Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 08:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 04, 2006 12:05 
Poissa

Liittynyt: To Touko 18, 2006 10:29
Viestit: 5
Paikkakunta: Raum
Eli siinäpä ongelma lyhykäisyydessään. Käynnistyi vielä keväällä, nyt startatessa kuuluu enää "klik" ja mitään ei tapahdu. Akku uusittu, joten siitä ei johdu. Ennen ku alkaa aikaa enemmän kuluttamaan ton parissa, ni mistä alottais tutkimisen?


Viimeksi muokannut Ryder päivämäärä Ma Heinä 17, 2006 21:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 04, 2006 15:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:36
Viestit: 121
Paikkakunta: Kajaani
Oletkos mitannut että se akku on varmasti kunnossa??
Tuleeko virtaa startille asti, ettei startinrele ole mennyt sököksi?
Jos rele on kunnossa niin startin hiilet olis hyvä tarkastaa.

Itse ainakin ottaisin yleismittarin kouraan ja katselisin millaisia arvoja se antaa akulta startille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 04, 2006 19:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Helsinki
Neljäpuokki Sukisuki teki tossa samaa. Startti auki, hiilet OK, mutta ankkurin kommutaattori likainen ja välit täynnä hiilipölyä. 400 vesihiontapaperilla kommutaattorin hionta, ja puukon kärjellä luiskien välit auki. Puolen tunnin remppa ja taas pelittää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 05, 2006 11:44 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Yhen tutun zetorissa oli kanssa tuollainen vika, syyksi paljastui kytkinkahvan alla oleva switchi, joka sammuttaa koneen, jos sivuseisontatuki alhaalla yrittää lähteä liikkeelle. Jos on lauennut, ei kuulemma edes starttaa.

_________________
--Jos mä annan ihan pikku pusun tohon starttiin tällä lekalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 05, 2006 19:08 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Muistelin et jollain oli samoja vikoja mähkössä ja siinä on kuulema joku ihme jutska penkin alla vai missä hel... se nyt oli :?

Olikohan joku satula lukko joka vaikutti käynnistymiseen tai joku semmoinen joka jollain tapaa liittyi satulan paikkeille ko. mallissa :''

Koitappa etsiä vaikka tuolta ylhäältä HAKU kohdasta eri hakusanoilla :!:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 18:36 
Poissa

Liittynyt: To Touko 18, 2006 10:29
Viestit: 5
Paikkakunta: Raum
Jooh..kokeiltu käynnistää antamalla apuvirtaa autosta-->>ei vaikutusta. Solenoidin navat yhteen avaimella-->>melkein pyörittää, mutta ei aivan :(
Ja nyt se tyhmä kysymys: onko solenoidi toiselta nimeltään startinrele? :oops:

Seuraava, mitä ajattelin tutkia on maavika..voi kuulemma aiheuttaa tällästä.
Se "käynnistyksenesto" siinä satulan vieressä ei ole tän ongelman aiheuttaja. Kunpa oliski :''


P.S. Hakua käytetty kyllä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 20:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Pyöriikö kone varmasti? ÄLÄ kokeile hinata, ennenkuin oot varma että pyörii. Olipa kerran yhdessä liikkeessä möhkö, jossa oli lohkot halki, kampura sökö ,vääntynyttä kiertokankea ym. pientä.

Ko. tapauksessa oli hana ja neulaventtiili vuotanut--> sylinteri/sylintereitä bensaa täynnä--> startti ei jaksanu pyörittää--> pojat veti autolla mopon liikkeelle, käyntiin se ei kyllä lähtenyt mutta kone pyöri.... ;D
No ei varmaan paljon siinä vaiheessa naurattanut!!

Mutta jos siis lähtee työntämällä käyntiin, niin ajeleppa paikalliseen akkuhuolto/ autosähköpuljuun ja pyydä mittaamaan, paljonko startti haukkaa virtaa startatessa.

