Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 21:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 05:43 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Nyt olisi AV hieman apuanne vailla. Kaikkihan ovat kuulleet mitä uskomattomampia tarinoita H2:n ympäriltä, pikaisista kuolemantapauksista, keulimisesta pelkällä kaasulla vielä 120 km/h vauhdissa, kulutuksesta yms. Pankaas laittaen niitä tänne mahdollisimman pian, siis mitä mielikuvituksellisempaa ja hurjempaa olette kuulleet, niin tänne vaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 08:02 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Ajo-ominaisuudet:
H2 oli herkkä "vaappumaan" loivissa nopeissa kurveissa. Mullakin etupyörä pomppi parikymmentä senttiä ilmassa sivusuunnassa Pukinmäen kaarella. Kunniajäsenemme Ollilaisen Matin avustuksella takasvingi kiristettiin kahden metrin jatkovarsiputkella ja vaappuminen saatiin vähenemään Kawasakinormilukemiin.

Kulutus:
Bensaa kuluu, jos H2:lla ajaa Kawainssien tarkoittamalla ainoalla oikealla tyylillä. Ajoimme kaverin kanssa H2:illamme Helsingistä Porvooseen Mäntsälän kautta. Kaverilla loppui bensa jo ennen Porvoota. Oli tankannut edellisenä iltana Tapiolassa, kokonaiskilsat jäi kuitenkin alle sataan!

Ja nää jutut on totta!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 08:10 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Todeksi uskon nuo, mutta nyt ovat hakusessa ne villeimmät ja mielikuvituksen rajoja hipovat kuulopuheet. Niitä voi vapaasti kertoilla, onhan niitä kuultu ja mielellään huomisiltaan mennessä. Muuan taho niitä pyyteli.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 09:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Legendaa tai ei, mutta kuinkahan moni H2 tai sen kuljettaja päätyi ensimmäisenä vuotena autuaammille metsästysmaille??

Hurjia tarinoita riittää vuodelta 72 kuinka Kawoissa olisi ollut keskimäärin noin 700 kilometriä kun ne päätyi lunastukseen, kun muihin merkkeihin oli sitä ennen kertynyt huomattavasti enemmin kilometrejä.

Pari tyyppiä on mulle tullut huoltoasemalla kertomaan kuinka serkku tai naapurin poika olisi aikoinaan taittanut H2:lla viimeisen matkansa.

Samoin näitä kertomuksia kuinka suunnilleen kaupan pihasta päästyä matka olisi päätynyt ensimmäiseen risteykseen tai suoraan kaupan vastapäätä olevaan seinään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 10:42 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Broidi sai oman H2: nsa lunastukseen kolmen tonnin kieppeillä eli nosti kilsakeskiarvoa melkoisesti. Kaveri Kopsun kilsoja en muista. Itse tonttuilin jo H1:illä, joten H2 meni vaihtoon ehjänä. Summa summarum kolmesta H2:sta kaksi meni lunastukseen ekana kesänä. Kopsulla oli vielä kortti hyllyllä kuukauden ylinopeussakkojen takia.

Tekniikka:
Kaikki, varsinkin ne, joilla ei ollut ikinä tripleä, tiesivät keskimmäisen pytyn kilahtavan kiinni alta aikayksikön.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 15:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tyynellä säällä pystyi mutkatielläkin seuraamaan 5 minuutin päästä H2 ajolinjat, reitti merkitty ajokaistalla sinisellä savulla :D

Tämäkin kerho on saannut alkunsa 1979 -72 mallisen H2 koeajon takia. Tämä tarina taas on tosi :king:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 20:12 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Isojen poikien kertomaa
(eli itseäni 10wee wanhempia)

