Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Marras 08, 2010 18:05 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
Luettu on mukavasti meni viikonloppu kirjan seurassa. Muistan omat reissut 70luvulla
Turku-Kajaani välillä teipattiin kaverin kans halkastut muovikassit varkkujen alle maalarinteipillä
vettähän tuli joka kerta jossakin matkan varrella. Nahkatakit suojattiin kenkälankilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 08:11 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Kaskuilu tämän aiheen ympäriltä on ollut vähäisenpuoleista ja ilman muuta Jurvan Kynäilijää kiinnostaisi saada palautetta, tavalla tai toisella. Oliko se nyt odotetun kaltainen? Taattua puisevaa tarinaa? Vai täysin mitäänsanomaton ja pettymys? Kehua ei tietenkään pidä ellei kehuttavaa ole. Entäpä onko kukaan ollut tyytyväinen ostokseensa?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 09:35 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Luettu on molemmat eepokset. Ja voin sanoa etten ole hirvittävästi kirjoja lukenut, muutama dekkari muistaakseni... :lukea:

Mutta nämä kaksi kirjaa on onnistunut pläjäys aikamatkailuun. Jotenkin yleensä kakkososa mielletään edeltäjäänsä huonommaksi (vrt. HD miehen seikkailut -> Löydetyn rispektin menetys Riku Immonen) mutta ei mielestäni tässä tarinassa. Nyt päästiin jo vähän niinku eteenpäin mihin ykkös osa päättyi. Aikajatkumo oli sujuvaa eli ei pompittu päämäärättömästi eteen- tai taaksepäin.

Oikein hyvä! Suosittelen viimeistään jouluksi hankimaan ehdottomasti molemmat osat. :mail:

Tämä nyt oli sellaista normaalia suomalaista arkea kirjailijan silmin, johon pystyi helposti samaistumaan. Itsekin pysähdyin monta kertaa miettimään omaa nuoruuttani... :pappa: :puna: Kaikenlainen ylilyönti oli poissa joten pystyin sieluni silmin "elämään tilanteessa" niinku videolta olisi sivusta seurannut :rock:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 11:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
"Nyt päästiin jo vähän niinku eteenpäin mihin ykkös osa päättyi."

Joo luettu on kans nuo kirjat, ja kyllä oli mukavaa tekstiä. Rauhallinen
eteneminen vihjaisi siihen että jatkoa seuraa vielä paljon.... :roll: itse
en pitäisi pahana vaikka uusi kirja ilmestyisi kerran kuussa...voisi tehdä
kestotilauksen... :jump:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 20:54
Viestit: 89
Paikkakunta: Tuusula
Kiitokset AV . Kyllä se oli ihan odotettua jatkoa ykkösosalle. Meiltä 3 ääntä. Kyllä kannatti "laittaa neelmannit asentohon" T : Juki


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 01, 2010 11:30 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Räksä kirjoitti:
...itse
en pitäisi pahana vaikka uusi kirja ilmestyisi kerran kuussa...voisi tehdä
kestotilauksen...
z13 kirjoitti:
...Kyllä kannatti "laittaa neelmannit asentohon"...

Mitäpä tuohon enää osaisi lisätä? Matinkatu Zoo: 2 ääntä! Ja välitänpä veljmieheltä ja Hängöraund-Akulta ylistävät lausunnot myös!

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 01, 2010 21:08 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Taattua tavaraa, niinkiuin eka "jaksokin" Ystäväpiirissä kirjat kiertäneet ja pelkkää hyvää palautetta on tullut :rock: :rock:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 05, 2010 20:38 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Vihdoin ja viimein teos luettu, ja kyllä kelpasi! Yritin lukea hitaasti, ettei olisi takakansi tullut liian nopeesti vastaan... Sama fiilis kuin ekassa, kuin iltanuotiolla olisi kuunnellut hyvää ja ennenkaikkea hyvin kerrottua tarinaa. Parisuhdedraamaa, kiperiä tilanteita, mukavaa reissukuvausta, hienoa että joku tallentaa lähihistoriaa.
Vielä täytyy ihmetellä AV:n muistiyksikköä, mulla ei tollaset detaljit vaan jää päähän, olikos apuna jonkinmoinen päiväkirja vai ihanko pään sisäseltä kovalevyltä purit?
Ehdottomasti luettavien opusten joukossa (muutama muukin on, mm. A.Kiven Seitsemän veljestä, no melkein yhtä kiinnostava :yes: ), suositellaan kaikille!

