Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 16:56

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2016 12:11 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Herättelinpä mopon talven jälkeen eloon, ja omituinen nykimisilmiö oli ilmaantunut.
Pyörä on seisonut kuivassa/ lämpimässä talven yli. Välillä nykii melko voimakkasti alakierroksillakin, sitte häviää yht´äkkiä taas. Täyskaasukiihdytyksessä lähes aina 7500rpm jälkeen nykii.... Kuormittamattomana
toimii ilman häiriöitä. Tuoreet ysikasit tankissa.
Bensahanan otin auki ja puhdistin vuosien skeidasta, suodatin ok. Liittimiä putsailtu.
Sytkäyksikkö? Bensapumppu? Bensanpaineita en ole vielä mitannut, mitähän pitäis olla?
Ehdotuksia probleeman korjaamiseksi? :help:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2016 16:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ootko kokeillut uusilla tulpilla, vanhat tekee joskus kummia käyntihäiriöitä. Vapaalla ottaa hyvin kiekkoja mutta kun lähtee ajamaan, alkaa nykiminen.
Ruiskupelissä tietty kaasun asentopotikan kontaktihäiriöt saattaa aiheuttaa vikaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2016 20:26 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Onhan akussa täys latinki ? Aika tarkka akun kunnolle. Ja bensapaineen säätimen letkut on kaikki ehjät ? TPS:n liittimessä johtoja irti ?

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 11:38 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
kiitos vinkeistä,
kokeilenpa uusia tulppia, vaikka nykyisetkin melkein uudet...
Akku yes, voltit ajossa 13.8, letkut ehjät ja kiinni jne...
Kaipa tuo vika vielä löytyy, ku tarpeeksi etsii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2016 15:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kawa on kierrättänyt tuota malli/konekokoyhdistelmää erilaisissa peleissä... minkälainen GPZ:ta on kyseessä, miltä vuodelta ja onko kaasareilla ja ruiskulla?
Lienee joku ruiskumalli 1981-85... jos bensapaineista puhutaan?

Mutta minulla ei oikein ikinä ole nykinyt täyskaasukiihdytyksissä, sen sijaan tasaisella kevyellä kaasulla enemmänkin.

En kyllä tiedä mitä paineiden pitäisi olla, (yleensä 3 bar (mutta 2,5 ja 3,5 on tavattu myös joskus) Voisikohan jotain hattuarviota heittää pumpun tehokkuudesta, minulla ainakin paineensäätimen paluuletkusta tulee paikallaan ollessa reilu kierre tankkiin.

Tai otetaan takaisin, minulla oli sitkeä kosketushäiriö sytkäboksin liittimessä, se nyki/pudotti kaksi opyttyä pois isoillakin kierroksilla, mutta sen hakemisen vaikeus oli vain sen esiintymisen harvuudessa.

Turusta voisi minulta jostain hyllystä löytyä alkuperäinen paineensäädin, josta on "kiinnitys sanka" katkennut, mutta oli ainakin toimiva joskus neljä-viisi vuotta sitten (mutta en epäilisi sitä ekana, suodatin ja bensapumppu ehkä ennemminkin). Mutta pienillä kierroksilla voi olla eri vikakin?

Pätkimisiä aiheuttaa sytytykseen ainakin myös sivujalan turvakytkin, se on haastavassa ympäristössä, minulla on poistettu/ohituslenkki ja monella muullakin (ja joku edellinen omistaja on ajanut metsään sivujalan takia, eli ei kannattane poistaa, voisiko laittaa vaikka kirkkaan varoitusvalon sammutuksen tilalle?) Yksi avattu alkuperäinen TPS:kin löytyisi, mittasin sen asteen välein enkä huomannut lukemissa tai käyrässä mitään ihmeempiä kuoppia, mutta sen kansi ei ollut ainakaan joku aika sitten enää samassa paikassa kuin muu porikka. (tuohan ei ole avattavaksi suunniteltu, eli se on tavallinen kalvoon perustuva säätövastus, se on kalibroitu tehtaalla, siellä näkyy kalvossa kalibrointikoneen tekemä säätöleikkaus) mutta ilmeisesti pienemmätkin kulumat haittaa hieman, koska tuossa ei saada mitään takaisinkytkentää Lambdalta koska sitä ei ole. (nykyautot säätää sen perusteella Long Term Fuel Trim arvoa, joka voi olla ainakin yhdessä autossa +-20 % ennen kuin auto sytyttää vikavalon)

