Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ma Joulu 03, 2012 19:42 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Tuollainen tuli viime talvena talliin laitettavaksi. Ei tosin ole oma, vaan kaverille lupasin joutoaikoinani laittaa kuntoon.
Koneesta oli vetoakselin laakeri hajonnut ja rikkonut vaihteistosta parit
hammaspyörät. Uusi (käytetty) vaihteisto löytyi melko helposti Ebaysta, mutta muuten homma
on lähtenyt vähän käsistä. Kone on tosin jo alakerran osalta nipussa, mutta muuten vehje on aivan atomeina
ja runko maalarilla maalattavana. Nyt tuli kuitenkin eteen kohta, johon ei meinaa ratkaisua löytyä.
Takajarrun pääsylinteri vuotaa (sylinteri on syöpynyt), eikä ehjää ilmeisesti löydy tältä planeetalta.
Osan löytymisen tekee vaikeaksi se, että tuota sylinteriä on ilmeisesti käytetty vain '80-mallin Mk2:ssa ja ST:ssä,
niin, ja poliisimallissa.
Kysymys kuuluu: Onko kenelläkään kokemusta tuon sylinterin korvaamisesta jollakin toisella?
Onko Suomessa firmaa, joka holkittaisi sylinterin rosteriholkilla?
Jos jollain on nurkissaan ylimääräistä Mk2 - osaa, niin voi tarjota (muutamia pisteosia puuttuu).

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2012 00:01 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
tuota holkitusta voi kysellä ihan lähimmästä moottorikoneistamosta.kaikki eivät niitä tee mutta sen pitäisi kyllä olla heille aivan mahdollista.osa kannattaa ottaa mukaan näytille.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2012 18:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
nin tuo materiaali nuissa holkituksissa on usemmiten ruostuvaa rautaa mutta pronssinen saattaisi olla mahdollinen myös,ehkä rosteri kanssa.koneistamoissa tuo holkitusmatsku on yleensä metritavarana heillä hyllyssä.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Su Joulu 23, 2012 08:54 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Rosteriholkki tuli mieleen siitä, että Classic Motorcycle Mechanicsissa englantilainen firma tarjoaa jarrusylinterien korjauspalvelua nimenomaan holkittamalla pääsylinterin rosteriholkilla.
Saattaa toki olla niinkin, että esim Z1000J:n sylinteri olisi sama, mutta mäntä erilainen. Itse sylinterille kun ei omaa varaosanumeroa ole. Onkohan tuon J:n sylinterin halkaisija 5/8"?

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Pe Elo 23, 2013 07:20 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
No niin, en sitten löytänyt lähialueelta yhtään koneistamoa, joka olisi ollut kiinnostunut jarrusylinterin korjauksesta.
Lähetin sen sitten Britanniaan Past Parts LTD:lle. Holkittivat sen rosteriholkilla ja vielä maalasivatkin sen (ei olisi tarvinnut).
Lopputulos on todennäköisesti parempi kuin alkuperäinen. K.o. firmaa voi suositella,
mikäli pitää korjata osia, joita ei enää saa mistään.

Sitten seuraava ongelma:
Onko kenelläkään tietoa, mistä löytyisi MKII:een suhteellisen alkuperäismalliset putket?
Vai pitääkö nekin teettää Englannissa? Saako esim Z1000J:n putket sovitettua?
Niitä kun joskus näkyy Ebayssa kohtuukuntoisina.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 12:27 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Lisää kysymyksiä:
Mihin MkII:n bensahanalta tuleva alipaineletku liitetään? En keksi. Pitääkö ottaa
kumikurkusta tulppa pois ja siihen tilalle vai?

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2013 04:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
#3 kaasarilta pitäisi olla alipainelähtö sille valmiina.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2013 14:35 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
No niinpäs onkin. Näytti päällepäin vain samanlaisilta kuin kohokammioiden huohotusputket, mutta onhan tuossa kolmosessa reikä suoraan luistin etupuolelle.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Pe Tammi 17, 2014 08:48 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Löytyihän ne putket lopulta. Ebaysta ja USA:sta, odottelevat nyt sitten Lake Worthissa, Floridassa laivaan pääsyä. Vaikuttaa siltä, että nämä ovat maailmasta jo lähes loppuneet, eikä kukaan tee hyvännäköisiä (alkuperäisiä muistuttavia) tarvikeputkia.Kuva

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Tammi 23, 2014 13:39 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Onneksi olkoon Mr.Walkerille Löydöstä! :kiss: Toivottavasti saapuu ehjinä kylymään Pohjolaan!

Penkasin tossa Arkistoa, ja sieltähän löytyi nippu vanhaa valokuvamateriaalia! Topicciin sopivasti tähän allekirjoottaneen vanha sotaratsu 80-luvun puolivälin tienoilta, lieneekö vielä hyötykäytössä?

