Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 23:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 15:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Edellisen zetan hukkaamista harmitellessani tulin hommanneeksi tuplasti isomman. Eddie Lawson replica-tarvikkeet löytyisi kutakuinkin mutta halusin vielä enempi raaserin ja puolikatteella.

Muutaman illan tuloksena kawassa istuu säädettävät cliparit ja Ducatin puolikate:

Kuva Kuva

Seuraavaksi mietitään värimaailmaa, kawan vihreä olisi komea eli pitäisi tuollaisena ja maalaisi vain etukatteen sävyyn. Alkuperäiset tarrat tms. ympäriinsä.

Mattamusta olisi vielä enempi mieleen mutta kyseinen värivalinta voi osoittautua myös virheeksi kun näkee livenä.

Lisäksi vapaa-ajan puitteissa tapahtumassa kaikkea muuta sipistelyä pyörän yleis-ilmeelle ja ajettavuudelle. Mittaristo ei toimi, pyörän sähköt on vedetty käyttäen taiteilijan vapautta, pyörä kaipaa kauttaaltaan puhdistusta...

Jalkatappirungot pitäisi löytää nykyaikaisemmat, ehdotuksia mistä pyörästä kannattaisi lähteä nyrpimään niin että menee paikoilleen ilman hirveää sorvaamista?

Jakakaa mielipiteitä ennenkuin lähden maalikauppaan...

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 18:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Hieno peli tulossa \:)/ . Miten ois tää uusien Z750/Z1000 musta-vihreä väritys, toisi vanhan pelin nykypäivään hienosti.
Pedaalipuolella voisi katsella nykypyörien kilkkeitä, joku Zephyr 1100 pedaalit ois aika sirot, jos veistelis noista nykysistä niihin telineet. Ne on ainoot fiksusti rakennetut jos tutkit miten ne on tehty.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 19:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Jim Goose kirjoitti:
Hieno peli tulossa \:)/ . Miten ois tää uusien Z750/Z1000 musta-vihreä väritys, toisi vanhan pelin nykypäivään hienosti.
Pedaalipuolella voisi katsella nykypyörien kilkkeitä, joku Zephyr 1100 pedaalit ois aika sirot, jos veistelis noista nykysistä niihin telineet. Ne on ainoot fiksusti rakennetut jos tutkit miten ne on tehty.


Erittäin hyvä väri-idea! Ei käynyt mielessäkään :beer: Musta paksu raita pyörän keskelle, perästä keulaan asti. Ja sitten vähän muuallekin tummempaa ja ehkä jotain aikakauteen sopivia racing-henkisiä sponsoritarroja.

Uskaltaisikohan noita orkkis jalkatappikolmioita alkaa puukottamaan, kestävyys kärsii!?

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2011 08:54 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
Goosen ehdottamalle musta-viheriölle täältäkin kannatusta. Goosen omassa on erittäin komea se mustaviheriö väritys. hyvä idea tuo ducen etukate. minkämallisen ducen se on? sopii kawaan kuin parta joulupukille. :pappa:

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2011 12:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
kawabata kirjoitti:
Goosen ehdottamalle musta-viheriölle täältäkin kannatusta. Goosen omassa on erittäin komea se mustaviheriö väritys. hyvä idea tuo ducen etukate. minkämallisen ducen se on? sopii kawaan kuin parta joulupukille. :pappa:



Missäs tuota Goosen pyörän väritystä voi ihailla? Vihreänä pysyy pohjaväri, ei budjetti olisi kuitenkaan sallinut ylimaalausta muuten kuin mastonilla. Teippaamalla sitten mustat tehosteet. Jos on vapaaehtoisia maalareita pk-seudulla, saa nykäistä hihasta... Etukate tarvii saada vihreäksi.

Ducsun kate on saksanmaalta tilattu, ei erityisemmin minkään tietyn mallin kate. Omaa silmää miellyttää kyllä valtavasti.

Lähipäivinä pitäisi tulla postissa vanhan gikserin jalkatappirungot hiluineen, ne pitäisi askarrella kiinni. Etukatteen kiinnitysrautojen siistiminen ja maalaus, sähköjen parantelu ja vilkkujen askartelu (edellinen rakentelija riisunut kaiken vilkkuihin liittyvän pois) , matkamittarin korjaus, kaasareiden putsaus, vanteen reunojen kiilloitus, rekisterikilven paikka ja takavalo, satulan päällystys... Niin ja tietty etukatteen maalaus... nuo kun saa tehtyä niin ollaan voiton puolella.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2011 14:44 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tossa kuva Goosen tonnisesta.


