Kawazi.Net
https://forum.kawazi.net/

Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..
https://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=17&t=9788
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Syys 05, 2020 07:32 ]
Viestin otsikko:  Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Aivan uskomatonta insinöörin taitoa yhdistettynä kädetaitoihin..
https://www.youtube.com/watch?v=S39oR_7Vwf8

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Syys 27, 2020 07:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Allenin 5 litrainen käyttää Kawan laturia...
https://www.youtube.com/watch?v=I-Xr1bmbZ_s

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Helmi 21, 2021 21:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Nyt Allen potkii tulille -74 Z1-B irtomoottorin tulille 40 vuoden seisonnan jälkeen.. Kylä lähtee.. :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=z3WbYXRkbPU

Kirjoittaja:  Tero k [ Su Helmi 21, 2021 22:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Komiaa kuunneltavaa. :moto:

Kirjoittaja:  TommiKawaZXR [ La Huhti 24, 2021 16:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Tämä vaatimaton moottorivelho on kyllä uskomaton tyyppi. Vajassaan kun ei ole kovin erikoisia työkaluja paitsi sorvi ja rautasahalla mies pilkkoo lohkoja ja kansia sekä hitsaa niistä uusia moottoreita kuten V-8 ja V-12 moottoreita viisipyttyisestä kakstahdista puhumattakaan :D

Kirjoittaja:  oojala [ Ke Heinä 14, 2021 13:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Tonninen nelisylinterinen Kawa on kai nyt niin peruskauraa kuin voi vain olla, mutta Millyardin versiona ei niin tavanomainen ja se onkin ollut alkujaan 3-sylinterinen 750 H2A:
https://www.youtube.com/watch?v=IdfLUIc1E6A
"Huoltohommia" ja mukana muisteluita miten tuo on rakennettu ja vähän muutakin.

Kirjoittaja:  oojala [ Pe Loka 22, 2021 20:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Kawasaki "Super Six" by Allen, kytkimen huoltohommia ja koeajoa, lisänä Tracyn cupcakes ohje ja Flying Millyardin esittelyä Goodwood revivalissa

https://www.youtube.com/watch?v=uApVs1xsTjs

Kirjoittaja:  oojala [ Ma Marras 29, 2021 12:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Kawasaki S1, kolmisylinterisestä 250 kuutioisesta saa kätevästi näppärä mies tehtyä nelisylinterisen 550 kuutioisen (S2:stä sylintereitä, ylikokomännilla ja pientä muutakin työstöä), and it fits perfect. Jaksaa taas sahata rautasahalla lohkoja kun Tracy kannustaa miestään tekemällä sille kaurakeksejä ja teetä.
https://www.youtube.com/watch?v=4yYHvzvl9bA

Kirjoittaja:  oojala [ Ti Joulu 07, 2021 02:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Kampiakseleille on kuulemma vaikea vaihtaa kuulalaakereita ja saada ne kasattua, helpolta se kyllä näyttää kun sitä katselee Allenin tekemänä, kolmisylinterisen kampiakselista nelisylinteriseen ja it fits perfect:
https://www.youtube.com/watch?v=kZjtTqAevFs

Kirjoittaja:  oojala [ Pe Tammi 07, 2022 01:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Joulun aikaan tapahtuu ihmeitä, tuoreempia lähi-lännessä, Allen on kasannut 4-pyttystä S1:stä lisää. Koneen levitys vaatii eturattaalle uuden paikan ja se hoituu itse tehdyllä "Offset-rattaalla" (lainausmerkit siksi, kun on siinä vähän muutakin, tukilaakeri päässä ja siitä johtuen hieman lohkoon tukipintoja yms.)
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Levitystä tarvitaan myös rataskoppaan ja vaihdeakseliin
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Alakerran herra:
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Männitys tiivistyy:
https://www.youtube.com/watch?v=hp66Sx62Aj0

Kirjoittaja:  oojala [ Ke Helmi 02, 2022 23:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Kawasaki S1 550 four ensikäynnistys, hieman mökää ja savua maaseudulla lampaiden iloksi, ensin sytytyksen rakentelua (kärjillä, mutta neljät, ei ole mahdollisuutta hukkakipinään kuin nelitahtisessa), kaasuttimien purku, putsaus ja kasaus sekä säätö.
https://www.youtube.com/watch?v=-1ETYWSJNnM

