Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 00:56

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2016 15:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Tuo goose on meedio. :soso:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2016 16:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
On se!!! Laitoin vaan pakoputken paikkaustahnaa väliin ja ei tuo ainakaan hetken käynnin jälkeen rämistelly. Ei varmaan tule pitkään kestämään, mutta pääasia ettei koneessa ollu vika. Nyt pitää miettiä mitä tekee. Orkkisputket on mun mielestä parhaan näköset ja kait nuita ainakin Ebaystä löytyy jos ei purkaamoilta koto Suomesta. Saako näin vanhoihin enää mitään Acrapovitseja tms. putkistoja? Mahtaa olla aika arvokkaita jos löytyy..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2016 16:40 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Johan tuossa jo muut viat eliminoitiin, ei paljon jäljelle jäännyt kuin tuo putkien räminä.
Delcevik Englannissa tekee rosteriputkistoja aika edullisesti vanhoihin Kawoihin. 4-1 rännejä lähinnä, mutta niiden virtaukset ovat 4-2 putkia paremmat. Pitäisi päästä öljyt ja filterit vaihtamaan ilman putken irroitusta.
http://www.delkevic.co.uk/index.php?rou ... 160_105714
Tuossa videopätkää KZ 1000 ST laitetulla Delcevikistä, hyvä alkumusakin.. :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=GeKUp1_FJGw

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 15:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Jatketaan vielä tähän samaan. Minkäslaisen arvion annatte nokka-akselin laakeripukin kestävyydestä jos yksi neljästä pultista on korkannu kierteet eikä sitä saa ihan parhaaseen tiukkuuteen?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 18:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pitkänostoiset nokat rasittavat hieman enemmän pukkeja, mutta kokeile pyörittää konetta ja seuraa vaikka välysmitan ohuimmalla, miten tuon korkanneen kohdalla pukki käyttäytyy.
Venakoppaan on yllättävan vähän matkaa nokkapukin pultin kannasta, sinitarra kokeilu venakoppaa kiinni tiivisteen kanssa kokeilla paljonko väliin jää mahdollista tukiprikkaa varten. Raakamittaus työntömitalla antaa osviittaa.



Lopullinen ratkaisu :jojo: joko helicoil tai holkitus.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 18:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Kerkesin jo laittaa venakopan kasaan. Kokeilin kyllä pyörittää kampiakselista eikä ainakaan silmämääräsesti mitään liikettä. Noita kierteitä on jo korjattu useempia osa helicoililla ja osaan joutu tekemään pykälää isomman kierteen.. Taidan kokeilla riskillä konetta käyntiin ja ajella syksyn viimeset ajot ja talven aikana jotain patenttia jos alkaa kovin kilisemään. Tulee kait siinä nokkaketjustakin jotain tukea alaspäin kun ketju on tiukalla? Mikäs systeemi tuo holkitus on?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 18:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Wurth myy tuollaisia holkkeja, joille porataan vanhan kierteen reikä isommaksi ja siihen kierretään tuollainen teräsholkki, joka tekee tuolla hahlopäällään samalla uuden ulkokierteen alumiinkanteen. Itse holkki kierretään vaikka kuusiopää M6 ja lukkomutterin M6 avulla uuteen reikään. Holkissa siis valmis M6 kierre sisäpuolella.
Huomaa sitten että nokkapukin mahdollista ohjuriholkkia, joita pukissa on kaksi, ei voi enää käyttää holkitetussa reijässä. Vaatii siis vakaata kättä ja vatupassi silmää poratessa :axe2:
http://www.fains.co.kr/image/302.JPG

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2016 18:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Kävin tänään synkkaamassa ruiskun eikä ainakaan tuommosella tyhjäkäynti/pientä kaasuttelua rasituksella mitään ylimääräsiä ääniä kuulunu vaikka se yks nokkapukin pultti ei pidä.