Liitteet:
Z1000ST.jpg
Z1000ST.jpg [ 132.26 KiB | Katsottu 23239 kertaa ]

_________________
Kawasaki! katujen ääni
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2011 15:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Näyttipä tuo mun vanha ratsu jo vieraalta (mutta uljaalta), kun ei ole kolmeen vuoteen tullut ajettua sillä metriäkään :oops: Mean Streak on vienyt miestä kuin pässiä narussa :D tuon ajan.
Mastonilla noi väriosat tuli sumutettua aikoinaan sierainten lisäksi :vislaa: Maalarin teipillä rajaukset ja lakkaa päälle valumia peläten :shock:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 21:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Mallailiöin paikoilleen vihollisleiristä lainatut jalkatappirungot. Nyt on ajoasento kliparien kanssa maukas. Maaliahan nuo vaativat ja vihreät jalkatapit.

Kuva

Mistä kannattaisi kysellä vasenkätistä m6 kierretankoa, saisi vaihteetkin toimimaan?

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2012 12:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Onko kukaan kartalla yhteensopivista jarru- ja kytkinkahvoista? Kiinasta saisi muutamalla kympillä alumiinista jyrsittyjä säädettäviä kahvoja mutta vain uudempiin malleihin. Orkkikset ovat turhan pitkät, ottavat katteeseen kiinni ääriasennoissa. Jostain luin että jonkun zx6r:n kahvat passaisi suoraan?

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2012 21:20 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
kykkvi kirjoitti:
...Mistä kannattaisi kysellä vasenkätistä m6 kierretankoa, saisi vaihteetkin toimimaan?


Jos löytyisi riittävän pitkä vasenkätinen ruuvi ja siitä pätkäisten?

Tee itse. Aikoinaan ohensin M8 tangosta M7 ja M6- kierrepakoilla sopivan. Sinkitys kyllä meni sen siliän tien mutta ei tuossa kohtaa haitannut (jos tekisi jostakin ruostumattomasta?). Eikös noita kierrepakkoja ole vasenkätisinäkin saatavana?

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2012 20:08 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
kykkvi kirjoitti:
...Mistä kannattaisi kysellä vasenkätistä m6 kierretankoa, saisi vaihteetkin toimimaan?


Soittele esim. Ferrometal tai Pameto ruuvivalmiste löytyisikö noista, myö
tilaa viikottain kyseisistä firmoista ja hyvin toimii.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2012 21:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Taitaa mennä liian säätämiseksi. Vaihdan polkimeen ja vaihdeakselin päähän oikeakätisellä kierteellä olevan kulmanivelen ja laitan kierretangosta ja vanttiruuvista välitangon. Vai saako jostain erimittaisia välitankoja? Siis niitä semmoisia joissa on yleensä vasenkätinen kierre toisessa ja oikeakätinen toisessa päässä.

Tänään askartelin etuvalon paikalleen ja siihen korkeussäädön. Huomenna ruvetaan katselemaan sähköjä... Matkamittari ei toimi, trippimittari sen sijaan toimii, saako tuota koteloa auki muuten kuin väkivalloin?

Vielä peräänkuulutetaan maalaria etukatteelle. Samaan sävyyn pitäisi saada kuin loppupyöräkin. Jäljen ei tarvitse olla huippuluokkaa kun ei muukaan maalipinta ole, lähinnä haetaan kaveria jolla sattuu olemaan muuta kawanvihreää maalattavana niin saadaan jaettua kustannuksia...

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 04, 2012 22:32 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Löysin firmalta pari metrii vasuri 8mm tankoa ja meillä on kyllä rst vanttiruuvin vasuri/oikea kierteisä päitä semmoisia hahlopäisiä mutta kierre muistaakseni 10mm voin lähettää edullisesti jos on apuva, ilmoittele :!:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Tammi 09, 2012 21:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Kiitos tarjouksesta Jampperi mutta taidan toteuttaa tuon helpoimman kautta ja vaihtaa kuulanivelet oikeakierteisiin.

Jalkatappirungot ja etukatteen kiinnikkeet saivat kilikalimustaa päällensä ja Kiinan postipaavo lupasi toimittaa kullanväriset jalkatapit. Etulampun suuntaus toimii nyt loistavasti, käänsin umpiota kiinnikkeissään niin, että entinen sivuttaissäätö säätää nyt pystysuunnassa. Etulampun kopan sisällä olleen johtohässäkän selvitin ja jemmasin mustaan AP9 kalvorasiaan - tuli tiivis ja siisti paketti. Äänenvaimentimen putsasin ruosteesta ja kiiloitin sekä alkukäyrät ja kollektorit maalasin kuumankestolla. Kunhan nuo saa kuivaksi niin kietaistaan päälle jenkeistä tilattu musta pakosarjakääre...

