Minun mielipide on että pienempi parempi, mutta google kertoi että Euroopan suositus olisi myös ollut vastustulppa "NGK BPR6ES", ja siinä on sisäänrakennettu 5 kilo-ohmin vastus - olikos sen kanssa sitten alkujaan ihan vastukseton hattu, jossain satunnaisessa 1984 ZG1300-mallissa oli ainakin joihinkin (Norja?) euroopan maihin speksattu peltikuorinen tulpanhattu 4-toista mallia ja 2 toista mallia, mutta niiden vastusominaisuuksista ei oikein löydy tietoa, mutta UK... ja aika monta muutakin maata, niissä on ainakin cmsnl:n kuvan perusteella vastushattuja 5 kohm ja ilmeisesti taitoskulmaa ja kaulanpituutta on aina siinä mallissa ja koneessa kahta 4 toisia ja 2 toisia (Z1300:sta ei löytynyt luetteloista kuin Usa/kanada mallina, mutta jenkkimallissa (A2) samannäköiset 5 kohm hatut)?
https://www.kz1300.com/index.php/forum/ ... park-plugs(Ehkä voisi kokeilla myös 1 kohm hattuja, jos on vastusjohtoa käytössä?)
Tuo ei kai suuremmin vaikuta koneen toimintaan ennen kuin vastusta on reilusti liikaa (vastusjohto+vastushattu+vastustulppa on ainakin usein liikaa perinteiselle sytytykselle), mutta ympäristö kärsii jos sitä vastusta ei ole, tulpanjohdot toimivat laajakaistaisena radioantennina ja lähettävät signaalia ympäriinsä (aikoinaan vaikka telkkarit maaseudulla särisivät ja näyttivät viivoja kun mopo ilman häiriönpoistovastuksia ajoi ohi, kai nykypäivänä sitten lopettaa kännykät, WLANuit ja autojen kaukosäätimet tms. toimintansa jos ei ole häiriönpoistoa)