Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 22:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ketjurasvat
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 19:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 22:25
Viestit: 206
Paikkakunta: pieksämmäki
eliskäätten: mikä olis niinq parasta joka pysyy hyvin,eli ei oo takafanne kokoajan paskassa?

kokemuksia?

_________________
ei oo myytävänä,not sell.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 20:33 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Ainakin Kuparisen Arto Motarista(näitä legendaarisia Kuparisen veljeksiä kilparadoilta :shock: ) suosittelee X-rengas ketjulle Castrolin ketjuvahaa. Vahoissa on kuulemma jotain rakenneaine eroja (tunkeutuminen jne.) eli esim. tavallinen-, X- ja O-rengasketjuun jokaiselle on omat voitelu ja muut vaatimukset eli ei suositella sotkea keskenään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 23:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 13:14
Viestit: 244
Paikkakunta: Hausjärvi
Mielestäni ketjuvaha ( Castrol ) ei voitele tarpeeksi hyvin, vaikka onkin muuten siistiä käyttää. Bel Rayn sottaava ketjurasva voitelee hyvin. Ja yllättävää - ehdoton suosikkini on tällä hetkellä...BILTEMAN !?! ketjurasva - 4,5 egee purkki, eli tosi halpaakin (suosittelen Kawaväelle). Sitä oon käyttänyt viime aikoina melkein pelkästään. Ketjuratas/paketilla oon ajellu n. 27 000 km. Taisin pari kertaa jopa joutua kiristämäänkin niitä viime kesänä, mutta ovat hyvässä kunnossa vielä - ehkä n. 70 %:set. Kawabatan tyyliin oon myös kokeillut paksua perämoottorin vaihdelaatikkoöljyä, mutta sekin kyllä löytää tiensä vanteelle aika nopeasti.

_________________
Gpz 1000 RX, ZZ-r 1100 D1, Z 1300 A5 ja pari "hontaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 23:43 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Perinteisille vitjoillehan kelpaa vaikka 80/90 peräöljykin, sitäpä ennen käytyettiinkin paljon.
O ja X ketjuille pitää olla ihan niille käypäset vahat/rasvat, jottei kumiset Oot ja äXät mene paskax.

Joten tsekatkaa ainakin pullonkyljestä että mille vitjalle mömmö on suositeltu.

:shock:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2006 19:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 23:59
Viestit: 59
Paikkakunta: Kirkkonummi
Castrol ketjuvahaa on tullut käytettyä,ihan sen siisteyden takia.

Ja didin X-ring ketjut on alla...

_________________
"Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2006 19:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 22:25
Viestit: 206
Paikkakunta: pieksämmäki
nimen omaan mä sitä siisteyttä etsin..

_________________
ei oo myytävänä,not sell.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2006 20:11 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
No nää vahathan pitävät siistinä mut sen kun aina muistais että ajon jälkeen kun ketjut on lämpimät niin silloin suihkauttas vahaa niin se imeytyis paremmin, SIIS vaha eikä SE :mrgreen: ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2006 22:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Kunhan on joku soosi mikä vaan käteen sattuu ja voitelee !!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 11, 2006 10:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
ästee kirjoitti:
nimen omaan mä sitä siisteyttä etsin..

Vahaa kun triittaat ketjuille, teet sadankilsan lenkin ratas kiiltää siihen

malliin, kuin vaan voitelematon pinta voi kiiltää. Ja eiköhän ketju jo sillon
syö ratasta :?

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 11, 2006 10:13 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kun ostin vitjapelin niin siinä oli uudet rattaat ja ketjut vahattuna. Minä sitä sitten 300..500 km välein pensselillä ja Mobilin 90W:llä maalailin niin vahat läksi ajan mittaan pois ja ketjut sekä rattaat loistivat auringon kanssa kilpaa.. Paskallehan toi haisi ja vanteen sotki, mutta enpä kertaakaan kiristänyt ketjuja eikä hampaissa ollut moitteen sanaa sen kahden vuoden aikana mitä mopo mulla oli (Z750-L4 -84). Kilsoja tuolle tuli ko. aikana noin 30000..

