Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2006 22:49 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 15, 2006 22:23
Viestit: 3
Paikkakunta: Lahti
laittelin tämän saman viestin jo tuonne suomi24 keskusteluihin mutta eräs kaveri tippasi näistä sivuista. nyt hieman selailtuani viestejä vaikuttaa että täällä ihan oikeasti ymmärretään näistä asioista ihan toiseen malliin kuin tuolla suomi24:en puolella, joten varsinainen viestini:

Möhkössäni vuosimallia -81 on muutamia suurempia ongelmia, olisi hieno homma jos jollain olisi vinkkiä viskata tähän suuntaan.

pyörän todellisia ajokilometrejä en tiedä. olisi vaan pirun kiva saada raaseri kuntoon että pääsisi nauttimaan junnuvuosien unelmamoposta näin hieman kypsemmällä iällä.

suurin ongelma on se että tulpista, aina muutaman kymmenen kilometrin välein, menee joku pimeäksi. kyseessä ei siis ole vain yksi pytty vaan ihan satunnaisesti joku tulppa tärähtää toimimattomaksi. tämä toimimaton tulppa on aina kauttaaltaan musta, ehkä öljyn ja bensan sekaista kamaa. tulpanjohdot eivät ole kyllä mitään ihan huippuluokkaa, mutta kipinää tuntuu tulevan ainakin silloin jos tulpat ovat uusia tai ne on putsattu (joo, ei pitäisi putsata, mutta kalliiksi tulee joka kerta ostaa uusia). jiikoo vihjaili täällä foorumilla seuraavaa: Kaasaripeli eli olisiko kolmoselta otettu alipainehanalle ohjaus ja kalvo puhki? Imee silloin gasoa ja kastelee tulpan... eli olisikohan meikän mötikässä tällainen ongelma?

bensaa palaa satasella sellainen 16-17 litraa, tosin kaupunkiajoa mutta kyllähän sitä olisi kaiken järjen mukaan vähemmän mentävä. toisaalta tuo että 1 tai 2 pyttyä on vähän väliä pimeenä varmaan nostaa kulutusta huimasti.

mitattiin vehkeen puristuspaineet pytyttäin ja tulokset ovat: 1. 8,5 2. 8,5 3. 8,5 4. 8,8 5. 7,8 ja 6. 8,8. onkohan tällainen heittely ihan normaalia? ja mitä puristusten pitäisi olla? ajattelin nyt koittaa hieman sakeampaa öljyä ja kävin ostamassa 15-40 öljyä, jos vaikka se auttaisi jos vehje alkaa olla väljä.

sitten olen ihmetellyt puolaa, josta ei saa tulpanjohtoja irti ihan normaaliin tapaan vetämällä. onko hommaan joku kikka vai ovatko puola ja tulpanjohdot yhtä kiinteää mötikkää? luin näitä puolakeskusteluja mutta kuinka on saako johtoja irti puolasta vai ovatko tosiaan valetut?

takajarrussa on myös häikkää. polkimen vieressä olevaan sylinteriin laitettiin korjaussarja mutta yhä jarrut katoavat ja nestettä tulee jostain ulos? ilmaus onnistui vain tosi vaivoin. jarrusatulassa ei tuntuisi olevan mitään jarrunestevuotoja. mitähän patenttia tähän keksisi vai pitäisikö ostaa saman tien uusi sylinteri?

niin ja totta kai kytkimessäkin on jotain häikkää, rattaat rosahtelee varsinkin kun kylmänä laittaa paikaltaan lähdettäessä ykköstä päälle sekä hieman rajummin kiihdytettäessä vaihdettaessa isompaa pykälää. edellinen omistaja oli ilmeisesti laittanut vehkeeseen ihan tavallista auton öljyä joten levyt voivat olla aika finaalissa.

eli ei juurikaan vikaa mötikässä :) :) jos joku osaa kertoa edes jotain neuvoa johonkin näistä vaivoista olisin todella kiitollinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2006 23:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Krhm...Ehtoota!

-Jos sulla on alipainehana, niin saattaa toki vika olla siinäkin...

-TODELLA rikkaalla käy, mulla menee n.6-8 litraa satkulla, onkohan bensanpinnat/neulaventtiilit ok? Veikkaisin, että yletön polttoainemäärä rikkoo tulpat(saatan toki olla väärässäkin).

-orkkispuolista ei saa johtoa irti muuta kuin väkivaltaa käyttämällä, puolaswappi alkaisi varmaankin olemaan ajankohtainen kun ikää on kuitenkin jo 25v.