Synkkauksen sain tyhjäkäynnillä kohtuullisen hyvin asettumaan mutta mistä lie johtuu, että kaasua avatessa 3 pytyn nestepalkki meni kyllä aikalailla erilleen..? Kaikki liikkuu toki nätisti samaan tahtiin, mutta tuo 3 nousee paljon vähemmän kun muut. Muistaakseni juuri tuon 3 pytyn imuventtiilin välys jäi aika ylärajoille kun sopivaa säätöpalaa ei ollu. Johtusko siitä tuo ero..? Noh, huomenna tankki paikalleen ja sen verran kilometrejä vielä tälle syksylle että kehtaa sisäänajoöljyt vaihtaa. :rock:

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 26, 2017 09:31 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Jatkan tähän kun oli jo aikaisemmin ketjussa puhetta seoksien säädöstä. Mopo on vihdoin ja viimein kasassa ja pieni koeajolenkki ajettu. Tuntus toimivan. Paikallaan on nyt Ramairin foam ilmansuodattimet ja sylinterit siis porattu Wisecon ylikokoon (+2,5mm). Tuloilman lämpötila-anturin johtojen väliin on lisätty 2.5Kohm säädettävä potentiometri. Tällä olisi tarkoitus kokeilla seoksia tarvittaessa rikkaammaalle.

Löysin lontoon kieliseltä foorumilta seuraavanlaisia arvoja alkuperäiselle anturille;

30C 1.4-2.2 Kohm 
20C 2-3 Kohm      
0C   4.7-7.6 Kohm

Nyt kun käytössä on 0-2.5Kohm säätövastus niin miten paljon tuota uskaltaa isommalle laittaa? Seoksien määritystä varten ei taida olla muuta varmaa keinoa kun lambda-anturi mutta sen asentamiseen ei kyllä ole tällä hetkellä intoa..Tulppia katoin koeajolenkin jälkeen. Minusta ne näytti aika vaaleilta, mutta nykybensalla ilmeisesti tuo tulppien värin perusteella seoksien arviointi on aika mahdotonta.

P.s. On muuten aikamoiset imupärinät n. 3000-4000rpm noilla vapareilla..:D

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 01, 2017 12:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuollainen säätövastus vaatinee säätämistä myös lämpötilan mukaan aika normaalilla lämpötilan vaihteluvälilläkin (koska lämpötilan mukainen vastuskäyrä on logaritminen)

eli jos löytää sopivan arvon tietyllä lämpötilalla niin voisi kannattaa ostaa sen arvoinen NTC-vastus (vaatii vaan hieman askartelua ja liittimet, muuten ne on aika halpoja 0,1...1 €/kpl?) eli voi ostaa vaikka kaikki sopivat saatavilla olevat.

Olikohan niin että arvot useimmiten ilmoitetaan 25 °C lämpötilassa?

Muistaakseni minulla voisi olla vielä sopivia liittimiäkin ja nippu NTC-vastuksia, mutta kaikki ne hyllyssä jäljellä olevat olivat laihempaan suuntaan muuttavia (jos edes löytyvät), enpäs enää muista saiko noita liittimiä ihan autotarvikeliikkeistä, vai oliko nuo ulkomailta tilattuja...

NTC-vastuksia tilasin ainakin Elfasta, toimiikohan tuo linkki:
https://www.elfadistrelec.fi/fi/passiiv ... AV_PL_0311

Tuolla on myös toisin päin käyttäytyviä PTC vastuksia ja kaikenlaisia erikoisvastuksia, mutta kun etsii valikosta resistanssiarvoa ja tarkistaa että on NTC ja hintaa katsomalla löytää varmaan sopivia. (ja noita on myös erilaisilla käyrän jyrkkyyksillä, mutta enpäs osaa sanoa mikä olisi tarkkaan oikea arvo (kai oman voisi mitata kahdessa eri lämpötilassa, mutta enpäs tiedä googlettamatta edes miten lasketaan, mutta pikagoogletus tuotti tuollaisen laskurin: http://www.giangrandi.ch/electronics/ntc/ntcparam.html)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 06, 2017 21:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
No eipä ollut tämä(kään) asia niin yksinkertainen kun ajattelin. Kattelin noita vastuksia ja on tosiaan niin halpoja että pitää tilata muutama kokeiluun kuhan nyt käy ensin mittailemassa tuon alkuperäisen varmuuden vuoksi. Tarviikos se anturi koteloida/suojata jotenkin vai voiko vaan liittää semmosenaan liittimellä ja laittaa johonkin kiinni..?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 07, 2017 00:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Alkuperäinen on muistaakseni pienen muovikotelon sisällä (joka taas on parilla ruuvilla ilmansuodatinkotelossa, siten että anturi aistii sieltä sisältä imuilman lämpötilan, en tiedä lopulta kuinka tarkkaa on, mutta jossain olosuhteissa väärässä paikassa olevaan anturiin voisi tulla moottorin lämpöä, vaikka kone hengittäisi kylmempää?), mutta en tiedä kaipaako se paljon muuta suojaa kuin ehkä kosteutta vastaan (pidemmän päälle johtimiin), mutta mekaanisesti vaatii varmaan jotain tukea, ne mallit joita minulla on oli oli oikein ohuilla johtimilla. Ei noita lopulta isommin tullut käytettyä, mutta mittaamatta se on vaikeaa tietää miten vaikuttaa, en tiedä onko tuo akuperäinenkään ilmansuodatin/kotelo erityisen ahdistava?