Kirjoittaja:  oojala [ La Maalis 19, 2022 17:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Kawasaki S1 nelisylinterinen 550, rungon korjauksia, moottorikiinnitysten ja muiden peltilirpukoiden halkeamien ja myös vanhojen korjausten parantelemista, välipaloina spacerit leveämmän koneen kiinnitykseen ja Tracyn kuppikakkuja.
[Edit: ja lisätty myös se unohtunut linkkikin...]
https://www.youtube.com/watch?v=F_PnL1fR3BE

Kirjoittaja:  oojala [ La Huhti 02, 2022 00:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Nyt ei liity Kawoihin ollenkaan, mutta tuli mieleen tiukka sääntö-UK, on se ikävää kun moottoripyörätkin pitää katsastaa, eli MOT-test sikäläisittäin, katsastukseen valmistautumista:
https://www.youtube.com/watch?v=I9KIxKP0Wlw

Mutta katsellessa tuli mieleen että oliskohan Suomessa mahdollista saada rekisteriin tai vuosikatsastettua itserakennettua 8.0 litraisella Viperin V10:lla varustettua MP:tä, jossa rungon pääosin muodostaa tuo moottori ja vehkeessä on yksi vaihde ja sillä pääsisi silti yli 300 km/h (ja on ajettukin) (tai onhan siinä useampiakin vaihteita kun vaihtaa takarattaita vajan seinustalta, mutta jopa Allen joutuu tekemään sen pysähdyksissä :) )

Tuossa videossa on pienia huolto- ja tarkastushommia katsastusta varten, ja esittelee myös keski- ja sivujalkojen toimintaa (sivujalat molemmin puolin - ja käyttöä löytyy). Lopussa myös muistelee/esittelee myös miten yksivaihteisuus, pyörän paino (630 kg) ja koneen vääntö/teho (370 kW) voi joskus olla haastavaa - Ile of Man 2012 ajoista pätkä jossa pyörä ajetaan kaatosateessa autolautan teräsramppia ylös teräskannelle...

Kirjoittaja:  oojala [ La Touko 28, 2022 20:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Kawasaki S1 nelisylinterinen 550, rungon kasaaminen maalauksen jälkeen, moottorin kiinnitys:
https://www.youtube.com/watch?v=bp42AY0XNDY

Tracy tekee siilikuppikakkuja ja Allen niiden voimalla lisää moottorikiinnikkeitä ja pyörätkin tulee tehtyä jossain välissä.

Kirjoittaja:  oojala [ La Heinä 02, 2022 21:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?

Kirjoittaja:  oojala [ Su Elo 28, 2022 14:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Tuo viimeinen video on sittemmin kadonnut youtubesta, olisikohan kommenteissa ruvettu viisastelemaan jarrujen tukirautojen hitsauksesta ja lujuuslaskelmista tms. vai mikä lienee syynä?

Kirjoittaja:  oojala [ Pe Loka 28, 2022 00:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Onneksi se ei sentään lopullisesti suuttunut ja poistunut somesta...

Osa 11 lopputulos ja koeajo:
https://www.youtube.com/watch?v=6HcD0pCof-8

Vastasi myös minunkin mieleen tulleeseen kysymykseen - miten on tehty 4-1 kaasareista ilmanputsareille johtava musta kumiputkihässäkkä: Ei kumia eikä mustaa vaan valkoisia viemäriputken osia ja lopulta maalattu mustaksi. Osassa kuvauksia toivottavasti vähän liioittelee helppoutta: pakoputki on taivuteltu käsin polvea vasten 1,2 mm rst-levystä, puisilla osilla muoto ja MIGillä kiinni...? Jossain aiemmin oli pakoputkien tekoa ihan videolla ja kyllä niitä jouduttiin vasaroimaankin erilaisia vastineita vasten, mutta ehkä joku uusi keksintö/tapa tehdä? ( ja suomalaista Mirkan Abranet hiomaverkkoa käytettiin jossain versiossa tee-se-itse nauhahiomakoneena putkelle ja hitsisaumoille, leikataan suikale abranetistä ja liimataan päät yhteen, sitten hiomanauhanrinkula putken päälle ja pyöritysvoima saadaan porakoneeseen laitetulla akselilla ja käsin säädellään sijaintia), nauha hioo siis sisäpuolellaan. Lopuksi vielä kromiosia irti ja kromaamoon (meni nopsasti editoinnin voimin) ja jotain RST-nippeleitä kuluneiden osien tilalle sorvataankin. Kuppikakkujakin ehxditään syömään ja siilit saadaan ruokittua.

