Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:37

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Maalis 23, 2015 20:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Iltaa,

Olisiko ylimääräisiä sylinteriputkia nurkissa jollakulla? Tai ideoita?
Koneessa ollut käyntiongelmia (ja heikot puristukset), joita on toisessa ketjussa käsitelty. Nyt sylinteriryhmä on avattu ja väljäksihän se osoittautui.
Koneessa on tällä hetkellä hyväkuntoisen männät ja renkaat halkaisijalla 70 mm (tai muutaman satasen alle).
Sylinteriputket ovat vain tiensä päässä > mittausten mukaan menee kymmenyksen verran pakopuolen kohdalta väljäksi.
Alkuperäisistä (onko 69,4mm ??) saisi ehkä porattua sopivaksi, vaikka olisivat kuluneetkin. Eikö vain?

Tämmöstä tällä kertaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2015 19:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ideoista tulee vain mieleen yksi, sylinteriputkien poraaminen takomännille.
Tosin aika kallis verrattuna pelkkien putkien vaihtoon nähden.

Jos alkuperäiset männät ovat vielä tikissään, putkitus kannattanee. Pelkkä rengastustarve alkuperäisiin mäntiin nostaa kustannukset takomäntäsetin kanssa samalle viivalle. Kannattaa kysellä koneistamoilta jos niillä olisi ideaa tehdä jonkun muun vehkeen putkista työstämällä, putken ulkomitta, pituus ja olakkeen mitta ratkaisevat. Materiaalikustannukset ei välttämättä kovin kallista, jos orgisputkia ei tule vastaan. Irtoputki kainalossa varmaan helpottaa hakua koneistamolla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2015 20:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitoksia kommentista.

Sinänsä herättää jonkinasteista kunnioitusta, että laitteessa on + 90 000 kilsan jälkeen alkuperäiset männät, jotka virheellisesti kirjasin edelliseen viestiin väärään mittaan.
70 millisethän nuo ovat ja niinhän niiden pitää alkaa päälle ollakin, eikö vain?

Takomännistä:
Päädyin tänään itsekin, Z1 Enterprises -sivustoa selatessani samaan päätelmään.
Vielä kun huomioi, että tuohon Wisecon pakettiin tulee tiivisteet päälle, niin ollaan jo aika lähellä samaa hintaa.

Mitä kokemuksia Jimillä ja muilla on noista kannentiivisteistä?
Tähän on vaihdettu jossain vaiheessa Vesrahin kaksiosainen ja en voi sitä moittia, koska öljyt tulee pihalle tuosta nokkaketjun kohdalta eli O -rengas oli kovettunut muoviseksi lättänäksi.
Monenlaista tiivistettä on tarjolla; kuparia ja massatiivistettä. Kaksiosaista ja yksiosaista.
Tuo kuminen O -rengas ei taatusti kauaa kestä, vaikka ostaisi kuinka "alkuperäisen" + 100 euroa maksavan - näin luulen. Hintahaitari on huima 9,99 taalaa - 109 euroa.
Wisecon pakettiin tulee näköjään tuollainen yksiosainen ilman kumirenkulaa.
Siitä varsinkin kuulisin mielelläni kommentteja Wisecoon siirtyneiltä.
Pitääkö tiiviste nokkaketjun roiskeet sisäpuolella ilman kummia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2015 20:29 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Wisecon mukana tulevat Cometic tiivisteet ovat hyvälaatuista tavaraa eikä sitä nokkakuilun O-rengasta saakkaan laittaa 1-osaisen tiivisteen kanssa. Pitävyys on taattu, jos molemmat pinnat ovat todella puhtaat ja suorat. Ne kannattaa käyttää koneistamolla puhtaaksi pyyhkimässä, suoruus tulee samalla rahalla. Kannesta pitää irroittaa alemmat pakoputken pinnapultit pyyhkäisyn takia. Ainoa modaus jonka Wisecoihin tekisin itse, olisi hioa venttiilitaskujen terävät leikkuut pyöreämmiksi ja uusien Kawan omien männäntappien käyttöönotto.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1980-kz10 ... RGs145tPgw
Kasauksen ja kannen kiristyksen jälkeen kone käytetään 20 minuuttia kuumaksi, annetaan jäähtyä, tarkistetaan kannen momentit ja se on siinä. Harvoin on jälkikiristymistä edes tapahtunut, juurikin pintojen puhtauden takia.
Cometicin kansitiiviste palaa molempiin pintoihin kiinni, joten ne pitääkin olla rasvakuivat. Siihen se öljytiiviys perustuukin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 30, 2015 10:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Onko sinulla Jim jotain huonoja kokemuksia noista Wisecon männäntapeista. Onko rakennetta "kevennetty"?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 30, 2015 15:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, ensinnäkin niiden päällä olevassa muovissa lukee made in taiwan ja mitä mulla niitä viimeksi oli, ne oli kavennettu keskeltä reunoihin päin sisäpuolelta. Takalan Jute niistä varoitteli jo 15 v sitten, se ajeli Funnybikea Kawan Z1/J motilla. Taisi kestotestata ne aika nopeesti.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 30, 2015 19:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitokset Jim jälleen kerran..