Jatkoa odotellessa. :boing:

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 06, 2010 12:36 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Jep, nyt voi kommentoida kun sain edellisen 1000-sivuisen opuksen luettua niin pääsi AV:n teoksen kimppuun. Ja siinähän ei kauaa nokka tuhissut kun malttamattomana piti kahlata kirja loppuun. Kun nostalgiafiiliksiin pääsee niin eihän sitä voi kovin usein keskeyttää.

Jouhevaa ja mukavasti eteläpohojanmaan murteella kirjoitettua tekstiähän AV taas suoltaa ajalta joilloin oltiin vielä nuoria ja kykeneviä, sekä prätkät sellasia että niiden päälle jotain vielä ymmärsikin :). Fiilikset välittyy hienosti ja melkeimpä voi mielessään nähdä technicolorina aikalaisten kokkareet ja klubi-illat. Ajan henki on läsnä kirjassa mukavalla ja lämpimällä tavalla. Ei ne tosin kelitkään silloin niin hienot aina olleet..

Tuota kirjailijan muistia äimistelin itsekin, hyvä että itse muistaa edes jotain pläjäyksiä sieltä täältä 70/80 luvulta, mutta jos pitäisi edes vuosiluku ilmoittaa niin menisi käsi päähän. Joten hatunnosto myös siitä AV:lle.

Mutta vielä on R:n ilmestyminen kuvioihin ja H1:n korvaaminen H2:lla selvittämättä??
Joten jatkoa odotellessa.. HYVÄÄ ITSENÄISTYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE!!

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 07, 2010 10:59 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Jos osaisi Tarvaa imitoida, niin nyt olisi siihen oivallinen tilaisuus;"Jaa kuulkaa, joo, oikein mukavaa...", jotta tämä viimeisin tuotos on todellisia alan miehiä ainakin miellyttänyt, hyvä niin ja kiitos kommenteistanne. Ja hyvää sanomaahan saa levittää vaikka muuallakin jos siltä tuntuu,mahdollinen jatkohan riippuu myös siitä, pääsenkö omilleni tämän kanssa.
Ja aivan kuin viimeksikin, ei ole mitään päiväkirjaa tai muistiinpanoja olemassa, tällaiset asiat nyt vain ovat sattuneet jäämään mieleen.
Onhan Kawaalu aina ollut sykähdyttävää.Joskus on kyllä joutunut muistilokeroita kaivelemaan ankarasti ja tapahtumissa mukana olleitakin vaivaamaan. Ja tässä samassa yhteydessä kiitos kaikille jotka ovat kirjoja hankkimalla tukeneet kotimaista matalakirjallisuutta.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 10, 2010 02:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Kiitos AV en ole lukenut mitään kirjaa lopuun asti yhtä yritin kapteeni skotin viimeinen matka,Mutta nyt olen ja tää on tosi kiitos AV. tämä on jotenkin niin lähellä omaa juttua.Ja sitten se toinen kirja on vielä lukematta,


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 19, 2010 10:06 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Ja näitten avullahan voi kummasti virittäytyä tulevan kesän Japsistara-treffeniin matkaamistunnelmiin, se kun on (täysin yllätyksenä AV:lle) moneenkertaan kirjoissa mainitussa Seljesåsenissa. Toivottavasti vain sinne suunnistavien taival on vähemmän vastuksellinen kuin mitä meillä poikain kanssa tuolloin -80-luvun alussa. Ja Ridin´and Drivin´ näytti Tottahan Kawalla!- aiheen hienosti huomioineen. Hyvä lehti on se. Ja näkyipä juttua olleen MP-Maailmassakin,hyvä niin.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Pe Helmi 18, 2011 06:48, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 27, 2010 13:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Tulitko Kawalla.

