Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ELR again.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 31, 2018 15:10 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Tänään tulla kolisi postiluukusta CMM 1/19 ja koko mukava tarina oli ELR:stä jos ketä kiinnostaa. No kaikkia, luulisin, vaikka ei tätä maksettuna mainoksena tule pitääkään. Syystä jotta tilaustani en aio enää keväällä jatkaa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Su Heinä 19, 2020 11:18 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Laatuaikaa Tallilla (kostoksi toistuvista sadekuuroista muuten ihan kivana kesäpäivänä) LimeGreenin kykkin- ja laturi-entrausta. 'Varatankissa' uudet teipit by Shimako, Jokela.
.
Mystisen, kaaaauan jatkuneen pikku latausongelman korjuuyrityksenä "uusi" staattori lainattu GPz1100B/A 'Varamoottorista'. Samalla piti vaihtaa mainittu staattori Lime Greenin omaan laturikoppaan, ku Varamoottorin kopassa lukee "Kawasaki GPz.
.
Ja se kykkinvivusto pääsi toissakesänä nyrjähtämään ihan omaa saamattomuutta/laiskuutta; säätelin vaan kahvasta/vaijerin ½välisäädöstä, ja perussäätö jäi tekemättä. BTW: Jäsen Kawautunut: Erinomaisen palio kiitokseja avustuksesta Puuttuvain Käikäleitten kanssa!
.
Takaiskareina saavat palvella vähän ajetut, ZedRex -taustaiset KYBit, kunnes originalipamput tulee Huollosta.

Liitteet:
(_01).jpg
(_01).jpg [ 98.77 KiB | Katsottu 7766 kertaa ]

Liitteet:
(_01a).jpg
(_01a).jpg [ 58.5 KiB | Katsottu 7766 kertaa ]

Liitteet:
(_01b).jpg
(_01b).jpg [ 59.86 KiB | Katsottu 7766 kertaa ]


:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Su Heinä 19, 2020 11:24 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
eipä antanneet tiki tikin jumalat liittää kuvaa Varatankista edelliseen viestiin :laalaa:
Siis teipit: Shimako, Jokela. (varateipit mukana, jos sattuu sattuun ns. Kämmi...
Itseasiassa oottelevat originaalin tankin maalausta ne. Joka tapahtuu heti, kun
vallallaoleva talouden pikku ylikuumentuma saadaan jähdyteltyä...)

Liitteet:
(_01c).jpg
(_01c).jpg [ 73.65 KiB | Katsottu 7766 kertaa ]


...ja vielä: Mahdollisille Pöyristyjille tiedoksi: Itseasiassa tuo Varatankki on ihan ehtaa ELR-kamaa; Z1000R2:sen tonkka, joka oli jostain ihmeellisestä syystä sudittu kokovihreäksi. Joskus takavuosina Porin liepeiltä pelastettu, muassaan jonniimmoinen R2-osaläjä. Lime Greenin oma polttoainesäiliö kun sai hiukka kipeää taannoisen varikkopukki-episodin yhteydessä. Jolloin tallin vuokraisäntäkin säntäsi yläkerrasta katsomaan, mitä tapahtui. Ei ollut rymähdystä kuullut, vaan sitä seuranneen, aavistuksenomaisen mielipahan aavistuksenomaisen julkituonnin...