Kyllä se öljy on ainoa oikea vaihtoehto, ja paksu sellainen. Nyttemmin sisäisesti niin vanne pysyy kirkkaana ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 11:31 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
ästee kirjoitti:
nimen omaan mä sitä siisteyttä etsin..


Taitaa se keppi olla ainoa mikä pysyy oikeesti siistinä ;D mutta taisit sen jo tietääkkin. Tosin joskus kun on laittanut liikaa hypoidia, sen on saannut pyyhkiä vanteelta :P

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 18:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 22:25
Viestit: 206
Paikkakunta: pieksämmäki
joo kyllä minäkin oon sitä mieltä että keppiä vaan kaikille.. ja lujasti!!

_________________
ei oo myytävänä,not sell.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 20:48 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Perinteet kunniaan eli ajattelinkin jotta milloin tullaan taas yhteen rakkaaseen aiheeseen: ketju-keppi...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 20:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
KooJii kirjoitti:
Perinteet kunniaan eli ajattelinkin jotta milloin tullaan taas yhteen rakkaaseen aiheeseen: ketju-keppi...


Kyllähän se niin on, että ketjut suttaa, ne on vanhanaikaiset. Keppi on tulevaisuutta. Kohta ei löydy mopottimien ketjuja, kuin museosta :wink:
Jos totta puhutaan, niin kuin yleensä teemme. Eiköhän noita/näitä :P keppivetosia taita olla alle 10 % kaikista pyöristä. Kyllä voiteluohjeet on tarkoitettu suuuuurimmalle osalle mopoilijoita :wink:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 08:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
Ens sunnuntaina tulee TV:stä Akselivaltojen edustajien oma nimikkoelokuva SHAFT.
Ketjuvetoväen elokuvaa CHAIN GANG joudumma vielä odottamaan.

Mutta Tomppa on keksiny miten voi ajella ketjuvetoisella siististi:
Ensimmäiset 8000 km voitelematta, senkin jälkeen öljyä aika hintsusti:

http://www.kolumbus.fi/motofoto/kawasaki/jutut.html

Ei ne rattaat minun mielestäni kulu, vaikka kuivana pyörisivät. Enemmän taitaa olla kyse siitä, että viitsiikö kuivan ketjun rohinaa kuunnella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 10:27 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Agent 903 kirjoitti:
Ei ne rattaat minun mielestäni kulu, vaikka kuivana pyörisivät. Enemmän taitaa olla kyse siitä, että viitsiikö kuivan ketjun rohinaa kuunnella.

Ai ei vai - kaikkea sitä saakin lukea :roll: Kyllä ne kuivat rattaat kuluvat ja vieläpä aika nopeasti ainakin meikäläisen kokemuksen mukaan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 10:45 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
Niin kauan kuin ketjut eivät ole venyneet, eli ketjun ja rattaan jako on sama, niin eivät kulu, ks. Tompan sivut. Itse en kyllä ole kokeillu, kun muutaman öljytipan tiputtaminen silloin tällöin ei ole käyny vaivaksi.

