Tuossakin lienee "automaattinen" bensahana, eli imukurkun alipaine avaa hanan koneen käynnistyessä ja seisonnan jäleen täytyy laittaa Pri-asentoon (saa valutettua uimurikammiot täyteen ilman että kone käy).
Jos vuotaa neliömäinen lootan pohjasta, johon alipaineletku tulee, on alipainekalvo puhki, tehtaan jäljilta kaksikalvoinen, alipaine vaikuttaa toiseen kalvoon ja välissä tyhjä väli, josta juorureikä ulos->bensa valuu siitä ulos eikä mene sylinteriin hajottamaan konetta startissa.
Jos vuotaa vivun ympäriltä, niin vipua painaa jousilevy tms. sisäänpäin ja vivun alla on kumitiivistelevy "reikälevy"
Itse pidän tuon tuominnasta ja kohtuu helppo kunnostaa, ehkä alumiini voi vaatia kevyttä hiomista/kiillotusta, pikku vaseliini helpottaa vivun liikettä (jota ei automaattihanalla tarvitse yleensä tehdä kuin noin 2 kertaa vuodessa).
Jaa, kurkkasin jotain kardaanimallia cms:stä, näytti että alipainekalvo on yksinkertainen (ja myydään ilman o-rengasta, joka bensan tulon katkaisee)
ESIMERKIKSI (en tiedä onko sinun pyörään sopivia, nuo linkit on Kanadan KZ1000E2 Shaft)
Alipainekalvo:
https://www.cmsnl.com/kawasaki-kz1000e2 ... 161261038/Yksinkertaisella kalvolla voisi olla riski että kalvon rikkoontuessa imee bensaa imukurkkuun, mutta eikös silloin seisoessa ilman alipainetta pitäisi kuitenkin o-renkaan painua tukkimaan tankin tulo, eli ei ehkä vaaraa "hydro-lockista" (edellyttäen että sulkeutuu). Mutta voisikohan ylimääräinen bensa aihettaa nuo käyntihäiriöt siinä sylinterissä, jonka kurkkuun alipaineletku menee?
Reikälevytiiviste:
https://www.cmsnl.com/kawasaki-kz1000e2 ... 110091044/Kai siellä joku liitoskin voi vuotaa, tankkiin tai letkuihin, nykyletkut olivat välillä aika kuraa modernien bensojen kanssa.
Jotkut suosii Pingel-hanoja, se on ihan perinteinen manuaalihana, jonka saa Kawan sovitteilla useimpiin sopivina, toimii kevyesti, joutuu käyttämään joka kerta (ei kannata jättää jatkuvasti auki, kun uimuriventtiilit vuotaa usein), kalliskin on.
Joskus törmäsin myös sellaiseen, josta oli alipainepuoli poistettu ja muutettu (huonosti toimivaksi) mekaaniseksi, mutta onneksi kuoret oli jätetty ja sai toimimaan alkuperäiseen malliin uusilla tiivisteilla ja kalvolla.