Mutta kaikki tuohon vähän vaikuttaa, TPS:n säätö ja muutenkin senasento kuorman/kaasun mukaan.

Lisänä rokassa on vielä ettei ainakaan minulla ole edes tiedossa millaiset kartat tuossa on, luulisi ettei moottoripyörälle tehtyjen polttoainekarttojen ei tarvitse huomioida kovia paukkupakkasia, eli jos laittaa koneen luulemaan että ilma on 20 astetta kylmempää kuin oikeasti, niin normaaleilla Suomen ajokeleillä +10...5 °C siellä voi olla ECUn mielestä vaikka -10...-15 °C lämpötila, eikä välttämättä tulekaan yhtään lisärikastusta kun ollaan jo kartan reunalla.

En yhtään osaa tosiaan arvata minkä verran kannattaa laittaa, mutta varmaan ehkä jotain kilo-ohmin lisäystä voisi kokeilla (25 asteessa), jos epäilee olevan nyt vähän laihalla, sitten tarpeen mukaan TPS säätö ja pakokaasumittaukseen, paras tietysti varmistaa dynolla, muttei tuota kuitenkaan isommin saa tuolla säädettyä erilaiseksi eri kierrosalueilla.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 07, 2017 07:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Mitä tarkoitat TPS säätämisellä? Synkronointia?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 07, 2017 10:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Läppärungon synkronointikin voi olla hyvä tarkistaa tai tehdä, mutta olet kai juuri tehnytkin? Tyhjäkäynnin tuntumassa epätasaisena käyntinä se kai ensin ilmenee. Tietysti ensin tarkistaa ettei ole mitään ilmavuotoja ja kone, venttiilit ja tulpat onkin jo valmiiksi muuten kunnossa.

Mutta TPS-säädöllä tarkoitin: En tiedä tarvitseeko, mutta jotenkin luulisi näissä seoksien säädössä, eli TPS:n (se on siis se säätöpotikka oikealla puolella läppärunkoa) "dfi"-suojakannen kun ottaa irti, on siellä kaksi ruuvia, joita löystyttämällä saa sitä kierrettyä, kuvittelisin että lähinnä tyhjäkäynnin (pienemmillä kaasukahvan kulmilla) lähellä oleva seoksen rikkauden säätö toimii sen säädön kautta.
Tuota ei ole tarkoitettu itse säädettäväksi ja tehtaan ohje on omalla mittalaitteellaan, mutta kuvittelisin että paras tapa olisi pakokaasumittarilla arpoa sopiva lukema (itse säätelin kylmän rauhallisesti korvakuulolta, vähän kuin moottorisahaa: ruuvit hieman nihkeästi kiinni ja lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä haki missä kohtaa menee rikkaalle ja kierrokset laskee ja vastaavasti toiseen suuntaan missä menee laihalle ja kierrokset laskee ja jotenkin yritin mutulla osua niiden puoliväliä tavoitellen) Mutta omalla vastuulla!!!

