Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Heinä 14, 2014 22:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Moro!

Ostin tuossa n. vuosi takaperin halavalla vähänkäytetyn wisecosetin (K1015) putkineen englantianmaalta Z1:een. Sain putket viimein polkaistua ryhmään paikoilleen ja koneen kasattua, mutta käyntiin kun lyödään niin syöksee savua niin että eipä ilkeä kylille lähteä :'' Tarkisteltiin puristuspaineet , ja reunimmaisissa pytyissä ruttua on n. 10.5, ja keskimmäisissä n. 9. Eli mikä nyt ittelleni tulee mieleen, niin on että engelsmanni on joko porannut keskimmäiset pytyt liian isolla välyksellä tai sitten mokannut männänrenkaiden sovituksen :? Muita mielipiteitä/näkemyksiä?

Mikähän noiden Wisecoiden oikea välys on männän ja sylinterin välissä? Jossain netissä puhuttiin että 5 satkua, ja wisecon ohjessa sanottiin että sylinteri tulee porata tismalleen oikealle milliluvulle, eli tässä 70.000, ja mäntä vain on "sopivasti" pienempi. Mut ei kai se näin voi mennä? Kai siinä jokin hylkyraja on? Sattuuko kellään olemaan sitä wisecon lappua tallessa joka tulee mäntäsarjan mukana? Itte en ikinä sellaista edes saanut...

Taas hitto kesä ilman Zetaykköstä ja joutuu sillä tuutinräyskällä nilkuttamaan :protest:

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 15, 2014 00:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Männänrenkaiden päittäisvälykselle löytyy laskentaohje Wisecon manuaaleista, muut ne käskeekin katsomaan boksin lapusta
http://www.wiseco.com/InstallationManuals.aspx
http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf
(Siellä tosin eri porauksille kertoimia, joilla saa tuumina välyksen, eli tuuma<->mm muunnoksia myös ehkä tarvitaan)

Ja kaikissa seteissä ei männän ja sylinterin välystä edes kerrotakaan, vaan pitäisi sopia alkuperäiseen poraukseen tms. http://www.wiseco.com/FAQs.aspx

Mutta tommonenkin myös tosiaan löyty jostain netistä ja toisesta Kawan kitistäkin...
Lainaa:
I found the original Wiseco piston box and it had the clearance on it. 0.0020 in - (0.051 mm) as ZED said it was.
1978 A2A Frame. Raked 3 Deg
1980 Mark II 1105cc
Wiseco Pistons.

((Ehkä KZ 1000 - 1075 Wiseco piston))
http://www.kzrider.com/forum/2-engine/5 ... -clearance
Varmaan google auttaa myös kertomaan mistä kohtaa mäntää kuuluu mitata, onliko tuossa setissa myös joku pinnoite helmassa?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 15, 2014 07:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Jep, kiitos! Tuo on mummielestä vähän outoa että ne ei kerro hylkyrajoja, kun takomännällä se on kai kuitenkin pienempi kuin normivermeellä. No, jos se on paljon yli yuon 0.051:n se välys, niin varmaan se on huono :yesyes:

Männissä ei ole helmassa mitään eksoottista pinnoitetta, mitä se muuten olisi tarkoittanut jos olisi ollut?
Mäntit kai perinteisesti mitataan tapin kohdalta, mutta 90-asteen kulmassa tappiin nähden. Kai se Wisecollakin on sama... ehkä. No pitää mittailla mitä eroja noissa reunimmaisissa ja keskimmäisissä sylintereissä on, kunhan saan työkalun kaverilta lainaan. Toivottavasti ei ole liian isoksi porattu, ettei tartte alkaa putkittelemaan tai hommaamaan toista ryhmää... Toivottavasti vain männänrenkaat on viturallaan...

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 15, 2014 21:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Muistelen että joku ohje oli tuo 90 asteen kulmassa tappiin, mutta kohtana sitten oli tietty tuumamäärä öljyrenkaan urasta (??"), mutta ei kuitenkaan pinnoitteen kohdalta, eikun se olikin auton mäntien mittausohje:
Lainaa:
PISTON TO CYLINDER WALL CLEARANCE - Wiseco pistons are designed with a special cam and barrel design.
When measuring for piston to wall clearance, measure at widest point of piston skirt 1.300" from bottom of oil ring groove,
90 degrees from wrist pin hole. Refer to piston kit specification sheet for recommended piston to wall clearances.


Auton männät voi olla sen verran isompia että tämä mitta ehkä vetäisi jo turhan alas mp-männissä
http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/Automotive.pdf

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2014 22:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Nonni, rojut on mitattu... Mäntä 69,96, kuulostaa aika uskottavalta. Sylinterit 70,12 , noin osapuilleen... välys siis ihan hulvaton. Hoito on kai hommata joko pienemmät putket tai koko ryhmä, tai sitten isommat männät. :mur:

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com