Laitan tilauksen Z 1:een veämään näillä hetkillä. Llistalla on nyt tuo 71 mm Wisecon sarja oheistarpeineen. Harmi kun niillä ei ole noita originaalitappeja. Tuntuu työläältä alkaa tilaamaan niitä CMSNL:n kautta, mutta ehtiihän sen vielä. Jotenkin tuntuu siltä, että nuo kestäisi ns. paappa-ajossa.

Tilaan lisäksi nokkaketjun oheistarpeisiin: Cam chain rollerin, Cam chain tensioner assy:n ja Cam chain guiden, jotka huonossa hapessa.

Kahteen Idler assemblyyn lupasi paja sorvata uudet keskiöt, joilla pitäisi herätä henkiin. Aikasta suolaisen hintaiset olis uudet.

Öljypohjasta tarkistetaan mitä muhjua sinne on pudonnut ja siihen tiiviste myös samaan tilaukseen + venttiilikopan tiiviste ja sarja puolikuita (siinä pitää säästää ja ostaa setti yhden ilmeisesti originaalin hinnalla).

Onko viime hetken vinkkejä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 30, 2015 20:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossa olisi alkuperäisiä parempia komponentteja. Ite meinaan seuraavaan avaukseen laittaa noita Liskan Racingin nokkaketjurullia ja Tsubakin nokkaketjua.
http://www.liskas.com/heavy-duty-cam-chain-idler/
http://www.liskas.com/kawasaki-heavy-du ... tensioner/

Magneetilla varustettu pohjaproppu kannattaa laittaa jos vastaan tulee. Sylinteriputkiin porauksen yhteydessä kunnon viisteet, helpottaa männänrenkaiden ohjautumista. Alkuperäiseen nokkaketjun kiristimen rungon päähän kannattaisi laittaa 6mm kierteet ja pultti lukkomutterilla siihen estämään mahdollisen takapotkun aiheuttamaa peräänantamista, silloin voi käyttää huonompikuntoisiakin sieluja sisällä. Ylikiristäminen tuolla ei kannata, kuumassa koneessa menee ketju ylikireälle ja rikkoo kiristäjän kumirissan. Antaa vain automaattikiristäjän hoitaa kiristämisen.
Katso, millaiset tapit niiden mäntien mukana tulee, eiköhän ne normikäytön vakiomosalla kestä.
Puolikuut kannattaa laittaa alumiiniset, ne kestää maailman tappiin. Joskus on joutunut kannen purseita vuolemaan puolikuiden täydelliseen istuvuuteen, pitää mennä helposti paikalleen, kansissa voi olla materiaalin paksuuseroja.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 03, 2015 17:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitos kommentista,

Näyttää olevan Liskalla ja Z1:llä loppu nuo vankemmat nokkaketjurullat.
LIsäksi näyttävät myyvän tuota yläpään rullaa erinäköisellä "kehikolla" kuin mitä originaali on. Tiedätkö mahtuuko tuollaisellakin kehikolla, mitä tarjoavat? Originaali on saman näköinen, kuin tuo 650:een tarjottava. Samaa olen huomannut muillakin sivustoilla, että kauppaavat ylärullaan erinäköisiä kehikoita.

Onko kenelläkään kokemuksia Gear Head -firmasta rapakon takana ja/tai Z-Power:sta Englannissa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 03, 2015 19:16 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Z-Power on ainakin toiminut.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 03, 2015 19:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Noita keskirulla runkoja on itseasiassa kolmea tyyppiä, ST:n oma etusilmukalla sekä kahta mallia umpisilmukalla, joista toisessa mallissa on niitattu akseli, kuten ST:n omassa sekä sitten ruuviakselilla varustettu, johon on helppo vaihtaa samanlainen rulla, kuten sylinterilohkon kohdalla edessä ja takana. Tuo ruuviakselilla varustettu versio oli Z1-R mallissa 1978 toisena vaihtoehtona, kuten kuvasta näkyy. Kaikki kolme ovat vaihtokelpoisia keskenään. Tosin hinta on sama oliko pelkkä rulla vai kehys mukana.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1978-kz10 ... ml#results

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2015 08:07 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
CMS myy näköjään koko koneen tiivistesatsia, liekkö Vesrahin setti 52 e, tuo kuvan setti käy kaikkiin koneisiin -80 asti.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1978-kz10 ... R9-8Y5tPgy

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2015 11:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitoksia jälleen kommenteista,


CMS:n hintoihin tulee ostoskorissa paikallinen ALV päälle.
Z -Powerilla Englannissa se sisältyy heti näkyvissä olevaan hintaan.

Tällä setillä pääsisi "helpolla" jos kaivaa lompakkoa =822 e
https://www.z-power.co.uk/merchantmanag ... ts_id=1249

CMS:llä erikseen napsittuna: € 704.83 (+25 euroa ketjusta jota ei juuri nyt saatavilla.) =730 e.

