Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 08:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2020 11:46 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vakavalta custom ukko meiningiltä haiskahtaa.

Monet motoristit ovat huomanneet ettei moottoripyörällä ajo enää onnistu ja joutuvat lopettamaan moottoripyörilyn ja hommaamaan harrikan tai ainakin customin (sillä tosin pääsee perillekkin, jos se on tarkoitus) allamainituin perustein.

Apehanger, ei mielellään yli sydänkorkeuden pumppuvian vuoksi.

Madallettu porrastettu satula selkävaivojen vähentämiseksi ja kyytiin nousun helpottamiseksi.

Astinlaudat tai siirtosarja eteenpäin jalkojen polvikulma, verenkierto ja suonenveto-ongelmien takia.

Kahvanlämmittimet ääreisverenkierto-ongelmien takia.

Sähkökäynnistys polvien liikerata rajoitusten takia.

Nahkatakki ja housut, ne on helpompi pukea päälle ja voi sitten sanoa ettei voi sateella ajaa, kun vehkeet kastuu muuten.

Buutsit, koska kädet eivät enää yletä solkia kiinnittämään säären sivuilta paksun keskivartalon aiheuttaman liikeradan rajoituksen selälle. (saapasrenki välttämätön niiden pois saamiseksi jaloista ennen nukkumaan menoa)

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ke Kesä 24, 2020 17:48 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Hookaks hupsuttelut alkoi täälläkin taannoin...
Kaivoin Ladyn tallin uumenista ja ekaksi akkukauppaan...
Sitten paluumatkalla kannuun bensaa ja mixeriä tekemään...
Tuosta kun on poistettu tuoresööli järjestelmä...
Akkumulaattori kiinni ja mixeri tankkiin...
Hana Pri asennolle ja hetken kuluttua hieman ryyppyä ja kenkää...
Kolmannella se parahti sinfoniaan!!!
Sitten koeajolle...
53vuotias köriläs muuttui hetkessä 15vuotiaaksi...
Sitten se 15vuotias kloppi yks kaks palautui 53vuotiaaksi...
Tuli nähkääs se ihan pieni järjen jywä sopivaan kohtaan sanoen:
-Nyt Hookakkonen talliin ja ovet kiinni tai kesä menee ilman ajokorttia...

Arwatkaapa oliko kiwaa... :mrgreen:

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2020 13:44 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Hupsutteluapa hyvinkin ja kyllä H2 on hyvinkin motivoiva kapistus saamaan aikaan lapsetuskohtauksia. Sitä riemastuttavuuden tunnetta ei yhdellä blues-kappaleella noin vain tapetakaan, eikä sellaiset tule edes mieleen kun kaasukahvaansa kääntelee.
Tuolla toisaalla jäsen Spuler on asiaa hieman vakavahenkisemmin, (ja jatkossa varmasti myös aikaansaapaisemmin), asiaa käsitellyt, mutta kaoottisella Kawa-tallillani nyt olisi vm -90 ZZR 600:n etupää, -pyörä sekä takapyörä. Mikäli nyt oikein muistan, on H2:n ohjauslaakereiden, molempain, sisähalkaisija 30 mm. ZZR:n taas alemman 28 mm ja ylemmän 27 mm. Löytyy myös huonekaluputkea jonka ulkohalkaisija on 30 mm ja seinämävahvuus 1,5 mm. Eli entäs jos sen reikää toisesta päästä suurentaisi ja sitten junttaisi akselin päälle, putken sisäpuolen liitossauman siivousta unohtamatta? Ei vain ole vielä tullut mitattua akseleiden pituuseroa ja vahvalla suunnitteluasteellahan tämä taas. Takapyörän kohtaloa en ole vielä harhaisuuksissani edes ajatellut, Zephyr 750:n takahaarukan hankintaa kai se alkuun vaatisi. Ja eritoten yltiöpäistä innostuneisuutta. Joka on vähän hakusessa, vaikka värkkejä jo sentään olisi. Eli sama vanha hohhoilu-sekä vätystelymentaliteetti jatkuu, ei siis mitään uutta tältä rintamalta. Vaan onhan se niinkin, kuten jäsen Mr Walker joskus totesi; "Pareet viikko miettiä ku teherä päivä turhaa työtä". Onhan näitä mietintäviikkoja jo kertynyt, sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: To Helmi 04, 2021 09:46 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Mietinnöt ne vaan jatkuvat ja herrijee, nythän on jo helmikuu. Toki jo tuossa toista kuukautta sitten olin sitä mieltä, ettei tälle vuodelle kannata aloittaa enää yhtään mitään, oli se jo niin pitkällä. Ja nythän se vasta pitkällä onkin. On sitä ihminen tallihommain kanssa niin laiskistunut, että hyvä kun jaksaa joskus käydä katsomassa, ovatko Kawat pystyssä pysyneet, eipä juuri muuta. Vaihtelun vuoksi, (kun H2:n tankkikin yllätyksettömästi melko tyhjä on), voisi tietysti taas vaihtaa valkoisiin väriosiin. Tuossa yhteen aikaan eBay:takin tuli tutkittua päivittäin ja siellä sitä oli H2-tavaraa, jota ilman ei ihminen tuntunut voivan elää. Nyt on sekin jäänyt ja kovin on pärjäilty. Eli eipä taida kannattaa suuren suuriin ponnistuksiin enää ryhtyä, maaliskuun puolellakin on joskus jo Kawailtu, Kartanoa myöten. Vaan on kai joku muu ryhdikkäämpi rakenteluissaan ollut? Meille vätystelijöille kertokaa siitä oi.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2021 09:07 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Moron kaikille piiitkästä aikaa... :yes:
Hiljaiseloa täälläkin motukka osastolla...
Hookakkosella tuli viime kesänä vähän päästeltyä ja tuolla bensakäyttöiseksi
muutetulla paineilma kompressorilla...
Tallitouhuja ei minkäänlaista...
Eilen kotiutui F11 projekti...
Hakusessa oli tosin F6 mutta menee se tuokin...
Ihan vaan siksi tuli hommattua kun Juniori kasvaa kuin Suåmen metsä niin että tuhina kuuluu...
Ja hänellä on Kawasakiksi naamioitu Samurai crossi jolla päästelee ranchilla ni täytyyhän minunkin
päästä mukaan metsään präidään...
Tarvittavia osia on tulossa hitaasti mutta varmasti.
Mutta penkin jos jostain löytäis...
Ilmoitus on Kawatorilla...
Että ei tässä ihmeempiä... Hengissä ollaan edelleen kuten muutamat klubilaiset tietää...
Mä alan nyt nauttiin aamukaffia että moro.

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 06, 2021 05:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, pääsiäishupsuttelut johtivat siihen, että anarkistisen valkoinen on H2 jälleen. (Ne vaihteloo väriosia jollon). Sen verran laiskotti, etten sinisestä perälipasta takarautaa jaksanut irti ottaa, vaan nytten on se ohutputkinen tavarateline, (jonka joskus toistakymmentä vuotta sitten Englannista 8 punnalla, (kun kuulemma uudelleen kromaamisen olisi vaatinut se, en kyllä sellaiseen tarvetta näe), tilasin), hoitamassa sen virkaa. Vaikea sanoa onko se nyt suorastaan tahditonta tuollaista täysveriseen urheilupyörään laittaa, mutta koska mä voin ja mikäli sitä silmä sairastaa, äkkiäkös siinä kauan viipyy kun palaa ruotuun. Säätötangon, (jota myös erittäin erheellisesti clip-on:eiksi kutsutaan, mikä ihme siinä on kun ei voi asioista puhua niitten oikeilla nimillä?) palautusta ohjaustangon virkaan vielä harkitsen, nykyisen leveän alkuperäisen lyijytäytteisen tilalle. Menköön nyt tämän kevään vehtaamisena nämä puuhastelut.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Su Huhti 25, 2021 23:46 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Mielenkiintoista luettavaa tämä ketju :)