Liitteet:
Z1000MkII_atX.JPG
Z1000MkII_atX.JPG [ 92.94 KiB | Katsottu 16535 kertaa ]
Liitteet:
Z1000MkII_atVHX.JPG
Z1000MkII_atVHX.JPG [ 56.66 KiB | Katsottu 16535 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Tammi 23, 2014 14:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Lahdessa on tuo. :whisper:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2014 08:42 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Hiljalleen alkaa tämäkin "pikkumöhkö" valmistua...
Kuva
Kuva
Jännä nähdä, jos vielä vaikka lähtisi käyntiinkin.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2014 08:51 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Kyllä pitää olla meleko komia Pikkumöhkö. Vaan onpa ollut työtäkin, mitä minä tiedän.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2014 15:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 29, 2014 12:37
Viestit: 12
Paikkakunta: Kurikka
Siisti on ei muuta voi sanoa. :)

_________________
Z1100 A2 (ST) -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2014 15:21 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Siinä on sitä jotain ja kuntokin kuin uutena :nails:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2014 15:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jotenki jäi juuri tuollainen kuva verkkokalvolle kun 83-84 ajoin parkkiin Bembölen kahvituvan alaparkkiin ja viereen tuli juuri Navy Blue Mk II. Itse suhailin LTD 440:llä vielä silloin ja isompaa teki kovasti mieli, kunnes -85 löysin ST Kawan.
Todella upea peli juuri tuolla värityksellä, hyvää työtä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Pe Touko 09, 2014 11:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Kiitoksia vaan kehuista, luultavasti kuvassa näyttää paremmalta kuin luonnossa. Toki tankin ja sivukopat maalasi ammattilainen, joten ne kyllä ovat siistit.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2014 12:12 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Luulin jo, ettei tähän asiaan tarvitsisi palata. Oli väärä luulo. Yritin Kawaa käyntiin. Ei lähtenyt. Tutkin kipinää.
Ei tullut ainakaan ykköseen ja neloseen. Eipä sitten muuta kuin tankki irti ja tutkimaan. 1. ja 4. sylinterin puolan ensiöpuolen resistanssi oli yleismittarilla mitattuna vain 0,2Ω , eli siis oikosulussa. Tästähän oli tietenkin seurauksena se, että sytkäboksi näyttää menneen puoliksi rikki. Siis sylintereille 2 ja 3 tulee kipinä, mutta boksin toiselle puolalle tulevalla johdolla ei saa aikaan minkäänlaista kipinää.
Kysymys kuuluu: Onko kellään ylimääräistä sytytysboksia, joka sopisi mk2:een. Tai edes tietoa siitä, minkä muun Kawan boksi voisi sopia? Se, että liittimet ovat mahdollisesti erilaiset, ei haittaa, liittimiähän saa.
Ebayssa noiden hinnat näyttävät lähtevän 40$:stä ylöspäin, mutta sopineeko esim 1000J:n boksi mk2:een?

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2014 15:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mr. Walker kirjoitti:
Luulin jo, ettei tähän asiaan tarvitsisi palata. Oli väärä luulo. Yritin Kawaa käyntiin. Ei lähtenyt. Tutkin kipinää.
Ei tullut ainakaan ykköseen ja neloseen. Eipä sitten muuta kuin tankki irti ja tutkimaan. 1. ja 4. sylinterin puolan ensiöpuolen resistanssi oli yleismittarilla mitattuna vain 0,2Ω , eli siis oikosulussa. Tästähän oli tietenkin seurauksena se, että sytkäboksi näyttää menneen puoliksi rikki. Siis sylintereille 2 ja 3 tulee kipinä, mutta boksin toiselle puolalle tulevalla johdolla ei saa aikaan minkäänlaista kipinää.
Kysymys kuuluu: Onko kellään ylimääräistä sytytysboksia, joka sopisi mk2:een. Tai edes tietoa siitä, minkä muun Kawan boksi voisi sopia? Se, että liittimet ovat mahdollisesti erilaiset, ei haittaa, liittimiähän saa.
Ebayssa noiden hinnat näyttävät lähtevän 40$:stä ylöspäin, mutta sopineeko esim 1000J:n boksi mk2:een?



Laita suosiolla Dyna S. Se korvaa igniterin ja picupit, toimii varmemmin kuin alkuperäiset koskaan.
http://www.z1enterprises.com/ItemDetail ... em=DYDS2-1

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2014 17:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Mr. Walker kirjoitti:
Kysymys kuuluu: Onko kellään ylimääräistä sytytysboksia, joka sopisi mk2:een. Tai edes tietoa siitä, minkä muun Kawan boksi voisi sopia? Se, että liittimet ovat mahdollisesti erilaiset, ei haittaa, liittimiähän saa.
Ebayssa noiden hinnat näyttävät lähtevän 40$:stä ylöspäin, mutta sopineeko esim 1000J:n boksi mk2:een?


