Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 08:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Brisk
ViestiLähetetty: Ke Kesä 29, 2011 20:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 21:06
Viestit: 49
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Kun tuntuu omalle mopolle olevan nuo NGK:n tulpat samankaltaista kulutustavaraa, kuin bensiini, niin kaikkea pitää kokeilla. Olen nyt testaillut Brisk merkkisiä sytytystulppia NGK:n tilalla. Testaamani tulppa ei ole mikään iridiumi, saatikka mikään muukaan avaruusihme, vaan ihan perus halpa tulppa. Paketin päässä tyypiksi on merkitty LR12C. Hankinta kanavana on toiminut eräs pieni tarvikeliike nimeltä Biltema. Hankinta hintaa näillä soihduilla oli jotakuinkin karvan alle 2,5€ kipaleelta, eli viikon annoksen hinnasti jää selvästi alle tonni. :yesyes:

Nyt joitain viikkoja noita Tsekin ihmeitä testattuani, en voi näitä ainakaan NGK:ta huonommiksi väittää, joskaan en paljoa paremmiksikaan. Sen verran nämä tuntuu paremmilta, että näistä osa on palannut lämmettyään takaisin elävien kirjoihin, kun NGK:t tuntuu kuolevan kastuttuaan ikuisiksi ajoiksi :eitieda: (syytä en ymmärrä?).

Nämä tulpat eivät ole juuri se oikea tuote moponi tulppien korvaajaksi, vaan näissä on joku etuvastus, mitä ei kuulemma tarvitse tämän mopon tulpissa olla. Tuo yksinkertaisempi malli oli vaan Biltemasta loppu, tai sitä ei ainakaan hyllystä löytynyt. Lämpöarvon (mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan?) on kuulemma kuitenkin sama, mutta nämä ovat hieman kalliimpia.

Suosittelen muitakin testaamaan. Ei ainakaan ole hinnalla pilattu ja toimii vähintäänkin alkuperäistä vastaavasti (ellei jopa hieman paremmin).


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Brisk LR12C sytytystulppa
JPV-110629-21-10-2-Brisk.jpg
JPV-110629-21-10-2-Brisk.jpg [ 235.82 KiB | Katsottu 3448 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Brisk
ViestiLähetetty: Pe Heinä 01, 2011 13:03 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Ei o nuista Riski-tulpista kokemusta, mutta sevverran kommentoin, että se "R" sielä koodissa LR12C tarkoottaa juurikin sitä Resistoria, kuten muillakin kynttilämerkeillä. Vastuksettoman "neekerimallin" koodi Briskillä siis lienee L12C

Ja nuitten NGK -tulppien yllättävä pimenemistaipumus(kin) tuntuu kummasti alkaneen laajemmin juuri - yllätys yllätys - tämän Maailman Pelastajan, VIINAPENSAN käyttöönoton aikoihin...!!!! :eitajuu: Alankohan olla hiukka vainoharhainen asian suhteen? ]:)

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Brisk
ViestiLähetetty: Pe Heinä 01, 2011 14:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 21:06
Viestit: 49
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Kun nyt tunnut aiheesta jotain tietävän, niin kerroppa mikä sen resistorin merkitys on ja onko nämä resistorriliset ihan käypäisiä tälläiseen wanhaan kamppeeseen, missä ei sellaisia oikeasti tarvitse? Ja tuosta viinan ja bensiinin naittamisesta olen kyllä kanssasi (tulkintaa mielipiteestäsi) samaa mieltä, jotta parempi olisi kun näitä ei turhaan keskenään sotkettaisi. Toisesta voi antaa ryypyn mopolle ja toisesta isännälle, mutta ei samoja eväitä molemmille. Keksivät kohta tietenkin että sotketaan viinaankin muutama rosentti bensoo, jotta viinan kulutus vähenöö.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Brisk
ViestiLähetetty: La Heinä 02, 2011 10:58 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Z1000ST kirjoitti:
...Keksivät kohta tietenkin että sotketaan viinaankin muutama rosentti bensoo, jotta viinan kulutus vähenöö.
:shock: Elä helevetissä edes esitä tollaasia! Nyt meni yöunet ainaki kahdeks viikkoo!

