Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 17:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: VN 1500 -95, puunausta yms
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2023 21:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 21:10
Viestit: 4
Tervehdys kaikille!

Tuli nyt ensimmäinen kawa hommattua. Otsikonmukainen eli VN 1500 vuosimallia 95. Ajettu noin 33tkm.

On kyllä kiva peli ajella, ja varsinkin kierroskoneiden jälkeen hyvä alavääntö tuo hymyä huulille.

Ikää kun on kohta jo museon verran, toki muutama "murhe" mahtuu mukaan, joka tietysti kuulunee asiaan.

1. Bensamittari ei toimi, on kokoajan tyhjä -asennossa. Olisiko anturivika? miten anturiin pääsee käsiksi, voiko herkistellä vai suoraan uutta tasoanturia? Jossain kohtaa tyhjänä 1-1,5v seissyt niin olisiko mennyt jumiin tai hapettumaa tms?

2. Ykkösvaihteelta kakkoselle vaihdettaessa tuntuu liike kovin pitkältä, ja aika usein ei osu heti. Ns. sorsa vaihdelaatikossa. Ilmeisesti ominaisuus enemmänkin kuin vika? Auttaako vaihdekiksin vaihto tms?

3. Vakioputkilla ei omaan korvaan tarpeeksi pörinää (sound is safe). Suorat putket löytyy ja ne tarkoitus asentaa, mutta kysymys onkin; pitääkö suuttimia lähteä ronkkimaan tms?

4. Vakioputkilla tuntuu paukuttavan putkessa, sytkä pielessä vai palaa ylim bensa pois normaalisti putkessa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 03, 2023 19:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Moro ja onnitukset Väiskin johdosta.

Anturi tankissa vaatii tankin irroituksen ja anturin luukun avauksen. Paha sanoa saako ronkkimalla kuntoon, uusiakin voi löytyä.

https://www.cmsnl.com/products/imperfec ... FKVT3ZBzIU

Lootan vivustossa saattaa olla löysää, vaihto aika työläs, purattaa paljon.

https://www.cmsnl.com/kawasaki-vn1500c2 ... FKWH3ZBzIU

Kannattaa kokeilla miten toimii pelkällä vaihdolla. Vuodot pakopuolella paukuttelevat ainakin. Varsinkin saastekannet pakopuolella.

https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 2_42af.gif

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2023 09:41 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Jim Goose kirjoitti:
Vuodot pakopuolella paukuttelevat ainakin. Varsinkin saastekannet pakopuolella.


Itellä vuotta tuoreempi, eli 1996 mallinen ja paukuttelut loppui kun saastekannet poistettiin käytöstä.

Tuossakin on vaihteistossa löysää, varsinkin 1-2 väli mutta kaksipäinen vaihdepoljin auttaa asiassa kun voi kantapäällä polkea isompaa pykälää sisään.

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 06, 2023 14:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 21:10
Viestit: 4
Kiitos vastauksista. Nyt meni sormi suuhun ja kaipaisi vinkkejä.

Asentelin Raask -merkkisen pakoputkiston. Taaemman sylinterin putki löysi paikkansa, mutta etummaiselle en keksi kiinnityspisteitä. Putkessa yksi pulttipaikka ja siinä kiinni taivutettu lattarauta. Pulttipaikka osuu melkeimpä yksiin takajarrusylinterin kiinnikkeiden kanssa. Muita paikkoja en keksi millään. Eikai se tuohon voi mitenkään tulla kiinni? Liitteenä kuva jossa punaisella ko. paikka merkattu.

Mihin tuo putki tulisi kiinnittää?

Vinkkejä, veikkauksia, mitä tahansa.


Liitteet:
IMG_4248.jpeg
IMG_4248.jpeg [ 100.95 KiB | Katsottu 750 kertaa ]
IMG_4244.JPG
IMG_4244.JPG [ 262.68 KiB | Katsottu 750 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 06, 2023 18:55 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Varmaan noihin pultteihin se pitää ripustaa.

Raaskin putkista lähtee kyllä mekkalaa ihan tarpeeksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 06, 2023 20:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 21:10
Viestit: 4
Yllättävän hiljaiset äänet, pienellä patentilla tuli väliaikaisesti laitettua reikälevyllä.

Vaan kyllä nyt tuon putkessa paukuttamisen huomaa selketästi. Valistakaas tyhmää, mitkä on saastekannet ja miten ne poistetaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2023 16:55 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyseessä on pakokaasujen laihennus systeemi, jolla pakokanavaan syötetään ilmansuodatinkotelosta alipaineen aikana reedventtiiien avautuessa lisäilmaa.

Nuo reedventtiilit eliminoidaan umpikansilla, jotka laitetaan näiden alkuperäisten kansien tilalle.

Ne ovat ihan vaan sileät alumiinikannet, joilla tilkitään tuo yhteys pakokanavaan. Tietysti tiiviste väliin.


reed valve block covers nimellä löytyy, voi nikkaroida itsekkin jos materiaalia löytyy, 5-6 mm alumiinilevyä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2023 20:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 21:10
Viestit: 4
Kiitos! Mulla näköjään jos poistettu tuo järjestelmä kun oli juurikin litteät levyt.

Putkia vaihtaessa huomasin, että pitää noi pakoaukon tiivisteet uusia, vanhoja ei saa tiiviiksi. Liekköhän siitä johtuu paukkuminen. Mistäs uudet? Stormilla tilattavissa mutta huomenna tekisi mieli nuo vaihtaa ja mielellään hakea jostain hyllystä pk-seudulla. Jossain luki, että HD:n vastaavat olisi käypäset?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com