Sitten kun ketju on venynyt, niin kuluminen alkaa. Siihen voi rajallisesti vaikuttaa voitelulla, mutta kuluu ne silti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 10:51 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 10:28
Viestit: 20
Paikkakunta: Kokkola
Olen myös sitä mieltä että kuivana kuluu. Mä en ainakaan jätä ketjuja rasvaamatta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 10:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tuo kuivana kuluminen johtunee siitä, että kitka ketjun ja rattaan välillä on melko lailla suurempi ilman rasvaa. Tuon rattaan kulumisen voi huomata myös metallipölystä vanteessa. Mutta uskokoon jokainen mihin haluaa - Suomi on vapaa maa 8)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 11:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Totta helvetissä ne kuivat ketjut kuluu, juuri kuten Raato edellä sanoikin. Mihin ihmeteoriaan perustuu väite ettei ne muka kuivana kuluisi? Itse on sen verran ketjuja vedettyä uudesta ihan finaaliin, sekä ahkerasti öljyämällä ja vähemmän ahkerasti, että se laji jo riittää. Täyskoteloituna ja jatkuvassa öljykylvyssä ne saattaisivat kestääkkin, muuten eivät. Säännöllinen öljyäminen hidastavat niiden kulumista, ei pysäytä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 12:22 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
Aikaan ennen O-rengasketjuja voitelu oli tärkeää, sen takiahan Z1.een tehtiin oma voitelusysteemi ketjulle. Mutta se systeemi poistettiin, kun O-rengasketjut tulivat, koska kitkapinnoilla on rasvat jatkuvasti. Tai siihen asti, kunnes O-renkaat ovat kuluneet ja päästävät rasvat pihalle ja lian sisään.

Mutta kuten sanottua, en ole itse kokeillu. Kuitenkin kuvittelisin Tompan puhuvan sivuillaan omasta PITKÄSTÄ kokemuksestaan, joka perustuu kirjanpitoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 12:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Miksi ihmeessä tehtaan oma suositus O-rengasketjujen voiteluväliksi on 300 km ja sateella ajon ja pesun jälkeen aina? Kiristyskin on 800 km kilsan välein sen ajan järeimmälle 630 O-rengas ketjulle.
Kyllä se ketjun voitelun tarkoitus on voidella ketjunrullan ja rattaan väli kulumisen ja kuumenemisen ehkäisemiseksi. Ilman voitelua ne kuluttavat ihan varmasti toisensa loppuun jos vasta 8000 km kohdalla voidellaan ekan kerran.
Jos vaikka eturataan stefa tai se ohut O-rengas holkin alla vuotaa, sieltä pääsee öljyä eturattaalle ja ketjulle pikkuhiljaa voidellen rullat, jolloin voisi jättää ketjua voitelematta ulkopuolelta.
Jos kuivalla ketjulla ajetaan väkisin, kuumenee ketjut rullan ja rattaan kitkasta sen verran että rasvat kiehuvat O-renkaiden sisäpuolelta ja tulevat ulos pilaten ketjut takuulla.
En tiedä paljonko muilla on kokemuksia ketjujen kestävyydestä, itsellä on ollut 5 ketjuvetoista Kawasakia ja niillä ajoa on tullut liki satatonnia yhteensä. Parhaimmillaan uusien ketjujen ja rattaiden kesto on ollut 40000 km luokkaa ahkeralla rasvauksella ja huonommalla huollolla ilman ketjusuojaa ne ovat olleet 15000 luokkaa. Tosin ajotyylikin on ollut repivää, ketjuja on saannut kiristellä huomattavasti tiheämmin ajolenkin jälkeen. Tuleeko Z-Kawojen teho sitten jotenkin noita uudempia Kawoja rajummin ulos vai onko ajotyyleissä eroa niin paljon, joilla selittyisi moiset erot ketjujen ja rattaiden kestävyydessä ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 13:20 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
hämmennetään lisää: mulla oli LTD:ssä 630 ketju mitä ei taida tänäpäivänä olla enää missään pyörässä,niin vanha ketju oli venynyt muutamia lenkkejä pidemmäksi kuin uusi...laskin lenkkien määrän:sama.. ja pistin lattialle vierekkäin..en tiedä sit paljonko sillä oli ajettu, hemmetinmoista pauketta se piti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 14:33 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
Mitähän mahtais Tomppa itse todeta tästä keskustelusta ? Täällä raati tietää hänen ketjujensa kestoiän paremmin kuin hän itse. Eli raati on todennut, että hän valehtelee.