Mutta varsinaiseen topicciin palatakseni; Nuista(kaan) en senkummemmin mitn ymmärrä, mutta vahvaa mutu-tietoutta jakelen auliisti. Viisaammat oikonevat. Eli: Ne vastukset sielä sytkytyspuolella on lähinnä radiohäiriöiden vähentämiseksi. Ja näissä "meidän vehkeissä" homma on yleisemmin kai hoidettu tulpanhatuissa tai itse johtimilla, uudemmissa peleissä kaiketi käytetään yleisesti resistoritulppia ja vastuksettomia johtoja. Kun taas vanhemmisa toisinpäin; resisteroimattomia ( :mrgreen: ) tuluppia ja vastustusjohtoja/plugeja. "Ylisuojelevassa tavassa, (R-tulppa ja -narut) tuskin suurempaa haittaa lie, kipuna saattaa vastustua hiukka heikommaksi? Ainakin mun ex-Z650:ssä mitn eroa en huomannu, kun joskus moisen erheostoksen tein tarkkaavaisuuden herpaantuessa sai paikallinen varaosaviljo myytyä NGK BR7ES -satsin. Sekin kesä meni ihan oivallisesti. Maalaistollon aatoksin mä luulen että musta tuntuu, että vastustuksettomat tulpat ja johtimet yhdessä voi olla kipinöinnin suhteen vahvempia, mutta eipä kuuntele mummat kirkonmenoja rarioistaan, ainakaan ajutapahtuman lähietäisyydellä... Ja saattaahan sillä tietysti olla vaikutusta myös nykyajokalujen eletroniikkapuoleen, ei voi tietää. :eitajuu: Mutta kuten sanottua, ihan mutu-pohjalla liikuseskelen, jospa joku viisaampi jatkais tästä? :toks:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Brisk
ViestiLähetetty: La Heinä 02, 2011 11:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
hansci kirjoitti:
Ja nuitten NGK -tulppien yllättävä pimenemistaipumus(kin) tuntuu kummasti alkaneen laajemmin juuri - yllätys yllätys - tämän Maailman Pelastajan, VIINAPENSAN käyttöönoton aikoihin...!!!! :eitajuu: Alankohan olla hiukka vainoharhainen asian suhteen? ]:)

:heppa:


Vaikka / Siksi, että olenkin tekniseltä ymmärtämykseltäni (hivenen) rajoittunut, ylläolevan voisin ja haluaisin uskoa ihan epäilyksettä. Roope Anttoni, joka on pelannut viimeiset 1600 ajokilometriäni erinomaisen hyvin ngk:n tulpalla, potee ajoittain kummallista "veto pois"-tautia. Raato-tohtori kävi purkamassa kaasuttimen ym. tutkailemassa - oireet hävisivät tulpan vaihdon myötä. Raadon diagnoosi oli tulppa / vanha (= 3 kk) seissyt wiinabensa. Ja jälleenpä, juuri kun olin Raadolle kehunut Roopen toimivan hienosti, vastaavat oireet palasivat -tosin häviten itsestään, ajetun kolmenkymmenen kilsan jälkeen just kotinurkilla.

Ilmoittaudun vainoharhaisten joukkoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Brisk
ViestiLähetetty: La Heinä 02, 2011 20:30 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Juu, kappas, en ole tiennytkään että Brisk tekee noinkin edullisia malleja. Tuo merkkihän on hyvin tunnettu autourheilupiireissä, yleensä penkitettäessä viimeiset hepovoimat on löydettu juuri tämän pajan tuotteilla. Ja siis testaajina on ollut luotettuja tahoja, mm. Harinen ja tilaajana esim. Vauhdin Maailma.
Just vaan haettiin pojan turbo-Nissaniin Marteliukselta Brisk Racing Iridium-kynttilät, taitavat olla silti vähän eri tavaraa kuin nuo Biltemannin. No jos ei muuten, niin ainakin hinnaltaan, kplhinta oli 16,50 eurua... Joo, ja hyvin ovat pelittäneet, Nisnanilla on ajettu pari tuhatta tähän mennessä. Rikkaan seoksen sietoa ei tosin varmaan ole koeteltu, NGK:oissa se tunnetusti on huono. Crossimiehet elvyttivät ko. kynttilöitä kosanilla tulenkarvaseks lämmittämällä, jotkut lähtivät kuulemma vielä toimimaan normaalisti "lämpökäsittelyn" jälkeen.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Brisk
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 23:19 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
hansci kirjoitti:
Ei o nuista Riski-tulpista kokemusta, mutta sevverran kommentoin, että se "R" sielä koodissa LR12C tarkoottaa juurikin sitä Resistoria, kuten muillakin kynttilämerkeillä. Vastuksettoman "neekerimallin" koodi Briskillä siis lienee L12C

Ja nuitten NGK -tulppien yllättävä pimenemistaipumus(kin) tuntuu kummasti alkaneen laajemmin juuri - yllätys yllätys - tämän Maailman Pelastajan, VIINAPENSAN käyttöönoton aikoihin...!!!! :eitajuu: Alankohan olla hiukka vainoharhainen asian suhteen? ]:)

:heppa:


Etanoli ja bensa palaa hieman eri lämpöisellä liekillä, ja etanolibensa saa seoksen laihalle. Pääsuuttimia voi tarvita suurentaa, ehkä vitosella ja sitten se lämpöjuttu... Jos tulpat on karstattomia ja elektrodit sulaa, niin kylmemmän lämpöarvon tulppaa peliin ja seokset kuntoon. En tässä vaiheessa ajattele että kyse olisi karstaongelmista. Jos tulpat sulaa, niin NGK:n asteikolla sitten ysin tulppaa peliin. Esim. mun omassa BPR9ES

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com