Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 09:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Öljynpainemittarin asennus
ViestiLähetetty: Ke Joulu 22, 2010 21:10 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Sitä tulee kaikkia mielitekoja näin talvella toteutettua, yhtenä on jo pitkään päässä pyörinyt saada öljynpainemittari asennettua joka kertoo koko ajan missä mennään. Eihän sitä kai muuten oikein tarvitse mutta omaksi iloksi ja ajankuluksi halusin sen asentaa.
Vaatimuksena olen pitänyt lähinnä sitä että mittarin tulee sijaita sellaisessa paikassa mistä sen ajon aikana hyvin näkee. Nestevaimennettua teollisuusmittaria en myöskään halunnut laittaa.
Paineen otin öljypohjan kanavasta, oli muuten aika piukassa se tehtaan laittama tulppa.

Kuva

Ja sama toisesta kulmasta, aika piukka paikka mutta löysin lopulta sopivat liittimet.

Kuva

Teräspunos-letkun ostin motonetista, se oli oikein painemittarin asennukseen tarkoitettu setti.
Paineanturin asensin akkukotelon alle koteloon kiinni putkikannakkeen avulla.
Letku menee kohtuu siististi kytkinkopan vierestä.

Kuva

Akkukotelossa oli juuri sopiva pokkaus jossa oli juuri sopivasti reikä oikeassa kohdassa josta sai pultattua paineanturin kiinni. Tässä kuvassa on lokasuoja irti asennuksen helpottamiseksi.

Kuva

Itse mittaria sovittelen etulampun päälle. Tässä ensimmäinen kokeilu, kierrokset putoaa välillä vähän alas kun kone on aika kylmä.
Mittari on Autogaugen tekemä askelmoottorilla toimiva malli.
Ja videon laatu ei päätä huimaa :mrgreen: .

Kuva

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 26, 2010 10:39 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
joulun teemalausahtaen; sikahieno.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 26, 2010 11:24 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
On kyllä näppärä! Mitä tommoinen sarja maksoi? Mä oon himoinnut jotain vastaavaa bensapaineelle mutta homma kaatuu aina siihen ettei huvita vetää 5 bar bensalinjoja naamarin eteen :hammer:

Ilmoitteleppas muuten paljonko on painetta tyhjäkäynnillä sitten kun saat moottorin kunnolla kuumaksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 26, 2010 22:29 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Kiitoksia vaan kehuista :puna: . Tuo teräspunosletku asennus-sarja oli 29.90€. Ei siis ihan ilmainen mutta siinä on letku valmiiksi päihin tehtynä eli sopi suoraan anturiin kiinni ja 4-tie liitin löytyi myös ja muutama muu soviteholkki eri kokoisille R-kierteille joten sillä pääsee jo alkuun.
Tuotenumero motonetissa: 49-2219
Itse mittari kustansi 59€ eli satkun kuolema kaikkineen.
Muutama liitin täytyi hakea rautakaupan putkitarvike hyllystä lisäksi, kuten tuo 90 ast.kulma.
Täytyy käytellä se kuumaksi kunhan saan sähköt viimeisteltyä niin näkee ne tyhjäkäynti paineet, nyt oli 1.1bar/n.1100rpm ja öljynlämpömittari näytti 20 astetta.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 27, 2010 10:18 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Niin ymmärsinhän nyt oikein että mittariin tulee pelkkiä sähköjohtoja?