Kiitos kirjailijalle. Oli mielen kiintoista luettavaa. Sain kirjan poj... eikun joulupukilta. Samat tapahtumat ole itsekkin elänyt, osien vaikea saatavuus, turhan tuntuiset lupaukset niiden tuloajoista. Entä ne suuret odotukset ja toiveet ns. uutta ajokkia etsiessä. Eipä nähty silloin unta netistä! Lisäksi näköjään ollaan oltu samaan aikaa kokkorallissa pari kertaa, joten aikalais kuvaukset olivat paluuta entiseen. Tunnistin tekstin perusteella ainakin pari kirjoitettua "hahmoa". Nyt täytyy heti hankkia jatko-osa.

t. ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 06, 2011 20:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Kiitos AV !!!!!
Mukavia muistoja tuli mieleen tuota kirjaa lukiessa.
Ja jatkoahan varmaankin seuraa tuohon kirjasarjaan :eitieda:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 07, 2011 19:27 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Komppaan Neukkua.
Kiitos AV!!!!!
Noin 2kuukautta tässä herkuteltiin Junnun kanssa ja
nyt tuli meille ongelma...
Mitäpä nyt iltalukemiseksi???
Eli ilmaan jäi leijailemaan haawe, lisää jatko-osia...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 13, 2011 21:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Nro 31 saatu vasta luettua. Mukavaa luettavaa kuten edellinenkin. Lopetus kuitenkin pakottaa tekemään ennakkotilauksen jo seuraavasta osasta.
Kiitokset AV:lle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2011 08:08 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Seljesåsenin nostalgisissa tunnelmissa ja maisemissa näitä kumpaakin "Kawalla?!"- jorinoita saatavana 30 euroa/kpl Jurvan Kynäilijältä 17-19.6. 2011. Kaupantekijäisiksi otamma sakea ja lupaan, etten järjestä pitkäpiimäisiä kiertomatkoja ympäri aluetta jaaritellen, missä milloinkin telttamme oli tai minkä puun juurella kontattiin. Ja siellä kirjoja hankkineiden kesken järjestetään vielä arvonta, jossa palkintona erinomaisen hyödytöntä, mutta aitoa japanilaiskrääsää. Juhlan kunniaksi.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Pe Kesä 17, 2011 07:52, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2011 12:16 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Eka kirja melkein lopussa, tosi mukava lukea "täsmätarinaa" ja kuten yllä todettu, palautuvat muistot mieleen. Siis ne jotka luulin että on jo iäksi unohdettu! :cycle:
Seljesoosseni (vai mikä se nyt oli) pitää unohtaa, torstaina lautalla Saksaan ja sieltä edelleen parin viikon reisulle. Mutta onpahan matkalukemista, Tottahan Kawalla! seuraa mukana!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 20:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Eipä mennyt vonkailu sunnuntai aamuna turhaan ( japsi staroissa). Sain hommattua itseltään AV:ltä jatko osan kirjasarjaan. Jo eilen illalla se sitten loppui. Kiitos vaan kirjan tekijälle, jatkoa odotaan hartaasti.

t. ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2011 10:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Tulipahan luettua molemmat kirjat, löytyivät kirjastosta.
Hyvä kerronta ja rullaava!

terho

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2011 10:44 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Oiskohan ny 3. kierros ku aloitin taas näiden lukemisen :lukea:

Jatkoa odotellessa...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2011 11:38 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Kiitos vaan arvioinneistanne, kyllä kai tuo trilogia täytyy joskus loppuun saattaa, mutta tälle syksylle ei saada mitään valmista. (Vuodessa -91 vielä ollaan tällä hetkellä, mihin päättyy, en vielä tiedä). Haluan uskoa, että tuossa vuoden päästä "Ilimam´muuta Kawalla!"-projektin viimeisiä rivejä kirjoitellaan. Samalla puisevalla tyylillä jatketaan ja ällistyttävän moniaita myötähäpeän tuntemisen hetkiä lukijalle luvassa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 23, 2011 01:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 18:17
Viestit: 219
Paikkakunta: Lapua
Huppista!!!
Mulla on näköjään aukko sivistyksessä..
Vieläkös opusta sais signeerattuna ja millähän hinnalla? :help:

_________________
KZ LTD 440D -85
OLEN TAPOJENI ORJA MUTTA TEKOPYHÄ EN OLE


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2011 20:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro kun saat kirjaimet järjestykseen niin tällä puheella voi laitella mukavaa luvettavaa tulemaan .näin ennakkoon aattelin tilata terveiset kervoosta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com