Ja TPS tuppaa yleensä myös vähän aikojen kuluessa kulumaan, eli ilmeisesti eniten sellaisella kohtuu pienellä tasakaasulla, tuo aiheuttaa myös virhettä polttoaineseokseen niillä kahvan asennoilla, eli jos en väärin muista niin laihenee noilla alueilla. (kun kawassa ei ole lambda-autoista poiketen mitään palautetta loppupäästä takaisin, eli toimii aina "open loop" tilassa, kierrokset+lampötila(t)+kaasukahvan asentoantureilla), eli jos vaikka bensapaineet on väärät on seoksetkin väärät eikä ECU tiedä siitä mitään. (vallitsevan ilmanpaineen se lukee varmaan käynnistettäesssä, mutta ei "imusarjan")

MERKKAA ENSIN alkupaikka!!!
Jollain tussilla tai piirtopuikolla kohta ennen säätelyitä, säätöalue on hyvin kapea ja vähän sen ulkopuolella käynti häviää. Jotenkin muistelisin että vastapäivään menisi rikkaammalle (eikös ne läpät käänny myötäpäivään, kun kaasua avaa...)

Minä joskus tuollaisen TPS;n mittasinkin, printtasin A4:lle astelevyn , laitoin yleismittarin mittaamaan resistanssia ja mittasin (pirun paljon) mittapisteitä, ayötin ne suoraan Exceliin ja piirsin kuvaajankin, muttei siinä kyllä juuri mitään huomannut, kauniisti seurasi suoraa (muistelisin että olisi ollut lineaarinen eikä logaritminen, mutta en ole varma kun senkin saa suoraksi asteikon valinnalla ja koneesta ei tullut talletetua varmuuskopioitakaan) Tuo TPS-potikka on tehtaalla kalibroitu aika suoraksi, eli vastusmassassa näkyy reunassa kalibrointijyrsintä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 07, 2017 19:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Läppärunko on synkronoitu viime syksynä. Silloin oli paikallaan alkuperäinen ilmansuodatinjärjestelmä, nyt siis foam tötsöt joka kanavalle oma. Oletan että tuo ilmansuodattimien muutos ei aiheuta sykronointiin kummenpia muutoksia..?

Sanotaan vielä sen verran että en ostanu noita vaparisuodattimia niinkään lisätehojen toivossa, meni hermot alkuperäisen systeemin kanssa kun paisuntasäiliön (siis se iso muovikotelo mihin tulee kampikammion huohotus) purkua ja asennusta varten piti aina purkaa aina takalokarista lähtien tavaraa edestä että sai akkukoteloo ja sähköjä edestä että mahtu irrottamaan/ asentamaan. En tiiä onko omassa pyörässä tehty runkoon jotain muutoksia mistä tämä johtuu, mutta muuten en saanut sitä irti/kiinni. Tuon kun tein kolmeen kertaan reilun vuoden aikana ni alkoi mieli tekemään vähän yksinkertaisempaa vaihtoehtoa..:)

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 07, 2017 21:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Kävin mittailemassa anturia. Noin 25c lämpötilassa antoi 2.15Kohm. Laskin myös Oojalan linkin laskurilla sen beta arvon joka oli n. 3100. Tuolta Elfan kaupasta kun kattelin ni beta arvot oli isompia, jotain 3700 luokkaa liekkö sillä sitten isoa merkitystä. Tilaan muutaman kokeiluun ja säädän tuon TPSn kuhan kerkeen. Jos vielä kerkeis syksyn aikana sen verran ajamaan ja testaamaan noita eri vastuksia että löytyis mieleinen. Ilmeisesti normaali korjaamoilta löytyvillä pakokaasu testereillä ei saa kovinkaan luotettavaa tietoa seoksista vaikka niissä taitaa se lambda arvo kyllä näkyä...?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2017 17:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Voisi tietysti tehdä niinkin päin että ostaa nipun pienempiä ja kytkee ne sarjaan alkuperäisen kanssa, eli katkaisee toisen johdon, laittaa jonku oman sopivan liittimen ja siihen väliin, mitä niitä sitten onkaan (jostain syystä nyt Elfan linkki näyttää minulle 0 termistoria...)
, todennäköisesti tuon pienemmän lisä-NTC:n voisi jättää vaikka mihin kohtaan vaan, mutta pitäisi olla jossain lähellä suodattimia mistä ilma menee läppärunkoon (mutta eihän sinulla se enää alkuperäinenkään ollut imukotelossa, kun se kotelo on ihan jossain muualla...) Tuskin tuolla B25/100 arvolla ilmalämpötila-anturissa niin paljon väliä on, mutta kannattaa tietysti valita lähempänä olevia betoja. Eroa voi pienentää jos yhdistää tuon alkuperäisen kanssa sarjaan, on helpohko tehdä kokeiluja ja muutamalla NTC:llä saa jo aika paljon arvoja aikaiseksi kun niitä voi vielä kytkeä useammankin peräkkäin vaikka 470+330. Tietysti kaikki ylimääräiset liitokset on yksi vikakohde lisää.

