Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:50

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Marras 21, 2017 07:43 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, poikkeuksellista tiistaihäiriköintiä. Keskeneräistä työtähän ei näytetä hulluille eikä herroille, mutta mikäli tätä periaatetta noudatettaisiin, ei täällä olisi ollut kuvan kuvaa pitkään aikaan. Muoviversio H2:n peltisestä ketjusuojasta on siinä alustavan työstön jäljiltä. Kenellä sellainen alkuperäinen nyt sattuu olemaan, voi suorittaa kriittistä arviointia tästä halvasta kopiosta. Vielä riittää juotettavaa, samoin kuin reikäin siistimistäkin, mutta tällaista tänään. Aiemmin mainittu roskislöytö osoittautui muuten oivalliseksi värkiksi, mitä tulee niitten 35 mm putkien laajentamiseen 37 mm:lle sopiviksi.
eBaykin lähestyi, Hongkongista oli paketti lähtenyt kohti Vantaata. Mutta ei mene edelle Tulikuumain pakoputkien, joskus myöhemmin tätä hyödynnetään mikäli terveys sen sallii. Vehtausintoa onneksi vielä riittää.


Liitteet:
KS1.jpg
KS1.jpg [ 143.76 KiB | Katsottu 17480 kertaa ]
3-p-.jpg
3-p-.jpg [ 12.58 KiB | Katsottu 17480 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä To Marras 23, 2017 13:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2017 06:56 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Alan pikkuhiljaa ymmärtää kaksi asiaa. Mutta vain ehkä ne. Ensimmäiseksi sen, ettei liene maailmallakaan ollut ketään niin vähäjärkistä että Tulikuumia pakoputkia olisi alkanut tekemään. Ja toisekseen sen, miksi Triple-osia hallinnoivat henkilöt niistä ovat nihkeitä luopumaan, sikäli että ei koskaan tiedä milloin niitä itse tarvitsee. No joo, aivan kuin se takalokasuojan etukiinnike ei aiheuttaisi päänvaivaa riittämiin, jo keskiputkenkin suhteen. Tuossa muodossa, mitä tuolta kuva löytyy aiemmin, se suoruudessaan tulee liian lähelle takapyörää. Eli muotoaan on muokattava. Sittenpä tulee jo akkutelinekin tielle. Sitäkin olisi työstettävä kaivattuja lisäsenttejä aikaan saadakseen. Eipä paikallaan nyt olevaa ehjää millään hennoisi, mutta ken trilokian kolmannen osan jaaritteluihin vähänkään ajatuksella paneutunut on, muistaa kuinka Seinäjoelta kesällä -94 kävin H2-osia metsästämässä. Ja toden totta, varsin pienen tonginnan jälkeen tuolloin ostettu, toistaiseksi erittäin saastainen ja hieman muodollisesti jo valmiiksi kärsinyt akkutelinehän se sieltä käteen osui. Tuohon kyllä voi kulmahiomakonetta puuttaa ja loveta akun tilaa keskiputken suhteen sekä laajentaa sitä akkua eteenpäin siirtääkseen. Ylempää, ketjunrasvaussäiliön vierestäkin joutuu hieman leikkelemään. Säiliö vain jäänee liian lähelle putkea, joten käyttämättömyyskäytöstä voinee poistaa sen. Sulamisvaaransa on ilmeinen. Ja vasta sitten kunhan akkutelinettä on aikansa teurastettu, alkaa huolella mittailemaan, mistä keskiputkea leikellä tuota syntynyttä lisätilaa hyödyntääkseen. Kovin jo muka paikat merkkailin, (ja aivan varmasti tupelleen), mutta hillitsen itseni toistaiseksi. Ja joo ei, luovutettu ei vieläkään olla, mutta jotenkin tulee mieleen, että hyvä on se jotta Hongkongin suuntaan tuli tilaus tehtyä. Uutta ja erilaista tarjolla vähemmällä työllä joka tapauksessa ensi kesäksi. Olihan se lähestulkoon rikos Kawautta vastaan, ettei H2 viime kesänä liikenteessä ollut. Ja mikäli Tulikuumat pakoputket vielä tuossa kevään korvalla yhtä hitaasti edistyvät kuin mitä tähänkin asti, on tosiaankin otettava tuo plan B käyttöön, sikälikin että nostopöydälle on jonoa, muudan toinen kaksitahtipotilas, Jorma-Kawan tytär Elsi, odottaa vuoroaan päästäkseen viimeisteltäväksi. Ei nyt vielä varsinaisesti mikään aikalisän paikka ole, akkukotelo se seuraavaksi on työn alle otettava.
Ketjusuoja sen sijaan alkaa olla juoteltuna, mutta sillä ei kiire ole, viimeistelyä vain vaatii sekin lähinnä. Tulee muuten olemaan kohtalaisen "tight fit" se, mutta jos sitä vauhdikkaasti pyörivä ketju vähän muokkaa niin vahinko ei ole suuren suuri. Ei siitä niin pitkä aika ole kun vielä roskiinlentämisuhan alla oli se, mutta näköjään se aika tavaran kaupittoo. Sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2017 11:31 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