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ma Heinä 20, 2020 12:14 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Jaahans, kaksikymmentä vuottakos tuo paljonparjattu öljyssä kylpevä laturi, (vaan eipähän tarvitse ensiöketjun kolinaa kuunnella, ainoastaan rattaiden vienoa vinkunaa), nyt kesti sitten keväällä 2000 Herttoniemessä tehdyn uudelleenkäämityksen jälkeen. Tosin ensimmäisen kymmenen vuoden aikana se ei kovalla käytöllä ollut, jälkimmäisellä puoliskolla asiat ovat olleet vallan toisin. Mikä oikein onkin. Big, green and brutal, ei lisättävää CMM:n luonnehdintaan Z1100R:stä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ti Heinä 21, 2020 07:25 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Niinpästä! Harmittavaisinta koko rojektissa on se, että yksikään mittaus ei puolla kuvitelmaa käämi-/staattoriviasta. Eikä oikein mistään muustakaan viasta. Kun en muutakaan ole keksinyt, toiveajattelin pienessä mielessäni, jotta käämissä on joku fiba, joka iljettävästi ei ole "koko ajan päällä". Ja koska nyt Talliin kotoutui tuo Varamoottori (jota herranähköön toivottavasti ei koskaan tarvita), siitähän nyt näppärästi kokeillaan, josko tilanne latauksen suhteen muuttuisi. Koska mä voin. (Oletetut) sähköviat on parhautta! Vallankin sellaiset "piilevat" salakavalat paskiaiset.

Mutta Lime Greenin viime kesäisen "välivuoden" perimmäinen syyhän oli omasta saamattomuudesta johtunut pikku kytkinhäikkä, joka sekin nyt meinaa korjautua samoilla lämpimillä. Pikku kaasarijumppaahan siinä olisi vielä tiedossa, mutta jääköön suosiolla tulevan Tallikauden kontolle se. Nimittäin mikäli aikomani reipas yliannostus röörienputsausainetta ei vastoin kaikkia odotuksia osoittaudukaan toimivaksi ratkaisuksi... JIIHAA!
:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ti Heinä 21, 2020 08:49 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Ei päivää jottei harmia. Onko varamoottori vm-83 ja siitä eteenpäin, eli 18mm männäntapeilla ja eturattaan kiinnitys mutterilla?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ma Heinä 27, 2020 19:58 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
vastausviivästys iski - sori siitä (=ministerityyliin). Joo kyllä, mutterilla on kiinni eturatas. Männäntappien koko on arvoitus, Kiukaan sisimpään kun ei ole (vielä) ollut sen enempää tarvetta kuni uskallustakaan tunkeutua.

MUTTA koneen numero vaan vaikuttaa kovasti pieneltä; KZT10BG000295 on se.
Täytynöö pengata Arkistoa, sieltä pitäisi löytymän Tehtaan kirjaa niin B- kuin A-Ruuttaakin sivuten.

Liitteet:
KZT10BG000295 (1).jpg
KZT10BG000295 (1).jpg [ 212.02 KiB | Katsottu 7668 kertaa ]

Liitteet:
KZT10BG000295.jpg
KZT10BG000295.jpg [ 341.91 KiB | Katsottu 7668 kertaa ]


:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ma Heinä 27, 2020 23:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuo lienee aika alkupään GPZ 1100 UT kone, ZX1100-A1 1983 (1089 cm3 alkujaan)?
Engine No: KZT10BE019301....., (G, SWE) KZT10BG000001
Frame No: ZXT10A·000001....., (C,U) JKAZXBA 1 DA000001 .....
Kawasaki model recognition manual 1982...85:
https://docplayer.net/160971840-Forewor ... aug-1.html

Omasta kokemuksesta suosittelen myös kurkkaamaan öljypohjan kautta vaihteensiirtorummun (kakkosen valitsevan uran juipun kulumiskohta) ja siirtohaarukat - lähinnä siis kuinka syvälle kakkosen lukitustapit menevät ja onko sivuttaisklappia. (ja kakkosen saaminen päälle vaatii ulostuloakselin pyörimisen), vaihteensiirtorumpua parannettiin seuraavissa saman pyörän vuosimalleissa ja ne sopi ristiin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2020 10:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Eipähän enää muistu mieleen, mikä olikaan tuo merkintä Lime Greenin voimalaitoksessa, mutta jäsen Hansci meitä sillä informeerannee. Olen joskus antanut isojen poikain itselleni kertoa, ettei noissa moottoreissa sisäkaluiltaan juuri muuta eroa olisi kuin nokka-akselit. Vaan on sitä siinäkin, tehoa ja maksimivääntöähän on enemmän Z1100R:ssä kuin Jorma-Kawassa joka kylläkin on toisten isojen poikain mukaan vakiona ihan lehmä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2020 13:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Vähän turhan hätäinen päätelmä minulta tuo että olisi ihan alkupään koneita, samassa pyörässä kun oli kerran kahta eri koneen numerointia:
Engine No:
KZT10BE019301...
KZT10BG000001... (G, SWE)