Minullakin on kakstahtari ollut mutta ei H2 vaan S2. Nyt on kyllä H2 mutta venttiileitä muuallakin kuin renkaissa. Jossain vaiheessa tätä omaa hulluutta voisi taas kakstahdin hankkia, vaikka jälkipolvillekin pitäisi järjestää kaksipyöräinen moottoroitu ajokki ensin.
Hienoja suunnitelmia täällä on. Itselleni tuli imuriin sellainen ajatus, että kakstahtikoneen istuttaisi jonkun Kawasakin urheilupyörän runkoon niin ei tarvisi osia vaihdella mahdottomasti. Tietysti se vanha ulkonäkö jäisi syntymättä paitsi koneen osalta. On kyllä sanottava, että moderni keula ja swingi alkuperäisen näköisessä rungossa ja vaatteissa on hiano. Rungon ominaisuudetkin säilyy lähes alkuperäisinä, vaikka ei niistä minulla ole kokemusta kun en uskaltanut kaverin H2:lla aikoinaan ajaa kuin puolitehoilla :D

Hyvää ajokauden alkua vaan kaikille.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2021 08:12 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kiitos vertaistuesta ja tervetuloa takaisin. Kyllä vaan, hyvin näihin aikoihin, (vai taisi toukokuuta olla se), keväällä -78 olin Vauhtikonetta, (Tunturi Sport -76), vaihdattelemassa käyntikunnottomaan S2:een, mutta joku muu päätti puolestani, ettei tullut S2 meille. Samainen pyörähän sitten erinäisten vaiheiden jälkeen päätyi jäsen Elwasakille, ja hyvin hienossa kunnossa. ZXR 750, ah siinäpä sitä olikin vuonna -89 mitä melkoisin himoinnan kohde, mutta hankkimatta se silloin jäi yleisen kassavajeen takia. Ja H2-merkintänsähän on aina Kawalle kunniaksi. Muistelisin jäsen JIMJAK:illa ZXR:n olleen ja kai aivan ansioista hän nimitti sitä "Kulkumulkuksi".

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2021 10:04 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Kiitos vaan kiitoksista, täällä on leppoisa meininki eikä kawailijaa karwoihin katsahdeta liikaa, ja vaikka välillä on tullut oltua poissa ”linjoilta” niin aina se on mielessä ollut. Se Kawasaki. Ei sitä osaa selittää, mutta se kolmipyttyisen soundi on niin soinnukas ettei se muistista unohdu, ei.
Huvitti sekin, kun katselin yhtä saksankielistä ZXR-videota niin staugsauberschlauchista sielläkin puhuttiin. On se saksankieli kyllä hauskaa, staubsauberschlauch, mainio sana :)

Tuli Saksasta mieleen niin selailin Mobile.de sivustoa ja hakuun 750 H2 ja pikkuveljet. Tarjonta ei ole runsasta, vain kymmenisen yksilöä kaikkia yhteensä! Onko greettailu saanut kakstahtarit ajettua paalaimeen vai mitä? Muutama huippuyksilö löytyy H2 mallista ja pyyntihinnat reilusti yli 10000€ ja yksi kullanvärinen upea yksilö taisi olla liki 20000€. S2:kin pyytävät yli 6000€. Raatoja tai projekteja ei edes ole Mobilessa, joka on otos kuitenkin koko Euroopan alueelta. Todellista katoavaa kansanperinnettä nämä kakstahtari-Kawat! Ja missä ovat kaikki kisapelit? Varmaankin keräilijöillä, mutta olisi kiva nähdä ja kuulla niitäkin vielä tuolla ulkona. Itse kun asun ihan ”kivenheiton” päässä Kymiringiltä niin olisipa mukavaa, jos sinne saataisiin joku historic-aiheinen ajelupäivä, missä näkisi wanhoja Kawojakin.

Tuo ZXR tosiaan vähän pelotti itseni kannalta, että miten wanha motoristi taipuu clipareiden ja jalkatappien väliin. No melko hyvin. Tankki on leveä, josta saa tukea polvilla ja ei ne cliparitkaan niin kamalan epämukavat ole, voisi jopa sanoa että yllättävän luonteva asento on mahdollinen.
Niskakin taipuu vielä yllättävän paljon, joten näkee mihin on styyraamassa ZXRäänsä.

On jotenkin sellainen olo, että pitää saada menetetty aika takaisin, kun tuli oltua täältä poissa 15 vuotta.
Olihan siihen syynsäkin, talonosto ja perhe-elämä rajoitti mopoiluharrastusta.
Olin jo 80-luvulta asti innokas Laverdaharrastaja, ja kaksi merkkiä onkin minulla ollut aina sydäntä lähellä, Kawasaki ja Laverda.