AV:n juttujen lukeminen on yksi Kawaharrastamisen muoto. AV suunnittelee, pähkäilee ja tekee, minä ja moni muu lukee ja kokee samalla Kawaharrastamisen tunnelmaa. Tässä on vähän sitä samaa, kuin ajamisessa, matkalla olo on antoisaa, perille pääseminen vasta toisella sijalla. Jatka vaan, älä lopeta ja kerro meille funtsailuistasi edelleen!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2017 12:31 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kiitos Mosanmasalle vertaistuesta, sitä tässä joskus jää kaipaamaan näitten vähäjärkisten haihattelujen kanssa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2017 12:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
On tätä mielenkiinnolla lueskeltu täälläkin. Kun muut ideat on vaikeita voit aina yhdistää kaikki kolme yhteen lokasuojan muotoon tehtävään koteloon ja jakaa taas perälipan takana kolmeen osaan. Jaa sit vaan huokaiset kun tuli valmista. :surrender:
Ei tämä nyt kirjojen luvulle kuitenkaan vedä vertoja joten tee nopeita ratkaisuja ja UUSI KIRJA!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2017 13:25 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, sellainenkin ratkaisu on käynyt mielessä kuin mitä jäsen Hannu tuossa esittää, mutta tuota noin, ei taida kaharen insinöörin velijenkään taidot siihen riittää. Ei rauta tottele aina muutenkaan halutulla tavalla. Kirja-asioihinkaan ei pysty tällä hetkellä sanomaan ei juuta eikä jaata, pahoittelen.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2017 06:56 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Lähtökohdat tälle viikolle eivät liene häävit. Syystä jotta täällä pelipaikalla työpaikkakiusaamista pahimmasta päästä harrastetaan ja pakotetaan kuuntelemaan keskusradiosta Radio Novaa. Sieltä kun vielä pukkasi Tracy Chapmanin "Fast car"-ruikutuksen, olin jo kääntyä takaisin. Mutta sitten tuli mieleeni, että täytyyhän teitä maanantaijorinoilla piinata ja ikään kuin tuo kammottava kokemus jollekulle korvamadoksi aiheuttaa. Nimittäin, nyt taas käytetään lievää aasinsiltaa. Mp-harrastuksen tiimoilta löytyy parikin aihetta joista marmattaa. "Pikkumöhkö"-termin korniuden kaikki tietävät, mutta toinen mikä aina särähtää korvaan, on "mopo"-termi puhuttaessa moottoripyörästä. Varauksella täytyy aina tuota termiä käyttäviin suhtautua, joko kyseessä on umpitollo joka ei tiedä moottoripyöräilystä mitään tai sitten vähintäänkin ylimoottoripyöräilijäksi luokiteltava hahmo joka pystyy kesyttämään minkä tahansa kaksipyöräisen, ainakin omasta mielestään. Vai onko sitten kyseessä tekovaatimaton hahmo, joka odottaa toisilta kuulevansa lohdutusta, "no eii, eihän tuo nyt enää mikään mopo ole.."
No mutta kuitenkin, nyt on moottoripyörä, (ei siis mopo kuten kuulee usein sanottavan), karkaamassa käsistä, mitä tulee tähän Tulikuumain pakoputkien kanssa touhuamiseen. Viimeisin päännousema, lisätilan saamiseksi on oman ilmanpuhdistimen poisto, (tehty jo) ja onkos se nyt sitten niin että 43mm Konnakauppaan, (internet kauppaa kylläkin vain 44 mm:n kokoa) olisi mentävä? Kai se klemmarilla kiristyy. Onko kenelläkään joutilaina kolmea kappaletta? (Kingille ainakin sen kokoinen ilmoitetaan?) Mitä olen ymmärtänyt niin noilla vitosen vapaavirtaussuodattimilla ei tee yhtään mitään,veikkailisinpa ainakin El PreZ1denten taholta halveksuntaa riittävän mikäli noihin halpoihin houkutuksiin sortuisin. Samaten tarvetta olisi vaikkapa vanhoille 35-37-millisille pakokäyrille tai pyöreälle huonekaluputkelle josta about 90 asteen kulma löytyy. Eli saa tarjota mikäli nurkissa sellaisia joutavina pyörii. Maksan kyllä enemmän kuin hyvän Harrikan hinnan. Näillä eväin, jos putket takapyörälle vedetäänkin takalojasuojan kiinnikkeen yläpuolelta, ei tarvita mitään liikkeenrajoittimia, luulisin. Akkutelineen poisto on aiheuttanut suunnitelmain uusintaa runsaasti ja kaikenlaiset vinkit em. kamojen suhteen ovat tervetulleita. Mailla olisi ne ZX-10:n toisen puolen pakokäyrät, mutta ulkomittaansa en muista, joten hyödyntämisestään varma voi olla en. Akkutelinettä joutuu rikkomaan, alkuun porailemalla kaikki pistehitsaukset auki. Samaten siihen täytyy vielä jättää ylimääräistäkin peltiä minne se rivoitettu alumiinimötikkä saadaan kiinni. Minne sitten akku joskus sijoitetaan, on vielä arvoitus, mutta en murehdi sitä tänään, murehdin sitä vasta huomenna, sanoi Scarlett O´Harakin, muistaakseni.
Tight fit-ketjusuojan viimeinenkin reikä porattu eilen. Siitäpä kauhistelkaa.