Seuraavaksi alkaa sävyn Lime Green 617 metsästys. Onko tiedossa sekoitteleeko tuota sävyä ihan mikä vaan maalikauppa kun vain vaivautuu kysymään?

Tuossa taas muutama itseään toistava kuva. Säästösyistä kuvakulma ja maisema on jälleen sama kuin aikaisemmissakin.


Kuva Kuva

Kuva Kuva

Rakentava kritiikki tervetullutta...

Edit: Näyttää omaan silmään paremmalta ilman sivukatteita, jos siistisi akunseudun ja olisi ilman? Mitä sanoo yleisö?

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2012 23:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Nysse ois taas vaihteensiirto kunnossa. Hyvin toimii ihan tavan kierretangollakin vaikka vähän joustaakin:

Kuva

Pleksin kiinnitin ihan siihen tarkoitetuilla ruuveilla ja kumipuslamuttereilla, vaan ei mennyt ihan kuin strömsössä - ohuen pleksin poraus ei ole ihan niin simppeliä. Ekaa reikää poratessa huomasin että kylmä terä ja paljon kierroksia tuottaa haljenneen pleksin :hammer: Toholla terä kuumaksi ja pikkukierroksilla sujui paljon paremmin...

Vieläkin kutittaa joka paikkaa, kiitos pakosarjakääreelle! Kieputin 50 jalkaa tuota lasikuitunauhaa pakokäyriin ja kollektorille, suojavarusteena vain maalaisjärki. Huomenna olisi tarkoituksena asennella nuo kääreet veden kanssa tiiviisti ja ottaa pitkästä aikaa savut koneesta samalla, samalla voisi ottaa vähän videolle kawan pörinää ja laittaa näytille. Raportoin myös miten hyvää tai huonoa tuo ebayn halpa pakosarjakääre on.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2012 23:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Kuva vielä käärinliinoista,

Kuva Kuva Kuva

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2012 12:54 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Mites kun ittelle Limeen tulis pyöräyttää moiset kääreet ahtimen jälkeen polvitaivetta suojaamaan , muotoutuuko tuo märkänä paremmin ja palaako sitten paikalleen? vai mikäs tuon idea on? tyyristä muistelen ? ei tuohon omaan mee kuin yhteen 60mm torveen,saanee härmästäkin muistelen nähneeni jossain luetttelossa moista ,tuossa kewwääämmmälllä :axe2:ennen kuin :moto:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2012 13:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Motonet ja Storm myy ainakin valkoista, melko tyyriiseen hintaan tosin. Itse ostin tuon mustan ebaysta jenkkipuljusta ja hinta tuolle ~15 metrille oli noin kolmekymppiä posteineen. Suomesta saa samalla hinnalla viisi metriä valkoista.

Kohta menen asentelemaan, jostain luin että kannattaa märkänä asentaa niin saa tiukemmin tuon paikalleen. Ja tämän jälkeen polttaa kone käynnissä kuiviksi. Alle tulevat osat kannattaa maalata koska tuon alla syntyy helposti ruostetta jos pääsee kosteus muhimaan.

Tuli juuri mieleen että ei varmaan kannata laittaa käärettä öljytulpan tai muun potentiaalisen öljynvuotopaikan kohdalle, lasikuitumatto, tulikuuma pakosarja ja öljytippa voisi olla katastrofi.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2012 15:02 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Isot pojat esson baarissa ovat kertoilleet nuukuuksissaan laittaneet sitä pressua jolla pienehköt tulipalon alut sammutetaan.

Sammutuspeitto nimeltään :idea: ja siitä leikannet noin 5 cm siivuja. Siis jos ei paljoa tarvihe, miten se paikoillaan pysyy ja toimiiko lämmön eristeenä, ei tarina kertonut. :huh:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2012 20:31 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Hyvä tuli kun kasteli, vartin pidin käynnissä ja kääre muototui tosi hyvin putkien ympärille. Järkyttävä höyry tuosta nousi koko sen ajan kun kone oli käynnissä. Kaikenkaikkiaan suosittelen tuota. Hyvännäköistä ja pitää lämmön hyvin siellä missä pitääkin.