Mulla oli 0,6 bar anturi varoitusvalolle, se rupes kuumalla koneella vilkkumaan jossain 2200 paikkeilla. Laakerit oli kyllä jo elämänsä ehtoossa..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 27, 2010 11:42 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Joo, oikein ymmärsit. Mittariin tulee pelkkiä sähköjohtoja, anturilta parikaapeli ja sitten neljä johtoa pyörän sähköistä. Akulta suoraan yksi ja virtalukon kautta yksi sekä jos haluaa käyttää himmennintä valaistuksessa(aika pieni ero täydentehon valoon) niin valoihin vetää yhden karvan ja sitten sitten tietysti maajohto.
Mulla on nyt valolla 0.35bar anturi ja se on vilkutellut tuolla tyhjäkäynnillä välillä kun öljyt on olleet 90 astetta tai yli. Mutta kun hipaiseekin kaasukahvaan niin loppuu vilkuttelu. Runkolaakereita täytyisi varmaan alkaa suunnittelemaan vaihtoon mut jos yhden kauden vielä pääsisi :moto: .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 27, 2010 23:21 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Hieno esittely hienosta aparaatista! :jump:
Tallipuuhista on aina mukava lukea ja vielä kuvien kanssa, hyvä. Mitenkäs sulla on tuo öljyn lämpömittari, korkkimallinenkö? Semmoista on mun tehnyt mieli, mutta korkin tilalla oleva ei ole ihan paras paikka luettavuuden kannalta... Mittariston yhteydessä olis kiva.
Tuo ilmajäähy kun kesäkatukuumalla on välillä melko lämmin, tekisi mieli tietää, miten lämmin, vai lisääkö tieto tuskaa...?

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 28, 2010 01:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jussih kirjoitti:
Hieno esittely hienosta aparaatista! :jump:
Tallipuuhista on aina mukava lukea ja vielä kuvien kanssa, hyvä. Mitenkäs sulla on tuo öljyn lämpömittari, korkkimallinenkö? Semmoista on mun tehnyt mieli, mutta korkin tilalla oleva ei ole ihan paras paikka luettavuuden kannalta... Mittariston yhteydessä olis kiva.
Tuo ilmajäähy kun kesäkatukuumalla on välillä melko lämmin, tekisi mieli tietää, miten lämmin, vai lisääkö tieto tuskaa...?

Ei ne öljynlämmöt ilmajäähyssäkään kovin korkealle nouse eli maantiellä tavallisesti noin 80 asteessa ja kaupunkipyörityksessä noin 100 asteen kieppeillä. Tosin liikennevaloissa lämmöt voivat nousta pahimmillaan lähelle 150 asteeseen, mutta jäähtyy heti, kun päästään taas liikkeelle. Näin ainakin keskari-Kawoissa mitattuna öljykanavasta VDO:n sähköisellä mittarilla.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 28, 2010 10:30 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Eikös öljyn rakenne (tms) ala hajoamaan jossain 140 asteen paikkeilla? Homma on siitäkin kinkkinen ettei ne palaudu jäähtyessään enää entiselleen. Jäi noi kemian opinnot kesken aikanaan, mutta jotain kamalaa öljylle tapahtuu noissa lämpötiloissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 28, 2010 10:56 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Yksi hyväksi havaittu tapa estää öljyn nopea ylikuumentuminen kaupunkiliikenteessä on vaihtaa vapaalle ja kytkin ylös hiemankin pitemmän aikaa kestävissä pysähdyksissä esim. liikennevaloissa / -ruuhkissa. Tietty tämä säästää myös kytkintä. En kyllä ihan usko tuohon öljyn hajoamiseen 140 asteessa - ajatelkaapa mm. lämpötiloja turbossa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 28, 2010 13:34 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Siksi kai turboille on omat öljynsä? Eihän se öljy sinne kiehumaan jää, aika nopeesti se menee läpi luulen ma. Ei kait se ehdi ylettömästi lämpöä kerätä. No kuten sanoin niin faktat on unohtunut, mutta luulis sitä löytyvän netistä jos jotakuta kiinnostaa. Eikös autoissa missä öljyn lämpömittari on ala punaraja jostain 120 asteen paikkeilta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 28, 2010 17:45 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
jussih kirjoitti:
Hieno esittely hienosta aparaatista! :jump:
Tallipuuhista on aina mukava lukea ja vielä kuvien kanssa, hyvä. Mitenkäs sulla on tuo öljyn lämpömittari, korkkimallinenkö? Semmoista on mun tehnyt mieli, mutta korkin tilalla oleva ei ole ihan paras paikka luettavuuden kannalta... ?