Liitteet:
Ketjusuoja..jpg
Ketjusuoja..jpg [ 218.05 KiB | Katsottu 17382 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2017 13:34 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä,nyt on myöhäistä katua, Eddie and the Hot Rods:kin sanaili aikoinaan 1977;"...it´s too late, much too late, when damage is done...", eli seuraava askel onkin taas kerran sovittaminen. Sekä miettiminen,paljonko tuosta kuvan alimmasta palasta leikelläänkään. Siihen olisi se alumiinimötikkä, diodi(silta?) sekä vilkkurele vielä saatava kiinni.


Liitteet:
Akkuteline.jpg
Akkuteline.jpg [ 135.65 KiB | Katsottu 17365 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Ke Marras 29, 2017 07:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2017 17:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Vinkkiä oikein osaa antaa, mutta kaveri rakensi taannoin cafe pyörän ducatista ja siinä oli hirviän iso ja rötkälemäinen akku.
Nykyään kun saa pienempiä ja kevyempiä akkuja...mitä lie litium tms. Hän osti sellaisen ja sai mukavemmin sijoiteltua muuttuneeseen ympäristöön ja tehopainosuhdekkin kohosi siinä samalla rutkasti...

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2017 18:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Akkuvirityksiin oiva keino tilanpuutteeseen. Laita kaksi pienempää akkua vaikka eripuolille pyörää, rakentele niille ihan uudet telineet. Mattamusta maali peittää ne kaikki rakennusvirheet. :axe2:

Aivan epätoivoisessa tapauksessa laittaa vaikka kaksi 6 Voltin akkuja sarjaan kytkettynä edellämainitulla hajasijoittelulla. 6 Voltin akut ovat ainakin pieniä, eikä tuossa ole suuria virtoja vaativia sähköstarttejakaan riesana.

