Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 23, 2024 21:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Marras 03, 2010 18:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Jokos joku on ehtiny sääteleen ruiskuaan sopivaks uudelle bensalle? Tuossa lueskelin yhtä autolehteä ja siinä oli saatu tehon puolesta parempia lukemia sille. Ite pitäs tilailla tuohon Möhköön suuttimet ja alko mietityttään tuo mitoitus, kun näytti et aika paljon suuremmat suuttimet pitäs hommata ja bensalinjatkin pitäs olla paremmin virtaavat??

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 03, 2010 19:58 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
http://www.e10bensiini.fi/files/132/E10-bensiinin_sopivuus_pienkoneisiin_ja_moottoripyoriin.pdf

Tämän mukaan ei kannata säädellä mitään ellei Kawa ole tältä vuosituhannelta :eitieda: Pysyttelen 98 oktaanissa.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/11/uusi_bensa_voi_rikkoa_vanhan_moottorin_2113528.html

Ote ylläolevasta linkistä:
"Vanhat kaksitahtiset riskiryhmää

Kaksipyöräisten ja veneiden harrastajat joutuvat kiinnittämään asiaan enemmän huomiota. Nykyaikaisille moottoreille ongelmia ei uskota tulevan, mutta vanhoja vielä toimivia laitteita on käytössä runsaasti.

E10-polttoaineen sopivuus omaan kulkupeliin kannattaa tarkistaa, sanoo Konekeskon huoltopäällikkö Tero Karhunen. Esimerkiksi Yamaha ei suosittele uutta bensiinilaatua kaksitahtiperämoottoreihin.

- Eri valmistajillahan on tietenkin omat listansa, mutta 2000-luvun laitteisiin E10-bensiini käy aika pitkälle suoraan, 1990-luvun laitteissa se on vähän niin ja näin ja 1980-luvun laitteisiin ei missään nimessä.

Autotekniikan professori Matti Juhala Aalto-yliopistosta vahvistaa että vanhojen osien syöpyminen on riski.

- Pahimmillaan joku osa menee puhki asti, jolloin tulee vuotoja ja muita tällaisia. Tiivisteiden kohdalla turpoaminen saattaa tulla vastaan, niin että ne ei toimi enää halutulla tavalla, ja jotkut letkut saattavat vähitellen syöpyä puhki.

Moottoripyörien ja veneiden polttoainesuositukset vaihtelevat merkkien välillä. Niistä on laaja luettelo E10-bensiinin tiedotussivuilla.

YLE Uutiset "

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 04, 2010 15:51 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Olikin jotain juttua palstalla... KLIKS

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 04, 2010 17:50 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Tuli tuossa mieleen että eikös Brasiliassa ole jo ties kuinka kauan ajeltu jollain bensa/viina blandiksella ? Mitähän ne on laitteilleen joutuneet tekemään että kestää ? Pitää vissiin alkaa tinata
pannua että saa nuo viinakset talteen ja kawan tankkiin puhdasta tavaraa...

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 04, 2010 19:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tää on joskus kai täällä ollutkin :eitieda: , en muista :pappa:
Eli kyllähän se kone on mahdollista muuttaa vaikka koko metanoolilla käyväksi, mutta muutoksia pitää tehdä :axe2: . Kulutus nousee, mylly kuluu nopeammin ja kylmällä säällä koneen käynti huononee.
http://courseware.ee.calpoly.edu/~amacc ... otorcycle/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 04, 2010 21:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Oikeestaa kyllä meinasi tota lähes kokonaa alkomahoolilla kyllästettyä menovettä. Ku toi peli joskus valmistuu,ni siihe menee viä aikaa ja muutoksia voi viel tehä vaik kuin paljon. Määku aja vaa kesäl ja lämpösellä nykyää, nii mulle iha sama lähteekö huonosti tulille kylmänä. Tai viekö se nyt 30% enemmän polttoainetta.
Vuodessa tulee niukasti kilometrejä ja niistä tarkoitus nauttia täysillä.

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2010 14:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Mielenkiintoista olisi tietää, että mikä taho on mr Juhalaa muistanut paljon seteleitä sisältävällä kirjekuorella, kun väittää ihan pokkanaamalla Etanolia syövyttäväksi. Vielä professoris mies!!

On tässä tähän ikään ehtinyt ottaa jo kossupaukun jos toisenkin, eikä vielä ole vatsaan reikää syöpynyt, joten kovasti ihmetyttää tuollaiset väittämät.

Eli pikemminkin tässä kohtaa on kysymys automaahantuojat RY:n voimakkaasta lobbaamisesta kun tosiasioiden viljelemisestä, kun on ne ihan oikeesti siellä Brasiliassakin pärjänny jo vuositolkulla viinan kanssa.

