Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 14:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: To Elo 09, 2018 12:23 
Poissa

Liittynyt: To Elo 09, 2018 06:27
Viestit: 5
Paikkakunta: Naantali
Terve!
Möhkössäni vm.1980 on seuraavan tapainen ongelma: Säädän tyhjäkäynnin asteikolle 1000-800 RPM , lisään kaasua noin 3000 RPM ja päästän kaasun irti niin eipä kierrokset laskekkaan ripeästi alas vaan jää päälle pikkuhiljaa laskien, kun taas silloin kun olen säätänyt tyhjäkäynnin nollaan (siitä isosta kaasareiden alapuolella olevasta kierrettävästä säätimestä) kaasua antaessa ja sitä laskiessa kierrokset laskevat nopeasti normaalisti alas, toki tyhjäkäyntiä ei silloinkaan ole joten ajaminen hankalaa. vaijerit paikallaan tai ilman niitä ilmiö sama joten ei niissäkään vikaa, kaasarit puhdistettu , oliksiko täällä jollain antaa vinkkiä kyseiseen ongelmaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: To Elo 09, 2018 12:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Yksi perinteinen syy on liian laiha seos tyhjäkäynnin tuntumassa, joko imuvuotoja tai tukoksia kaasarissa (ja joskus niitä on juuri putsatuissakin...). Mutta vaikuttaisikohan yhden kaasarin ongelma noin paljon möhkössä?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2018 16:29 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Mulla on kaiketi jokseenki samanlainen ropleemi omassa -79:ssä. Kaasarit on putsattu useampaankin kertaan puuttuvan tyhjäkäynnin takia. Ennen operataatio kävi tyhjäkäyntiä vain 3 ja 4 pytyllä. Nyt jo useammalla. Ajossa pykälää vaihdettassa tai es valoihin tultaessa jää useimmiten joksikin aikaa käymään samaa n 3000. Hetken päästä sitten pikku hiljaa tipahtaa. Aivan kuin luistit eivät heti palautuisi ala-asentoon? Vaijjerit ei ole liian kireellä. Mystillinen juttu :roll:

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2018 18:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Onko muuten synkka katsottu ja säädetty putsausten jälkeen, sekin voi joskus oikein pielessä ollessaan aiheuttaa ihmeellisiä ongelmia. Kaikkikin sylinterit kannattaa tutkia (eikös joka pytylle ole nipat), vaikkei voi säätääkään kuin kaasareiden välillä, mutta sekin paljastaa imuvuotoja, mutta tietysti ekana kannattaa muutenkin katsoa imuvuodot ettei säädä niiden mukaan.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2018 21:40 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Joo, ainaskin mun laitoksesta tarkistin synkat. Tosin kolmesta pytystä, yks per kaasari. Ihme ja kumma ei tarttenu edes "tehdas"asetuksia muuttaa.

Sen verran tosta meikäläisen tapauksesta lisää. Lämpimänä kun tippuu tyhjäkäynnille ja hetkeen ei koske kaasukapulaan niin lopulta ottaa ja sammuu. Jos taaseen lähtee tyhjäkäyntiruuvilla nostaa kierroksia niin nousee heti miten kiekat 4000:iin ja se jo hiukan liikaa, tosin pysyy kyllä käynnissä :vislaa:

Kohokammioiden pensantasoja ei tarkastettu ja seosruuviton käännetty manuskan arvoihin.

Ajamaan pystyy kun vähän valoissa ja risteyksissä pumppaa kapulaa :moto:

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2018 21:56 
Poissa

Liittynyt: To Elo 09, 2018 06:27
Viestit: 5
Paikkakunta: Naantali
En ole löytänyt vielä syytä moiseen oireiluun, pyörä lähtee viikolla ammattimiehelle kaasareiden säätöihin. Itselläni ei ole välineitä tuohon synkronoinnin tarkastukseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2018 21:24 
Poissa

Liittynyt: To Elo 09, 2018 06:27
Viestit: 5
Paikkakunta: Naantali
Ei onnistunut säädöt ammattimieheltäkään , nyt odotellaan osia kaasareihin saksasta ja yritetään sitten uudelleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2018 11:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Mitä osia kaasareista menee vaihtoon?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 11, 2018 12:46 
Poissa

Liittynyt: To Elo 09, 2018 06:27
Viestit: 5
Paikkakunta: Naantali
Moi
Kaasareihin laitettu isommat ja pienemmät kalvot, suuttimet, ryypyn tappien yläpäässä olevat kumit, ja seosruuvit. Ei se täysin vielä toimi, ehkä hieman paremmin kuitenkin. Lainasin kaverin möhkön kaasareita ja niillä kyllä kävi pyörä niinkuin pitääkin. :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: To Joulu 13, 2018 19:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
oliko sulla ne isot alipainekalvot luisteihin alkuperäset? vai paksummat tarvikekalvot?
tarvikkeet ei reagoi niin herkästi säädettäessä.
onko rungot kuinka pesty/ ultrattu ?
mites onko tyhjäkäytiseoksia säädetty Colortunen lasitulppaa käyttäen vai perstuntumalla?
kys tulppaa käyttäen voi jokaisen sylinterin seoksen säätää kohdilleen ennen synkronointia

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: La Joulu 15, 2018 15:44 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Meikäläisen möhkössä ajokauden lopussa hoksasin, että seosruuveille oli asennettu vääränkokoiset o-renkaat. Vahingossa huomasin kun yhdestä oli vähän lähtenyt palasia. Ero oli selkeä kun vertaisia uuteen orggikseen. "tarvikkeet" oli liian isot ja menivät kaiketi jontenki rullalle :kk: . Vaihdon jälkeen sai tyhjäkäynti ruuvia löysätä varmaan pari kierrosta ja alakierroksille tuli ihan eritavalla menohaluja. Tosin vieläkään ei kovin pitkään paikallaan pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Ero oli kuitenkin merkittävä kaikin puolin.

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: Ti Helmi 26, 2019 09:54 
Poissa

Liittynyt: To Elo 09, 2018 06:27
Viestit: 5
Paikkakunta: Naantali
Taas säätöyrityksiä on harjoiteltu colortunetulpan avulla ja ilman, osia vaihdeltu, enää läpät, kohot ,luistit alkuperäisiä ja kyllä siellä pitää olla se tukos tyhjäkäyntikanavissa joihin ei pääse sorkkimaan, onko joku ottanut nuo painetut tulpat irti poraamalla tai muulla tavalla. Itse ratkaisin pulmani toisilla kaasareilla ja nyt toimii hienosti. Tankin täydellinen putsaus ruostehileistä ja muuta pikku fiksausta ja ajokauden odotusta vain.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: Ma Maalis 11, 2019 17:38 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
olen nähnyt yhdet sarjat kaasareita joissa tulpat porattu pois ja lyhyeet ruuvit lukitteella laitettu tilalle, mulla itsellä 2kpl 5/6 kaasarinrunkoja joista kananavia tukossa, ja näistähän sai sitten hyviä varaosia, toki ajankans vois harjoitella tuota porausta, kun noita harjoitusaihiota nyt olis, ei vois isoa suttakaan siis saada aikaiseksi :yesyes:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com