Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 22:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Police
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 08:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Pientä puuhastelua (muutama päivä katsastukseen) hiljattain hankitun policen kanssa ja totesin että kaasareisen ja putsarin välistä puuttuu kumikurkut :? . Saako näitä Suomesta ja mistä ja siis heti toimitukseen :? :?: . Kyseessä vuoden -84 998 ccm koneella oleva peli eli onko tämä se J malli. Käykö muiden mallien kurkut :? , ST:n näyttää kyllä kovin pitkiltä tähän väliin. Sähköjohdotukset ei näytä kovin vakuuttavilta, taitaa tulla taas talveksi johtosarjan teko.

Koittakaa simapullojen ja sillin syönnin lomassa antaa tähänkin wastaus.


Viimeksi muokannut Hannu päivämäärä Ke Touko 02, 2007 21:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 08:41 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
J-mallin kurkut ovat samalla varaosanumerolla, Sumekon kamaa. ST:n kurkut ei käy, ovat pienemmälle kaasarin rungolle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 09:55 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
jos J-mallin kurkut ei käy voi tehä paineletkusta itse..mulla on semmosesta letkusta väsätty. sopivasti puristuu suodatin kopan reikiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2007 21:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
J mallin kurkut kävi löytyi suoraan Sumekon hyllystä ;D samoin ilmanputsari, koko kasa 84,- €. Kurkut sain paikoilleen varsin helposti irroittamalla ensin putsarikotelon ja kaasarit, kurkut paikoilleen koteloon ja oikeille etäisyyksille toisistaan. Sen jälkeen putsarikotelo paikoilleen ja lopuksi kaasaripaketti kaiken väliin ;D ;D Ei tarvinnut keitellä kurkkusoppaa :P eikä lausua taikoja ja käytössä vain omat pienet sormet ;D. Liekö uusilla pehmeillä kurkuilla osuutta ja silikonilla.

Ja ei muuta kuin Police käyntiin ja huomenna ehkä leimalle ja kauden avaukseen ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 16:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Tänään kauden avauslenkki katsastukseen ja takaisin. Tuloksena HYLÄTTY :'' ;D :P Vikalistassa 2 asiaa takavalon lasista (heijastimesta) ei löytynyt E merkintää ja ohjauslukko ei toiminut (voi jukra). Näyttää koko virtalukko heiluvan kun lukitsee (liekö löysällä vai mitä). Katsastuksen hinta 85,-€ ja asiallista toimintaa vähän ihmeteltiin vuosimallia porukassa mutta todettiin 1984 ja sillä hyvä.
Poliisivalot edessä, sinisen ja punaisen teippasin piiloon kalvon alle. Niitä ei saa kuulemma näkyä, mutta ainakin jenkeistä saa näiden tilalle kirkkaita laseja ja alle vaikka lisäpitkät :P. Kuukauden kuluessa näytölle viat korjattuina ja se on siinä sitten. Verotuspäätöskin vie kaiketi reilun kuukauden.
Kuinka muuten Jopen MR policessa on hoidettu poliisivalot? :?

Nyt ei muuta kuin ajoa ja pientä kiillotusta ja tarkastelua ja tietenkin starttiremppa. Sorviin :? tai uhrataan 3 kuulakärkikynää ;D hyvälle asialle.

Vakuutukset muuten tehty tämän osalta IFiin ja taitaa muutkin siirtyä kunhan kerkeää (perinteinen seisonta-ajallinen).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 16:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Ps. Rekisteröinti katsastus ei muuten ilman muuta onnistu menemällä konttorille jonoon. Vaatii aikavarauksen ja katsastuksen suorittavat vain tietyt henkilöt kullakin asemalla, varaavat ilmeisesti tunnin aikaa mutta mulla meni noin 30 minuuttia. 10 vrk:den aika voi käydä vähiin jos ei pane toimeksi nytkin kulunet pyhät laskettiin näihin päiviin.

:moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 17:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Hannu kirjoitti:
(voi jukra).

Mitä mää nyt oon menny tekemään vai jättäny tekemättä? :P

Eikäkun onnea vaan kun on poliisimopo liikenteessä. Pikkkuvikoja - helppo korjata! :rotfl: :beer:

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 17:24 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
voi hyväsen aika noitten E-merkintöjen kanssa....turhuuksien turhuus... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 19:26 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
mun kawassa on oranssit valot muutettu poliisi valojen tilalle otin alhaalla olevat vilkut pois ja laitoin ne toimimaan ex poliisi valoihin en tiedä mistä on moiset hommattu mut kirkkaat olis siistit jos löydät jostain mistä tilata niin vois periaatteessa tilata sellaset mulla ei ollu kans e hyväksytty toi taka valo mut katsastus miehellä hyvä päivä kait

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 19:29 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
kyselin emännän dragstaariin vakuutuksia niin lähivakuutus oli halvin niin ajattelin kun puhuit iffistä oli meinaan paljon halvemmat