PS. Noista halpis ilmanputsareista. Se on sitten sama laittaa vanhaa Sifonettiä kuminauhoilla kaasarinkurkuille, lopputulos on meinaan sama, ei suodata mutta männät menee silti, eli ei edes halvatkaan loppupeleissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 29, 2017 06:40 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, tämäkään aamu ei tuonut poikkeusta edellämainittuun työpaikkakiusaamiseen, jo kai kolmisenkymmentä vuotta maailmaa piinannut Saden "Smooth operator"-muka-tyylittely ei tänä räntäsateisena aamuna tunnelmaa nostanut. Vaikkapa annos vikkelää neekerijatsiakin olisi ollut parempi. Ehkäpä pudotus oli liian jyrkkä, kun tuli eilen toimeuduttua Myllykukkoon ja aina yhtä tasokas Kawa-hahmojen seurue nähtyä. Oikein oli onnistunut juttutuokio, joten eipä voi kuin idean keksinyttä kiitellä, hieno homma Mosanmasa. Uusinnasta tuskin kukaan pahastuu.
Hiukkasen hajuja jo tuli kaipaamaini juuriputkien suhteen ja vähävaraisuus-vetoomusselitys El PreZ1denteltäkin jo lähestulkoon, (tosin varauksellisen ja aivan syystäkin), hyväksynnän sai. Nähkääs nimittäin, näitä Konnain hintoja katselin ja tuollaiset kolme 44-millistä erillissuodatinta kustantaisivat jo lähemmäs kaksisataa euroa. Noh, paljonko sitä H2:n mittariin kesässä kertyneekään, muutama Haltialassa käynti, sillä pidemmät, (lue;kymmenen kilometriä ylittävät), matkat hoitunevat useimmiten jollain muulla. Yleensä Jorma-Kawalla. Muutamat Laamannintiellä ajetut makeilukilometrit tuskin mäntiä loppuun kuluttavat elinaikanani, vaikka ilman ilmanputsareita, (no olipas taas sanavalinta tuokin), ajelisi. Näin ollen kolmenkympin investointi Louiksen myymiin DELO-merkkisiin, suurinpiirtein samannäköisiin himmeleihin lienee siedettävyyden rajoissa. Toki, jos jostain onnistun Konnat hiukkasenkaan edukkaammin löytämään, vaikka käytettyinä, niin mikä ettei. Mutta rohkenen epäillä, halvat houkutukset liikkuvat mielessä nyt päällimmäisinä...
Speak of the devil, sanovat englantilaisetkin, kielimiehiä kun ovat. Akulle kyllä näillä tämänhetkisillä suunnitelmilla tilaa pitäisi jäämän, vaikkapa siitä heti DELOjen takaa. Ilman sitäkin H2 kyllä käynnistynee, saattaa vain olla erinäisille polttimoille huonompi homma mikäli akkua ole ei. Kaikenkarvaisten osain uudelleensijoitteluksihan tämä nyt meni muutenkin. On touhut...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2017 06:49 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, juuri kun luulin että viikon työpaikkakiusaamiskiintiö olisi osaltani ollut täynnä, niin Radio Nova kappalevalintoineen se on pettämätön, mitä tulee pelipaikalle saapumisen nappaavuuteen. REM:in "Losing my religion":han se sieltä, Michael Stipesin bansheemaisesti valittaen määkiessä siihen malliin, että vähänkään pessimistisempi hahmo olisi työtakin etutaskusta jo vinhaa vauhtia mattopuukkoa kaivanut ja ranteitaan alkanut sillä silmällä tiirailemaan. Vielä jos siihen päälle olisi tulllut jompikumpi maailman puhkisoitetuimmista, "Fame" tai "What a feeling" niin sitten ei olisi ollut em. toimenpide kaukana. Toisaalta, tuosta nimeltä mainitusta äänisaastan tuottajastahan huhutaan, että vilpittömiä pakoputkiromantiikan ystäviä olisi hänkin. En välitä kuitenkaan tietää enempää enkä todellakaan mitään tarkempaa takakonttitouhuiluistaan.
Kolmoisäänenvaimentimesta ja sen saapumisesta plan B:tä varten eivät odotukset ole kovin korkealla, (eipä silti, muutakin tarveainetta vielä puuttuu), mitä tulee viimeaikaisiin kokemuksiin postin toimitusripeydestä. En ala kummemmin tässä niitä erittelemään, muuta kuin sen että toimitukset kyllä maahan saapuvat yleensä kohtuullisen ripeästi, mutta täällä päässä ne saanevat jo makuuhaavoja. Ainakaan Tikkurilan persiöpostissa ei taida olla yleisesti tiedossa, että jos paketista lähettäjä on puhelinnumerosta "+358":n pois jättänyt ja osoitelapussa seisoo "40-......", olisi vastaanottajaa tavoitellessa syytä laittaa siihen 0 eteen. Noh, tuolla nimenomaisella kapistuksella ei ole sinänsä kiire, mutta muuan "Wembley or bust"-artikkeli, (olenhan muistanut kertoa, että me Rouvan kanssa olimme paikan päällä tuolloin 24.6.), "Royal First Class Mail":lla on lähtenyt Brittein saarilta 20.11. ja syystä jotta tuo instanssi ei käytä tracking numberia, on lähetystä tiedusteltaessa postista, ainoa vastauksensa ottaa lähettäjään yhteyttä. Otettu on ja ainut mitä kertovat, on lähtöpäivänsä. Mutta ei, nyt on pakko lopetella, muuten menee näitten määkimisartistien kanssa jurnuttaminen liian pitkälle, taustalla piinaavaa Phil Collinsia tästä nyt enää puuttui..
Ah soo, piti jo aiemmin, (vaan kun tunnetun hidasjärkinen ylhäisen syntyperäni takia olen), tuosta jäsen Hannun yhdistetystä pakopönttö/lokasuoja-ajatuksesta vielä sen verran, että erillisputkilla on perälipalle tultava, syystä jotta edes jonkinasteista huiluntekelettä niihin tungettava olisi, muualle se ei tämänhetkisten suunnitelmien mukaan onnistu. Ovat melkein jo tehtynä nekin, vaan jos keskiputkesta ovaali tulee, niin yhtä joutuu vähän muokkaamaan. Perimmäisiin putkenpätkiin niitä ajatellut laittaa ole en.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2017 19:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Paha kun en päässyt puhumaan sinulle järkeä Myllykukossa kun olit piiloutunut pitkää pöydän toiseen päähän. Enkä edes kuullut muitakaan jorinoita sieltä päästä. Taisit olla lähes Röykän puolella. Jaan mielelläni lisää ideoita jos tarvetta ilmenee. Seuraavaan kahvihetkeen on tultava ajoissa, että välttyy moiselta haitalta. Kaikista hullutuksista huolimatta kiinnostava projekti ja ihan hyvän näköistä jälkeä. Nauretaan deteljit sitten keväämmällä jos päästään näkemään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 04, 2017 06:50 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, CKCF:n ensimmäinen japanilaisjäsen, maanmainio herra Hikawa, tapasi parikymmentä vuotta sitte aloittaa juttunsa ikään kuin "New news!"-tyyliin. Yleensä silloin kun jotain höpötarinaa oli tarjolla hällä. Niin sitä on nytkin, jännitteensäädin, (siis huom., olen saanut selville oikean nimen tuolle alumiinimötikälle) ja diodisilta saatu kiinni akkutelineen jämiin, takapuolelleen tulee vielä vilkkureleen kiinnike. Mutta ei siinä vielä kaikki, sitä on siirrettävä 4,5 cm eteenpäin ja taitoni riittivät tuon varsin yksinkertaisen siirtoraudan rakentamiseen. Jopa niinkin hyvin että M6-jenkatapin katkaisemaan onnistuin toiseen reikään, kun hienostelemaan aloin. Tällä konstilla pitäisi lisätilaa takapyörän etupuolelle saataman. Jos ei muuten niin ainakin vilkkaassa mielikuvituksessani. Saapahan nähdä mihin vaikeuksiin tämä nyt sitten johtaa.