Ei ole mulla tuota mallia olevaa, mutta yksi mistä voi hakea ainakin ihan samaa varaosanumeroa käyttävät mallit:
Kawasaki.com Owner info/parts diagram... ja sen osan tarkemman tiedon perusteella klikkaamalla kysymysmerkkiä saa myös listan missä muissa malleilla (jenkeissä) on ollut sama osa käytössä ...

Ei voi linkittää suoraan..., mutta jos löytyi oikea pyörä tuosta joukosta ja osanumero on 21119-5001, niin noissa on ainakin sama käytössä:
Model (10):
KZ1000-A3 (KZ1000) (1979)
KZ1000-A3A (KZ1000) (1979)
KZ1000-A4 (KZ1000) (1980) Onkohan tämä mk2, vai onko jenkeissä ollut sitä??????????????
KZ1000-B3 (KZ1000 LTD) (1979)
KZ1000-B4 (LTD) (1980)
KZ1000-C3 (Police 1000) (1980)
KZ1000-C4 (Police 1000) (1981)
KZ1000-D3 (Z1R) (1980)
KZ1000-E1 (Shaft) (1979)
KZ1000-E2 (Shaft) (1980)

Mutta tuokaan ei ole ainoa totuus, kun ainakin uudemmat (erilaisella liittimelläkin) olevat käy ja toimii laajemminkin ristiin vaikka olisi eri varaosanumerokin(niissä on tosin elektroninen ennakonsäätö ja eri numeroilla eri ennakkokäyriä käytössä) mutta tuon vanhemman laajemmista ristiinsopivuuksista ei ole omaa tietoa...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Viimeksi muokannut oojala päivämäärä Ke Touko 28, 2014 22:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2014 17:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jaha - osanumero onkin päivittynyt, uudempia on ...[Edit] [taisin tuossa ensin hakea jotain ihan puutaheinää...poistetaan vähän väärää tietoa ja korjataan myös numerot oikein...] , mutta osanumeron vaihtuminen voi joskus tarkoittaa että muutakin ympäriltä pitää vaihtaa samalla (liitin, puola Pickup tms.)
(Samasta kawasaki.commin paikasta kun osan alta painaa punaista S:ää saa uudemmat ja vanhemmat korvaavat varaosanumerot):
21119-1004 IGNITER
21119-1013 IGNITER
21119-1028 IGNITER

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Viimeksi muokannut oojala päivämäärä Ke Touko 28, 2014 22:16, muokattu yhteensä 4 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2014 21:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
^taisin tuossa jälkimmäisessä viestissä hakea jotain ihan puutaheinää, korjattu nyt, mutta yhteenopivuudet "J" ja muihin malleihin on siis vähän arvoituksen varassa (Kawasaki.commin tapa avata pop-uppeja häiritsee hieman käyttöä MAC+Firefox toosalla....)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2014 08:33 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Tutkiskelin itsekin asiaa ja kaikesta päätellen nuo sytytysboksit ovat aika lailla samanlaisia, eroa on lähinnä siinä, kuinka matalaohmisia puolia niissä pystyy käyttämään. Löytyi jopa sellainen kytkentä, jossaa boksi on korvattu kahdella GM:n virranjakajan HEI-yksiköllä:
http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb ... EImod.html
Täytyypä tässä miettiä mitä tekisi.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2014 08:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Olisikohan tämä asia nyt suurinpiirtein valmis. Kawa käy ja kukkuu. Toivottavasti pitkään. Sytytyksen kanssa piti sen verran askarella, että kokeilin rakentaa sytytysboxin ylempänä olevan linkin ohjeen mukaan. Tosin sytytysmoduleina käytin Megasquirt - sivuilla mainittua Motonetissä myytävää Opelin palikkaa. Hyvin tuntuu pelaavan. Toki hankin myös Z1000J:n IC igniterin varalle.
Kuva
Uudet puolat nyt sitten tietenkään eivät olleet ne 1,5 ohmiset, jotka tähän kuuluvat, mutta hyvin näyttää pelaavan noilla 3 ohmisillakin etuvastuksen ohittamisen jälkeen

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 Mk2 -80
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2014 18:49 
Poissa

Liittynyt: To Loka 11, 2007 18:45
Viestit: 66
Paikkakunta: HML
Hieno peli.
Mulla on tuo Coistisen entinen tipunkeltanen Mk2 jossa sytkä viel pelaa mut hyvä
tietää et on tollanenki mahdollisuus.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com