Veikkaan että vaikka sarjakytkennässä esimerkiksi 220 Ω, 330 Ω 470 Ω, 1 kΩ pääsee kokeilussa jo pitkälle ja kytkemällä niitä rinnan tai sarjaan saa tehtyä paljon arvoja alle sadasta yli 2000 Ω lisäystä vanhan oheen. Ja kun sopiva orvo on löytynyt, niin tinaa sopivan yhdistelmän ja sivelee vaikka epoksilla tai kastelee johonkin sopivaan lakkaan? Mutta jos käy jossain korjaamolla mittaamassa, niin siinä tuo potikka voisi olla paljon kätevämpi kun hakee säätöjä (ja kävisihän sekin siihen samaan liittimeen?) ja sen lisäksi joku sisälämpötilamittari mittaamaan lämpötilaa. Korjaamojen lambdamittauksen pitäisi riittää vallan mainiosti ja ainakin ne jotka antavat katsastukseen kelpaavia lappuja pitäisi olla ihan hyvin kalibroitujakin. Kuika paljon sitten pakoputken päästä tai liitoksista imeytyvä happi mahtaa sekoittaa lambda-arvoa, joskus kai paljonkin jos on vielä pakokaasuimuri käytössä?

Lambda-arvosta saa suoraan ilma-polttoaineseoksen, yksi olisi ihanne katalysaattoriautoille, mutta näille se on varmaan jonkun verran/reilusti rikkaalla, suurella kuormalla kaasu ihan auki ja paras teho taitaa tulla 0,85 luokkaa olevilla arvoilla, mutta mikä lienee paikallaan eri kierroksilla. Täälläkin on joku joka on rakennellut Megasquirtin, mutta taisi olla vesijäähdytteiseen, mutta joku sellaisen tehnyt tuollaiseen on todennäköisesti voinut kertoa internetissä omista mitatuista sekä laajakaistalambda/ilma-polttoainesuhde arvoistaan. (ja ne vastaavat suoraan toisiaan esimerkiksi Lambda 1 on 14,7 AFR ja 0,85 olisi kai noin 12,5 AFR)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2017 20:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Eipä tullut mieleenkään että tosiaan voisi lisätä pienen vastuksen..:D Noh, tilasin nyt 2.7Kohm 3.3Kohm ja olikohan 4.7Kohm vastukset. Eipähän nuo kalliita ole tosin toimitus maksaa sen 11e. Pitää käydä korjaamolla kokeilemassa pakokaasuja tuolla potikalla jos saisi jotain suuntaa mikä vastus voisi olla paras. Tämä olisi tietysti ollu fiksua tehdä ennen kun tilaa yhtään mitään, mutta tilaa sitten niitä pienempiä vielä lisäks jos tilanne sitä vaatii.. Kiitos näistä nippelitiedoista!!

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 14, 2018 18:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Pitkä talvi takana ja vielä pitempi kevät. Ei ole oikeen tunnit riittäny vuorokaudessa rassaamaan mopoa ajokuntoon. Kevään korvalla innostuin vielä maalaamaan pyörää mikä venytti vielä entisestään ajokauden alotusta. Mutta tänään kerkesin käydä pienen lenkin ajamassa ja olihan se ihan helvetin mukavaa!!

