Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2020 05:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Luin täs koronahuumas,uudestaan kaikki 3 kirjaa,tuli taas,kerran,nostalkijafiilis,mut goole on ihmemies,löytys tää B.S.A
hyvää vitun koronan loppua !https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=L5BrE1peu1A

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: To Huhti 30, 2020 12:38 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. MuKawaa on se, jos Kawalla-trilokia on ajan hammasta kestänyt. Liki 39 vuotta on jo "B.S.A.":kin kuuntelua, tenhoaan menettämättä, osakseen saanut ja svengaa yhä kuin hirvi.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2020 13:43 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
joo kulla. Birming-kinkun Suloiset Astalot pysyy ja paranoo! Ainaki musiikin maailmassa. :toks:
:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2020 18:59 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. "Born to be wild" kuulostaa "B.S.A."n rinnalla lähinnä rahvaanomaiselta. Onneksi ei sentään bluesilta joka tunnetusti tappaa tunnelman. Pitää vain olla joko "Saints and sinners"-lp:ltä löytyvä tai singleversio. Muudan myöhempi esitys ei ole kaltaistaan revitystä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2022 09:31 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
AV kirjoitti:
Joo kyllä. MuKawaa on se, jos Kawalla-trilokia on ajan hammasta kestänyt. Liki 39 vuotta on jo "B.S.A.":kin kuuntelua, tenhoaan menettämättä, osakseen saanut ja svengaa yhä kuin hirvi.


Minä ”löysin” nämä kirjat vasta tänä talvena kirjastosta, kyllä tykkään lukea, on kuin omaa nuoruuttaan muistelisi, ja kun olen vm. 1961 niin kaikki on hämmentävän tuttua, ensimmäisen moottoripyöränikin tyyppi eli KS125 pomppaai silmiin tekstistä, tuli niin nostalginen olo.

”Tulikko Kawalla?” on vielä kesken, mutta maittaa kyllä hyvin sen lukeminen kevättä odotellessa.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2022 07:09 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, muKawaa on se jos lukeminen maittaa. Ajattomiksi ne on tarkoitettukin. Olivathan ne omalla tavallaan huolettomia aikoja, nykypäivänä näin tunnetun kaihomielen mielestä pätkä ELO:n kappaleesta "The way life´s meant to be" eli "..I wish I was back in 1981.." lie todempaa kuin koskaan. Niin, vaikka Sutsuki GT 550 ihmispololla olikin...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2022 19:06 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Mulla ne nostalgisimmat vuodet alkoi jo ennen mopoaikaa, kun moottoripyörät pyöri mielessä ja koulunkäynti oli sen takia ”terwaa” :mrgreen:

Miksi sitten Kawasaki? Vaikea järjellä selittää, koska se olisi aivan turhaa ajanhaaskua.
Voisin kiteyttää sen siihen, että parhaimman näköinen muotoilu japanilaisista oli Kawalla.
Z1 900 Super 4 oli kaikkein hienoin ja mulla oli iso juliste seinällä, mihin lie holhaantunut aikojen saatossa, mutta toinen juliste joka koristi huonettani, oli Z1R, jonka päällä keikisteli nätti nainen mustissa trikoissa. Siitä julisteesta on puolet jäljellä ja se on teipattu tallin seinälle.

Toki kolmisiipiset kakstahdit teki vaikutuksen ja itselläni oli KS125 ensipyöränä, kaverilla F6, mikä sekin on nätti pyörä. Yhdella kaverilla oli piikki-Hondan jälkeen F11, se keltainen.
Piikin jälkeen tuli vielä hommattua S2, mutta sitten tulikin pitkä tauko Kawailuun.

Kunnes toissa syksynä hommasin ZXR750H2:n ja nyt kevättalvella ZX-10 B2 Tomcatin.
Vielä kun löytäisi F11:n tai KS:n, Bighorneja ei taida Suomessa ollakaan?