Olen tainnut joskus hänen kommenttejaan nähdäkin .orgin puolella. Pitänee kysyä. kun kohdalle osuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 15:20 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Turhaan on alkaa vetämään herneitä nenään jonkun toisen tekemisistä. Itse en ainakaan omissa pyörissäni omalla kokemuksellani olisi saannut ketjuja ja rattaita kestämään moisella voiteluväleillä, enkä sen takia usko moisen olevan mahdollista millään ketjuilla jotka viuhuvat vapaasti kaikilla keleillä ulkoilmassa. Tyytyväinen on saannut olla tiuhalla rasvaamisella niiden kestämiseen niinkin kauan mitä ne ovat kestäneet. Ehkä joku muu saa ne kestämään paremmin ?
Onneksi on omassa pyörässä keppiveto, ei tarvi murehtia enää juuri moisia riesoja.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 15:21 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Agent 903 kirjoitti:
Mitähän mahtais Tomppa itse todeta tästä keskustelusta ? Täällä raati tietää hänen ketjujensa kestoiän paremmin kuin hän itse. Eli raati on todennut, että hän valehtelee.

Olen tainnut joskus hänen kommenttejaan nähdäkin .orgin puolella. Pitänee kysyä. kun kohdalle osuu.



juu... pistäkääpä ketju-miehet infoa paljonko pääsette ennenkuin on finaalissa...veikkaan että alle 50tkm... :P en voi enää sattuneesta syystä osallistua kilpaan... :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 15:51 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Dementoituneen muistelua :shock: :
Oliskohan tuo ollu n.4000km kun nuorena,komeena,viisaana ajettiin H1:n uudet D.I.D ketjut ja rattaat romukuntoon ilman voitelua (paitsi asennus).
Näin jälkeenpäin ajatellen oli IHME ettei suurempaa haveria käynyt (ketjut "leikanneet kiinni" öljyn puutteesta...).

Eihän naistakaan kuivana...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 15:53 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
Minullehan on ihan sama, että millä se konepyörä eteenpäin kulkee, tai vaikka taaksepäin.

Mutta raatihan on jo kauan sitten päättänyt, että:
KETJU on HUONO
KEPPI on HYVÄ

Jos tätä liturgiaa ei kaikin voimin kannata, niin herneet pomppaavat neniin palkoineen, varsineen ja tukikeppeineen. Mukaan tulee vielä melkoinen multapaakku.

Rättipäitä väitetään kiihkoilijoiksi uskonnossaan. Osama Bin Laden olisi tällä palstalla kuitenkin sovinnainen diplomaatti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 15:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Joops, yhet 630 ketjut ajoin loppuun 18000 km:ssä. Niissä käytin vain vahaa :'' Olivat täysin loppu :P. Kun laittoi lattialle ketjut suoraksi,
niin klappia oli noin 3-5 cm. Nykyisin ainoastaan W90, ja viimeistään kun hampaan pinta alkaa kiiltää :P Tuplat vähintään kestää. Nii'in täytyyhän
sitä Kawurissa jotain ropaamista olla, edes ketjujen rasvausta/kiristystä :|

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 16:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Agent 903 kirjoitti:
Minullehan on ihan sama, että millä se konepyörä eteenpäin kulkee, tai vaikka taaksepäin.

Mutta raatihan on jo kauan sitten päättänyt, että:
KETJU on HUONO
KEPPI on HYVÄ

Jos tätä liturgiaa ei kaikin voimin kannata, niin herneet pomppaavat neniin palkoineen, varsineen ja tukikeppeineen. Mukaan tulee vielä melkoinen multapaakku.

Rättipäitä väitetään kiihkoilijoiksi uskonnossaan. Osama Bin Laden olisi tällä palstalla kuitenkin sovinnainen diplomaatti.


Joo totta puhut ;D vaan ei nuista kannata hermostua. Mutta kyllä kieltämättä kaksi "ylimääräistä" kulmavaihdetta aika outo paketti on :wink:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com