Joo, korkkimallin lämpömittari. Ihan ok se on lukea ajon aikana, eikä sitä vähän ajan kuluttua jaksa koko aikaa kytätä. Säärien sisäpinta kyllä indikoi koneen lämpöjä aika hyvin, etenkin taajamassa :yesyes: .
Ja tieto lisää tuskaa....
Tänään käytin koneen kuumaksi eli öljyt oli 90-asteiset. Öljynpaineet päin p*rsettä :takoo: . 0.2bar tyhjäkäynnillä ja 1.1bar/4000rpm....Pitäisi olla vissiin n.2bar tuossa 4-5000rpm kohdilla...vai??
Kylmät öljyt kyllä nousi lähelle 5bar lukemia jo 3500rpm kohdilla.
Täytyy antaa henk.koht. öljyjen vähän jäähtyä ja mittaan vielä nestevaimennetulla teollisuusmittarilla joku päivä uudestaan siitä kampuran juuressa olevasta tulpasta ja katson mitä se näyttää.
Tosin tämä nyt ei kerro välttämättä kuluneista laakereista vaan vika voi olla öljypumpussa, siinä on pesä kyllä aika kulunut. Pistin vaan merkille silloin kun se pari talvea sitten oli auki.
Silloin ei ollut toista pumppua laittaa tilalle mut nyt on pari kertynyt nurkkiin niin täytyy tutkia ne ja josko niistä olisi vaihturiksi nykyisen tilalle.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 29, 2010 17:35 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Minä laitoin CBR900 Hondan sisuskalut öljypumppuun, Kawan pumppu on 16mm korkea ja CBR 20mm. 2mm välilevy + 2mm syvemmäksi koneistettu pesä niin sopii ja kyllä loppuu öljynpaineen vittuilu. Sisempää ratasta joutuu kans vähän työstämään. Mulla olis yks tommoinen pumppu ylimääräisenä, hintaa olis 200. Ja olisin kans Kawan pumppuja vailla jos vaikka tekisin näitä enemmänkin ja alkaisin rikastumaan :yesyes:

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 03, 2011 18:26 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Tänään jatkui kokeet mittauksella kampuran alla olevasta propusta ja tulokset oli samat eli paine kuumilla öljyillä n.1bar/4000rpm.
Aloin sitten tutkia noita nurkkiin kertyneitä öljypumppuja.

A3 pumpun pesä näyttää tältä. Hieman on naarmuja kertynyt, muistini mukaan ei kuitenkaan niin paha kuin nyt paikoillaan olevan pesä.

Kuva

Ja A3:n sisuskalun ulkokehä. Ei virheetön sekään enään. Välystä ei silti ollut kuin 0.05mm.

Kuva

Ja Turbon pesä on tämän näköinen. Sielläkin pari uraa on mutta ne on todella matalat. Muutenkin paljon siistimmän oloinen kuin tuo vapari pumppu.

Kuva

Turbon sisuskalu on sitten kans paljon paremman näköinen, välystä satanen vähemmän eli 0.04mm.

Kuva

Eli kyllä tämä nyt pahasti siltä näyttää että pumpun vaihto (ainakin) on edessä. Tuon Turbon pumpun sinne laitan jahka saan tiivisteet tontille ja sitten mitataan taas paineita ja toivotaan että ne nousee koneessakin eikä pelkästään mittaajalla :huh: .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 03, 2011 19:34 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kun öljypohja on irti, kannattaa samalla tarkistaa myös öljyn ylipaineventtiilin toiminta ja kunto - sekä ehkä laittaa jousen alle ylimääräinen prikka.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 04, 2011 09:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tuossa kun on ollut juttua noista öljypumpuista sun muista, niin askarrutti mieltäni moinen:

Viime suvena öljyvalo vilkahti/paloi kawan ollessa tyhjäkäynnillä, joten onko tuo valo
a) öljynpaineen merkkivalo
b) öljymäärän merkkivalo

Itse veikkaan tuota vaihtoehtoa A. ?