-jos se pääsylinteri vuotaa korjaussarjasta huolimatta, niin eikai auta muu kuin hommata parempikuntoinen tai uusi.

-laita vaan koneeseen 20W-50 mineraaliöljyt, niillä toimii kaikista parhaiten ainakin itsellä. -nykyajan MP-öljyt ihan turhan arvokkaita kaikkine kytkimensuoja-aineineen!

-eipä kait kawan vaihteisto ole koskaan ollut niitä kaikkein hiljaisempia, mutta kytkinvaijeria vaan tiukalle (ei tietenkään niin tiukalle että luistaa) niin luulisi menevän pykälät pehmoisemmin. Saattaahan toki olla levyt(väli-) kierot, sitten ei kyllä kytkin pelitä kovinkaan hyvin... Kyllä toi omakin ruksahtaa, kun kylmänä tarjoo ykköstä tupaan mutta jo lyhyt lämmityskäyttö ja muutama kytkimenveto ennen liikkeellelähtöä auttaa ainakin omalla kohdalla asiaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 16, 2006 20:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Onkohan ilmanputsari tukkeessa, koittaisin ajaa ilman suodatinta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 18:35 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 15, 2006 22:23
Viestit: 3
Paikkakunta: Lahti
vaihdoin öljyt (15-40) ja putsasin jälleen tulpat ja lisäksi vaihdoin uuden ilmanputsarin, mutta homma vaan jatkuu.

tällä kertaa 5. pytty on pimeänä, ensimmäistä kertaa tämä pytty. aiemmin on muistaakseni pimeänä olleet pytyt 1. 3. ja 4. kukin aina silloin tällöin miten sattuu. 3. ja 4. pyttyjen tulpat olivat aivan bensassa, muihin oli taas muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen kertynyt täysin musta karsta.

täytyy varmaan viedä vehje jonnekin alan ammattilaisen hoiviin. ei taida muu auttaa. en tiedä vaikuttaako asiaan mutta pyörä on ilmeisesti tuotu kanadasta tänne suomeen, kilometrimittarit ym. on kuitenkin kiinni. onkohan näillä kanukkien versioilla eroja eurooppalaisten vehkeiden kanssa?

mistäs sais halvalla puolan tohon möhköön sen voi vielä vaihtaa. mielellään sellainen puola josta tulpanjohdot saisi irti ihan normaalisti. tietty tulpanjohdot menee myös uusiksi.

että näin, kommentteja otetaan ilolla vastaan. niin ja kiitokset edellisistä vastuksista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 22:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
8,4 kpm oder mehr als 1kp/cm unterschied zwschen jeweils zwei zylindem. Kertoo saksan kielinen korjaamo pumaska, joten ongelmia ei ole puristuspaine puolella jos tekstin oikein tulkkasin mutta jos se vie bensaa kun isolohko letukka, niin jotain on pahasti pielessä.

Jotenkin musta tuntuu ettei kaasarin neulat pidä painetta missään kurkussa, koska tulppa joka pimenee vaihtaa paikkaa tai sitten on joku muu mystinen selitys miksi se käy äärettömän rikkaalla.

Suosittelen, että selvität sen vian ennen kun otat sen aktiivikäyttöön, koska jos moottori käy sikarikkaalla niin se sujuvasti huuhtoo pois voiteluöljyt sylinterin seiniltä ja pian sylinterit on pitkittäistäisiä naarmua täynnä.

Neuloja saa ainakin Jemiseltä ( suomen mp palvelu) sen jälkeen kaasaripaketti kannattaa koeponnata ja ainakin paikallisesta moottorisahahuollosta löytyy laitteet millä näkee, pitääkö neulat vai ei.

Onnea jatkossa möhkön kanssa, kyllä se siitä kun pääsette vähän sinuiksi. Vastoinkäymisten kautta voittoon...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 18, 2006 08:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Oisko mitenkään mahdollista, että rikastin ois osittain jumittunut päälle :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: mistä uusi puola
ViestiLähetetty: To Heinä 20, 2006 12:41 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 15, 2006 22:23
Viestit: 3
Paikkakunta: Lahti
nyt mötikkä on menossa yhden "gurun" luo säätöön, jos karju saisi siihen jotain rotia. aika näyttää...

kun tuo puola on tosiaan aika iäkäs tekisi mieli vaihtaa se ja tietysti myös tulpanjohdot samalla. mistähän tuollaisen palikan saisi järkihintaa, käykö jotkut tarvikepuolat?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com