Liitteet:
Rauta.jpg
Rauta.jpg [ 129.83 KiB | Katsottu 17225 kertaa ]
JS.jpg
JS.jpg [ 167.99 KiB | Katsottu 17225 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 11, 2017 11:03 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Puolituhottua akkutelinettä, tai osaa sen jäämistöstä soviteltu 4,5 cm eteenpäin siirrettynä. JA, mikä mukavinta, siinä on yksi senttimetri liikaa mitä tulee öljysäiliön mahtuvuuteen, (muuatta ruuvinkantaa joutuu madaltamaan), ja taas toisaalta 3,5 cm jatkos, (jollainen on tekeillä), jättää syttyboksien takaruuvit piiloon. Kaikkipa tuntuu taas johtavan kaikkeen. Mutta tuossa nyt kuva ensimmäisestä viritelmästä. Boksit eivät osu satulanpohjaan tuollakaan, tätä lyhyempää on vielä vähän taivutettu etupäästään alaspäin. Koetan ehtiä vielä tänään sitä sovitella.
Mutta nyt, siitä huolimatta, tuntuu siltä että jonkinlaista joulurauhaa on kaikille tarjolla tämän asian suhteen, on vähän muuta ohjelmaa tiedossa. Ehkäpä jo ensi vuonna on jotain kerrottavaa. Suotavaa olisi että se olisi jopa edistyksellistä.


Liitteet:
Rauta1.jpg
Rauta1.jpg [ 120.96 KiB | Katsottu 17156 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 15, 2017 06:49 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, eipä tullutkaan vielä joulurauhaa teille. Itse itseäni säestäen täällä ei-facessa tunnetun vanhakantaiseen tyyliini vain hashtaqöin, (lähestulkoon yhteiskunnan ulkopuolisena siis), ja ihmettelen, miten näinkin rujon laitteen kuin H2:n kanssa joutuu niinkin yksinkertaisen asian kuin yhden lattaraudan palan kanssa painiskelemaan. Kyseessa on kolmas viritelmä, jossa reikäväli on nyt 4 cm. Ja se tuntuisi olevan kohtalaisen passeli mitta, kuten kuvasta näkynee. Nyt pääsee sivulta syttyboksien kiinnitysruuvit ruuvailemaan paikalleen eikä yksi niistä jää nojailemaan, mikäli se riittävän matalakantainen on, öljysäiliöön. Öljysäiliön ylempää kiinnitysruuvia täytyy vähän pidentää, että saa jonkinlaisen tukiraudan syttybokseilta runkoon kiinni mutteripelillä. Toistakin puolta tukea kai täytyy, siellä ei ole rungossa mitään asiallista kiinnityspaikkaa, joten aidolla Biltemalaisella putkiripustimella hoitunee se, mikäli ei taas jotain uutta ideaa synny. Tuota luetteloaan selatessani akkutelineen kiinnitykseen nähkääs nimittäin löytyi taas roinaa jota saattaisi pystyä hyödyntämään..., joo kyllä.