Heppu oli ostamassa S2 350 -72 ja myyjä uteli miksi sen halusi eikä isompaa?
-Tämä on kokooni nähden sopiva tuli vastaus.
-Hienoa että päädyitte tähän sillä on sattunut paha onnettomuus liian isolla...
-Isä tuli poikansa kanssa ostamaan pojalle parasta mitä saa ja ostivat H2:n.
Myyjä uteli oliko pojalla ollut aiemmin moottoripyörää?
-Ei ole mutta nyt hommataan!
Eikä mitään mopoa vaan H2.
-Mutta eikös pienemmällä olisi hyvä aloittaa suositteli myyjä?
-Ei, sillä parasta ostetaan ja pyörä heti pojalle!
Myyjä yritti edelleen vastustella kauppaa mutta eihän siinä muu auttanut kuin luovuttaa...
Poika ei uskonut myyjän pikakoulutusta ja veti heti ykkösen pesään saatuaan vaijerin kireälle seurauksella että seuraavaksi paikalle kutsuttiin ruumisauto... :manaa:

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 12:23 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
En malta olla filosofoimatta, vaikkei asia tämän otsikon alle kuulukaan. Innostus funtsailuun tuli tuolta pussihousupuolelta. Siellä joku tiesi kertoa, että H2:ssa on huonot ajo-ominaisuudet ja se ei kulje kahtasataa. Johtopäätös; H2 ei ole hyvä pyörä! Haloo, kuka silloin joskus tai tänä päivänä tykkää H2:sta sen "hyvyyden" takia. Jonkun muuhun tarkoitukseen hankittavan pelin kriteereissä hyvyys saattaa olla se tärkein valintakriteeri, mutta H2:n haluuttavuuteen vaikuttavissa tekijöissä hyvyys on siellä häntäpäässä. Väittäisin H2:n valintakriteereihin kuuluvan mm. suorituskyky, extreme, haasteellisuus, ulkonäkö, valtavirrasta poikkeavuus ja ainutlaatuisuus (ainoa lajissaan).
Hyvyys on suhteellinen käsite. Olen ajanut monella hyvällä pyörällä, joiden mielenkiintoisuusarvo on nolla.
Näin se vaan menee, pyörien omistajia on monenlaisia. Toinen kaipaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja toinen toivoo, ettei koskaan joutuisi sellaiseen!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 12:34 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, vallan olen samaa mieltä, juuri nuo mainitsemasi asiat H2:ssa viehättävät, ei mikään "hyvyys". Ja vaikka tunnustaudunkin tuon jälkimmäisen kategorian patuksi, niin H2-uskossani olen vahva sikäli että saatan joskus hetkellisesti kääntää kaasua jopa vähän reilumminkin. (Ja sitten äkkiä kytkin pohjaan!) Mutta mutta, kiitos toverit, olen saanut teiltä uskoakseni ne päällimmäiset legendat kasaan ja koetan niitä saada vielä tänään siedettävään ja ehkä ymmärrettäväänkin järjestykseen. Katsomme tulevaisuudessa mitä siitä seuraa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2012 08:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Joo; Kun elämä on jotain muuta kun tasapaksua, ei tarvitse popsia mielialalääkkeitä.

Järkevyys voi olla hyvä kriteeri monessa valinnassa, mutta ei harrastuksissa. Harrastuksen on tarkoitus antaa vastapaino työlle ja arkirutiineille, että "kovalevy" tyhjenee maallisista murheista, koska eihän sinne loputtomasti niitä huolia mahdu.

Onhan siihen tyhjentämiseen tietysti muitakin konsteja, :jook: mutta niistä seuraa kohmelo seuraavana päivänä ja monasti vain lisää huolia, eikä se ainakaan halvemmaksi tule, joten jatketaan näillä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2012 09:59 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Mosanmasa kirjoitti:
En malta olla filosofoimatta, vaikkei asia tämän otsikon alle kuulukaan. Innostus funtsailuun tuli tuolta pussihousupuolelta. Siellä joku tiesi kertoa, että H2:ssa on huonot ajo-ominaisuudet ja se ei kulje kahtasataa. Johtopäätös; H2 ei ole hyvä pyörä!...
Pussihousujen mielestä harrastepyörä pitää olla Jawa. Vanha prittikin menenee. Ja jos nyt pakko jostain ihmeen syystä on japanialaisella ajaa, niin vaikka Tuutti. Joissa itse asiassa on myös huonot ajo-ominaisuudet ja nekään ei kulje kahtasataa... :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 13:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
hansci kirjoitti:
Pussihousujen mielestä harrastepyörä pitää olla Jawa. Vanha prittikin menenee.