Mopona on pieni keskarikawa ja öljynä delvac 1400 super.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 04, 2011 11:36 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Tuossa kun on ollut juttua noista öljypumpuista sun muista, niin askarrutti mieltäni moinen:

Viime suvena öljyvalo vilkahti/paloi kawan ollessa tyhjäkäynnillä, joten onko tuo valo
a) öljynpaineen merkkivalo
b) öljymäärän merkkivalo

Itse veikkaan tuota vaihtoehtoa A. ?

Mopona on pieni keskarikawa ja öljynä delvac 1400 super.

Alunperin vaihtoehto a, mutta esim. GT550:ssä on vaihtoehto b. Eron huomaa helposti, kun vilkaisee öljypohjaa: jos öljypohjan etuosassa kampuran kohdalla on 2:lla pultilla kiinni iso pyöreä lätkä, josta lähtee piuhat, kyseessä on vaihtoehto b. Vaihtoehdossa a paineanturi löytyy öljypohjasta putsarin kohdalta vasemmalta puolelta sojottaen sivulle - tai jos löytyy kaiken sen ketjurasvan, hiekan & muun p...skan alta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 04, 2011 12:47 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Millähän paineilla se ylipaineventtiili aukeaa? Itse tuota tutkailin kans ja totesin että sehän on rakennettu niin että sen on jokseenkin mahdoton jumittaa ja paineilmalla puhkuttuna tuntui pitävän painetta aika reilusti ennenkuin kuula liikahtaa. Kyllä minäkin sinne prikan survoin kun Mr.Turbon ohjeissa näin neuvotaan, mutta luulenpa että ongelma johtuu lähestulkoon aina siitä ettei pumpun tuotto riitä.

Noi alkuperäiset öljynpaineen varoitusvalot tuntuu liikkuvan jossain 0,15 - 0,2 bar raja-arvoissa, ei oo ihme ettei ole öljynpaineongelmia :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 04, 2011 18:09 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Smokie kirjoitti:
Millähän paineilla se ylipaineventtiili aukeaa? Itse tuota tutkailin kans ja totesin että sehän on rakennettu niin että sen on jokseenkin mahdoton jumittaa ja paineilmalla puhkuttuna tuntui pitävän painetta aika reilusti ennenkuin kuula liikahtaa. Kyllä minäkin sinne prikan survoin kun Mr.Turbon ohjeissa näin neuvotaan, mutta luulenpa että ongelma johtuu lähestulkoon aina siitä ettei pumpun tuotto riitä.

Noi alkuperäiset öljynpaineen varoitusvalot tuntuu liikkuvan jossain 0,15 - 0,2 bar raja-arvoissa, ei oo ihme ettei ole öljynpaineongelmia :yesyes:

No jos en nyt omiani muista niin tehtaan manuaalissa oli maininta et 4.4-6.0kg paineessa aukeaisi.
Nytkään ei ole kylmillä öljyllä mennyt yli 5bar:n eli vaikuttaisi toimivan niin kuin kuuluu. Ja kuuluukin toimia kun se ei ole vielä kahta vuotta vanha, ihan uuden silloin laitoin.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2011 14:49 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Pitkästä aikaa ehti tämänkin asian kimppuun. Pumppu on nyt vaidettu, tuosta turbon koneesta otin korvaajan.
Eipä muuttuneet tulokset käytännössä yhtään eli taitaa runko/kiertokankien liuskat olla väljähtyneet.
Vaan enpä sille tänä vuonna pysty/ehdi mitään tekemään joten ajellaan nyt silmä painemittarissa se mitä ajetaan :kuume:

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2011 11:26 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
Nyt kun oon ruiskutekniikkaan erehtynyt niin tuo öljyn ruiskutuksen vahtiminen alkaa kiinnostaa myös.