Meinasi unohtua sanoa, tuosta Vauhtikoneesta tuli mieleen sekin, että minulla on tallessa Juice Leskisen tekemä promosinkku Vauhtikone :mrgreen:

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2021 13:17 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, Vauhtikone-single löytyy täältäkin, vieläpä kuvakansilla. Vastaava oli joskus markka-aikaan, jos nyt en aivan metsässä muistikuvaini kanssa ole, Keltainen Jäänsärkijä-divarin seinällä roikkumassa ja hintalappunsa oli 280 mk. Kohtuuhyvä arvonnousu ilmaiselle mainossinglelle. Omani on kaksi kertaa kuunneltu, keväällä -76 ja heti perään muistaakseni keväällä -91 tai -92. Liekkönä NM+ kuntonsa?
Ei ole välttämättä vähäinen tarjonta greettailun syytä Triplejen osalta, jonkin verran lie roudattu Japaniinkin takaisin ja guess what? Niistä ei haluta luopua koska mitään tuollaista tuskin enää koskaan tehdään.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2021 16:19 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
En montaa kertaa itsekään ole sitä sinkkua kuunnellut.
Ja sehän se syynä kakstahtareiden vähyyteen on, että asiasta ymmärtävät eivät niistä vapaaehtoisesti luovu ja osa lienee palvellut katkeraan loppuun asti.

Mutta hauskaa Wappua waan kaikille. Itse vietän työn parissa tämän Wapun.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2021 08:53 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
No mutta tottakai Vauhtikones-sinkku löytyy joka ukolta! (?) Allekirjoittaneella ei syy moiseen säilymäihmeeseen ole ninkään Tunturi-suuntautuneisuus (edes silloin 13-vuotiaana, kun levyn paikalliselta Tunturi- ja maatalouskonepiirimyyjäliikkeestä besörkkasin - Jawa 250 oli jo alla.), vaan ankara tähänastisen elon mittainen Pauli Matti Juhani Leskinen -fanitus.

Vinyyliversioa ei ole montakaan kertaan - ihan "alkuaikoja" lukuun ottamatta - tullut kuunneltua, koskapa hyllystä löytyy myös ihan virallinen CD-versiokin, Jussin 6 levyn CD-boxista "Syksyn sävel; singlet 1974-2004") moinen aarre - ja muitakin harvinaisempia julkaisuja, mm. hauskahko "Eksä pese sitä koskaan?" - löytyy.

Tokihan "laserlevyjen" yksi suurimmista puutteista, jonniimmoinen kuviteltu tahi todellinen dynamiikan puute/soundin "muovisuus ja se vinyylille tunnusomainen, elävyyden merkkinäkin pidetty hienoinen rahina - ne puutteet pitää vaan kestää.

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2021 19:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ja niille jotka eivät omista tai haluavat säästellä vinyylin pintaa:
Juice Leskinen, Vauhtikone
https://www.youtube.com/watch?v=57PV9hcSLGg
Toisella puolella oli ilmeisesti Jyrkiboy, en tiedä onko versio ihan sama:
https://www.youtube.com/watch?v=dZCSxwiESEI

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2021 20:18 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Olihan siitä jo aikaa vierähtänyt kun viimeksi kuulin tuon kipaleen. Mainio kipale onkin ja klassista Juicea 70-luvulta. Vaikka tuo onkin tehty mainoslauluksi niin ainoa mistä sen huomaa on sanoitus. Itse musiikki on ihan ”vakavasti” tehty.

Tästä tuleekin mieleen Junnu Vainio ja Vexi Salmi, kun kaksikko meni Elannon johtajien kanssa palaveriin ja tarkoitus oli tehdä Serveri-makkaralle mainoslaulu. Vexin ensimmäinen kommentti oli että:
”Ei niin paskasta makkarasta saa hyvää laulua aikaiseksi”.
No - sellainen kuitenkin syntyi Junnun ja Vexin yhteistyön tuloksena ja moni silloin televisiota seurannut saattaa muistaa sen ”Serveri - mainio makkaramies” rallatuksen. Muistaakseni se oli aika huonoa makkaraa :)