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 21:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Katsastin -75 900 muutama viikko sitten. Ei edes tarkastanut ohjausukkoa, mikä oli rikki. Hylky tuli sen sijaan vanse&hinesin 4-1 äänien takia. Yli 82db. Onko noissa lukoissa jotain vuosimalli juttua tms.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 21:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
mulla ei ole edes avainta rattilukkoon ja katsastettu on

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 05:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
jope kirjoitti:
mulla ei ole edes avainta rattilukkoon ja katsastettu on

Joo tollai minäkin katsasti pyörän suomeen. Ratilukko oli, muttei avainta.
Katsatajalla hyvä päivä, naureskeli vaan ettei avaimesta mitään puhuta.
Kyllä hän muutenkin katteli läpi sormien vähän. Kummallinen taipumus
jollain nipottaa joka pikkuasiasta. Tuo ohjauslukkokaan varasta pidättele,
kaippa katastaja sen tajus, ja anto olla :roll:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 07:43 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aika paljon nuo vaatimukset ovat kiinni vuosimallin lisäksi katsastusmiehestä. E-hyväsyntä vaaditaan vuosimallista -84 alkaen. Itse olen hoitanut nuo katsastukset Porvoossa - isot GT:t A-katsastuksella ja SK:n pgt K1:llä. Varsinkin pgt:n katsastus oli lähinnä huvittava, kun valoja yms. ei tarkistettu ollenkaan, ei punnittu, mutta pituus ja leveys mitattiin, kun on niin harvinainen pyörä Suomessa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 08:31 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Mun mielestä katsastus oli asiallista eikä turhaa saivartelua. Sain lisäksi neuvon että E hyväksyntä hoituu esim. lokasuojaan liimattavalla tarralla. Tämä samoin kuin "rattilukko" vaatimus riippuu juuri vuosimallista ja määräykset on määräyksiä. Lisäksi pyöräähän ei rekisteröidä vain minulle vaan kaikille mahdollisille tuleville käyttäjille. :roll: Liian suuret odotukset harmittavat ja aiheuttavat turhautumia :twisted: Tämän vehkeen kohdalla olin varautunut jonkin asteiseen projektiin ja tähän asti kaikki on ollut myönteistä yllätystä myös katsastus johon kuitenkin tuli mentyä kun pöyrä vaikutti suht hyvältä ja valot ja äänimerkki toimivat.

Tummennettu jukra ei tarkoittanut että olin turhautunut ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 08:36 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
mul oli tossa aikasemmin herraselta hommattu 80vm naku wingi pyörä tuli mulle mr katsastettuna. pyörässä ei ollut takajarruja ja etu pää makasi alhaalla kun ilmanpaine säädön tolppien väliin tuleva tasaus letku puuttui. pyörässä oli superloni pehmusteiset kahvat. mr kats hieno sana jolla nykyään ei ole paljoa kunnon kans tekemistä.joskus tuntuu et suhteilla saa aika paljon anteeksi joita japsiraudalla taitaa olla.......

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 20:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Viat korjattu ;D :P E hyväksytty takalasi löytyi omasta hyllystä ei tarvinnut edes tarraa ostaa :D ja virtalukon ruuvit vaihdettu sellaisiin (kuusiokolo) jotka sai myös kiristettyä (vanhat löysällä). Näiden puolesta huomenna näytölle.
Puolisokea kun olen en ole varma (hana vakaassa) mutta taisin jättää bensahanan pri asentoon ja oli vuotanut aika paljon bensaa alleen. Onko vika hanassa vai kaasareissa vai molemmissa :? .
Ilmeisesti kaikki tuli ulos ilmanputsarin (huohottimen letku onneksi vielä puuttuu) kautta mutta täytyy tarkastaa kampikammio öljysilmästä ennen käynnistystä. Mitens se Pingeli :?
Paljonko öljyä kuuluu keulaan, tuntuu vähän pehmeältä tai taitaa ainakin toinen stefa vuotaa (oiskohan talven töitä).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 22:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Hanassa ei ainakaan ole vikaa, vaan käyttäjässä, kävin itse tänään avaamassa kauden ja nyt vasta tunti sitten kävin vaihtamassa hanan "pri" asennosta "on" asentoon :) (kauhukuvissa näin jo että 15 l bensaa lorisee kellarin autohallissa)

Noi kaasuttimien uimuriventtiilit jää joskus vuotamaan, näissä joissa (kuten mulla) on ylivuotoputket se ei niin haittaa, kun ei päädy moottoriin. Pientä tihkua voi tulla roskista bensassakin eli kannattaa tarkkailla hetki tilannetta ja vaikka tyhjätä kaasarit pohjatulpan kautta että näkee onko järjestelmässä roskia. Eli yhden kerran perusteella ei vielä kannata ehkä uusia noita uimuriventtiilejä. Jos on paljon roskia tarvitsee tankkia siivota sisältä.

