Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 13:27

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZZR:n etupyörän laakerit?
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 14:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Mun Zetorista (ZZR 1100 -95, D3) kuuluu 120 km/h nopeudella etupäästä ulinaa. Olisko laakerit vaihdon tarpeessa? Klappia etupyörässä ei kylläkään tunnu. Vaihteistosta ääni ei voi kuulua, mulla on tänä kesänä kokonaan eri moottori kuin viime kesänä, ja sama ulina jatkuu.

Osaako joku muuten kertoa jonkun osanumeron tms. minkä perusteella voisi ko. laakereita esim. Laakerikeskuksesta kysellä? Stormin luettelossa ei oo ko. laitteseen tarjolla sopivia...

_________________
--Jos mä annan ihan pikku pusun tohon starttiin tällä lekalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 21:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Mulla rupes möhkön etupää ulisemaan kun muutin ristikudos renkaat vyörenkaiksi vähän ihmetyttää mutta karkealla asfaltilla pitää helvetillistä ulinaa mutta kun on sileetä baanaa loppuu heti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2006 09:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Tuo mun moposta lähtevä ulina ei tuu renkaasta, ilmenee tasan 120 nopeudella asfaltin laadusta riippumatta... se sillee niinku valittaa ku sika, oink oink oink :)

_________________
--Jos mä annan ihan pikku pusun tohon starttiin tällä lekalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 12:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Näköjään noita laakeraita löytyy sittenkin Stormilta, sopivuustaulukko antaa tällaisen:

ROY-6005.2RS KUULALAAKERI MOL. PUOLILTA SUOJATTU

eikä hintakaan ole kovin paha, 13 egeä kappale.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 12:36 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Jaahas, ja Tampereen laakerikeskuksessa sama laakeri 7 euroa kappale, säästöä se on sekin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 10:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Paahtis kirjoitti:
Jaahas, ja Tampereen laakerikeskuksessa sama laakeri 7 euroa kappale, säästöä se on sekin :)


Hommasin ittelleni ihan kaikki laakerit kolmisen vuotta sitten just Tamlaakerilta. Hinnat on ihan eri kuin "tarvikeKawazaki" saatikka alkuperäiset. Laakerin numerolla saa mun käsittääkseni aina uuden vastaavan ja varmastikin yhtä hyvän.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 11:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 19:25
Viestit: 78
Paikkakunta: Itä-suomi
"Laakerin numerolla saa mun käsittääkseni aina uuden vastaavan ja varmastikin yhtä hyvän"

Aina ei ole näin, ainakin eräässä laakerikaupassa annetaan suoraan laakerinumeroa vastaan vaihtoehdot ja hinnat. Hinnat voi olla samalle laakerille jopa 3 kalliimpi riippuen valmistusmaasta. Kysyvät mihin tulee ja sen jälkeen kertovat mitä suosittelevat esim. mp:n pyöränlaakeriksi eivät olisi minulle myöneet kiinalaista sitten millään... Otin saksalaiset ja sanoivat on hyvät, Kiinalaisissa esim. ei kehällä ole välttämättä samaa määrää kuulia vaan enemmän sitä peltiroskaa joka pitää kuulat järjestyksessä. Kantsii joskus kysyä numeroa annettaessa onko paljon vaihtoehtoja laakerille ja että se tulee mp:n pyöränlaakeriksi. Se ei ole sama asia kun että se tulisi esim. venetrailerin kumirullien laakeriksi...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 12:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Kiwikasa kirjoitti:
"Laakerin numerolla saa mun käsittääkseni aina uuden vastaavan ja varmastikin yhtä hyvän"

Aina ei ole näin, ainakin eräässä laakerikaupassa annetaan suoraan laakerinumeroa vastaan vaihtoehdot ja hinnat. Hinnat voi olla samalle laakerille jopa 3 kalliimpi riippuen valmistusmaasta. Kysyvät mihin tulee ja sen jälkeen kertovat mitä suosittelevat esim. mp:n pyöränlaakeriksi eivät olisi minulle myöneet kiinalaista sitten millään... Otin saksalaiset ja sanoivat on hyvät, Kiinalaisissa esim. ei kehällä ole välttämättä samaa määrää kuulia vaan enemmän sitä peltiroskaa joka pitää kuulat järjestyksessä. Kantsii joskus kysyä numeroa annettaessa onko paljon vaihtoehtoja laakerille ja että se tulee mp:n pyöränlaakeriksi. Se ei ole sama asia kun että se tulisi esim. venetrailerin kumirullien laakeriksi...