Kirjoittaja:  hansci [ Pe Loka 28, 2022 10:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Niinpä. MUTTA JOS ei puhuta korjaamisesta vaan ihan uuden osan luomisesta (toki muutosprosenttipäivityslainsäädännön koukerot huomioonotettuina), niin eikös siinä tapauksessa lähes kuka tahansa - tai ainakin lähes kuka tahansa ammattimainen lainvääntäjä pysty kumoamaan mahdolliset mussutusyritykset jo kehtoonsa...?

:heppa:

Kirjoittaja:  oojala [ Pe Loka 28, 2022 16:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

hansci kirjoitti:
oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Niinpä. MUTTA JOS ei puhuta korjaamisesta vaan ihan uuden osan luomisesta (toki muutosprosenttipäivityslainsäädännön koukerot huomioonotettuina), niin eikös siinä tapauksessa lähes kuka tahansa - tai ainakin lähes kuka tahansa ammattimainen lainvääntäjä pysty kumoamaan mahdolliset mussutusyritykset jo kehtoonsa...?
:heppa:

Siinä minua hieman ihmetytti miksei otettu uutta teräslevyn palasta ja siihen liitetty vanhat kiinnitysholkit, tuossa otettiin vanhoja tukirautoja holkkeineen ja leikeltiin niitä paloiksi siten että holkit saatii oikealle levydelle keskenään ja oikeaan etäisyyteen kiinnitysrei'istä ja väleihin hitsattiin täytepaloja tai leikattiin välistä pala pois ja hitsattiin yhteen.
Videolla oli toisaalta varsin tarkkaan kuvattu ja kerrottu lähtötilanne, eli jarrutukiraudan aihioita otettiin muistaakseni myös pienemmistä pyöristäkin ja niitä leikeltiin paloiksi ja yhdisteltiin väleihin uusiin paloihin - myös jos raudan muoto muuttuu, muuttuu myös voimien vipuvarret - minä en ainakaan osaisi kylmiltään tehdä lujuuslaskelmia - tuossa jarrusatula on iskarinputken etupuolella, eli jarrutuksessa tulee vielä vetävä voima, nykyään kai yleensä toisinpäin . Eipä toisaalta helpolla saa tietoa vaikka millaista terästä on käytetty jossain 70-luvun japanilaisessa osassa tai sen hitsausominaisuuksista. Minä uskon kyllä Allenin kokeneen silmän kertovan riittävästi kestääkö osa vai ei, mutta Suomessa ei se riittäisi välttämättä katsastuskonttorille.

Nykyään kai voi saada erilaisia auton apurunkojakin korjata, kunhan on sopivan vanha auto, eikä noin ainakaan 70-luvulla käytetty nitään lämpökäsiteltyjä suurlujuusteräksiä.

Kirjoittaja:  hansci [ La Loka 29, 2022 09:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

jopa vain haluan olla kärpäsenä katossa, kun muutoskatsastusta halajava asiakas möläyttää katsurille sen vihoviimeisen oljenkortensa kekoon:

asiakas: "Mutta onhan tämän kelvattava kun Allen Millyardkin sen näin teki!"
kats.viranomainen: "Allah.... kuka???!!!" (samalla hamuten apuvoimahälytysnappia pöydänkulman alta)

:heppa:

Kirjoittaja:  oojala [ Ti Helmi 14, 2023 20:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Ho**a saatu korjattua ja palattu Kawasakeihin, KDX200A on alkanut savuttaa enemmän kuin kakstahtiset yleensä, ensin puretaan ja tutkitaan:
https://youtu.be/gDbrpX07st4

Kirjoittaja:  Mosanmasa [ Ti Maalis 28, 2023 12:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Minua on mietityttänyt Milliyardin viehtymys työskennellä Kawasakilähtöisten pelien parissa. Toki tehnyt paljon muistakin merkeistä, mutta ei ilmeisesti ole koskaan käynyt Esson baarin asiantuntijoita kuuntelemassa. Hehän olisivat osanneet neuvoa, ettei niistä "paskoista" kannata mitään kehitellä, tulee vaan keskipyttyongelmia eksponentiaalisesti lisää!

