Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 22:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 10:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
z1109r kirjoitti:
On se vaan kumma juttu :? Kun tekee niinkuin neuvotaan probleemit selviää :roll: Maadoituksien tarkistuksien ja akun vaihdon jälkeen latausta 14,3V :D Ihme ja kumma antaa saman lukeman myös tyhjäkäynnillä, mikä lienee vallan mainio juttu. Kiitos ja kumarrus itämaan tietäjille, tulipahan se ihmeellinen hyllyllä pölyttynyt mittarikin tutuks.

Nyt sitte vaan kytkin alko liiraamaan kovassa vedossa 7tonnin kiepeillä :'' Hei mut ku tehoo on niin maan persusteellisesti :P

Niin ja tarttee sitte kait hankkia sellanen hellempi laturi talveks. Kyllä sen mun laturin ainakin pitäis haistella latausvoimaa, on siinä ainakin sellanen hieno mittari mistä näkee että lataus pienenee akun täyttyessä....


Kytkimen luistamisen saat pois laittamalla jäykemmät kytkinjouset (EBC:t Stormilta) orgisten tilalle, eikä tee pahaa pistää kytkinlevysetti hieman eri järjestyksessä takaisin paikoilleen. Mulla teki saman tempun Z 1000 -78 Wisecoitten ja virikaasareiden yhdistelmällä, mutta tuon kikan jälkeen papu välittyi jälleen asfalttiin asti ja taas mentiin..

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 11:15 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ja vielä parempi juttu on pistää EBC:n jousien asemasta APEt - on nimittäin pikkaisen paremmat.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 12:52 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
ST:ssä mulla on alkuperäiset jouset vieläkin paikoillaan, siinä on vähän jämäkämpi kytkin 6 jousella jo alunperin. Hyvin siinä on noilla samoilla virityksillä kaikki papu tullut takikselle. Samat levyt kun Z11 mallissa :wink:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 13:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jos tuohon ryhtyy elikkä vaihtamaan jäykempiä jousia, tartteeko levyjä vaihtaa? Menis nääs sitte melkein samalla. Onko jousien vaihto iso homma vai meneekö yhden illan väännöllä?

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 14:12 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kytkinlevyjen vaihto on aika ripee homma (15 min.)
-Pyörä sivutuelle niin ei tarvi öljyjä laskea pois
-Kytkinkoppa auki (kumivasaralla apuja)
-5-6 kpl (riippuu kytkintyypistä) kytkimen jousen kuusioruuvia auki, pois jousineen ja lopuksi levylautanen pois
-Eka levy on jo näkyvillä, vedä pois, joka toinen on teräksinen välilevy sekä viimeisenä on kytkinlevy
-Laita takaisin käänteisessä järkässä

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 07:12 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
No toihan menee perjantaipuhteena kun sauna lämpee (sillon saa ottaa kaljaaki :P ).

Taidan vaihtaa ne levyt samalla, ne kun on kuitenkin jo 23 vuotta siellä tahkonu. Vaikka onkin ikuista tekniikkaa noi Kawurit 8)

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 07:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Liittyen noihin akkumerkkeihin: onkos kellään kokemusta GS-merkkisistä akuista? Minä oon niitä käytellyt monta vuotta ja ovat mun mielestä vallan Yuasan veroisia kestävyydeltään.

18Ah Yuasa alkaa olla sen liki sata euroa ja GS reilu puolet siitä. Ei toki hintaero vuotta kohden ole suuri. Mutta saattaa olla, ettei ole laatuerokaan... No yhtä kaikki, hyviä kumpiki.

Saattaa 9 Ah olla liian pieni tonnisen starttailuun, toisaalta akkuhan antaa kaiken varauksensa liki kerralla; sitä vaan riittää vähemmäksi aikaa pienemmässä akussa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 08:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
niko kirjoitti:
Liittyen noihin akkumerkkeihin: onkos kellään kokemusta GS-merkkisistä akuista? Minä oon niitä käytellyt monta vuotta ja ovat mun mielestä vallan Yuasan veroisia kestävyydeltään.

18Ah Yuasa alkaa olla sen liki sata euroa ja GS reilu puolet siitä. Ei toki hintaero vuotta kohden ole suuri. Mutta saattaa olla, ettei ole laatuerokaan... No yhtä kaikki, hyviä kumpiki.

Saattaa 9 Ah olla liian pieni tonnisen starttailuun, toisaalta akkuhan antaa kaiken varauksensa liki kerralla; sitä vaan riittää vähemmäksi aikaa pienemmässä akussa.


Japanilaisia akkujahan se GS on sekä Kawan alkuperäinen FB (Furukawa battery)
Luulisin niissä olevan tasoeroa Taiwanilaisiin kopioihin, mene ja tiedä. Yuasa on ainakin ollut luotettava, vertailukohteina on ollut Bilteman akkua ja Vartan akkua, eikä kumpikaan herättänyt luottamusta keston suhteen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 08:38 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jaahas...montako vuotta sen akun täytyy kestää että sanotaan luotettavaksi?
minun mielestä jos 4-5 kesää toimii,niin kelpaa mulle. siiloin jo jää vuotta kohden aika mitätön kustannus. kenellä pisimpään kestänyt ja paljon?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 08:57 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä nuo munkaan akkujen kestot ole ihan vertailukelpoisia. On ollut käämivammaa varmaan juuri Bilteman akun kohdalla (akku päässyt täysin tyhjäksi Norjan reissulla -93)
Autoakkujen puolellahan Bilteman akku on ollut kai ihan hyväkin. Joku iso valmistaja Taiwanissa sillekkin varmaan on.
Vartan valmistusmaasta ei ole havaintoa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 09:14 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Melkoosen onneton oli GS.Ostin Stormilta GPZ600R:een kesällä -93 GS:n ja jo keväällä -02 se oli sippi.En tiedä voiko suositella...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 09:20 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
AV kirjoitti:
Melkoosen onneton oli GS.Ostin Stormilta GPZ600R:een kesällä -93 GS:n ja jo keväällä -02 se oli sippi.En tiedä voiko suositella...


Jos tossa ei ollu panovihretää vois ajatella että aika kestävä ;D

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 09:22 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
AV kirjoitti:
kesällä -93 GS:n ja jo keväällä -02 se oli sippi

Vaivaiset 9 vuotta.. varsinainen "General Second" tuo GS.. ;D ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 09:31 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Vartan valmistusmaasta ei ole havaintoa.



amerikkalainen omistaja. euroopassa näyttäis olevan tuotanto...

http://www.varta-automotive.fi/


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com