Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Eliminaattorin VENAT...
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2005 15:09 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 18:46
Viestit: 34
Paikkakunta: Q Sanko Ski
No... Meni sitte ne imuventtiilit uusiks. Huomasin mielenkiintosen jutun:
GPZ imuventtiilit on umpirautaa, kun taas pakovenat jotakin muuta!
Mangeettti tarttui jokakohasta imuvenoihin... Pakovenoissa vain varsi on rautaa, lautaset jotain sekotetta...
Alkup ja tarvikeosissa sama juttu...
Oliskohan tolle joku järjellinen selitys? Juuri ne täysrautaset imut kuluu, pakovenat ihan hyvät vielä...

_________________
http://pohjois-kymi.vapaa-ajattelijat.fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2005 15:41 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pakovenoissa lautasen materiaali enempi teräksinen paremman lämmönkeston takia, nehän käyvät punahehkuisina ajossa. Imuvenat jäähtyvät paremmin bensan ansiosta, rauta sopinee siihen paremmin sille puolelle.
Kisavehkeisiin on tarjolla rosteria sekä titaania venttiilimateriaaleiksi.
Joku insinööri voisi selittää tarkemmin konetekniikkaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 01:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Joskus taitaa olla venttiilien sisällä täytteenä natriumsydän joka lienee ajon aikana sulassa olomuodossa. Oiskohan syynä tuon käyttöön painonsäästö - kevyempi venttiili ei tarvitse ihan niin jäykkää jousta.

Tosiaan joku konetekniikkaa tunteva vois tätä asiaa valaista kuten Jim Goose kirjoitti.

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 13:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
Ei insinööri arvaa:räkäreisinki puolella,ainakin alkkis/nitro autoissa pakoventtiileissä käytetään nikkeli perustaisia seoksia, innconel ja hastelloy muistaakseni,titaanin lämmönkesto pakopuolella on kai huonohko,kun eivät käytä,nuo kummatkin nikkeli seokset on myös suihkumoottori puolella käytettyjä ns. kuumassa päässä.
Mitä eri materiaaleja seetirenkaina kawoissa käytetään,onko tutkittu?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 10:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
No einy inssi,mutta "rauta" ja teräs on samaa tavaraa :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com