Vaihattelin tuosssa taannoin pääsuttimet zephyriin ja pienen testilenkin päätteeksi totesin modauksen onnistuneeksi. Pari päivää myöhemmin oli tarkoitukseni uusia stefat etupamppuihin ja vetäisin pyörän tallista pihalle päivänvaloon. No ajattelin siinä sit, että antaahan kaunokaisen tovin hyrskyttää, mutta pyörintä olikin kovin tukkoista ja bensan kitku pakokaasussa vallan kirvelevä. Onneksi sattui silmäni kytkinposken öljy-ikkunaan ja ihmettelin, miksi pyöriessäkään ei tule ilmaa näkyviin?!
Aavistelin jo, mitä on tapahtunut.. roskako neulaventtiilissä, tulva, ja hana tietysti pri -asennossa.
Pyörä sammuksiin ja öljyproppua aukaisemaan. Se viisi litraa öljyä, jonka viikkoa aikaisemmin laitoin oli muuttunutkin seitsemäksi litraksi!!!
Siis jälleen kaasaripatteri irti ja penkkiin.. ykköskaasarin bensanpinta taivaissa. No, letkut kiinni ja asettelemaan pinnat kohilleen. Putiikista kävin hakemassa halvinta koneölppää 5L ja uudet 20-50.
Pyöritin masiinan halppiksilla ja pudotin pois sekä pakkasin uudet sisään. Nyt on muuten huuhdellut suonet
Summasummarum, ei kannata unohtaa hanaa auki/pri asentoon
IsoP