eeppari kirjoitti:
Lisää ongelmia tuossa mopossa. Mikähän mahtaa mättää kun pentsiiniä valuu lattialle asti kun pyörä on esim. yön yli parkissa? Bensahanan asennolla ei ole väliä. Olen koittanut ylivuotokohtaa paikallistaa huonolla menestyksellä. Vaikuttaa kuitenkin siltä että vuotoa esiintyy niissä kahdessa kaasarissa mille puolelle pyörä on parkissa kallellaan. Kun pyörän pistää pystyyn niin vuotoa tulee myös ilmanputsarin kotelon alaosassa olevasta pikku reiästä. Tuota tutkiessani huomasin myös että yhden kaasarin (toinen vasemmalta) imukurkku (kaasarin ja ilmanputsarin kotelon välinen) ei kunnolla enää istu kaasarin putkeen. Tuntuis olevan 10mm liian lyhyt alalaidastaan! Mahtaako noita putkia saada varaosina?
Kaksi vikaa:
- bensahanan alipaineventtiili eli se kalvo-jousihässäkkä ei pidä. Sumekolta, Stormilta tai vaikka Klasmolta uusi. On kyllä ihan monivuotinen kun pistää kuntoon.
- Kaasareiden neulaventtiilit ei pidä (tai jonkun kaasarin). Kannattaa purkaa kaasareiden alakerrat ja tutkia neulaventtiilien toiminta. Samalla on aika helppo tehdä myös pintojen tarkistus jos haluaa.
Jos korjaat vain bensahanan, voi käydä niinkin että se ajaessa lorottelee bensaa pitkin Suomea, tai joku sylinteri käy tarpeettoman rikkaalla. Ihanan kallista.
Kaasareiden imukaula kannattaa vaihtaa niinkuin Goose sanoikin; vaihda saman tien kaikki jos ne muutkin on kovettueet. Jos niissä säästää niin menee hermot niiden kivikovien kaulojen kanssa.