Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 21:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 12:59
Viestit: 6
Paikkakunta: raisio
Moro,oiskohan jollekin jäänyt miljoonalatikkoon kuuspuolkkiin zetaan sopivia moottorin poskien kiinnitys pultteja--siis ristipääsellaisia kuusiokoloihin vaihdettaessa?MR-projektissa kun ei kuusiot ei oikein ole in.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 21:57 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Varmaan monellekin, mutta eikö noi koneruuvit ole ihan stanua?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 22:08 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Vanhempiin vehkeisin vaadittavia pulleapäisiä ristipäitä ei tietääkseni Suomesta löydy. Englannista Z-Powerista sai ainakin aikaisemmin kohtuuhinnalla valmiita sivuposkien ristipääruuvisarjoja.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 22:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:27
Viestit: 23
Niin jos puhutaan noista alkuperäistyylisistä "japsikannalla" olevista ristipääruuveista niin ne EI todellakaan ole mitään pultti-tai rautakaupan vakiokamaa ja eivätkä juurikaan pysty/halua ruveta niitä mistään tilaamaankaan. Alkuperäisosina yksitellen tilaamalla niitä vielä ehkä saa, tosin niissäkin on usein sitten taas pinnoite vääränlainen. Eli eivät ole enää kiiltosinkittyjä joita 70-luvulla vallan oli käytössä. USA:sta näitä on saatavana eripituisina ja -kokoisina sarjoina ja sieltä ainakin itse olen niitä hommannut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 22:32 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Vastaavan näköisiä kyllä on vastaan tullut, ei sitten lienee 'museokamaa'? Mutta olen itse kyllä vi***nut noihin ristipäihin kun saa aina iskumeisselillä hakata irti :twisted:
Nyttemmin vaihtanut kaikki kuusiokoloihin joten kaksi satsia ainakin löytyy kaasarin ruuveja :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 23:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:27
Viestit: 23
Kyllä noi alkuperäisetkin ristipääruuvit ihan toimivia on kunhan niitä vaan availlaan täsmälleen kantaan sopivilla ja oikean kokoisilla meisseleillä, edellyttäen ettei joku tupelo ole niitä kantoja jo jollain pilalle survonut.
Eli jos vaan vielä ovat koskemattoman näköisiä niin kunnollisilla ja laadukkailla työkaluilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aueta ja jälkiä jättämättä.


Viimeksi muokannut tuplaR päivämäärä Pe Tammi 06, 2006 09:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 23:15 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kyllä, mutta prikattomina ja teräksisinä tuppaavat liimautumaan alumiinin niin että... :evil: :evil: :evil:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 23:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:27
Viestit: 23
Kyllähän se välillä noinkin on ja paljolti kiinni siitäkin millaisissa olosuhteissa kone on joutunut vuotensa/vuosikymmenensä viettämään...Ja kieltämättä niihin joskus joutuu iskumeisseliäkin tarjoamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 09:59 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, kyllähän niiden ristipäiden kanssa pärjäilee, jos avaa niitä säännöllisen usein eikä paljon käytä konetta. Varsinkin pidemmät ovat todella kinkkisiä avata, jos ovat olleet hiemankin kauemmin kiinni. Tässä tullaan muuten siihen seikkaan, jota en ole koskaan näissä MR-hommissa ymmärtänyt. Miksi vaaditaan täsmälleen alkuperäisen kaltaisia ristipäitä, kun kuitenkin tuolloin kauan sitten tarvikeliikkeet tarjosivat kuuskoloja mallikohtaisina sarjoina. Kyllä nuo 70-luvun lopun / 80-luvun alun tarvikkeetkin ansaitsisivat museoarvon - ovat palanen mp-historiaa nekin. Tuolloinhan oli saatavissa tarvikkeita, joita nykyään ei enää saa kuten katteita, kate-tankki-satula -yhdistelmiä, urakoppia jne. Tuolloinhan oli tapana, että heti kun uusi prätkä oli liikkeestä ostettu, alkoi sen varusteleminen henkilököhtaisten mieltymysten mukaiseksi suht' suurilla muutoksilla. Nykyään varusteleminen jää minivilkkuihin, kisaputkeen ja PowerCommanderiin. Kuinkahan paljon Windjammereita, Cravenin laukkuja yms. historiallisia tarvikkeita on kärrätty kaatopaikalle vain sen takia, että niillä ei ole ollut (eikä ole) ns. MR-arvoa? Historia kunniaan!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Mikä?
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 11:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Mikä on PowerCommander? :? Kuulostaa ihan minulta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 11:45 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Ristipäitä ei varmaan kukaan pidä pyörässään muuuta kuin alkuperäisen ulkonäön takia. Raadon pohdiskeluun oikean aikaisten tarvikeosien kunnioittamisesta on ymmärtääkseni museohommissa mahdollisuus. Esimekiksi laukkusarja merkitään museotodistukseen, jolloin pyörää voi käyttää kyseisellä sarjalla varustettuna tai ilman. Itse en mahdollisuudesta tiennyt. Pyörä kulkee alkuperäisasussa ja laukut on varaston hyllyllä samoin kuin tavarateline.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 13:47 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
olis muuten myytävänä Cravenit.... toisesta puuttuu vaan kansi.. lensi jonnekin Punkaharjun lepikkoon joskus.. :'' mutta kätevästihän tuon tekee lasikuidusta muotilla jos...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä?
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 14:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
riepu kirjoitti:
Mikä on PowerCommander? :? Kuulostaa ihan minulta.

