Morot! Sain viimeinkin z-yksiseni tien päälle, eli tämä on kapine jossa on ELR:n nokat ja ruiskukawan kansi. Se toimi kyllä kohtuudella kun poikkesimme imatralla tuossa viikonloppuna, mutta tuntui että veto loppui ylemmillä kierroksilla, ja käynti oli vähän ontuvaa alakierroksillakin. mutta haiveinopeuksilla meno oli ihan OK.
Pohdiskelin aluksi että kyseessä on kaasariropleema, mutta sitten ryhdyin pohtimaan kipinöinnin ajoitusta. Huomasin jollain nettisivulla mainittavan että vanhassa zetassa keskipakosäädin on arvoiltaan 5/40. tarkoittaako tuo että ennakkomerkki on 5:n asteen kohdalla ja säätö rloppuu 40:een asteeseen? Uudemmissa ilmajäähyissä taas säätimen lukemat ovat 20/40 , eli äskeisen teoriani mukaan laitteen säätövara on vain 20 astetta? Veivasin ennakkoa isommalle tuolla orggiksella 5/40 ennakonsätimellä, ja käynti selkeästi parani, mutta meneekö ennako nyt liian isolle yläkierroksilla?
_________________ It's good to be the King...
Z1 -73 Suzuki T20 -67 Tuutti -72
|