Kirjoittaja:  AV [ Ke Maalis 29, 2023 11:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Joo kyllä. Taannoin katselin tuota H1 500 LC-tubetusta. Hienot oli äänet ja eipä taida ukolla olla tekemätöntä paikkaa. Tuli mieleen, kuinka onstuisi S2:sesta tehdä samoilla värkeillä 375-kuutioinen vesitriple? No hälle piece of cake, ehkäpä jopa suorastaan haasteeton projekti. Osia lienee hyvinkin saatavilla niin ettei se siitä jäisi varmaankaan kiinni. Ja vaikka olenkin kaharen insinöörin velii, jää ajatuksen asteelle koko homma. Mutta josko joku osaava noista videoistaan inspiraatiota saisi, mistä sitäkään tietää. Sano.

Kirjoittaja:  Mr. Walker [ To Maalis 30, 2023 06:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Joo, kun laittais vesijäähdytyksen, niin vois se keskipyttykin kestää...

Kirjoittaja:  oojala [ Pe Maalis 31, 2023 20:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Aikaisemman isomman jarrun sijaan (hetken ollut poistettu video) tulikin modaukseksi yhden levyn sijaan tuplalevymuutos?
https://www.youtube.com/watch?v=dnthZTjRI1A

S1 550 saa toisenkin levyn eteen and it fits perfect!

Muistelen Allenin jossain haastattelussa todenneen ettei ole mitenkään merkkiuskollinen ja kiinnostunut kaikista ja enemmänkin joku muu kuin merkki määrää valinnan ...mutta kyllähän me se tiedetään miksi on niin montaa kaewaa rakennellut.

Kirjoittaja:  kawabata [ To Huhti 27, 2023 01:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

ilo katella osaavan tekijämiehen rentoa pyörien rakentelua. toiset tekee mitä osaa, Allen mitä haluaa, ja pääosin kawasakeja.

Kirjoittaja:  oojala [ La Heinä 08, 2023 13:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Muistan Millyardin jossain haastattelussa todenneen että pyörän merkki ei ole hänelle ollenkaan tärkeä, ja on tehnyt kaikkia, jos niissä on jotain mielenkiintoista, mutta tietysti tänne linkitellään pääosin vain Kawasakeja ja onhan niissä kawoissa tietysti mielenkiintoa.
Tässä Kawasaki H2 lisäpytyllä, eli H2 1000 four cylinder, hänen tekemistään tuollaisista alkupäätä vuodelta 2003:
https://www.youtube.com/watch?v=lE9oD0byfC8

Ei kauheasti ole päässyt maileja kertymään: 71 mailia 20 vuodessa uudelleensyntymän jälkeen. Pientä kaasariputsausta (tai no - täydellinen purku ja putsaus ultraäänipesurilla ja muutenkin) ja kasaus+säätöä ennen koeajoa, muutama maili tuli lisää.

Videon kaasareitten putsauksesta tuli Mieleen että kokeilin hiljattain ultraäänipesuria partakoneen teriin (Philishaven pyörivät terät ja teräverkot), putsasin ne ensin saippualla, vanhalla hammasharjalla ja lopuksi käsidesillä ja pumpulitikuilla, mutta sitten muistin että on kellarissa sellainen pikku-ultraäänipesurikin, laitoin teräverkko+terä kerrallaan viilipurkkiin, jonka sitten laitoin ultraäänipesurin altaaseen lämpimään veteen, ei sattunut olemaan mitään UÄ-pesunesteitä purkkiin, mutta laitoin Fairya ja pari painallusta käsidesiä - yllättävän paljon "muka puhtaista" osista irtosi vielä likaa viilipurkin pohjalle muutamassa minuutissa. No nyt on pesuri jätetty komeron hyllylle jos tulee taas puhdistustarpeita. No eipä noiden terien noin tarkalle puhdistamiselle mitään varsinaista tarvetta ole, kunhan ei niihin kerry tukkeutumiseen asti valtavaa kasaa parta-, iho- ja rasvamöhnää. Kaasareitten putsaamiseen tuo miniversio oli liian pieni, mutta onnistui jotenkin kun jaksoi pyöritellä eri suunnissa ja siinäkin tuollaisen ohuen muovisisäpurkin käyttö toi vähän lisää korkeutta eikä tarvinnut putsailla konetta.