Liitteet:
Rauta 3.jpg
Rauta 3.jpg [ 140.97 KiB | Katsottu 17114 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 15, 2017 11:35 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Kiitosta taas päivityksestä, mukava tätä on lukea varsinkin kun omat rojektit on mallia lepo ainakin ensi kesään.
Kyllä se siitä valmistuu pikkuhiljaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 27, 2017 08:25 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, nyt täytyy myöntää sometuksesta, (jos nyt asian voi niin ilmaista), olevan hyötyäkin. Käväisimme Rouvan kanssa Munchenissa ennen joulua ja olin valmiiksi paikalliseen Louisin myymälään tilannut kolme 40-44 mm pyöreää DELOa. About kympin kappale. Noh, kuinka ollakaan, lennon lähtöä odotellessa täällä päässä, katselin em. puljun mahdollisia tarjouksia ja mitä mieltäylentävin oli nuukalle miehelle huomio, että nämä hiukka toisenmalliset maksoivatkin vain 4 euroa kappale. Heti maanantaina ratikka 19 alle ja kohti Pasingia, missä odotti toinenkin yllätys. Melko tarkkaan kaksi vuotta sitten Mr Walkerin kanssa jättämämme "Trilokia"-postikortti oli vieläkin Louiksen ilmoitustaululla. Näitä halvempiakin putsareita varastostaan löytyi, eikäpä siellä närkästytty vaikka ne kympin putsarit ottamatta jätin.

Kiinalaisvalmisteinen kolmireikäinen äänenvaimenninkin oli saapunut, siitä hyvästä on pitänyt Biltemassakin taas vierailla ja suuria suunnitella sen asian suhteen. Hiukka helpompi ratkaisu tulevalle kesälle, (joka muuten saattaa tulla yllättävän äkkiä!) kuin mitä tulisi Tulikuumista pakoputkista. Vaan miettimistä riittää siinäkin. Nysväämisestä nyt puhumattakaan. Mikäli tämä menee vähillä vaivoilla, (tuskinpa vaan), niin siihen pitänee nyt keskityttämän. Olen pahoillani. Mutta siitä kuvia joskus myöhemmin.


Liitteet:
IP.jpg
IP.jpg [ 185.24 KiB | Katsottu 16965 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 27, 2017 23:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Aatteleppa jos Trilogian kääntäisi enklanniksi tai jollekkin muulle germaaniselle kielele, maailman valloitus olisi kulman takana tai ainakin lähempänä.
Tahi sitten pohojanmaaksi käännettyinä Spesial Erition painoksena, siinä ei tulkkia tarvis tekemisessä, lukeminen ois taas eri asia, ainakin muissa lääneissä.. Tekihän ne Aku Ankkaakin murreversioina.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 28, 2017 06:38 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, olin jo säikähtää että minkähänlaista sanallista saunaa sieltä El PreZ1denten taholta tuleekaan ilmanputsareiden tiimoilta, mutta ei sentään. Täällä meillä pelipaikalla on yksi sälli tuolla Kiinan päässä ja hän joskus heitti ilmoille, minkälainen tulonlähde ne olisivatkaan kiinaksi käännettyinä. Ei kuitenkaan luvannut kääntämistöihin ryhtyä, joten ainakaan sitä kautta ei lennä köyhyys ulos ikkunasta. Ja joo kyllä, "Isoon taloon Ankka" on yksi parhaista sarjakuva-albumeista mitä käteen on sattunut.

Nyherreltykin on. Pakoputken loppupää, (äänenvaimennin se ei ole) on alustavasti kuvan mukaisesti, koskapa tuollanen kiinnitysrauta rojujen joukosta löytyi. Saattaa vielä muuttua sekin. Olen joskus jostain kirpputorilta ostanut, taisi olla Volvon alkuperäisosa, 53 mm halkaisijaltaan putkenpätkän jossa on ainakin kaksi 90 asteen kulmaa. Jokin visio oli tuolloin Lime Greenin kanssa suoritettavasta pakoputkiromantiikasta ja hintaakin sillä oli peräti viisi markkaa. Joo kyllä, aika tavaran kaupittoo, nyt on hyvään tarpeeseen se. Nyt taas vaan sovitellaan ja ihmetellään, siinähän se aika on tähänkin asti kulunut. Suuremmat saavutukset ovat jääneet vähäksi. Mutta sikäli mikäli että tästä jotain käyttökelpoista syntyy, voidaan palata alkuperäisen ilmanpuhdistimen, akkukotelon sekä takalokasuojan käyttöön. Tallellahan ovat ne. Eli nyt on marssijärjestys sellainen, että tämä viritys näennäisessä vähätöisyydessään menee Tulikuumain Pakoputkien edelle, (vaikka tulikin tuossa aiemmin muuta uhottua, mutta sehän kuuluu ylhäiseen syntyperään luonnostaan) ja jos aikaa ennen kevättä jää, sitäkin pyritään viemään eteenpäin. Mutta toista kesää ei enää H2:ta pidetä tyhjän panttina, ei.