Taustaa sen verran että takana siis isompi rojekti jossa kone purettu kokonaan auki sylinterit porattu wisecon 2.5mm ylikokoon (vakio puristukset) alkuperäinen ilmansuodatus korvattu ramairin foam suodattimilla joka pytylle oma. Kansi kävi koneistamolla jossa imuvenat uusittiin. Näiden muutosten myötä oli aika vahva perstuntuma että seokset laihalla. Tulpat vaikutti kertovan samaa sekä keskikierroksilla kuuluva reilu pörinä/pauke imupuolella. Lähdin tuota seospuolta säätämään imuilman lämpöanturin avulla. Ensin paikallaan oli 0.8kohm alkuperäistä isompi ntc (mittarilla tarkistin tuon lisäyksen 22asteen lämmössä) ja tänään kokeilin 1.4kohm isompaa vastusta. Tuntuisi että soppaa ei mene vieläkään ainakaan liikaa. Tarkotus oli käydä korjaamolla kokeilemassa pakokaasutesterillä lambda-arvoja mutta en kerennyt.

Aloin nyt vielä miettimään kuitenkin sitä säädettävää bensapaineensäädintä. Käviskö siihen mikä tahansa ruiskukäyttöön tarkotettu (esim. tämä https://www.race.fi/fi/product/18970a/r ... gIvBvD_BwE) ja miten paljon noilla paineilla uskaltaa pelata?

Vaihdoin keväällä "superbike" tanko systeemit ja on kyllä omaan mieleen ainakin paljon mukavampi ajoasento nyt!

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 23, 2018 10:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ottamatta kantaa tuon Racen myymän säätimen laatuun tai ominaisuuksiin niin Ebaysta saa suunnilleen saman tai ehkäpä jopa ihan saman vähän halvemmalla. Pikaisesti hakemalla löytyi tämä ja saattaa hakuaikaa käyttämällä löytyä muitakin. https://www.ebay.com/itm/Universal-Alum ... SwqVBZYKNB

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 11, 2018 14:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Säädettävävä bensanpaineensäädin asennettu. Samoin asensin lambdan ja sille mittarin. Bensanpaineet on nyt jonkun verran isommat kun kun alkuperäisellä säätimellä. Nyt kaipaisin vielä vinkkiä säätämiseen.

Tällä hetkellä seokset on ajon aikana tasakaasulla alle 5000rpm reilusti rikkaalla. Kun mennään 5000rpm ja yli asettuu mittari optimaalisen seosalueen ylärajan tuntumaan ja reilummassa kiihdytyksessä vielä pikkusen tippuu mutta ei mene laihalle. Tyhjäkäynti myös rikkaalla mutta ei ihan niin paljon kun tasakaasulla ajettaessa. Mulla on semmonen mielikuva että tuo olisi aika hyvä jos tuon alakierroksien seoksen saisi laihemmalle. TPS on säädetty niin että tyhjäkäynti on korkeimmillaan. Voisko tuota alakierroksien rikasta seosta yrittää korjata siten, että säätää TPSn tarkotuksella hieman tuota korkeinta tyhjäkäyntikierrosaluetta laihemmalle eli vastapäivään?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2018 17:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Jim Goose kirjoitti:
Johan tuossa jo muut viat eliminoitiin, ei paljon jäljelle jäännyt kuin tuo putkien räminä.
Delcevik Englannissa tekee rosteriputkistoja aika edullisesti vanhoihin Kawoihin. 4-1 rännejä lähinnä, mutta niiden virtaukset ovat 4-2 putkia paremmat. Pitäisi päästä öljyt ja filterit vaihtamaan ilman putken irroitusta.
http://www.delkevic.co.uk/index.php?rou ... 160_105714
Tuossa videopätkää KZ 1000 ST laitetulla Delcevikistä, hyvä alkumusakin.. :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=GeKUp1_FJGw



Tuli eteen uuden putken hankinta kun alkuperäinen ei oikein enää hitsausta kestäny. Tänään sain tuon Delkevicin putkiston kiinni ja äänimaailma muuttu kyllä kertaheitolla mukavampaan suuntaan. Kaikki vaimentimen osat paikallaan ainakin toistaseks.. Kovemmat mörinät tuosta lähtee mutta jospa se ei poliisia niin kiinnostais. Englannissa vissiin on hyväksytty putki en sitten tiedä kelpaako kotimaan viranomaisille.. Yritin liittää pientä videopätkää tähän mutta eihän se onnistunut. Liekkö mitenkään saa..?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com