarukoin tuollaista 6 x 1,5 x1,5...
Onko tietoa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 12:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Laitoin 5,1mm x 1,6mm.
Hyvin asettuivat, mutta ei vaikuttanut toimintaan:

1. Kone jää kiertämään kaasutuksen jälkeen ja kierrokset putoaa hitaasti alas.
2. Kiihdyttäessä alkaa kahden tuhannen jälkeen panemaan hanttiin.
3. Paikallaan ottaa hyvin kierroksia.

Vaihdoin nuo O- renkaat, koska arvelin saavan liikaa soppaa > tulpat nokiset ja ei kiihdy kunnolla (neulaventtiilin toiminta-alue). Toisaalta ne varmaan nokeentuu tässä testaillessa, kun kone ei kunnolla lämpene??

Otan nyt kuitenkin pari napsua taaksepäin ja synkkaan nuo kaasuttimet (olen vain ymmärtänyt, että synkkaus vaikuttaa lähinnä tyhjäkäyntiin ja se on kunnossa + käynnistyy hyvin).

P.s. Onneksi on 2T veteraani käyttöpelinä. Ei liikaa liikkuvia osia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 15:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko siinä paperinen alkuperäinen vai tarvikefiltteri paikallaan. Niissä saattaa olla vissi ero virtauksessa. Jos mahdollista käyppä heittämässä lenkki filtteri irroitettuna. Pölytön sateen jälkeinen asfalttitie ei kauheasti pölise hiekkaa.
Teoreettinen mahdollisuus on laittaa tuo filsu väärinpäin paikalleen, mutta tuskin se kävisi ollenkaan silloin.

Poskellaan olevat synkka säädöt vaikuttavat koko kierrosalueelle, silloin yksi tai useampi luisti on eri asennossa muihin nähden, joten seos on erinlainen niissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 18:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitos kommentista.

Juu, olen testannut ilman mitään, ilman suodatinta (pelkkä kotelo kiinni) ja suodattimella - ei eroja.
Pitää tehdä tuo synkkaus seuraavaksi ja päivittää tilanne sen jälkeen...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 10, 2014 12:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Päivää.
Kaasareiden synkka tarkistettu ja säädetty. Ei vaikutusta, kierrokset jää edelleen ylös.

Eli laihalla käy, ainakin 1/8 kaasun jälkeen.

Seuraavaksi tuli mieleen neulasuuttimien neulojen säätäminen rikkaammalle. Miten tapahtuu luistien ja neulojen irrotus tässä koneessa. Pitääkö tuo akseli naputtaa irti, että saa vedettyä luistit ylös vai...?

Voisiko kone vetää ilmaa tankista alipaineletkun kautta 3# lle, kun kierroksia nostaa? Miten tarkastan bensahanan toiminnan tämän vaihtoehdon osalta?

Kesä jatkuu...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 10, 2014 13:46 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
lusmu_2 kirjoitti:
Päivää.
...
Voisiko kone vetää ilmaa tankista alipaineletkun kautta 3# lle, kun kierroksia nostaa? Miten tarkastan bensahanan toiminnan tämän vaihtoehdon osalta?

Kesä jatkuu...


Laita ensin suosiolla uusi alipaineletku ja tarkasta kiinnitykset.

Tulppaat alipaineletkun vaikka nippusiteellä ottamalla sen irti bensahanasta käännä letku 180 ' ja nipparilla kiinni ettei saa ilmaa. Bensahana täytyy kääntää tässä tapauksessa PRI asentoon.

Heitä pieni lenkki ja jos ei vaikutusta, niin vika ei ollu alipaine letkussa. Jos vika korjaantui niin letku vuoti.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 10, 2014 16:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Luistien neulojen säätö vaatii akselin irroituksen. Synkat joutuu sitten säätämään uudestaan tämän operaation jälkeen.
En lähtisi tuota kierrosten päälle jäämistä korjaamaan seoksien muutoksella, vika on ylimääräisen ilman joutuminen imukanavaan luistin kohdalla tai sen jälkeen ennen imuventtiiliä.
Jos viitseliäisyyttä riittää niin käytä kaasareita ilman suodatinkoteloa ja sen kurkkuja (jos on notkeat kumit, ne saa välistä pois) ja kokeile saada vikatilanne päälle ja käytä kättä vuorotellen kaasarin kurkulla ja katso onko reagoinnissa eroa. Imuvoima on sitten melkoinen jos on enempi kierroksia, älä tuki kokonaan, vaan rajoita kurkun kokoa. Näin voit paikallista ongelmakaasarin.
Mittasitko puristukset jo koneesta ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000ST:n yskä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 10, 2014 21:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitokset ideoista.

Tankki kunnossa ja puhdas. Hana purettu, putsattu ja toimii.

Letkut kunnossa, testattu tässä synkkaamisen yhteydessä uuden uusilla.

Testattu on ilman kurkkuja = ilman koteloa, koska nuo uudet kurkut on tosiaan ihan kätevä ottaa pois, mutta en ole rajoitellut ilman saantia noin. Kokeilen.

Puristuksia en ole mitannut, mutta huomasin juuri, että tuo pytty #2 on pimeä (pakokäyrä ei lämmennyt juuri ollenkaan + oli ainut pytty, jonka sytytysjohdon pystyi ottamaan irti ilman, että käynti loppui - siinä taitaa olla ongelmakaasari.
Kokeilin parilla eri tulpalla ei vaikutusta. Tulpat näytti märiltä, joten luulisin saavan bensaa - ainakin jonkin verran.

Sytytysjohtoa liikuttelemalla tuntui kerran heräävän hetkeksi, mutta pimeni uudelleen > johto/puolavika?
Tiedä sitten liittyykö tämä kierrosten päälle jäämiseen, mutta nuo sytytysjohdot ovat kuitenkin tiensä päässä, joten tilaan uudet puolat huomenna tuolta:
http://www.wemoto.com/bikes/kawasaki/z_ ... tion_coil/

Vai kannattaako tilata jostain muualta?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com