Liitteet:
3xp.jpg
3xp.jpg [ 224.05 KiB | Katsottu 16937 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 29, 2017 10:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Tulikuumat sivuputket... :moto:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 29, 2017 13:32 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, heh, paha! Sikälikin totta, että mikäli se tuolle kohdalle jää ja Rouva joskus kyytiin tulee, niin saattaa siinä etummaisen reijän kohdalla tennarinpohja lämmetä. Kirjansa lukeneet kyllä tietävät, ettei H2:n kyydissäolosta ole koskaan erikoisemmin nauttinut hän. Ei ainakaan kesällä -94. Tuskin siis vieläkään, vaikkakin jyrkässä hukkaamiskiellossa taholtaan on se. Jorma-Kawan kyyti mieluisampaa on hänelle, enkä minä sitä lainkaan ihmettele.

Mutta katsellaan, olisiko ensi vuonna mitään uutta jaariteltavaa aiheen tiimoilta. Tuossa hyllyssä olisi alhaista, (kuten spraymaalit aina, olkoon vaikka kuinka VHT-merkkistä), valkoista kuumankestospraymaalia..., tulisikohan tuosta kolmipiipusta vielä rivompi valkoisena kun pyöräkin sitä väriä edustaa, vai pistäisikö siniset väriosat kiinni? Myönnänpä itselleni loppuvuoden sen asian miettimiseen, semminkin kun se tankinkorkin lukkosalvan asennus ei ole yhtään hauskaa tällä sorminäppäryydellä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 30, 2017 20:54 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
Pirkule kun tuota tri putkenpätkää katselin, kertasin määrän kahdella ja aattelin kerralla päivittää nuo historialliset Nyykkä tyypin ulostulot möhkäleeseen..... olis 3 kysymystä AVlle

- mistä tilasit
- saako Rromattuna
- moottorin pakoääni kolminkertaisena vai kolmella jaettuna ilmoille

Hyvää vuotta 2018 kaikille, myös putkimiehille :hihi: Puolalaisille putkimiehille ei niin paljon, nim. Juuri Gdanskissa telakalla...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2018 06:55 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, pistin jäsen GTRWingille tekstiviestiä asiasta, mutta jotta ei aivan moukkana pidettäisi, niin eBayn kautta Hongkongista tilasin ja köykämiiniä on se, joten tuskinpa saa kromattuna. Äänekkyydestään vaikea sanoa vielä mitään. Tuossa vuodenvaihteen aikana naapureitten iloksi parkkipaikalla kulmahiomakonetta huudattelin ja näyttäisi siltä, että ykkössylinterin putki alkaa olla pientä hienosäätöä ja alustavaa kiinnitystä vailla. Kakkonen onkin sitten työläin, kolmonen vaikuttaisi helpoimmalta, mitä se sitten varmaankaan ole ei. Katsotaanpa nyt mitä tässä aikaan saataneen kuluvalla viikolla. Toisaalta, eipä tälle vuodelle kannata enää mitään aloittaa...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 04, 2018 06:40 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, tätähän tämä, aivan kuin erään motoristitoverin vaimo joskus totesi siipastaan joka kylläkin aivan mainioita tarinoita erinäisistä kohdalleen osuneista sattumuksista kertoili, "taas näitä samoja juttuja...". Noh, onneksi ei elämä ole sillä tavalla sisällyksetöntä, että sitä pitäisi sortua tietokone-, (tai mikä vielä tuntuu olevan yleisempää, puhelinpeleillä) täyttämään. Pokemonejakin kuulemma vielä etsitään, mutta siitä sitten vaan, jos tykkää.
Putkenpätkiä on leikelty, soviteltu, leikelty jne, tuo lista voisi jatkua loputtomiin. Nyt joka tapauksessa ollaan lähellä totuutta, mitä tulee ykkössylinterin putken sopivuuteen. Aivan sataprosenttisen tyytyväinen en vielä välttämättä ole, ehkä tuota viilausta vielä joutuu hieman harrastamaan. Nuo kaksi putkea jollain, mitä suurimmalla totennäköisyydellä ruuvikiinnityksellä pitäisi alustavasti yhteen saattaa ja varsinkin tuon irvistävän raon suhteen on vielä jotain tehtävä. Jonkinasteisen huilunkin, näkynee tuossa yläkuvassa pihtien vieressä, sain aikaan. Tuohon vähän ennen kiinalaista valmistetta olisi tarkoitus kiinni saada se. Mitä se vaimentaa ja vaimentaako mitään, on vielä hyvin epäselvää. Mutta jotakin se joutavilla teettää...


