Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 20:25 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 19:55
Viestit: 6
Paikkakunta: Naantali
Morjens kaikille!

Juuri onnistuin kirjautumaan, olen tosi huono näissä jutuissa...

Vanha vaari jo olen, eläkkeellä, kuitenkin moottoripyöristä pidän ja ajelen. Hondia oli monet vuodet mutta viime kesän lopulla innostuin ostamaan elämäni ensimmäisen Kawan, GPZ 1100, -84, siis ilmajäähdytteinen ruisku. Taisin rakastua siihen ääneen, saattaa olla putkia tyhjennetty... Katteet oli jo valmiiksi riisuttu, väri meikäläiselle sopiva eli mattamusta. Ajoasentoa muutin vielä talven aikana pystymmäksi ja nyt tuntuisi vanhan äijän vartalolle sopivalta.

Monenlaista pikku sähkövikaa ja häiriötä oli jo viime kesänä, niistä kuitenkin selvisin. Nyt on tullut talven aikana uusi tauti, käy nätisti pienillä mutta ei kestä kaasua, pitää vielä tutkia.

Korjauskirjan tilasin jo syksyllä Stormilta mutta ei ole vielä tullut. Ajattelin että täältä varmaan löytyy neuvojia ja asiantuntijoita, asustan itse Naantalissa. Kirjoittelen toiste lisää kun nyt ensin opin nää kirjoitusjutut.

Palataan ja ajellaan kunhan saa taas vehkeet kuntoon!

_________________
kawa gpz 1100 unitrack -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 21:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tervetuloa vaan, tänne ehtii vanhempanakin. Itelläkin toinen sormi odottaa ku toinen naputtaa.
Minkä korjaussarjan tilasit, meinaan jos ruiskupeli tuo vielä on. Monet on jo kaasaroitu matkan varrella kun ruutta on alkanut vammutumaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 23:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Tervetuloa vaan, tänne ehtii vanhempanakin. Itelläkin toinen sormi odottaa ku toinen naputtaa.
Minkä korjaussarjan tilasit, meinaan jos ruiskupeli tuo vielä on. Monet on jo kaasaroitu matkan varrella kun ruutta on alkanut vammutumaan.

Tervetuloa minunkin puolestani!
Goose: korjausKIRJA ei korjaussarja :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 04:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Raato kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Tervetuloa vaan, tänne ehtii vanhempanakin. Itelläkin toinen sormi odottaa ku toinen naputtaa.
Minkä korjaussarjan tilasit, meinaan jos ruiskupeli tuo vielä on. Monet on jo kaasaroitu matkan varrella kun ruutta on alkanut vammutumaan.

Tervetuloa minunkin puolestani!
Goose: korjausKIRJA ei korjaussarja :P


Jaa, minäkö tulossa vanhaksi :pappa: Ennen sitä kuuli mitä sattui, nykyään lukee mitä sattuu :kontrahti:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 07:07 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 19:55
Viestit: 6
Paikkakunta: Naantali
Kiitos jollekin kätevälle joka oli siirtänyt tään oikeaan paikkaan.

Pyörä on tosiaan ruiskuvehkeillä, vastoin parempaa tietoa luulin ostaessani että niissä ei juuri vikoja ole...
Viime kesänä kettuili se kaksoisrele mikä on siellä satulan alla, tein "pikakorjauksen" ja vedin bensapumpulle virran suoraan akulta katkaisijan kautta ja näin ajelin koko syksyn. Ei ongelmia.
Nyt keväällä piti tehdä neitsytmatka niin ei enää ota kierroksia, mitään sellaista ei pitäis olla talven aikana tehty mikä käyntiin vaikuttaa. Bensasuodattimen sitte vaihdoin, katsoin ettei hana ole tukossa, pumppasin purkista purkkiin bensaa ja mielestäni tulee hyvin ja tekee painettakin, noin näppituntumalla. Kuitenkin se DFI valo vilkkuu, olisko sittenkin vika jossain siellä sähköissä? Liittimiä olen availlut ja putsaillut.

Pienillä kustannuksilla kun yrittää toimia niin tää on tätä... Olen siis melko tumpelo noitten sähköjen ja varsinkin elektroniikan kanssa, ikäni olen kyllä korjaillut muuten kaikenlaisia koneita ja laitteita.

_________________
kawa gpz 1100 unitrack -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 19:54 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
No, se kätevä oli Raato moderaattorin roolissa...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 20:52 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu, noissa ruiskuissa on omia vikoja vanhempana. Jos jollain on ruiskun vikakoodit käytössä, voisi vilkutuksen syyn saada selville.
Lopullisesti vika katoaa laittamalla kaasarit ruiskun tilalle, mutta jos vaan joku anturivika olisi kyseessä. Kun se vika on vasta talven mittaan tullut, voisi olla jokin kontaktihäiriö.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 21:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
DFI boksin kyljessä takalipan sisällä on pieni läpinäkyvä ikkuna, josta LED vilkuttelee tosiaan tarkemmin mitä on viaksi havaittu
(Virtoja ei saa katkaista ennen kuin lukee kodin, sammuttaminen nollaa koodit pois)


Jos Saksaksi voi mitään ymmärtää, (kuvana, niin google-kääntäjäkään ei suoraan käännä tekstejä) niin tuoltakin löytyy selitykset ledi-dilkku-vikakoodeille suoraan netistä:
http://www.gpz1100ut.de/dfi_fehlercode.htm

Vasemmanpuoleisin sarake näytää kuvana vilkahdukset esim pitkä-kolme lyhyttä on moottorin lämpötila-anturi (ja sen mittausohjeet vaikkapa:http://www.gpz1100ut.de/GPZ_1100_UT/DFI_Bauteile_prfen.htm )

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 15:28 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 19:55
Viestit: 6
Paikkakunta: Naantali
Isot kiitokset oojalalle, kawa laulaa taas, hymyilen varmaan unissanikin...