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ti Helmi 01, 2022 08:15 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kuten tunnettua on, niin se aika rientää kun on lystiä. Se on kuulkaas joillakin 30 vuotta täynnä H2-omistajuutta, näitä aikoja, joskin vielä tammikuun puolella 1992, se oli kun H2 Korialta noudettiin. Oikeastihan haave oli, että se olisi tapahtunut jo 14 vuotta aiemmin...Näin somekyylänä jaksaa aina huvittaa, kun joku jonkukaan H2-aiheisen jutun esiin pläjäyttää, niin kylläpä riittää haluajia ja katuvaisia. Mutta liekö kenelläkään oikeasti ostohousuja jalassa? Taitaa olla kuin "Isoon taloon Ankassa"; "mohaja ny mitä mohajat..." Mobile.de:tä kun katselee, niin hinnathan alkavat olla jo kohdillaan. Which is nice...

Jäsen Kawautunut lähetti juhlan kunniaksi Seljeksessä 2011 ottamansa kuvan H2:sestamme. Herrijee kun siitäkin on jo aikaa...,no onhan tuo toki Higgspeedeillä pilattu ja teippauskin ahterista, mutta ei tarvitte pyyrellä...


Liitteet:
H2 Seljes 2.png
H2 Seljes 2.png [ 515.36 KiB | Katsottu 7176 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Ke Helmi 02, 2022 06:54, muokattu yhteensä 4 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ti Helmi 01, 2022 14:52 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
50 vuotta sitten H2:ta ensi kerran pääsi kokeilemaan. Muutamia pienempiä ajeluja on saanut kavereiden pyörillä senkin jälkeen kokea. Voisi sanoa, että jos et ole koskaan kokeillut niin jotain jännää ilman olet jäänyt!
Oma entinen H2 on vielä tutulla tallella. Täytyy varmaan tehdä sen luo pyhiinvaellusmatka, ihan vaan kunnioituksesta sitä kohtaan!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2022 14:57 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Ehdotonta totuutta lienee turha haeskella, mitä tulee tähän oikeaan talvisäilytystapaan tämän paljon parjatun nykybentsiinin suhteen. Joku käyttelee kaasuttimet tyhjiksi ja joku käyttää stabilointiainetta, kuten jäsen AV. Nytten kun H2 on 12 vuotta taas satunnaiskäytössä ollut, olen intaantunut nysväilenään kaasutintarkastusten parissa. Ensimmäinen huomio on, että kohokammioiden ruuvit eivät olleet enää hirmu tiukassa ja JIS-ruuvarilla oli helppo avata ne. Kohokammioiden takayläreunassa, (ulkopuolella), oli vähän ruskeaa töhkää, joka kyllä lähti bräkleenillä kostutetulla talouspaperilla helposti pyyhkäisemällä. No mutta miltäpä näyttikään sisätiloissa? No herrijee, aivan puhtaalta. Ei metriäkään minkäänlaista kiteytymää tai hapettumaa. Suuttimetkin irtosivat vallan kivuttomasti ja niitten reijät olivat auki. Malliksi niitä piti kokeilla rassata, mutta tukoksia ei löytynyt. Uusilla öljykylvyssä olleilla kohokammion tiivisteillä ajattelin ne koota. Ainut silmiinpistävä häiriö löytyi luistikannen tiivisteistä, ykkösessä pahasti venähtänyt, kakkosessa mennyt kahteen palaan. Onneksi olen jo unohtanut mistä.ne tilasin ja suht siedettävänkuntoiset alkuperäiset palaavat kehiin. Aika tavaran kaupittoo...
Mutta oikeenkin toresta, hämmästyttävän hyvältä näytti, ei ainakaan suunnattomasti kaduta Motulin käyttö. Ettäpä näin.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2022 16:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kaikki säilytystavat käy minulle, enkä ole ihan varma mikä on paras mihinkin, näiden lisäksi on pienkonebensaa, jota en ole kokeillut kuin sukutilan puutarhajyrsimessä (kannattaa tankata mittarista jos seudulta löytyy...) - siinä ainakin toimii, mutta niin toisaalta toimii ruohonleikkuri ilmankin sitä... Joskus kurkkasin omaa Motul Stabilizer purkin kylkeä kaapista ja ainakin väriaine? oli tarttunut tiukasti muovipullon kylkeen, pohjasta ei edes erottanut oliko sinne kertynyt jotain, tosin aineen viimeinen käyttöpäivä oli myös mennyt jo aikoja sitten ja ollut lähes käyttämättä - kaivoinkin taas esille, voi olla parempi viedä jo ongelmajätteisiin vanha purkki kuin kokeilla mitä tekee bensan joukossa, sen viimeinen käyttöpäivä oli vuonna 2016... Laitetaan myös kuva pullosta vaaka-asennossa, vaakarajat on nestettä, pystyrajat värjäytymää nesteestä vuosien saatossa, mutta ehkä se on vain jotain väriainetta.


