Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Olettekos muuten...
ViestiLähetetty: Ti Marras 07, 2006 21:25 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
muistaneet kun Kiwasaki jää n.6kk seisomaan, niin laittaa bensan joukkoon
tuota säilöntäainetta jonka pitäisi estää mm.hartsin ja muun skeidan
erottumisen bensasta :roll: ...
Eli tuon aineen pitäisi estää sen siirappimaisen jankin ilmestymisen kaasareihin.
En ole aiemmin moista kokeillut mutta just laitoin ja käyttelin Zetaa n.10min 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 07, 2006 23:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
eh :shock: mää tyhjään kaasarit ja tankit kaikista kolmesta kawasnaakelista

ruhonleikkuriinhan tota vois ite kyllä kokeilla :wink: siihen kun ei into enää riitä ko. operaatioon (=kun ei ole kawa) 8)

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 07, 2006 23:36 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Eihän toi nyt niin kauan seiso :shock:


:P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 07:26 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 12:44
Viestit: 62
Itse en ole mitään pitkiä rituaaleja ikinä suorittanut. Tankin/kaasarit jätän niille bensoille mitä sattuu olemaan, öljyt koneesta ulos ja sitten vaan levolle.
Keväällä uudet öljyt sisään ja tankki täyteen tuoretta soppaa. Pikkasen aero starttia penkin alle ja uusi kausi voi alkaa.
Tietysti lisäksi tulevat mahdolliset muut korjaukset,huollot + pesu ja vaha.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 11:15 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ei kait siitä haittaakaan ole...itsellä aina hörähtäny napista tulille joka kewät ilman sen kummempia poppakonsteja 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 14:24 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Mitä hyötyä laskea öljyt pois syksyllä ja laittaa sit keväällä vasta uudet sisään? onko siinä joku taika :?

Epätietoinen karjalasta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 16:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
JAMPPERI kirjoitti:
Mitä hyötyä laskea öljyt pois syksyllä ja laittaa sit keväällä vasta uudet sisään? onko siinä joku taika :?

Epätietoinen karjalasta


ainakin jos säilöö kylmässä niin ei kuulemma kerää kondenssivettä uuteen öljyyn

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 19:16 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 12:44
Viestit: 62
JAMPPERI kirjoitti:
Mitä hyötyä laskea öljyt pois syksyllä ja laittaa sit keväällä vasta uudet sisään? onko siinä joku taika :?

Epätietoinen karjalasta


Ei siinä mitään sen kummempaa taikaa, enkä todellakaan tiedä onko tuo ns. virallinen tapa seisottaa mopoaan.
Tuntuu vaan mukavammalta päästää vanhat jäteöljyt ulos kuin säilöä niitä koneen sisällä kevääseen.
Eikä kyllä huvita tuoreita öljyjäkään sinne muutamaksi kuukaudeksi seisomaan jättää, ei ne siitä ainakaan paremmaksi tule.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 21:42 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Itse en kyllä säilyttäisi talvea ilman öljyjä - varsinkaan kylmässä. Tuo kosteus kun ei tee välttämättä hyvää metallipinnoille. Itse lasken vanhat öljyt syksyllä koneesta ja talveksi laitan halvat marketöljyt. Keväällä sitten käytän koneen lämpimäksi ja lasken marketöljyt pihalle ja kunnon öljyt (Delvac, Shell Rimula, Neste Turbo LXE) tilalle. Näin talven aikana koneeseen mahdollisesti tiivistynyt kosteus poistuu öljyjen mukana.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 21:46 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Samaa mieltä Raadon kanssa 8) ...
Kyllä sinne pataan wodaa kondensoituu :shock:
Oli siellä öljywä tai ei :''
Ja sitten se ruostepöpö wasta alkaakin nakertaa kaikkia osia kun ei ole ööliwä suojana...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2006 22:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Minulla seisoo (siis pyörä) lämpimässä, meinasin talvella käyttää muutaman kerran lämpimäksi pelin ihan vaan et tiivisteet pysyy "notkeina" ja ettei venttiilin jouset paina koko talvea samassa asennossa ja muutenkin olen kuullut että isot pojat tekee niin :P

En tiedä onko mitään perää noissa jutuissa mutta itse saan mielen rauhan :)

Sit kewäällä uudet litkut koneeseen ja takagummi silleksi kun ei kerennyt poistaa kaikkia kulutuspintoja puis ennen lumien tuloa :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 16, 2006 19:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 12:44
Viestit: 62
Kyllä se veden kondensoituminen moottorin sisään hyvin marginaalista.
Jos moottorin sisäpuolelta haluaa kosteutta vastaan suojata, pitäisi se sitten täyttää piripintaan öljyllä, muuten olisi vaihteiston rattaista yläosa sekä kaikki öljypinnan yläpuolella oleva ruosteessa.
Kyllä metallipinnoilla oleva öljykalvo suojaa talven jos toisenkin.
Ulkona/kylmässä seisottaminen asia erikseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 16, 2006 21:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Gerball kirjoitti:
Kyllä se veden kondensoituminen moottorin sisään hyvin marginaalista.
Jos moottorin sisäpuolelta haluaa kosteutta vastaan suojata, pitäisi se sitten täyttää piripintaan öljyllä, muuten olisi vaihteiston rattaista yläosa sekä kaikki öljypinnan yläpuolella oleva ruosteessa.
Kyllä metallipinnoilla oleva öljykalvo suojaa talven jos toisenkin.
Ulkona/kylmässä seisottaminen asia erikseen.

Niinpä, mutta meikäläisen talli kun sattuu olemaan Pisarin kylmä peltitalli eli kosteus on ihan todellista...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com