Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 14:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gpz 1100 bensapumppu
ViestiLähetetty: Pe Touko 30, 2014 21:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2010 21:05
Viestit: 8
Paikkakunta: Raisio
Morkkista.

Mun -84 GPZ alko syytää bensaa pumpun rungon sisältä, en tutkinut vielä sen kummemmin mut oikealta puolelta pyörää, eli missä sytkäboxi on kiinni akkutelineessä. Ja ei näytä tulevan letkusta, vaan siitä pumpun päädystä. Onkohan tuolle tehtävissä mitään, tai oisko guruilla suositella korvaavaa tarvikepumppua? Jos jollain olisi orkkispumppu myynnissä niin sekin kiinnostais.

-Andy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 bensapumppu
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 20:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Letkun kunto kannattaa tarkistaa joka tapauksessa, joskus halkeilee sisältäpäin alkaen ja voi halkeamasta suihkuta moneen suuntaan.

Kun ei ole aitoja kokemuksia vielä tullut, niin laitetaan omia nettisurffailun tuloksia
(Joskus tuli katseltua varoiksi, kun pumpun ääni ei ole aina niin terveen kuuloinen kun napsauttaa virrat päälle)
Walbro GSL393 (on ilmeisesti hieman pienempi mitoiltaan kuin yleisempi ulkoinen in-line pumppu GSL392), tuota GSL393:sta on joku joskus :) on netissä ruiskukawaan suositellut - mutta minun ei ole tarvinnut vaihtaa eikä siis mitään omaa kokemusta...

Tuossa Pumpussa ei muuten tule liitinosia mukana, vaan sopivan kokoiset liittimet täytyy muistaa samalla, samoin sähköliitin (saa myös asennuspakettejakin), helpoiten taitaa löytyä vain ulkomailta?

Joku kiinalainen/Biltema tms. yleismallinen ulkoinen in-line tarvikepumppukin (kunhan on vain riittävän korkea paine, eli ruiskukoneille suunniteltu, noin 3 bar?) ajaa varmaan jonkun hetken asiansa, mutta kestävyydessä ja laadussa voi olla eroa?

Yksi hyvin yleinen tankin ulkoinen malli on myös Bosch 044, jota myös saa "halpakopioina" kiina/biltema tms. malleina tollaisia: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ppu-52250/, mutta mahtuukohan -sekin lienee isokokoisempi kuin kawan oma ja vaatii myös sopivien liittimien hankkimisen - enkä tosin edes muista mikä kawassa oli bensaletkujen halkaisija...

Ylitehokkaita sport-super-yber-pumppuja ei kannata ottaa senkään takia että ottavat turhan paljon virtaa ja kawassa se on hieman kortilla ainakin pienillä kierroksilla

Imupuolen suodatin kannattanee vaihtaa samalla, ellei tankin sisäpuolen kunnosta ole varmuutta

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 bensapumppu
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2014 10:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2010 21:05
Viestit: 8
Paikkakunta: Raisio
oojala kirjoitti:
Letkun kunto kannattaa tarkistaa joka tapauksessa, joskus halkeilee sisältäpäin alkaen ja voi halkeamasta suihkuta moneen suuntaan.

Kun ei ole aitoja kokemuksia vielä tullut, niin laitetaan omia nettisurffailun tuloksia
(Joskus tuli katseltua varoiksi, kun pumpun ääni ei ole aina niin terveen kuuloinen kun napsauttaa virrat päälle)
Walbro GSL393 (on ilmeisesti hieman pienempi mitoiltaan kuin yleisempi ulkoinen in-line pumppu GSL392), tuota GSL393:sta on joku joskus :) on netissä ruiskukawaan suositellut - mutta minun ei ole tarvinnut vaihtaa eikä siis mitään omaa kokemusta...

Tuossa Pumpussa ei muuten tule liitinosia mukana, vaan sopivan kokoiset liittimet täytyy muistaa samalla, samoin sähköliitin (saa myös asennuspakettejakin), helpoiten taitaa löytyä vain ulkomailta?

Joku kiinalainen/Biltema tms. yleismallinen ulkoinen in-line tarvikepumppukin (kunhan on vain riittävän korkea paine, eli ruiskukoneille suunniteltu, noin 3 bar?) ajaa varmaan jonkun hetken asiansa, mutta kestävyydessä ja laadussa voi olla eroa?

Yksi hyvin yleinen tankin ulkoinen malli on myös Bosch 044, jota myös saa "halpakopioina" kiina/biltema tms. malleina tollaisia: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ppu-52250/, mutta mahtuukohan -sekin lienee isokokoisempi kuin kawan oma ja vaatii myös sopivien liittimien hankkimisen - enkä tosin edes muista mikä kawassa oli bensaletkujen halkaisija...

Ylitehokkaita sport-super-yber-pumppuja ei kannata ottaa senkään takia että ottavat turhan paljon virtaa ja kawassa se on hieman kortilla ainakin pienillä kierroksilla

Imupuolen suodatin kannattanee vaihtaa samalla, ellei tankin sisäpuolen kunnosta ole varmuutta


Kiitoksia tiedoista. En ole ehtinyt ihmettelemään vielä tarkemmin tuota pumpun probleemaa, mutta ei vuoda ainakaan letkusta. Mahtaiskohan tämä Motonetin pumppu ajaa asiansa, vai onkohan tää jo liian tehokas?: http://www.motonet.fi/fi/tuote/281213/S ... 0lh-5-6bar


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 bensapumppu
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2014 08:24 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Hitman kirjoitti:
...Mahtaiskohan tämä Motonetin pumppu ajaa asiansa, vai onkohan tää jo liian tehokas?: http://www.motonet.fi/fi/tuote/281213/S ... 0lh-5-6bar


Tuon ottamasta virrasta en tiedä mutta paineen puolesta ei ainakaan ole liian tehokas kun bensalinjastossa on kuitenkin säädin joka päästää ylimääräiset paineet linjastosta tankkiin. 2-3 barin reservi pumpussa ei liene huono asia?

Riittävällä bensapaineella on suuri merkitys koneen käyntiin. Pumpulla on tietenkin oma hommansa mutta iso merkitys on myös toimivalla painesäätimellä. Sen olen huomannut kun vaihdoin omaani mittarillisen säädettävän säätimen.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com