No viidentoista vuoden päästä sen pitää olla Kawa, mutta ilman niitä pussihousuja.

Se millä nimellä nämä tulevat vuosituhannen vaihteen Giggsuja ZX Kawoja harrastavat kutsuvat meitä esihistoriallisilla 70- luvun Japseilla ajavia vuonna 2030 selvinnee sitten aikanaan.

Tai sit ne sanoo ihan vaan kalkkiksiksi...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2012 17:47 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Taitaa olla myöhässä turinointi mutta eipä nuihin paljon lisättävää ole, eri asia on sitten tietysti ne hullut jutut mutta niitä ei taida täällä kehdata kertoa, ne kun enemmänkin liittyy siihen kuskin ajotapoihin kuin H2:n ominaisuuksiin... paitsi tietysti se tavattoman kevyt etupyörä joka oli aina ilmassa kun tilanne salli...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2012 15:52 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Esa kirjoitti:
Taitaa olla myöhässä turinointi mutta eipä nuihin paljon lisättävää ole, eri asia on sitten tietysti ne hullut jutut mutta niitä ei taida täällä kehdata kertoa, ne kun enemmänkin liittyy siihen kuskin ajotapoihin kuin H2:n ominaisuuksiin... paitsi tietysti se tavattoman kevyt etupyörä joka oli aina ilmassa kun tilanne salli...


Tuota etufillarin kewyttä duunikaweritkin ihmetteli kun tuolla duunissa käwin:
-Miks sun pitää aina nostaa nokkaa???
-Miten niin?
-No kun se on aina hieman ilmassa.
-Jaa, enpä ole tuohon kiinnittänyt huomiota... :mrgreen:

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 09:16 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 09, 2011 13:01
Viestit: 2
yksi asia ihmetyttää, kun kukaan ei siitä puhu. Tiukassa jarrutuksessa mennään aina vaan etupyörällä. Liikennevalo jarrutuksissa olen meinannu monta kertaa vetää lipat, kun takapyörä tulee ilmassa rinnalle ja tökkää asvalttiin. Mutka kiihdytyksessä todellakin soutaa ja sarvista täytyy pitää kiinni kynsin hampain. Luistot on "vähän ajavalle" liian nopeita ja rajuja. Pyörän pitäisi olla ainakin 30 senttiä pitempi ja saishan se olla matalampikin...
Väittivät, että kolmipuolikkaan runkoo sijotettu pata olis helpompi ajaa. Saattaa olla legendaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 13:05 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Takapyörää en ole rinnalla nähnyt vakiojarruilla varustetuilla vanhemmilla ajaessa. Kaverin tuplalevyistä Hkakkosta ekaa kertaa kokeillessani sen takapyörän kyllä meinasin nähdä. Ihan oli jarru nykyaikaisen oloinen, tehokas ja kevyt käyttää. Yllätys oli kyllä melkoinen. Vanhempien orkkisjarruja luonnehtisin lähinnä yllätyksettömiksi, riittää kun puristaa niin paljon kuin jaksaa.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 urbaanit legendat
ViestiLähetetty: Ke Heinä 31, 2013 14:35 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo ei, ei yhdellä levyllä, eikä ainakaan näillä käsivoimilla. Vesrah-jarrupalat ja teräspunosletkut vaikka onkin, on hidastuvuus lähinnä näennäistä. Tulkoon tässä nyt mainituksi, että tälle vuodelle H2:n etujarrua muuten paranneltua sain. Jäsen tomppapoqi joskus kertoili, (taisipa olla täällä Kawa-sivuilla peräti), saaneensa etujarrun vonkumisen Kingistään loppumaan, leikkailtuaan pienet pyöreät palat kaljatölkistä palojen takapuolelle. (Alkuperäiset kitinälevythän lienevät olleet hukassa jo -70-luvulta lähtien). Niinpä kokeilin samaa, tuhoamalla yhden pantittoman tölkin ja kyllä, jarrusta tuli heti jopa tunnokkaampi, aavistuksen tehokkaampi ja ulahtelu jarrutettaessa loppui. Ja halpaa oli, eikä edes ylitsepääsemättömän vaivalloista.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com