Liitteet:
Screenshot 2022-11-11 16.00.27.png
Screenshot 2022-11-11 16.00.27.png [ 515.97 KiB | Katsottu 4913 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2022 18:51 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, pahus pentele, tuo pienkonebensa ikään kuin vaihtoehtona pääsi unohtumaan. Johtunee siitä että vanhalle mustan vyön kitupiikille se on ollut hiukan hintavahkoa. Jotkut kovin tykkäävät. Mutta tosiaan, näky kaasuttimien sisällä oli kovin yllättävä puhtaudessaan. Pidetään peukkuja jotta muittenkin Kawojen polttoaineen syöttösysteemeissä samalta näyttää keväällä. Tarkistamaan en ala.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: La Marras 12, 2022 10:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Muovikannussa ostettuna pienkonebensa oli 4-5 €/litra, mutta pumpusta ostettuna muistaakseni noin 2,5 € - olihan se silloin aikoinaan tuplasti kalliimpaa kuin normibensa, mutta mitkäköhän on päivän hinnat, normibensakaan ei ole enää kovin edullista. Etelä-Suomesta voi saada ihan kohtuullisesti, riippuu asuipaikasta, linkissä on sen verran väkäsiä ja hakasia ettei voi laittaa suoraan, täytyy kopioida tuosta, jos haluaa katsoa mistä pumpusta saa pienkonebensaa:
Koodi:
https://www.neste.fi/asemat?orig=&dest=&field_geofield_distance[origin]=&field_station_tuotteisto_value_5[1]=1#station


Tai tuolta löytyy linkki Mittarimyynti: Katso asemat
https://www.neste.fi/pienkonebensiini

Jos oikein tiukan markan kanssa tekisi, niin voisihan tuota laittaa vain kaasaraiden suuntaan, mutta ehkä sillä letkuvaivalla jo tekisi muitakin säilytysvirityksiä, jotkut suosittelee kaasareiden kuivaksi päästämistä - ei ole tullut tehtyä sitäkään ikinä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: La Marras 12, 2022 13:56 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Kolmoskaasarissa, pääsuuttimen alla, oli hieman jotain vaaleansinisehköä kiteytymää ja tyhjäkäyntisuuttimen ympärillä toisenkaltaista töfnää. Tukossa ei ollut kumpikaan ja kohokammion pohja oli siistihkö. Niin ettei mitään hälyttävää. Kohokammioiden tiivisteet jätetty tekeytymään, lopullinen kiristys sitten kunhan tämä vätystelykohtaus menee ohi ja potilaat paikalleen laitellaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ke Syys 27, 2023 13:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Kahteen kertaan tälle vuodelle on ollut raikulipoikamainen olo, kerhon bileet Sumekolla ja eilen kun kävin H2:ta lähettämässä, jotta bentsiinit Mikuneissa vaihtuivat säilöntäaineellisiin. Olenko koskaan muistanut mainita, ettei sitä Kawaa tarvitse pyyrellä? Luultavasti olen, mutta tuskin riittävästi. MuKawaa oli taas sekin vähä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: To Syys 28, 2023 13:14 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyläkyllä. Ainakin omalla kohdalla voi todeta että jos kesän ajot vuodesta toiseen jää keväiseen tallilta hakureissuun ja syksyiseen tallille vientimatkaan yht. 10km niin ajaa nekin ajot pienkonebensalla.
Säästyy turhalta kaasarijumpalta :takoo:
Ja sellainen havainto vieä että omassa kawassa tiivisteiden tekeentyminen ei pienkonebensalla toiminut, kaikki tuli läpi hanan tiivisteestä.
Niinpä olen tekennyttänyt tiivisteet tavallisella gasolla niin sen jälkeen pitää pienkonebensat tankissa.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com