Venajumppa suoritettu. Yhtä pakovenan välystä hiukan isommaksi, huonojen työkalujen vuoksi muihin ei koskettu, kun välystä vielä löytyi.
Imut oli kaikki alarajassa, säätö onnistui hiukan helpommin.
Seuraavalle kerralle pitää hylsystä tehdä työkalu, ruuvisäätö on työläs. Stormi myy ihan työkaluakin, hylsy, jossa paikka lenkkiavaimelle kiinnipitoon.
Paloilla varmasti helpompaa säätö, mutta palat kalliita.
Onko normaalia, että keinuvivuissa on löysää? Siis sivusuunnassa. Enpä ihmettele enää sitä kilinää ja kolinaa, mikä tuolta koneesta kuuluu, mutta ei ilmeisesti tartte huolestua vielä.
Mistähän löytää tulpanreikien kohdalle tiivisteet, voisin ne seuraavalla kerralla vaihtaa?
Reunatiivisteen vaihdoin uuden, vanha olisi tiivisteliiman kanssa mennyt vielä.
Kaiken kaikkiaan melko helppo ja nopea homma, ei edes tarvitse katteita irroitella, toiselta puolelta vähän löysää vaan.
Jakoketju tuntui jämäkälle, ehkä hiukan venynyt, kiristin melko pitkällä. Manuaalikiristin täytyisi vaihtaa jossain vaiheessa.
Synkkaus sitten taas jäi tekemättä toistaiseksi. Hain Mötönetistä synkkamittarin, mittarimalli.
Jotenkin tuntuu, että on väärät kumit mukana, ei tiivistä mittarin ja letkun liitosta ja ei siis näytä oikeaa lukemaa, viisarit tärisee kuin parkkipotilaan kädet tai tarpeeksi kuristettuna ei reagoi lainkaan...
Ei ruuveja kääntämällä oikein mitään tapahtunut mittariin, eipä äkkiseltään huomannut koneen käynnissäkään muutoksia.
Mittarit otettu käsittelyyn, kokeillaan uudemman kerran, kun saa toimivaksi.
Muuten tuntuu nyt paremmin pyörivän ja kulkeekin nätimmin.
Seuraava operaatio on eturattaan isonnus, nyt 6. silmässä saa 60km/h ajaa 2900rpm, satasella huutaa jo 5000rpm paikkeilla.
Liekö huonosti toiminutta kaasaria kompensoitu tiheämmillä välityksillä?
Miten muuten onnistuu laturin hihnan vaihto, ei nyt tarvetta, mutta tulevaisuutta ajatellen?