- Eikä se ole tyhmä kysymys, mutta on se.(siis nimeltään)

Tarkasta maajohto, että saapi kunnolla maita(vaikka ylimääräisellä, ehjällä maajohdolla, se oma on tosi ahtaassa välissä koneen takana kiinni) sekä akulta releelle ja releeltä startille menevä kaapeli. Jollei auta, niin irroita startti. -Tarttet siinä sellaisen ohuen 10mm:n avaimen kun irroitat kaapelia startista, se liitinjutska, jossa kaapeli on kiinni, EI SAA pyöriä kun avaat sitä päällimmäistä mutteria, muuten tulee tinaushommia.
Jos hiilet loppu, 25€kpl sumekolla (tarvii 2kpl) tai tarvikkeena 15€/kpl.
Kyllä toi starttivialle haiskahtaa, jollei kerran edes apuvirralla pyöri....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2006 09:56 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Joo kyllä toi starttiin viitaa, keväällä oli sama ongelma eli ei tosissaan auttanut startti releen räplääminen ruuvarilla :''

Kävin hakemassa auto sähkö liikkeestä uudet hiilet jotka oli pari milliä liian leveät ja hiomapaperilla sit oikeeseen mittaan (5,00 € pari)

Nyt ei elämä ollut edes kallista 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 11, 2006 19:17 
Poissa

Liittynyt: To Touko 18, 2006 10:29
Viestit: 5
Paikkakunta: Raum
Noniin..pientä edistystä. Maajohto kunnossa, startille menee virtaa. Startin kun avasin, ni hiilethän oli aivan finito. Noh, tänää sitte ostin ja aika edulliset oli (2,5e) :) oli jo hyvät fiilarit, et nyt tää toimii, muttamutta...kun ei, niin ei. Aivan sama tilanne hiilien vaihdon jälkeen. Tuntuu, et hiukka jaksaa pyörittää, ku kopauttaa kevysti starttimokkulaa starttiyrityksen aikana.

Semmosta mietin, et tossa staatttorissa kun on noi magneetit, ni eiks niitten pitäs kiskoo tota roottorii itteensä, ku asentaa roottoria startin koppaa? Eli jos magneettisuus on "häipynyt", ni voiko tää olla seurausta siitä?

Lähtee kyllä hyvin työntämällä käyntiin, et ei siinä mitään... :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 11, 2006 20:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Pystyykö starttia pyörittämään käsin, kun se on irti?? Jos olet kiristänyt startin pinnapultit liian tiokalle, ei se jaksa pyöriä puhumattakaan moottorin käynnistyksestä.

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2006 10:25 
Poissa

Liittynyt: To Touko 18, 2006 10:29
Viestit: 5
Paikkakunta: Raum
No alkuun tuntu siltä (siis kun kasasin startin), ettei se pyöri, mut sit ku se oli paikallaa ja akku yritti sitä pyörittää, ni sen jälkee se oli aika kevyt käsinki pyörittää.

Kävin just puhelinkeskustelun yhden möhkömiehen kanssa ja hän meinas, et 750:n Hondan startti kävis möhköön? Liitäntä kaapeliin on kuulemma erilainen, mut ei muuta. Kun ei viittis sitä uutta starttia ostaa... :x Vai millanenkohan homma olis ostaa noita magneetteja ja muokata niistä tarvittavat...hmmm :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2006 19:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
----eikös kenttäkäämi-startissa tule se vahva magneetti sitten vasta, kun on virtaa startilla??? Ei tossa mun startissa ainakaan magneettia ollut..... Vieppä se startti autosähköpuljuun niin ne koekuormittaa sen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 21:00 
Poissa

Liittynyt: To Touko 18, 2006 10:29
Viestit: 5
Paikkakunta: Raum
Noniin, asiassa on tapahtunut edistystä. Juttu siitä, et tuutin startti sopii möhköön pitää paikkansa. Teho ja valmistaja on sama ja fyysisestikin samaa kokoa. Ainoastaan n.40cm pitkä johto on hieman vaikea piilottaa.

Ei oo ikinä näin hyvin möhkö startannu ja ku vielä vaihdoin lyhyet putket, ni nyt tohon on palannut se sama SYKE( Eli pikkulinnut tippuu puista, ku käynnistää :twisted: ) , mikä siinä oli, ku isä sen aikoinaan osti. Olen tyytyväinen 8) kiitoksia vinkeistä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 21:51 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Onneksi olkoon ja mukavia möhköilyjä.
Klassikkokawoissahan ei koskaan isoa vikaa olekkaan.. :P

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 22:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
:jump: :beer:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com