Tulevana kesänä on tarkoitus osallistua johonkin Kawailutapahtumaan.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Ti Huhti 12, 2022 05:43 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, lienet huomannut, että oli se tässä muillakin koulunkäynti melkoisen hiekkaan ottavaa, koska päällimmäinen ajatushan sen suhteen oli, että isä ja opettaja siitä vain hyötyvät. Ja mitä minä sillä tiedolla olisinkaan tehnyt, että mikä maa maailmassa onkaan suurin hirssin tai tattarin tuottaja? Tai keitä osallistui millekin ristiretkelle? Matemaattinen lahjattomuuskin oli vahvasti pinnassa. Mielenkiinnon kohteet olivat aivan muualla. En liene ollut aivan yksin, mitä olen tässä vuosien varrella muittenkin tarinoita kuunnellut. Ja sitä satapiikkiä ei saanut juurikaan silloin kun sitä olisi eniten tarvinnut. Surkeaa oli se. Ja joo kyllä, H2 oli jo silloin se parhaan näköinen japanilaispyörä, eikäpähän tuo ulkonäöllistä viehätysvoimaansa ole vieläkään menettänyt.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2023 15:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 21:15
Viestit: 24
Löysinpä minäkin nämä kirjat vasta nyt ja ensimmäisen olen jo lähes ahminut. En ole ko. aikaa elänyt, sillä tuohon aikaan olen ollut vasta pilke isäni silmäkulmassa. Mutta yhtäkaikki löydän hyvin paljon yhtäläisyyksiä omaan mopo- ja moottoripyörän odotuksen tuskaan ja vastoinkäymisiin. Se ei kai ole sitten niin sukupolvikokemus sinänsä. Mutta tuo kaikki huono-onnisuus tien päällä on onneksi jäänyt vähemmälle. Ei ole rengas mennyt puhki kuin kerran tässä reiluun 18-vuoteen mitä moottoripyörällä olen ajanut. Heh. Ja se mitä jäin kaipaamaan nykyaikaan oli tuo kaikki kiireettömyys. Asiat hoidettiin kirjeitse tai odotettiin(!!) puhelimen äärellä mahdollisia ostajaehdokkaita.

Hyvin kirjailijialla pysyy kynä kädessä tai sormet näppäimillä, todella hauska tapa kirjoittaa asioista jotka ovat lopulta sitä nuoren motoristin arkea. Kiitos näistä :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Pe Heinä 14, 2023 07:29 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. On hyvä vaan ja kiitokset jäsen Elokorvelle palautteesta, ajattomiksi aikalaisjorinoiksihan nämä on tarkoitettu. Kyllä tuohonkin aikaan kiire oli, ainakin kokoontumisajoihin pörräämään tai muuten vain koheltamaan. MuKawaa aikaa se oli, joskin koko elämän läpi jatkunut pienen rahan puute sitä harrastustoimintaa haittasi. Nyt vanhemmiten haittaa vielä vetämättömyyskin, sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Su Elo 20, 2023 12:38 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 21:15
Viestit: 24
Ehdinpä vihdoin lukea viimeisenkin osan loppuun. Vielä kiitos näistä! Jäi vain lopuksi mietttimään näiden neljän kokosakin kohtalo, kun poikasen kohtalon paljastit lopussa. R:n kilpi LOSOS on kyllä jostain jäänyt mieleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Ma Elo 21, 2023 07:55 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Kakstahtiosiossa enemmänkin jorinoita F11:n sekä H2:n tiimoilta, mutta F11 valmistui MR-ajoneuvoksi 2008 ja myytiin Hyvinkäälle 2011. H2 otettiin liikenteeseen 2010 ja on taloudessa aina vain. Lime Greenin osti jäsen Hansci 2010 ja möi sen jäsen Empulle 2021. Kuussatonen meni vaihdossa Jorma-Kawaan 2003. Niin siinä kävi. (Jorma-Kawalla tuli käytyä mennyp'pyhän aikana Latoajossa joten sekin on vielä talossa. Seuraus tästä on vain se, ettei ainakaan vielä tänään ole aivan kaikki kotona, on hiukka vielä väsähtänyt olotila.)

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Antero Viitala
ViestiLähetetty: Ma Elo 21, 2023 13:10 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 21:15
Viestit: 24
No siellä hanscin tallissa se sitten onkin palanut verkkokalvoille joskus.
Kumma kyllä, miten kokoontumisajoa lähes aina seuraa heikko olo. Jotain pilaantunutta siellä on tarjolla varmaan. Tai huono ulkoilma vastineena risteilylaivan huonolle sisäilmalle


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com