(toi oli muuten pirullinen etsittävä tuo kontaktihäiriö, vaikka putsasi metallikirkkaaksi ja voiteli ammattikäyttöön tarkoitetuilla elektroniikan liittimiin tarjoitetuilla möhnillä, taas joskus kuukauden parin päästä pätki, niitä sai varovasti purettuakin ja kiristeltyä, mutta "lopullinen ratkaisu" tuli vasta kun taivutti pienelle rusetille (kierteelle) Igniterin lattapinnejä, ei ole enää kiesannut)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2016 10:48 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Kiitos apuva tarjonneille!
GPz 1100 UT-84 on pyörä. Kokeilin uusilla tulpilla eilen, ihan sama homma....
Akku kunnossa ja voltit ajossa 13.8.
Vianetsintä siis jatkukoon!!
By the way, onko bensalinjassa muita suotimia, ku se iso pönttö, jonka saatavuus kehnohko.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2016 14:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jotenkin on jäänyt mielikuva että tankissa bensahanan putkissa (normi ja varatankki) olisi jonkinmoinen muoviverkko karkeasuodattimena, mutta enpäs kyllä muista millainen.

Itse korvasin tuon imupuolen erillis suodattimen jollain yleismallisella autoon tarkoitetulla, siinäkin tosin muisti petti sen verran että oli vähän soukempi ja vaati hieman kumia väliin että pysyi kiinnikkeessä. Valintakriteerit oli: Saman muotoinen, Ja virtaussuunnalla on ilmeisesti väliä, kaikissa on ainakin nuolet. Mutta muistelisin että ostin lopulta sellaisen että toinen on sivulle ja toinen suoraan, kun alkuperäisessä oli kai molemmat lähdöt sivulle. Mutta toisaalta uusin samalla letkutkin eli sai soviteltua aika vapaasti. Toinen valintakriteeri oli että oli melko samantehoinen ruiskulla varustettu auto kyseessä. Mutta kun en yhtään enää muista mikä auto oli kyseessä (ja alkuperäistäkin kai sai mutta oli vaan kallis, yli parikymppiä ilman postikuluja).

Missäpäin Suomea ongelma sijaitsee, Turussa olisi kaikenlaista rekvisiittaa kokeiluun (Sytkäboksi, ruiskuboksi, sytytyksen osia, bensapaineensäädin, löytyisi koko läppärunko ruiskuillakin ja jonkinmoinen TPS), mutta aika epätodennäköistä että joku noista hajoaa?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2016 15:07 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Liitteet:
Kawasaki gpz 1100 -83.pdf [103.57 KiB]
404 kertaa


Ruiskuboxi ei vilkuttele mitään ylimääräistä ?

Paineensäätimeltä menee paluuletku tankkiin. Läpiviennissä on takaiskuventtiilin moinen möllikkä. Pelaako se ?

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 11:19 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Kiitos taas kaikille apua tarjonneille!
Pyörä sijaitsee Lahdessa. Tankin takaiskuventiilin toimintaa en ole tarkistanut, pittää kattoo...
Polttoainehanan puhdistin jo aiemmin, eikä siellä ollut mitn karkeasuodatinta. Polttoainesuotimen ajattelin korvata jollain yleismallisella varmuuden vuoksi, kuten oojala oli tehnyt.
Jotenkin alko vähän nyppiin tuo Gpz ja kaivoin hetkiseksi Z1R:n ajoon, toimii ku buicki!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: Ti Kesä 28, 2016 11:09 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Ja täällä taas..... Hain rakkineen ajoon ja tarkempaa syyniä/mittailua varten,
ja eiku toimii niinku pitää!!! Ihanku se suoraansanoen vittuilisi mulle, että jossain vaihees sitte prötätään taas, trust me. Vastapainoksi sitte se öljytasomutikka öljypohjassa
lopetti toimintansa, että jotain harmia kyllä. Onko se mutikka samanlainen kun esim gpz 550, ainakin samannäköinen.......... On niin tympeä tsiigailla sitä vilkkuvaa punaista valoa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100
ViestiLähetetty: La Heinä 02, 2016 18:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Vähän muistelisin ettei samaa osaa (osanumerolla 27010-1067)
kovin monesta löydy, mutta jos tasoantureita löytyy ja sopii jotenkin reikään, niin eikun kokeilemaan (voi tietysti silti olla että öljytasot on ihan erilaiset eri koneiden antureilla). Tuota osaa ei enää valmisteta ja useimmat käytetyt varmaan oireilee samoin, en tiedä mikä sieltä hajoaa? Ebaystä voi löytää uusiakin välillä, mutta hinta on aika arvokas valon sammuttamiseksi.
Esim:
http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-KZ1100 ... UD&vxp=mtr

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com