Onkos kellään tietoa onko markkinoilla mittaria jossa olis öljyn paineen JA lämpötilan näyttö samassa ?? Antureita voisi olla molemmille omat tai sitten yhdistetty (niin että kun anturi hajoaa niin menee sitten molemmat tierdot samalla......). autokäytössä noita monitoimimittareita olen nähnyt mutta pyörään pitäis sit olla se sään/tärinän kestokin kohdallaan (tarkoittaa yleensä laatumerkki ja kova hinta).

Tietoa tulemaan mistä kyselis,

GTRWing (+turpo)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 18:14 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Vaan niin sitä heräsi epäilys Delvac:a kohtaan kuten ehkä jotkut Org:n lukijat ovat pistäneet merkille. Eli aloin kyseenalaistaa Delvac:n kuumaviskositeetin soveltuvuuden pyörääni. Mietein, että pitäisikö sittenkin olla isompi viskositeetti jolloin öljy ei karkaisi laakeriliuskojen väleistä niin herkästi pois ja siten paine olisi korkeampi.
Tuumasta toimeen ja ääripäästä myös, Delvac pois ja Redline 20W60 tilalle eli myöskin kustannustasoltaan selvästi toista laitaa edustava verrattuna Delvac:iin.
Ja älkäähän kivittäkö ihan vielä.... :hihi:
Muutos öljynpaineisiin oli selkeä ja nimen omaan korottavasti. 90 asteinen Redline antaa n.1.8bar eli melko tarkalleen 1bar enemmän kuin Delvac. Ja tuohan on jo lähellä tehtaan antamaa lukemaa kuumille öljyille.
Muutahan siitä ei voi vielä sanoa kun ajettu ei olla metriäkään eli kytkimen ja vaihteiston toiminta on mysteeri :eitieda: .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 18:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tässä kohtaa on hyvä muistaa Kawasakin öljysuositus: "SE class SAE 10W40, 10W50, 20W40 or 20W50" Toisaalta ajoinhan itsekin aikoinaan Z650 ja Z750:llä yksiasteiset SAE 50:t koneessa - oli muuten melko mukavasti painetta kuumanakin, mutta kylmällä ilmalla oli kylmäkäynnistys lievästi sanoen haasteellinen :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 18:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pois meistä kivittäminen :ritsa: Kyllähän asiassa saattaa olla vinha peräkin, liukulaakerikone on arempi öljynpaineista kuin rullalaakeroitu mylly. Itseasiassa aloin itsekkin epäillä männä suvena Delvacin toimivuutta kuumassa Meanien koneessa, motarilla lujempaa vedettyäni ramppiin hidastellessa kuului moottorista hieman kalinaa joutokäynnillä, ääni vaikutti HLA:n välyksen kasvulta, joka rauhoittui hetken päästä. Normaaliajossa en havainnut mitään vastaavaa. Hommasin juuri mielenkiinnosta kokeiluun uutta Gulf 20W-50 öljyä, liekkö vanhaa Penzzoilia se :eitieda: . Saapa nähdä mitä Meanie siitä tykkää. Vanhempiin tonnisiin toki käytän Delvaccia, niissä se on toiminut moitteetta, eipä niiden öljynpainekkaan kaksinen ole - 0,2 kg/cm2 maksimissaan 3000 rpm :heppa:
Ollaan avoimia kaikille mielipiteille, eri konetyypeille voi hyvinkin sopia eri öljyt :pcknock:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 19:15 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Toisaalta viime kesän helteet saivat myllyn kuin myllyn kalisemaan millä öljyillä tahansa. Kivittämään en toki ryhdy - jokainen käyttäköön mitä öljyä haluaa ja voihan sitä aina kokeilla eri vaihtoehtoja.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2011 12:00 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
öljykysymys, siis ikuinen mysteeri mutta melko kallista itse selvittää kokemuksen kautta.... Raadolta kysäsenkin että mitä käytit turbossa? Niin ja sitten tuo aikaisempi kyssäri tuosta yhdistelmämittarista, onkos kellään tietoa tai kokemusta??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2011 05:28 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Turbossa pyöri Delvac MX:t ja hyvin toimi!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com