Ainoa ongelma etanoli bensassa että alkoholi absorvoi (kerää itseelsä) enemmin vettä kun bensa niin ruostumista esim tankin sisällä voi tapahtua herkemmin,


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2010 16:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Etanolibensassa on myös eräs ikävä piirre, öljyn sekoittuminen bensaan heikkenee :jook: , jolloin männänrenkaat kuluvat nopeammin, kun voitelu renkailla on etanolin takia heikompaa, raapivat kuivina pyttyjen seiniä :kiipeaa: . Siksi yläpään remppoja tulee tiuhempaan vastaan.
Alumiinia etanoli syövyttää :pisu: , eli bensalinjoissa saattaa pitkään seisoessaan syövyttää niitä :heppa:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2010 17:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Käytännön kokemuksissa noilla alueilla, joissa etanolipolttoainetta on käytetty, eloksoimattoman (ja riittävän puhtaan) alumiinin syöpymistä on havaittu.

Tämän kertovat uusiutuvien energioiden kannattajat, joten tuskin on huuhaata:
Lainaa:
Corrosion: because the alcohol in ethanol corrodes aluminum, FFV components are made of stainless steel and E85 pumps must be modified or manufactured with stainless steel to prevent corrosion. Repeated exposure to E85 also corrodes the metal and rubber parts in older engines (pre-1988) designed primarily for gasoline.
http://www.seco.cpa.state.tx.us/re_ethanol.htm


Mutta syöpyminen on hidasta, eikä ilmeisesti juuri haittaa kuin kokonaan polttoaineessa olevissa suutin, tiivistys- yms. tarkoissa pinnoissa.

Ruiskuille on tuollainen simppeli säädettävä virolainen välihimmeli, joka lupaa pidentaa suuttimien toiminta-aikaa, mutta ei toki auta, jos täyskaasulla suutimet on jo maksimiajan auki. http://www.etanizer.com/ (mutta ei mitään tietoa sisältääkö himmeli muuta kuin ilmaa ja jotain romua painoksi, eli tekeekö oikeasti mitä luvataan)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2010 23:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Semmonen juttu varmaan on että iäkkämmissä pyörissä nuo kumi tiivisteet mitkä on kaasarissa/ruisku ei kestä tuota uutta soosia siitä saatta ruveta tulemaan ongelmia. oon kokeillu niin ei hyvältä näyttäny. eli 98:lla niin ei tuu sulamisia


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 11, 2010 09:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Lukaiseppa Z 1300 uusi V8 Magazine.

Siinä on artikkeli joka käsittelee uusia bensiinilaatuja sekä suuntaa antavaa tietoa säätötoimenpiteistä E 85 laatua käytettäessä.

Kyseisessä jutussa tulee käsiteltyä myös nämä syöpymis asiat, että mukavia lukuhetkiä muillekkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 11, 2010 11:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Pitänee käydä ostamassa pikimmiten. Eihän valmistautuminen oo pahasta, jos sit joskus siirrytään vahvemmin sinne alko pohjalle.
Siis ajoneuvojen polttoaineissa tietenkin :yesyes:

Aika kulu erä muuten tulee noista lehti hankinnoista, kun nykyään valinnan varaa on reilusti. Toisin oli ennen :eitajuu:

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 25, 2010 11:42 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Kyllä tämä vakavasti on otettava. Amerikoissa Ducati on joutunut
vaihtamaan takuuna bensatankkeja (okei, ne on kuttaperkkaa),jotka on ruvenneet vuotamaan tai muuttaneet muotoaan jopa niin, ettei sarvet käänny sitäkään vähää. Eli tietyt muovit ei kestä ja ongelmia tulee. Toki tämä oli tulos bensalaadulla jossa tenttua oli about 20 %. Joten ei ihan vielä meillä murheena mutta sekin päivä tulee.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 25, 2010 21:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro joo kyllä noi uudet liemet on vaikeita vanhoihin liemiin tottuneille.ei tartte 0lla edes tätä uutta mikä se oli joku kymppi.noilla edellisillä liemillä jo suli vanhat kumi ja silikoni tuotteet. Ps. laitoin yhteen polarikseen bensaletkut .silikoni vanhoilla bensoilla ei mitään oli norjat ja uuden tuntuiset koko ajan mutta kun tuli nää eko litkut niin letkut muuttui limaks löllöiksi.Eli vanhaa bensaa peliin niinkauan kun sitä saa ja sen jälkeen muutellan tai laitetaan museoon ei kannata käyttää ainakaan KAWASAKEISSA mutta ehkä kaikissa muissa .Vain sentakia koska KaWa on paras. tää ei ole mitään hysteriaa koska olen muitakin pyöriä' kokeillut. nuorena tunturia se muuten toimi tomos moottorin voimin ja ja vuosimalli oli -siis tunskalla 61 ja meikkä oli silloon kympin ikänen mutta enhän mä sitä silon saanu vaan sitte kun mä sen sala hankin itelleni koska olis pitäny hiihtäjäksi ruveta ei käyny mulle Rupesin Kawasaki harraktajaksi ja kaikesta muusta voi luopua mutta ei Kawasta. Tv. huru ukko. taas piti vaikka ei.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com