Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 18:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: K&N gpz:ssa
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 13:09 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 12:47
Viestit: 14
Mites onko kokemuksii miten vaikuttaa tommoset vapaavirtaussuotimet? Mulla on 900:ssa, vakiokone, aika avara yoshimuran tehoränni. Putki lisää ainaki ääntä... tehosta sitten tiiä mitään:) Ajattelin et tommoset k&n täydentäis kokonaisuutta. Onhan ne ainaki sen näköset että vois hengittää paremmin ainaki kierroksilla ku toi vakiosuodatin :roll: Noita suodattimia näytti ainaki gpz:taan olevan sekä joka kaasarille omat suodattimensa ja sitten 2:lle kaasarille sopiva suodatin. Nää siis korvaa koko alkuperäsen ilmanputsarikotelon / suodattimen. Näytti olevan myös pelkkä korvaussuodatin mikä asennetaan siihen vakiokoteloon.

Kuitenki aika kalliita palikoita tommoset, jos niillä ei mitään vaikutusta oo ulkonäön lisäks ni... ? Kyllähän noi valmistajat noita dynokäppyröitä mainostelee et kasvaa +++% tehot mut mites noin persetuntumalla... Ilman muita "virityksiä"

Kyllähän noi helpottais ainaki kaasareitten irrottamista / ropaamista ku olis alkuperänen ilmansuodatinkotelo pois tieltä. Siinä ku ei turhaa tilaa nyt juurikaan oo :) Nii ja eikös noi oo ihan "kuivia" suodattimia eli ei öljytä ollenkaan puhdistuksen jälkeen

_________________
gpz 900 -85


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 13:45 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Suoraan sanottuna, pysy kaukana alkuperäisten alipainekaasareiden ja erillisien filsujen yhdistelmistä. Suoravetoisilla kaasareilla saisikin filsut toimimaan. Alipainekaasarit vaativat toimiakseen pätkän putkea taakseen toimiakseen niille tarkoitetulla tavalla. Tietenkin jos laittaa nuo filsut hieman kauemmaksi kaasareista ja tekee kurkut niiden ja kaasareiden väliin. Ei vastaavaa hyötyä. Lisäksi tulevat ongelmat kovalla sivutuulella katoaa puhti koneesta ja rankkasateella ajosta ei pätkivällä koneella paljon nauti.
Laita mielummin joku K&N vapaavirtaus filtterielementti alkuperäiseen suodatin koteloon, pääset parempiin tuloksiin lopuksi. Kun nuo kilkkeet on paikallaan, kannattaa käydä penkissä säädättämässä seokset kohdalleen, kaikki vaikuttaa kaikkeen kun komponentteja vaihdetaan toisiin.
K&N filtterit pitää aina öljytä ennen käyttöä sekä Suomen olosuhteissa usein kesänaikanakin, niissä öljy toimii roskia sitovana aineena. Halpikset Taiwanin kopiot ei kestä öljyämistä, vaan menisivät tukkoon siitä, vaan ei ne paljon suodatakkaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 14:47 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kokemuksia on ihan omasta elämästä, mitä tapahtuu koneelle, jos K&N:ää käyttää kuivana. Aikoinaan Z650SR-D4:n ostaessani siinä oli alkuperäisessä kotelossa K&N kuivana. Keväällä sitten ihemettelin, kun peli ei suostu käynnistymään ahkerasta yrityksestä huolimatta - ei edes luvannut. Mittasin sitten puristukset: 3-6 kiloa eli kone sanalla sanoen väljä. Kuivasta K&N:stä menee kaikki hienojakoinen tavara läpi eli vastaa hiekkapuhallusta männille :''

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 15:04 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 12:47
Viestit: 14
Joo näin ajattelinki ettei välttämättä oo ihan sillä selvä et ruuvaa vaa tötteröt kaasareihin. Ja kannattaako sit rakentaa pitempiä imuputkia kaasarin ja filttereiden välille... Eiköhän toi oo sit parempi pitää alkuperänen ilmansuodatinkotelo tosiaa paikallaan jos kaasuttimet tarvii sen tietyn alipaineen. Onkos kukaan laittanu sitten tommosta "korvaussuodatinta" tohon alkuperäseen koteloon.

Jim Goose kirjoitti:
Kun nuo kilkkeet on paikallaan, kannattaa käydä penkissä säädättämässä seokset kohdalleen, kaikki vaikuttaa kaikkeen kun komponentteja vaihdetaan toisiin.


Tästä hyvä aasinsilta missä kawamiehet on käyttäny penkissä säädättämässä pyöräänsä? Eli oisko suositella jotain paikkaa (täällä etelässä) Vaikka onhan täs vielä aikaa enneku pääsee ajamaan mutta olis hyvä muutenkin säätää seoksia kohdilleen ku se ei perstuntumalla oo ihan helppoa :o

_________________
gpz 900 -85


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 15:19 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Omissa peleissä on kaikissa K&N korvaussuodatin alkuperäisessä kotelossa, paitsi tuossa ST:ssä jossa on noi suoravetoiset virikaasarit, niissä on erilliset filsut ominaisuuksineen. Noi koteloon tulevat toimivat hienosti, vaikka ovatkin työläämpiä huoltaa kuin alkuperäinen paperisuodatin. Ikuisiahan nuo muuten lienevät, pesu ja öljyäminen silloin tällöin vaan.
Viaber on kuulemma ollut aika hyvä paikka penkittää, paikka Järvenpäässä.
http://www.viaber.com/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 17:15 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 12:47
Viestit: 14
Okei hyvä tietää et on toiminu hyvin tollee alkuperäseen koteloon asennettuna... tekis mieli hommata semmonen k&n suodatin. Puhdistan ja öljyän kyl säännöllisesti nyttenkin. Paljos tommosen k&n filsun puhdistusväli suunnilleen on? Ja mistähän noita suodattimia voi ostaa tai tilata. Muistakseni allrightilla ei ollu k&n ainakaan viime kesänä.

_________________
gpz 900 -85


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 17:51 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Antt1 kirjoitti:
Okei hyvä tietää et on toiminu hyvin tollee alkuperäseen koteloon asennettuna... tekis mieli hommata semmonen k&n suodatin. Puhdistan ja öljyän kyl säännöllisesti nyttenkin. Paljos tommosen k&n filsun puhdistusväli suunnilleen on? Ja mistähän noita suodattimia voi ostaa tai tilata. Muistakseni allrightilla ei ollu k&n ainakaan viime kesänä.

Suomen MP-palvelusta löytyy ja jos ei löydy, niin tilataan

Arho Jeminen 0400-555885
http://www.mp-palvelu.com/

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com