Liitteet:
LSP.jpg
LSP.jpg [ 177.93 KiB | Katsottu 16804 kertaa ]
RSP.jpg
RSP.jpg [ 212.63 KiB | Katsottu 16804 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 09, 2018 06:39 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, tiedä nyt sitten ketä kiinnostaa vai kiinnostaako ketään enää kun tähän ikään kuin oikotielle on ruvettu, mutta sosialidemokraattinen puuhastelu otti oikein muutaman askeleen eteenpäin eilen illalla. Aimo harppauksesta en vielä puhuisi mitään.Nyt on kaksi putkea melko lailla mallillaan alustavasti ruuviliitoksilla kiinniteltynä ja paisarintekeleisiin liiteltynä. Keskimmäinen putki on vielä vasta mietinnässä ja sikälikin sitä ei voi sanoa edes keskeneräiseksi. Nämä kaksi pitäneisi kai vähän sähköliimalla täpätä kiinni jolloin järjestyisi hieman lisätilaa. Ah soo, hyvä muuten tuolle kolmosputkellekin olisi kai tuohon risteyskohtaan reikäkin tehdä ennen sitä, eli eipä mennä vielä asioitten edelle.


Liitteet:
P3.1.jpg
P3.1.jpg [ 170.66 KiB | Katsottu 16735 kertaa ]
P3.2.jpg
P3.2.jpg [ 157.36 KiB | Katsottu 16735 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 09, 2018 17:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
U käännökset rakentelussa kuuluu asiaan, anna palaa vaan.
Mikä eilen oli jo varmaa, on tänään romukopassa, sehän on homman nimi.

Onhan tämä koko pitkän talven ainoa projekti, ainakin näin seikkaperäisesti dokumentoituna. Tätä on kiva seurata, kun ei tiedä mitä seuraavassa mutkassa tapahtuu, harvoin tietää rakentajakaan, mikäli vanhat ajoitusmerkit paikkansa pitävät :takoo:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 10, 2018 20:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
moro kansalaiset.hienoa että av rakentelee ja kiva katella edistymistä.miten oot av ajatellut säilyttää tehot kun muuttelee pakojuttuja noin paljon.vai onkotämä vaan löpinää.muistelisin että oli joskus juttuja oikein tehopilleistä?.tää on vaan tämmöstä.jatkakaa.terv. mp. :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 11, 2018 06:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kiitosta vaan seurannasta. Aiheellinen aprikointi jäsen Kutos-z:lta, sikäli että menneiden tapahtumien valossahan en voi vaatia itseäni pakoputkivelhoksi kutsuttaman, lähinnä -romantikoksi. Pakovastusten laskenta, samoin kuin kaikkinainen laskutoimitusten suorittaminen ei tod. ole vahvimpia puoliani joten siihen ei ole aikaa haaskattu. Viimeksi H2:ssa kiinni ollut japanilaisvalmisteinen 3-1-3-putkihan (kts. kuva) antoi lisää alavääntöä (sekä rivohkon sekä keventyneen ulkonäön), mutta sotki käynnin yläkierroksilla. Näitä jälkimmäisiä ei juurikaan tule käytettyä ja vaikka tämä viritelmä mitä luultavimmin hävittää vielä alaväännönkin, haluan silti uskoa H2:n tehojen vielä niille muutamalle kesällä tapahtuville lyhyehköille makeilureissuille tapauksessani riittävän. Etelä-Pohjanmaalaisen perinteen mukaanhan kaikki tehdään "komian tähäre", mutta taitaapa se tässä tapauksessa olla kauneus katsojan silmässä.
Joo kyllä, olihan siinä yhteen aikaan ne Higgspeedin tehoputket. Nätit ja näyttävät kuin mitkä, mutta jokin erinomainen erikoisuudentavoittelun tarve ja tuon 3-1-3-putken hankinta keväällä 2013 aiheutti sen, että ne siirtyivät toisen kerholaisen omistukseen. Jännityksellä odotamme milloin ne pyörässään nähdään. Tämä kuva tehoputkilla on keväältä 2010. Tuo tavaratelineen tekele oli hyödyllisehkö, mutta on sittemmin korvattu alkuperäisellä takaraudalla. Mikä mielestäni oikein onkin.


Liitteet:
3-1-3 vol 2..jpg
3-1-3 vol 2..jpg [ 194 KiB | Katsottu 16668 kertaa ]
H2 2010.jpg
H2 2010.jpg [ 297.38 KiB | Katsottu 16670 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 12, 2018 08:25 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, taksvärkkipäivälöpinäin ajat. Tuossa sitä nyt olisi tuollainen toistaiseksi Y-mallinen putki, eli ei vielä aivan atrain. Noitten kahden väliin pitäisi vielä kakkospytyn putki istuttaa, samoin kuin että tuo kolmosen asento on vielä tarkistettava paikan päällä, ennen hitsitäppäystä. Myönnettäköön taas kerran vaikka muuta väittänytkään ole en, hidasta on kuin mikä tämäkin nyhertely. Ja aika se senkuin vain rientää kun on lystiä...


Liitteet:
Y-putki.jpg
Y-putki.jpg [ 132.54 KiB | Katsottu 16640 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com