Tuo GearHead on sinänsä mielenkiintoinen, että jos sivuihin on uskominen, niin samat nokkaketjun kilkkeet kuin tuossa Z -Powerin setissä maksaa 757 dollaria (695e) veroineen ja merkille pantavaa on, että ainakin ilmoittavat kaikkien osien olevan originaalia Kawakamaa. Suomessa tulee sitten 3,7% + 24% päälle =903 e.
Tuossa Z -Powerin setissä originaalia taitaa olla vain nuo rullat ja CMS:llä arvelisin samaa.

Z1:llä aika paljon vajetta varastossa, joten sieltä ei vertailua.

CMS taitaa viedä voiton tässä vaiheessa, mutta...

Wisecot pitää tilata erikseen jos ottaa CMS:ltä tai GearHeadilta.
Z -Power myy niitäkin.

Hmmm.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 05, 2015 08:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jos rekisteröityy CMS:lle, niin myös verolliset hinnat ovat näkyvissä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 06, 2015 10:23 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Mitenkäs tämä http://www.partzilla.com ? Onk kelläänkään kokemukseja?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 06, 2015 19:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Onhan tuolta Partzillastakin osia tullut tilattua - miltei samaa tasoa kuin CMS.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 13, 2015 10:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Päivää taas,

Jatkan tähän ketjuun, vaikka ei suoranaisesti sylinteriputkia enää liippaakaan.

Huomasin tänään, että Liska Racing :lle on taas tullut/ovat saaneet tehtyä noita nokkarullia eli tilaus olisi mahdollista.
Ongelma tulikin sitten siinä vaiheessa, kun kirjasin osoitteeni ja pyysin konetta arvioimaan lähetyskuluja:

Teksti kertoo, että ei onnistu lähettää tähän osoitteeseen eli Suomeen.

Samoin lähetysehdoissa lukee, että kaikkia tuotteita eivät voi lähettää kansainvälisiin osoitteisiin.
Kokeilin yhtä tuotetta kerrallaan ja vaikutti siltä, että mitään tuotetta eivät lähetä Suomeen.

???

Kyselin jo heiltä päin asiaa spostilla, mutta onko täällä kokemusta tästä asiasta/sen syistä ja onko kiertotietä asian suhteen?
Kovin mielelläni ostaisin noita Liskan tuotteita...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 13, 2015 15:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nyt kannattaa kääntyä ameriikan yhteyshenkilömme Jal3 puoleen. Jannen kautta saa kaikkia amerikan herkkuja tänne toimitettuna.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 15, 2015 08:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
No niin, Wisecon 71 mm setti ja Liskan nokkaketjukilkkeet vihdoin Suomessa.

Muuten kaikki ok, mutta amatöörinä en pohtinut tuota Tsubakin nokkaketjua sen ihmeemmin, kunhan tilasin 124 lenkkisen http://www.liskas.com/tsubaki-timing-chain-124-link/.
Ongelma on vain siinä, että tuota konetta ei halkaista ja tämä on ketju pitäisi katkaista, että saa paikalleen.

MISTÄ LUKKO?

t: amatööri


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 15, 2015 11:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kävisköhän tuo siihen ketjuun ?
http://www.z1enterprises.com/ItemDetail ... =TU25-9923

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 15, 2015 19:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Hyva haku Jim,

Tuon olisi voinut tilata samalla Wisecojen kanssa - mutta kun ei ymmärrys riittänyt...

Pitää yrittää haeskella jos Suomesta löytyisi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 26, 2015 07:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Huomenta.

Mitä suosittelette öljyksi jos ja kun koneen saa kasaan parin viikon sisällä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 26, 2015 18:09 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
lusmu_2 kirjoitti:
Huomenta.

Mitä suosittelette öljyksi jos ja kun koneen saa kasaan parin viikon sisällä?

Mobil Delvac MX 15W-40 on hyväksi havaittu :jump:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 05, 2015 09:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Huomenta,

Operaatio on saatu päätökseen sisääänajo on aluillaan, kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.
Eilen illalla, kun ensilenkkiä tein, totesin, että olin jo vaistoinkäymisten (2 vuotta) kestäessä, ehtinyt jo unohtaa, miten MAHTAVA laite tämä olikaan ajaa!

Hauskan kuuloisen "vihellyksen" tuonut koneen äänimaailmaan nuo Liskan osat. Siitähän tuo valmistajakin varoittelee, mutta mielestäni hyvin sivistynyt lisä tuo vihellys!

Delvac mx 15w40 on nyt koneessa. Vaihto 500 - 1000 km kuluttua.

Nyt kilometrejä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 05, 2015 20:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Hienoa, varmaan palkitsevaa päästä ST:llä jyristelemään tienpäälle. :moto:
Itselläkin sama haaveena päästä päivänä eräänä konepyörää käskemään, viimeksi sillä tuli kai 2009 tai 2010 ajeltua. Alkoi olla ST:ssä taas niin paljon laittamista, niin jatkoin ajeluita tuoreammalla Kawalla.
Jarruja ehkä päivittelisin tämän päivän pysäyttimiin, kuin myös vanteet 17" molempiin päihin sekä USD keula.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com