Elikkä siis astetta pulmallisempi käyntiongelma. Kaikki on alkaa siitä kun toinen tulppa korkkas kesken kiihdytyksen. Joku aikaisempi omistaja sössinyt tulppien vaihdon
. Toisesta kierteet paskaks ja toinen väärille kierteille. Kansi irti ja paikalliset harrikkapojat eli V-Twin City laitto uudet helicoilit kanteen. Samassa yhteydessä on myöskin ventiilit läpätty ja ohjureiden kumit vaihdettu. Luonnollisesti kannentiiviste vaihtui myöskin uuteen. Uudet tulpat oli normaalitulpat. Kone pakettiin ja ongelmat alkoi.... Käynnistyy hyvin ja käy hetken aikaa nätisti, ja sitten alkaa toinen sylinteri tippumaan pois pelistä. Koneen saa kaasulla puoliväkisin pidettyä käynnissä, ja kierrokksia luonnollisesti nostaa huonosti. Sittemmin on tulpat vaihdettu iridium-tulppiin, kaasarit putsattu ja puristuspaineet mitattu. Syl. 2 lukema oli 1200 kpa ja 1 reilu 800kpa. Joskin ykkössylinteriä mitatessa myös kädessä tuntui ohivuoto ja mittaria oli vaikea saada kunnolla pidettyä tiiviinä, joten sielläkin on paineet kunnossa. Jakopäätä on tarkisteltu suuntaan ja toiseen ja nykyinen asetus johon sen sain on, että molemmissa nokissa on n. 2mm heittoa aikaiselle. Voisko käyntiongelma johtua siitä? Ja jos johtuu niin miten saan sen tarkalleen kohdilleen? Hampaan siirto tekee sitten jo hampaan verran liikaa heittoa, joten miten saan sen puuttuvan pari milliä säädettyä? Toinen mikä tulee itselle mieleen on sytytyspuolen vika. Sitä ei ole vielä millään tavalla tutkittu. Kolmantena tulee mieleen jälkiasennettu varashälytin. Voiko siinä oleva käynnistyksenesto tehdä ongelmia?
Yritin mahdollisimman loogisesti ja järjestyksessä kertuilla ongelman, joten toivottavasti pääsette ongelma jyvälle
Kiitos jo etukäteen avusta. Alkaa itseltä ajatukset loppumaan ja epätoivo iskemään
, vaikka ajoilmat alkaakin jo olla ohitse tältä vuodelta