Kalvosatseja mainosti joku netissä justiinsa hankkineensa 110£ koko setti. Etuhaarukan anti-dive usein jumittaa ja tuottaa päänvaivaa. Vuotava bensahana ja kaasarin neulaventtiilit voivat aiheuttaa bensan vuotoa koneeseen (tai ilmansuodattimeen) ja siitä voi seurata vaikka mitä, öljyt ohenevat, tai jos sitä passeliin paikkaan ja aikaan vuotaa männän päälle, voi saada kiertokangen näyttämään tältä jo startilla pyöräyttäessä, kun kone on hydraulisesti jumissa, ks. ohessa oleva kuva. Sama efekti, jos ykkösmännän tulpanhattu vuotaa ja vesi jää siihen makaamaan niin pitkäksi aikaa, että pääsee hiipimään tulpan ohi (varmaan tulpan tiiveyskin pitää silloin olla kyseenalainen).
Mitä muita huolia, niin kaasarit ne vanhassa aina tarvitsevat putsausta jos on vanhoilla bensoilla makuutettu, siihen liittyen imukurkut ja airboksin kumit on syytä vaihtaa uusiin ja pehmeisin jos meinaa saada ne kaasarit takaisinkin ilman järjen menemistä, puolat tuottavat joskus ongelmia ja ennen kaikkea bensatankin sisäpuolen kunto on tärkeää (puhdistus ja käsittely, vaikka POR-15, joidenkin mukaan kaiken kaasarihuolen estämisen A ja O). Vesipumppu voi joskus vuotaa öljyä tai vettä, näitä on kahden mallisia, toiset pystyy korjaamaan, toisia sitten taas ei. Startin / laturin ketjun kiristin kuluu aikanaan ja se alkaa rallattaa, tähän saa manuaalisäätöisiä osia tai uusia korvaavia. Nokkaketjun kiristin kannattaa vaihtaa ZZR:n vastaavaan, siinä on räikkäsysteemi, ettei se pääse joustamaan takaisin ja menee heittämällä paikalleen. Tasapainoakselin tiiviste voi joskus tiputella öljyä, se on helppo vaihtaa.
Facebookista löytyy Kawasaki Gpz900R Appreciation Group jossa paljon asioita usein ja Englannista maksullinen foorumi (5£ vuodessa) jossa lontoon kielellä on kaikki, mitä ikinä tarvitsee (kuulemma, itse en ole tarvinnut).
Osia saa aika hyvin, ilmeisesti pitkän mallin takalokasuoja on museoheppujen jonkinlainen Graalin malja (nämä yleensä sahattiin hetimiten lyhyemmiksi, en ole varma oliko niitä vain ekassa A1-mallissa), samaten käsittääkseni pitkät äänenvaimentimet. Jonkinlaista osakasaa löytyy minultakin. Saksan mallin peilit ovat ilmeisesti suositut, jos haluaa nähdä peileistä muutakin kuin olkapäät, en tiedä mitä museomies näihin sanoo ja mikä on oikeanlaista.
Kilometrejä en niinkään pelkäisi, omassa Saksan tuonnissa on 45tkm taulussa ja väittäisin että se on kertaalleen mennyt ympäri. Todella isojen poikien mukaan, jos alkuun haitannut venttiilivika on mennyt takuukorjaukseen tai vuosimallia ei enää koske tämä ongelma, niin venttiileistä on turha murehtia. Kawasaki on rikki, jos tyhjäkäynnillä ei kuulu tiettyä raksutusta.
Tämän ei pitänyt olla mikään pelotteluviesti, hienoja pyöriä ja ajoltaan mainioita.
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: banaanin mallinen kiertokanki
kanki.jpg [ 27.05 KiB | Katsottu 10363 kertaa ]
|
_________________ ZZR1400 '09 BlackGPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, ymsZL 1000 '87 Liki vakio ja liki rumaEx Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88 Rock on rajaton riemu!
|