Mulla teki ainakin viime keväänä roskien takia pientä läikkää bensaa (tai sitten se tiputteli ihan muuten vaan)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2007 18:29 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mekaanisen hanan (esim. Pingel) yksi hyvä puoli on se että sen voit vääntää kiinni ennen ajon lopetusta, niin mahdolliset uimuriventtiilien vuotaminen ei haittaa, ei jää tiputtelemaan, kun ei ole mitä tiputtaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2007 20:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Police katsastettu/rekisteröity ;D ;D.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2007 22:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Onnia!!

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2007 06:34 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
hieno homma

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2007 21:18 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 15, 2005 08:17
Viestit: 16
Paikkakunta: Vantaa
Offtopic.
Onko niin että Vm:83 ei tarvitse välittää e-hyväksynnistä?
Säästäisi vaivaa aika paljon vaivaa omassa 83-gpz:ssa..
Tosin en tiedä uskaltaako tota ropellusta ikinä käydä muutoskatsastamassa...

http://i195.photobucket.com/albums/z273/Maz80/UUSIN.jpg

_________________
Lökis


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2007 23:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Maz kirjoitti:
Offtopic.
Onko niin että Vm:83 ei tarvitse välittää e-hyväksynnistä?
Säästäisi vaivaa aika paljon vaivaa omassa 83-gpz:ssa..
Tosin en tiedä uskaltaako tota ropellusta ikinä käydä muutoskatsastamassa...

http://i195.photobucket.com/albums/z273/Maz80/UUSIN.jpg

Niin ainakin minä aikoinani ymmärsin, että -83:ssa täytyy olla hyväksyntä vain ajovalolla.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2007 20:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Bensavuodot jatkuivat siinämäärin että purin kaasaripaketin ja käytin UÄ-kylvyssä :P hanaan täytyy vielä vaihtaa tiivisteet ja näyttää uhkaavasti siltä että ei ehdi vielä tälläkään viikolla Manalaan kaffille :'' ainakaan pyörällä. Bensaa taitaa olla myös öljytilassa ainakin imukanavissa kastui sormi, joten vanhat 100 km ajetut X100:t ulos ja uutta varmuudeksi sisään. Tähän asti siis öljyn kulutus on samaa luokkaa kuin bensan ;D .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 21, 2007 20:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Police taas kasassa mutta laski bensan sekaista öljyä alleen :'' (noin viikon seisokkilla) ilmeisesti laturin johtojen kaapelilävityksen kohdalta :?: Onhan tässä J-mallin koneessa sama tilanne kuin vanhassa 1:ssä että öljyä kuuluu päästä laturikoppaan :'' ONHAN :? ;D
Öljyt on jo tietenkin vaihdettu mutta vuotaa selkeästi johtojen kohdalta koneen käydessä sivujalalla. Eli riittääkö kaapelilävistyksen tiivistys :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 22, 2007 14:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tahtoo kutistua nuo läpiviennit aikaa myöten, kunnon kakun muuraus silikoonilla voi auttaa, tai sit ei.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 22, 2007 19:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
;D ;D Näinhän jo melkein arvasin ei muuta kuin mömmöä kehiin :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2007 20:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Poikkesin policella viime keskiviikkona manalassa ja laturin puolelta kasauksen jälkeen kuului outoa vikinää :? Kawahtaneiden avustuksella arvailtaa syytä tähän ja luolassa taas purkutöitä :P . Laturin kaapelin suojapeltihän se siellä hankasi. Käyntiä (käynti muuten tasainen ja hyvän tuntuinen) ihmetellessä totesin että käy ilmeisesti vain kolmella 1:sen pakokäyrä lämpenee tosi hitaasti tuskin ollenkaan, kipinää näyttäis antavan :? :? NYT arvauksia kiitos :? liityykö jotenkin pakovenaan :?.
Tutkimisen lopetin kipinään ja jatkoin puuhastelua ST:n parissa, jonka kuitenkin piti olla ekana ajossa ;D, Nyt kuitenkin kaikki vehkeet seisoo halvaantuneena luolassa, joten täytyy kai alkaa keskittyä johonkin :P Policen mahdolliset isommat työt jää kuitenkin kohta alkavalle talvelle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2007 20:18 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
toi roottorin hankaaminen piuhojen suojapeltiin viittais kampuran laakereiden liian isoon sivuttais välykseen..(toivottavasti ei)..muuten tullee kampuran vaihto. voihan se olla pelkkä peltikin koholla. nykäise roottorista ja mittaa tulos, ei sais olla yli 0.5mm. käyrän hidas lämpiäminen voi johtua huonosta bensan saannista/- puristuksista onko seosruuvit samoin kaikissa ja entä kaasareiden puhtaus/synkkaus?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com