ja noissa Saksan ja Ruotsin mukaisissa konenumeroissa seuraava vuosi alkaa A2 mallissa paljon ennemmin kuin toisissa:
Engine No:
KZT10BE029301...
KZT10BG001801...

Eli toisia numeroita mahtuisi vuoteen 10000 ja noita saksalais/tuotsalaistapaisia numeroita vain 1800 ja niiden keskinäisestä tuotantojärjestyksestä ei mitään tietoa... Mutta ei kai lohkoissa ole silti eroa, vaikka eri moottorinumerointi?

Ja samalla voi tarkistaa oliko tuon linkin tunnistusmanuaalin tieto oikein Lime Greenin osalta:
Z(KZ)1100-R1 1089 ml (1984 -1985]
...
Engine No: KZT10BE029301...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2020 07:12 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Olivattenkos nämä G- (Germany)mallin "Jewely enginet" alunperin ikään kuin 100-hevosvoimaisiksi rajoitettuja?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2020 14:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
AV kirjoitti:
Joo kyllä. Olivattenkos nämä G- (Germany)mallin "Jewely enginet" alunperin ikään kuin 100-hevosvoimaisiksi rajoitettuja?

Oli ainakin ZX1100A-mallisessa ja monessa muussakin, mutta usein ero oli vain kaasari/ruiskupuolessa, joissain oli nokka-akseleissakin eroa (saatu leveämpi vääntöalue alemmille kierroksille ja vähemmän huipputehoa) - mutta ei ole tullut yhtään tutkittua varaosaluetteloista eroja, minulla oli joskus Saksasta ostettu läppärunko, muttei tullut yhtään ihmeteltyä sitä (lähinnä aukesiko läpät täysin, alipainekaasareilla oli yleistä vaikka vaihtaa kaasarin kansi ettei luisti pääse auki asti tai joku muu vastaava kikka - mutta eipä se mitään todista, kyllä Saksaankin on tuotu muualta pyöriä ja osia sekä yleinen tapa oli myös modata ne täysitehoisiksi, eli ei siitäkään voi paljon päätellä). Mutta vaikka nokankin vaihtaisi erilaiseksi, niin onko se mikään syy tehdä oma koneen numerosarja lohkon kylkeen?

[Edit]Ainanakin jonkun linkin mukaan oli läppärungossa rajoitin (Drosselklappenanschlag):
Lainaa:
In Deutschland wurden die Motorräder mit einer reduzierten Leistung von
100 PS ausgeliefert. Die Lestungsreduzierung erfolgte durch Drosselklappenanschlag. Offen hatte das Motorrad 120 PS.

https://www.z-club-germany.de/10-Downlo ... 1100UT.pdf

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: La Elo 01, 2020 14:36 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
.
numero-/kirjainyhdistelmä KHI KZT10BE 032813 löytyy Lime Greenin lohkosta. Joka tietenkin löytyy sitten sieltä rungon KZT10R-000257 putkien välistä...


:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Ke Syys 21, 2022 18:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nam ! :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=FgDPIl-l1ok

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: La Maalis 09, 2024 17:04 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Onkos tuo Finnish Vintage Kawa-someen ilmaantunut THE Stardust Silver 1100R nyt se yksi ja ainoa laatuaan Suomipyörä vai jälkituontia? Hieno on se ja vielä hienompaa olisi se jos se tuossa värissä säilytetään.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ELR again.
ViestiLähetetty: Pe Maalis 15, 2024 15:02 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Saattais jopa ollakin "orikinaalia tuontierää" se(?) Pieni on runkonumeroltaan. Mutta niinhän ne kaikki...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com