Pitkä- lyhyt oli vikakoodi, avasin sen saksankielisen linkin ja monta naurunhörähdystä pääsi kun tavasin googlen käännöksiä sanalle drosselklappenöfnungswinkel, tai jotain...
No senverran tajusin minäkin että se tarkoittaa kaasuläpän asentoanturia, avasin sen ja oomimittaria kylkeen, hienosti ja katkotta lukemat muuttui. Sitten aloin paremmin tutkia sitä sähköpistoketta niin sieltä oli kaksi piuhaa kolmesta poikki.
Motonetistä pikku liittimiä ja kiinni, uskon että olen talvella putsatessani paikkoja katkaissut sieltä yhden piuhan lisää, tyhjäkäyntiähän siinä ei ole kunnolla ollutkaan ja kun keskimmäinen oli ehjä niin pikkukierrokset löytyi.

Kiitos siis neuvoista, uutta häiriötä ootellessa...

_________________
kawa gpz 1100 unitrack -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 20:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Hieno homma mukava kampe on kyseessä!

Minulla on tuohon muuten melkein täys setti ruiskun laitteita varalla vianhakuun. (Sitkeä (tai kaksi erillistä) vika johtosarjassa ja sytysboksinliittimessä aiheutti tarpeen etsiä vikaa ja muuten kuin vaihtamalla oli vaikea tutkia vain noin kerran kuussa ilmeentyvää pätkimisvikaa, mutta löytyihän nekin lopulta, mutta reilu 30 vuotta tärinää tekee pahojaan liittimille ja johdoillekin)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2014 10:05 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 19:55
Viestit: 6
Paikkakunta: Naantali
Eipä sitten ollutkaan vika poistunut.
Alkoi taas uudelleen sama pätkiminen kun piti oikein kunnon koeajolle lähteä. Vika on sitten varmaan kuitenkin siinä kaasuläpän asentoanturissa, tutkin sitä perusteellisemmin vastusmittarilla ja osan ollessa kiinni. Lukema saattaa välillä kadota, joskus taas mittari voi hetken piipata niikuin olisi oikkarissa vallan.

Että jos jollain (oojala?) on sellainen irtonaisena ja vapaana niin tosi mielelläni ostaisin tai ainakin kokeilisin. Tuo nettiostaminen kun ei meikäläiseltä onnistu.

- Paikalla olleessa tällaista tekstiä: JECS made in japan A71-000 002

_________________
kawa gpz 1100 unitrack -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2014 19:13 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 19:55
Viestit: 6
Paikkakunta: Naantali
Jatkoa geebeezetan korjaukseen...

Koska varaosien saanti kyseiseen vehkeeseen tuntuu mahdottomalta niin ratkaisin asian ostamalla toisen samanlaisen. Ensin tuntui että rikkinäisten osien määrä on vaan tuplaantunut mutta lopulta yritys - erehdys taktiikalla sain sen taas tyydyttävästi toimimaan. Nyt on jopa tyhjäkäynti mikä viime kesänä puuttui, helpottaa huomattavasti kaupunkiajoa...

Se kaksoisrele siellä satulan alla tuntuukin vaikuttavan moneen asiaan, saapa nähdä pystyykö paikallinen kawakorjaamo mulle joskus sellaisen toimittamaan niin vois vaikka koittaa tuota varaosapyörääkin käymään.

_________________
kawa gpz 1100 unitrack -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi kirjoittelija.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2014 20:52 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Se kaksoisrele (27002-1007) on sama mitä käytetään ruiskuMöhköissä. Niitä on silloin tällöin myynnissä ebayssa, jopa uusia. Uutta en ole kyllä nähnyt ainakaan minkään varaosaliikkeen listoilla.

Ebayssa on juuri nyt ainakin yksi myynnissä. Ei muuta kuin nettiostoksia harjoittelemaan... Tämä kun on vielä GPZ:aan...

Jaa niin ja nuo vikakoodisysteemit ovat samoja kuin ruiskuMöhkössä. Itse ruiskuboksi ei ehkä ole sisällöltään sama mutta esim. ruiskuMöhkön ja Voyagerin (ZN1300) boksien sisukset ovat samat vaikka osanro on eri (tulee ilmeisesti vaan hieman erilaisista kuorista). Että siksi varaus GPZ/Möhköboksien suhteen (jos vaikka 4/6-sylinterisyys tekee eron elektroniikkaan :eitieda: ).Osanro ei välttämättä kerro koko totuutta.

TPS-anturit ovat samoja. Samoin imuilmalämpöanturi ja veden lämpö. Ruiskusuuttimet pikaisen katselmuksen perusteella ei.

Vähän aiheesta meni tuo ohi mutta osista kiinnostuneille tiedoksi...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com