Videontapaista: http://www.youtube.com/watch?v=PK9so4JQ5Rg

Kuvia vähän toisestakin perspektiivistä:

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2012 21:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Englannin putkisto, kun tulee vasemmalle ulos.
Hyvät höpinät ja savut videolla. \:)/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2012 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Rähee on tämä Nagasaki... riittikös tuo viistoistametriä rippiä muuten hyvin kollektorille asti kaikkiin käyriin? Ajattelin vaan ittekin joutuvani jotain tuommosta ostamaan :vislaa:

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2012 08:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Zuhari kirjoitti:
Rähee on tämä Nagasaki... riittikös tuo viistoistametriä rippiä muuten hyvin kollektorille asti kaikkiin käyriin? Ajattelin vaan ittekin joutuvani jotain tuommosta ostamaan :vislaa:


Hyvin riitti neljään käyrään koko matkalle. Jäi yli vielä sen verran että sain laitettua kääreen vaimentimelta kollektorille asti. Varmaan 2,5-3 metriä tuli tavaraa per käyrä joten sen mukaan kannattaa tilailla...

Täältä: http://www.ebay.com/itm/2-X-50-Fiberglass-Exhaust-Header-Wrap-Black-/190617637614?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2c61b252ee tilasin omani, tuli suhteellisen nopsaan ja hinta jäi alle tullirajan.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2012 18:12 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ja jos ei oo pay-pal tiliä ni motonetista 12 metriä noin 25 eur (valkoinen tai musta)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2012 21:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Täällä motoneteissä on ollut vaan sitä valkoista ja joissain epämääräisissä pituuksissa niin on jäänyt ostamatta...

Kymysys: mitenpäin toimii vaihdekaavio? Vaihteensiirtoakselia myötäpäivään niin vaihtaa alaspäin? Uusi vaihdepoljin ja säätämätön kytkin niin nyt ei liiku mihinkään suuntaan, tietäisi miten päin vaihteet menee niin voisi alkaa säätämään...

Tänään tuli kullatut jalkatapit, kuva jäi ottamatta mutta näyttää erihyvältä kiinni pyörässä :))

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2012 22:31 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Kymysys: mitenpäin toimii vaihdekaavio? Vaihteensiirtoakselia myötäpäivään niin vaihtaa alaspäin? Uusi vaihdepoljin ja säätämätön kytkin niin nyt ei liiku mihinkään suuntaan, tietäisi miten päin vaihteet menee niin voisi alkaa säätämään...

Tänään tuli kullatut jalkatapit, kuva jäi ottamatta mutta näyttää erihyvältä kiinni pyörässä :))

Vaihde kaavio normaalisti 1. alhaalla ja siitä ylös isommalle... vastapäivään (vasemmalle) tankoa niin saat 1. vaihteen päälle.

Mutta näyttäs että siirtosarjasi (kuva) tekee siitä negatiivisen eli nyt sinulla on 1. vaihde ylhäällä ja alaspäin polkemalla vaihteet suurenee?

Vai näinkö väärin? Kiinnitys tappi on YLÖSPÄIN ja siirtosarjassa on vastaavasti ALASPÄIN tuo vaihtaja.

Kuva
Kuva


Olenkohan mä ny kartalla?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2012 22:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Itse asiassa miul on tuo sama siirtosarja projekti edessä Nemin peliin. Mutta tapit siirtyy eteenpäin. Laitatko viel kuvan takajarrusta? Toi oli hyvä kuva vaihdekiksistä :razz:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2012 23:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
kykkvi kirjoitti:
Kymysys: mitenpäin toimii vaihdekaavio? Vaihteensiirtoakselia myötäpäivään niin vaihtaa alaspäin? Uusi vaihdepoljin ja säätämätön kytkin niin nyt ei liiku mihinkään suuntaan, tietäisi miten päin vaihteet menee niin voisi alkaa säätämään...


Eiköhän tässäkin mallissa ole vaihteitossa "kuulalukko", joka estää muiden vaihteiden kuin 1 päällemenon ennekuin pyörä on liikkeessä? Lieköhän syy siinä? :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 10:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Aina oppii uutta kun astuu kawa-maailmaan... Jos homma on todella noin niin tunnen itseni todella hölmöksi. Noh, tuli kytkin huollettua tuon takia kuntoon.

Jarrupuolesta kuvaa tuossa ylempänä, otan uusia kuvia kultaisten tappien kanssa kun pääseen joskus taas pelipaikalle...

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 16:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Lukon (positive neutral finder) pitäisi estää vain kakkoselle meno, eli jää ennen kakkosta vapaalle, paikallaan ollessa kun takapyörä ja vetoratas ei pyöri.

Ykköselle toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan vapaalle loksahtaa paikallaankin (ainakin jos kone pyörii, joskus suorakytkentätapit ei osu paikalleen jos kone sammuksissa kokeilee).

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com