Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 07:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Miten olette puhdistaneet ketjut jos pitää saada puhtaaksi ilman irroitusta?
Ja nyt on kysymys todella kökkäisistä ketjuista.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 16:10 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Puhdistuu ajan kanssa. Rasvailet esim peräöljyillä noin 200-500 km välein. Sotkee iloisesti, mutta rasvattu perä ei ruostu.

Syksyllä takuuvarmasti puhtaat ketjut. Elä hyvä mies vaan laita bräkleeniä (kytkin ja jarrupuhdistus spray) sillä se tuhoaa ketjut suht nopiaan. Eipä kummoisia poppakonsteja jos ei ole jäykkiä liitoksia. Kovaa ajoa vaan.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 07:27 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Joo öljyllä pesu on hyvä konsti, jotkut ovat naftaakin käyttäneet itse pidän sitä liian liuottavana, eli saattaa päästä O-kummin välistä luikahtamaan. Eikä sitten pestä niitä ketjuja , et ne liikkuu moottorin avustuksella, suuri riski saada sormensa ketjun ja rattaan väliin :kk: :kk:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 12:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Kiitos vinkeistä, varmaan kannattaisi laittaa uudet ketjut kun ei ole tietoa noiden vanhojen iästä tai ajomäärästäkään.
Pitäisköhän sitten vaihtaa samalla myös rattaatkin? Ketjut menee vähän siksakkia eli jäykkyyttä tuntuu löytyvän;)

terho

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 13:41 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 12:41
Viestit: 4
Paikkakunta: Pohja
Pesen ne dieselil ja annan kuivua. Sit castrolin ketjuspray ja se on siinä.
Joskus pessyt ekana dieselil ja voidellut 80w90 ölyl ja sit vasta ketjuspray. Mut sit ölyö joka paikas ... :(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 17:57 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
oh2jxn kirjoitti:
Kiitos vinkeistä, varmaan kannattaisi laittaa uudet ketjut kun ei ole tietoa noiden vanhojen iästä tai ajomäärästäkään.
Pitäisköhän sitten vaihtaa samalla myös rattaatkin? Ketjut menee vähän siksakkia eli jäykkyyttä tuntuu löytyvän;)

terho

AINA ketjujen yhteydessä molemmat rattaat vaihtoon. Maksaa vähän, mutta eipähän sitten syö niitä uusia ketjuja jos on kulumaa rattaissa. Suosittelen niitattavaa ketjulukkoa. Omassa tehottomassa kestää kyllä ketjulukkokin, vaikka sen sain kerran poikkikin... Nyt on niitattu.

Venymän saat selville kun otat ketjusta kiinni ja "vedät" sitä ulospäin takarattaalta (klo 3 kohdalta -you know-) jos nousee yli piikkien niin lopussa ovat ketjut. Ei paljon säädöt enää auta.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 30, 2011 18:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Mun mielestä noissa ketjuissa on semmoinen prikka tai ketjulukko minkä saa jollakin painettua irti ja sit purettua liitoksen.

En ole mistään löytänyt manuaaliakaan tuohon mun pyörään. sain edelliseltä omistajalta vastaavan 900cc osaluettelon, on kuulemma samanlaiset osat mutta kun noita jenkkisivuja selailee niin ei ehkä pidä paikkaansa.

Tää meni näköjään pois ketjuilta mun höpinät.

terho

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 30, 2011 18:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 12:08
Viestit: 15
Paikkakunta: Enontekiö
Painepulloon reilulla kädellä lantrattua pinelineä, mopo käyntiin keskituelle vaihdetta päälle ja siitä ruiskuttelemaan ketjut puhtaaksi, toki sivusta päin muuten naama on pesun tarpeessa, sitten huuhtelu ja kun kuiva, niin mopo taas käyntiin, vaihde päälle ja sellasella pitkävartisella siveltimellä, (sanovat patterisutiksi) sitä kertaalleen notkistettua moottoriöljyä sinne kettingille tai mitä liukastetta haluaakaan käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 30, 2011 19:38 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Silloin kun joskus oli vielä ketjut (Z750L4), niin edellinen omistaja oli vahannut ne. 500km välein keskituelle, mopo tulille ja 1st silmään ja Mobil 90W pensselillä sisäpintaan ja vot! Kohta olivat ketjut kirkkaat! Enkä kertaakaan säätänyt kun ei ollut tarvetta sen 3 vuoden aikana minkä sillä ajelin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 30, 2011 22:17 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ja pikku vinkki kun pesette/öljyätte niitä ketjujanne...

Alla linkki kuinka voi käydä. Tarinaa .ORG keskustelusta.
Itse en laita koskaan mopoa käyntiin kun rasvailen ketjuja...

KLIKS

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2011 15:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Kiitos vinkeistä.
Nyt on ketjut puhtaat ja myös rasvattu kunnolla.
Vähän täitynee varmaan kiristää kun näyttää ja tuntuukin olevan kovin löysät.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2011 22:51 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ noin 3-4 cm pitää olla löysää siitä löysimmästä kohdasta. Kuormittamattomana.

Jos on vähemmän, ja kaksi päällä istuu, niin ketjut on todella tiukat ja laakerivika on saletti. Mahdollisesti joku saa ketjusta osumaakin kun oikein veto päällä napsahtaa poikki...

:yesyes: "Seikka on saletti"

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2011 10:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Mulla on varmaan 7cm löysää siinä keskellä, siis ylimmästä alimpaan mitä se liikkuu. Takaa ei kuitenkaan tule piikkien yli vielä ketjua klo 3 kohdalta nostaessa. Eli kaiketi menee vielä kiristämällä vähän aikaa.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2011 12:08 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jep. Kirraa tasaisesti ½ kierrosta kerrallaan molemmilta puolilta. Kiristyy yllättävän nopeasti.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com