Just näin, ne numerot (mulle silloin kerrottiin) tarkoittaa laakerin mittoja. Nehän on peruskamaa eikä monessakaan mopottimessa varmaankaan tohdita käyttää uniikkeja laakereita. Mä sain kanssa noi eri vaihtoehdot ja kuuntelin suositusta, etenkin kun se myyjä on itekkin mopomiehiä.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 12:45 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Mites ootte laakereita vaihtaessanne tehneet noiden pölysuojien kanssa, vanhat takasin, vai saako niitä erikseen jostakin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 13:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos vanhat pölystefat on ehjät, ei ne paljon vaihtamalla parane.
Aikaan jolloin ei tavarassa vielä säästelty, oli vielä pölystefojen päällä metallisuojat. Käykääs seuraavan kerran kattomassa vaikka Z 1300 tai Z 1000 ST Kawojen vastaavaa rakennetta, niissä on nuo pyöränlaakerit hyvin suojattu edessä ja takana, siksi niitä ei tarvi juurikaan vaihdella. Harmi että jo Z 1100 malli oli huomattavasti köykäisempää valmistetta, niissähän noita lakruja sitten vaihtoon meneekin, aika pienillä kilometrimäärillä. Kai ne tehtaalla huomas että eihän nää ukot vaihda pyöriä uudempiin, kun ne ei levii alle ;D

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 20:32 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Jebulis.

Elikkä valmistusmaalla ei kyllä ole mitään merkitystä esim. SKF.llä on tehtaita pitkin maailmaa ruotsista malesiaan jne.

Kannattaa ottaa pyörän laakeriksi tuo SKF.n uusin suojaus tyyppi 2RSH kun vanha tyyppi on 2RS1 toi uusi on aika paljon kestävämpi mutta hiukan enemmän kitkaa tuottavampi :idea:

Isot merkit kuten SKF, INA, NSK, FAG... ovat kaikki aivan toimivia mutta jos SKF.n laakeri paketissa lukee EXPLORER niin tehdas takaa moninkertaisen käyttöiän kilpailijoihinsa nähden ja se on kuulema ihan aikuisten oikeesti testattu.

Sit löytyy esim. DKF jota en kyllä suosittele koska pöydälläni on ko. tehtaan laakeri joka on ihan hyvännäköinen muuten mutta yksi kuula puuttuu pitimen sisältä ja pidin on ehjä :? Olisko hiiri syönynnä sen ;D

Että semmoista :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 19, 2006 07:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
No niin, nyt on laakerit vaihdettu. 6 euroa ne sitten Laakerikeskuksessa loppupeleissä kustansi / kpl, Koyon 2RS-suojauksella olevat se asiantuntevan oloinen setä mulle myi, kun selitin käyttötarkoituksen.

Anyway, ulina senkun jatkuu vaan :? Taitaapi olla niin, että jarrulevy hankaa hieman jarrusatulaan, ja sopivassa nopeudessa alkaa resonoida, ja laulu alkaa. Täytyy tutkia etupumppurempan yhteydessä, jos malttaa näin kesän keskellä alkaa purkamaan...

_________________
--Jos mä annan ihan pikku pusun tohon starttiin tällä lekalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 31, 2006 08:50 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Aika mottipäisiä tais tulla taas kirjoiteltua, eihän siellä mikään jarrusatula levyyn hankaa, vaan jarrulevy jarrupalaan. On hieman kiero se levy, niittien herkistelyllä ulina vaimeni melko paljon. Ei kuitenkaan täristä jarrutuksessa, niin kait sillä vielä jonkin matkaa pääsee...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com