Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 23:05

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 10:38 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:33
Viestit: 1
Miten öljyt pitäisi vaihtaa "oikea oppisesti" vai tehdäänkö se niin että lirutetaan vanhat pois ja sitten heti uudet perään?

Niin ja olisi varmaan hyvä vaihtaa suodatin myös niin missä se sijaitsee?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 22, 2006 15:18 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 28, 2006 00:24
Viestit: 20
Paikkakunta: varkaus
JanneP kirjoitti:
Miten öljyt pitäisi vaihtaa "oikea oppisesti" vai tehdäänkö se niin että lirutetaan vanhat pois ja sitten heti uudet perään?

Niin ja olisi varmaan hyvä vaihtaa suodatin myös niin missä se sijaitsee?
Suodatin on mootorin alla ja ei siinä sen kumempaa ole proppu kiinni ja uudet öljuy sisään


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 23, 2006 06:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
remu kirjoitti:
JanneP kirjoitti:
Miten öljyt pitäisi vaihtaa "oikea oppisesti" vai tehdäänkö se niin että lirutetaan vanhat pois ja sitten heti uudet perään?

Niin ja olisi varmaan hyvä vaihtaa suodatin myös niin missä se sijaitsee?
Suodatin on mootorin alla ja ei siinä sen kumempaa ole proppu kiinni ja uudet öljuy sisään


Korjataan senverran etta suodatin on enemmankin moottorin edessa alhaalla, pakokayrastojen vieressa/valissa. Muista kiristaa tarpeeks..

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 23, 2006 12:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 10:35
Viestit: 82
Paikkakunta: RIKSU
JaL3 kirjoitti:
Muista kiristaa tarpeeks..


...Mutta ei liikaa! Suodattimen tiivisteeseen sipaisu öljyä, ja suodattimen voi vaikka täyttää öljyllä valmiiksi starttauksen jälkeisen "kuivan kauden" lyhentämiseksi. Peltikuorisuodattimissa EI KÄYTETÄ kiristysavaimia, käsin kiristys riittää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 30, 2006 10:45 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 13:35
Viestit: 2
terassi-tarzan kirjoitti:
JaL3 kirjoitti:
Muista kiristaa tarpeeks..


...Mutta ei liikaa! Suodattimen tiivisteeseen sipaisu öljyä, ja suodattimen voi vaikka täyttää öljyllä valmiiksi starttauksen jälkeisen "kuivan kauden" lyhentämiseksi. Peltikuorisuodattimissa EI KÄYTETÄ kiristysavaimia, käsin kiristys riittää.


Millasta työkalua käytätte vanhan suodattimen vaihdossa ja mistä ootte löytäneet sopivan?
Korjausoppaassa on kuva yhestä kätevän näköisestä, eipähan vaan ole tullu vastaan sellaista missään.
Ite oon käyttäny ruuvarikeinoa, sotkee vaan enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 03, 2006 17:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 10:35
Viestit: 82
Paikkakunta: RIKSU
Peltikuorisuodattimen IRROITUKSEEN :!: ihan kätevä, ahtaisiinkin paikkoihin sopiva avain on räikkään sopiva "hylsy", jossa säädettävä ketjulenkki. Löytyy ammattilaislaatuisena :twisted: Biltemasta, Motonetistä ja kai myös HongKongista. Varmaan paree-laatuisena myös oikeistakin työkaluvirmoista. Väkästimen virallista nimeä en tiä, oisko joku öljynsuodatinavainhylsypytinki...
:moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 03, 2010 17:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Valuttaessa pyörää voi vähän kallistella puolelta toiselle, että mahdollisimman vähän jää vanhaa öljyä sisälle, ja kaikki metallinpuru (mitä väistämättä on joukossa aina hieman), tulee ulos.

Jos pyörässä on ennestään ollut laadukkaat öljyt, niin mieluiten just samaa sisälle.
Korkeaviritteisten kanssa ei päde samat säännöt mitä kauppakassi auton kanssa, missä voitelu heti kylmänä on tärkeää.

Bel Rayn moottoripyöräöljyt on parhaammasta päästä. Öljyn ei tarvitse olla mitään täyssynteettistä, koska täyssynteettisyys voi tehdä moottoriöljystä koneen täysin lämmittyä jopa huonompaa mitä yksiaste mineraaliöljy. Perustelu: viskositeetti indeksiä alentavat aineet vievät öljymäärästä oman tilansa, ja niistä itsestään ei ole voitelemaan moottoria, eli synteettisiä käyttäessä koneen öljykanavissa ei kierräkään 100% voiteluainetta, vaan myös kaikkea muuta.

Parhaat sekalaiseen kuormitukseen synteettiset öljyt on esteripohjaisia synteettisiä moottoripyöräöljyjä, joita on esim. Motulilla. Niissä synteettiset aineet eivät hajoa niin äkkiä kovassa ajossa, mitä PAO-yhdisteet, ja sekoitussuhteet on tarkoitettu myös kovaan kuormitukseen.

Jos moottoripyörissä olisi tämä märkäkytkimen luisto-ongelma ilman tiettyä lisäaineistusta, niin pyöriinkin paras mahdollinen öljy olisi Selenia Racing 10w60.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 03, 2010 19:44 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
NesteHukka kirjoitti:
Valuttaessa pyörää voi vähän kallistella puolelta toiselle, että mahdollisimman vähän jää vanhaa öljyä sisälle, ja kaikki metallinpuru (mitä väistämättä on joukossa aina hieman), tulee ulos.

Jos pyörässä on ennestään ollut laadukkaat öljyt, niin mieluiten just samaa sisälle.
Korkeaviritteisten kanssa ei päde samat säännöt mitä kauppakassi auton kanssa, missä voitelu heti kylmänä on tärkeää.


Eikö Delvaccia??? :laalaa:

Ai niin, tuohan kai menee tuohon "laadukkaat öljyt" kategoriaan... :tooth:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com