Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Huhti 19, 2021 02:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Joulu 07, 2020 16:52 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 123
Paikkakunta: jyväskylä
Hei olisiko sositusta miten nuo vihreät Dynapuolat laittaisi fiksusti tankinalle kun ovatkin suuremmat kuin edelliset ja tulpanjohtojen lähdötkin on siitä puolan kyljestä..

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 07, 2020 22:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3301
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tekaise rosteripellistä välipelti molemmille, joka kiinni alkuperäisiin kiinnikkeisiin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 08, 2020 22:12 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 123
Paikkakunta: jyväskylä
Puolat näyttäisi asettuvan nyt siten että tulpanjohtojen lähdöt on puolien yläpuolella ja eteenpäin. Eipä kai tuo haittaa kun tila vaan riittää.
Onkohan ensiöpiuhoilla väliä mitenpäin kun ei niihin lue plussaa tai miinusta,,

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 10, 2020 01:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1070
Paikkakunta: Turku
Väittäisin että hukkakipinapuolissa ei ole eroa miten päin on matalajännitejohdot (tai yhtä hyvin sytytysjohdot, muuta kuin ulottuvuuden suhteen), periaatteessa kipinä syö materiaalia enemmän toiselta puolen, eli pyöristää teräviä reunoja, mutta hukkakipinäsysteemissä toisessa tulpassa toisinpäin, eli toisesta syö enemmän keskielektrodin puolelta ja toisessa sivuelektrodin puolelta.

Ja jos oikein tarkkaa optimointia haluaisi, voisi puolivälissä tulppien elinkaarta kääntää napaisuuden ja kuluttaa hukkakipinäparin tulppia tasaisemmin :) vrt. kipinätyöstö kuluttaa enemmän toista puolta kuin työkalua kun jännitteet on oikein päin. Tuota kulumista ja kipinän laatua eripäin olevilla jännitteillä tutkittiin aikoinaan plus maadoitetuilla englantilaisilla ja "väärinpäin" olevilla miinusmaadoitetus auton puolilla, esimerkiksi tuossa:
http://www.chicagolandmgclub.com/techti ... l/574.html

(Mutta tuossakin on todettu että puolilla ei ole jännitteen tai puolan toiminnan kannalta eroa, ero syntyy tulpassa (elektronit keräytyvät teräviin kulmiin ja toisin päin purkaus syntyy hieman kelpommin) mutta kun hukkakipinässähän tulpat ovat peräkkäin sarjassa keskenään eri suuntaan...)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 14, 2020 22:31 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 123
Paikkakunta: jyväskylä
Ok. Tämä valaisi paljon tämän kamppeen toiminnasta. Nyt on tinailtu uusia johtoja johtonippuihin useampiakin ja asiat asettuat paikoilleen vähitellen. Vasemmankäden katkaisiaan jää vielä vähän sanomista kun ei jaksaminen tahdo riittää mm. hätävilkut joissa kylmäjuotos ja töötössä myös.
Sitten täytyy kiinnitellä akku ja kokeilla onnistuiko sinnepäinkään vai tuleeko savut ulos jostain,,,

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 17, 2020 22:19 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 123
Paikkakunta: jyväskylä
No ny toimii taas kaikki paitsi tööttö.
Uusilla puolilla lähti käyntiin aivan kuin tropiikissa eli vain hipaisu starttinappiin. Syksyllä toin Kawan talliin kolmella pytyllä ja nyt tuo pimeä tulppakin lähti tulille heti, täytyy toivoa että tällaisena pysyy pitkään.
Nyt toimii valo,vilkut, kaikki mitä enimmäkseen tarvitsee. Olen taas hyvin iloinen ,,, :razz:

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2020 10:44 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1618
Paikkakunta: hyvinge
Remontit menee joskus tälläkin tavalla... Onneksi olkoon! Isselläkin päilyy muistoissa ensimmäinen koettu Dyna S -päivitys Z1000A1:seen joskus Aikojen Alussa; Suomen MP-palvelun Arho Jeminen hommasi mainitun satsin, ja kun kävin onnistuneen "remontin" jälkeisellä koeajolla melki vedet silmissä kiittelemässä miestä, tuli vakaalla äänellä: "Sehän pelloo, ku männöö tulet oikiaan aikaan ja oikiaan paikkaan..." Ero kosolti huolta ja murhetta tyottaneeseen kärkisytkään (yleensä Taiwaassa tehdyt tarvikekärjet & -konkat - koska Sumekon silloinen varaosahinnoittelu...) oli kerrassaan tramaatillinen! Jo tuo jäsen mkII:sen oivallisesti kuvailema ensikäynnistys ja sen tuottama lähes pohjaton mielihyvän tunne! Jollainen jokaisen ropaajan tulisi saada kokea ainakin kerran elämässään. :pappa:

:heppa:

_________________
G4TR Trail Boss 100 "Pikkumöhkö".................. -73
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
GTR1000 käyttökunnostusrojekti "Pikkumöhkö"... -86
Z1100R1 ELR Lime Green "Pikkumöhkö"............ -84


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com