Kirjoittaja:  oojala [ Ma Elo 07, 2023 19:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

Kaksi vanhaa englantilaista herrasmiesta ajelee kakspäällä moottoripyörällä, no eihän se varmaan kovaa kulje, kun on vain yksi vaihdekin...

Tai niin no kulkeehan vähilläkin vaihteilla, kun on 8 litrainen V10, ja tulihan siitä kaksi päällä ajettu moottoripyorien nopeusennätys, l83,5 MPH, eli pikkusen alle 300 km/h

Pieniä turvatarkistuksia ja huoltoa ensin ja sitten Elvingtoniin, pikkuhiljaa aina vauhtia lisää ja ilmeisesti kaksikin eri nopeusennätystä, toinen seisovan lähdön yhden mailin ja toinen 1,25 mailin, jos oikein noita tulkitsin?
https://www.youtube.com/watch?v=EewFKfhItSA

Kirjoittaja:  hansci [ Ke Elo 09, 2023 09:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

oojala kirjoitti:
...Kaksi vanhaa englantilaista herrasmiesta ajelee kakspäällä moottoripyörällä, no eihän se varmaan kovaa kulje, kun on vain yksi vaihdekin... Tai niin no kulkeehan vähilläkin vaihteilla, kun on 8 litrainen V10..


Juuei se vaihteitten määrä ratkaise, sen tiesi jo kotimainen drag race -kuski Jorma Forsvik. Hänen sattuvasti nimetyllä King Kong -äkkilähtöpyörässään oli - muistaakseni Oldsmobilen - 7-litrainen (455 cid) V8 -kiuas eikä voimalinjan kanssa aljettu turhanpäiten kikkailemaan; suora veto kampiakselilta, ei edes kytkintä tms. turhuuksia katsottu tarpeelliseksi, vaan käynnistys tapahtui takapyörä ilmassa ja lähtö taas pudottamalla takapyörä alas... Aikoja ja sijoituksia ei ole omalle kovalevylle tallentunut (tai on, mutta aikojen saatossa nuo historian alkuhämärissä nähdyt huimat suoritukset on ns. haipuneet pikkuhiljaa puis) Sevverran muistan Räyskälän ajoilta, jotta King Kongin suorituksia suorastaan odoteltiin. Muistettakoon, jotta tämähän siis tapahtui aikana, jolloin kilvanajulaitteiston pakoäänet ei olleet yhtä suuri ongelma kuin nykyisin...

Uskoisin kovalevynkin pikkuhiljaa päivittyvän jahka pääsen keskittymään hankkimaani alan merkkiteokseen, Fyyran 50v juhlajulkaisuun 'FHRA 1972-2022 – Suomalaisen Hot Roddingin Historia' Veikkaisin mukavan nostalgiseksi pläjäykseksi!
:heppa:


EDIT: löytyipä Arkistosta, löytyipä hyvinkin. Jo aika vanha kuva King Kongista, ilmeiseti Räyskälän varikolta. Kuvaajasta ei tietoa, sanotaan vaikka että FHRA:
Liitteet:
King Kong (Jorma Forsvik).jpeg

Kirjoittaja:  oojala [ Ti Elo 15, 2023 10:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Allen Millyard keksi pyörän uudestaan..

hansci kirjoitti:
... Aikoja ja sijoituksia ei ole omalle kovalevylle tallentunut (tai on, mutta aikojen saatossa nuo historian alkuhämärissä nähdyt huimat suoritukset on ns. haipuneet pikkuhiljaa puis)... [/attachment]

Aika hurjanoloinen vehje ollut Jormalla, siinä on vielä tuollainen veikeä väliakseli kuskin alla, jossa lienee jarrulevyt. Aikojakin voi ehkä olla jossain arkistossa, mutta tuollainen tieto löytyi:
"1985

Competition: Erik Tuominen
Street Altered: Juha Vainio
Modified Standard: Leif Nylund
Standard: Arto Sandberg
Funny Bike / Competition Bike: Jorma Forsvik
Pro Stock Bike: Keijo Ruuskanen
Street Bike: Veli Malin
"
eli vuoden 1985 mestaruus olisi tullut, ei tietoa ajeliko myös muilla kuin KingKongilla

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/