PowerCommder on ruiskupelien viritysboksi. Lisätietoa täältä
Ehkäpä tuo juuri siksi on PowerCommander III, koska Niinijoella päin vaikuttaa se ykkönen :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 15:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Varmaan monellekin, mutta eikö noi koneruuvit ole ihan stanua?


Isoissa Zetoissa oli kuusioruuvit koneen kopissa vakiona -79 lähtien Mk II/ST malleissa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 18:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
patu kirjoitti:
Moro,oiskohan jollekin jäänyt miljoonalatikkoon kuuspuolkkiin zetaan sopivia moottorin poskien kiinnitys pultteja--siis ristipääsellaisia kuusiokoloihin vaihdettaessa?MR-projektissa kun ei kuusiot ei oikein ole in.

zpowerdave@yahoo.co.uk Kysäseppä tolta kaverilta, luulen että saat
koko sarjan, eikä oo muistaakseni ees tyyristä :wink:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2006 02:55 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Tai sitten http://www.sunrisegraphics.co.uk Myyvät noiden tarrojen ohella myös ristipääruuvisarjoja sinkittynä ja rosterisena.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 28, 2006 19:07 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Toistaiseksi paras käyttämäni voiteluaine teräksen ja alumiinin kierreyhdistelmissä on kuparitahna. Brittipyörässäni on alumiinipultteja teräkseen ruuvattuna, niiden kanssa vasta perkeleellinen taiteilu on saada ryytyneet ihmetuumakokoiset :roll: kuusiokolot auki vaurioittamatta ruuvien kantoja :?

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 18:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Kun on oikean kokoiset työkalut niin ei niiden ristikantojen kanssa ole mitään vaikeuksia.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 18:43 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Pilaantuneiden ristikantaruuvien irroituksessa olen kokeillut tuollaista kun Screw Grab tahnaa hyvällä menestyksellä. Pari tippaa uraan ja kunnon meisseliä perään ja auki on 8) ... Kuparitahnan suhteen olen Coistisen kans samaa mieltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 18:43 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
On oikeankokoinen, mutta meisseli oli kantaa kovempi ja ruuvista vääntyi ristikko vaikka meisseli ei muljunut lainkaan :P Piti porata pois..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 20:47 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
On oikeankokoinen, mutta meisseli oli kantaa kovempi ja ruuvista vääntyi ristikko vaikka meisseli ei muljunut lainkaan :P Piti porata pois..

Joo, lukemattomia ristipääruuveja on jouduttu poraamaan pois aikojen saatossa - siinä ei edes oikean kokoinen laatumeisseli auta, kun alumiini on hapettunut teräsruuvin ympärillä :''

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 17:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Iskumeisselissä kannattaa kääntää ensin löysät pois ennen kuin päästää lekalla meisselin päähän.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 19:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
coistinen kirjoitti:
Toistaiseksi paras käyttämäni voiteluaine teräksen ja alumiinin kierreyhdistelmissä on kuparitahna. Brittipyörässäni on alumiinipultteja teräkseen ruuvattuna, niiden kanssa vasta perkeleellinen taiteilu on saada ryytyneet ihmetuumakokoiset :roll: kuusiokolot auki vaurioittamatta ruuvien kantoja :?


Mulle suositeltiin valovuosia sitten alumiinitahnaa noihin teräspultti-alumiini-yhdistelmiin. Kupari kuulemma reagoi jotenkin teräksen ja alumiinin kaa (sähkökemiallinen reaktio tjsp.). CRC:n alumiinitahnaa olen siitä saakka käyttäny eikä ole pultit juminu. Tosta kupari-jutusta ei omakohtaista kokemusta, isot pojat vaan kerto :roll:
Pakoputkessa yms. kuumissa paikoissa sitte kuparitahna onkin komiaa ja parasta. :idea:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 20:19 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Käytännössä sama käyttääkö alumiini vai kuparitahnaa. Tarkoitat sähköparia joka ilmaantuu esim.teräs/alumiini, teräs/kupari. Tästä syystä esim.auton jarruputket on kupari-nikkeliseosta mutta se on taas erijuttu.
Voit ihan rauhassa laittaa kuparitahnaa, tuskinpa tulevaisuuden sukulaiset viidennessä polvessa huomaa tuota ilmiötä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 20:22 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
KooJii kirjoitti:
Voit ihan rauhassa laittaa kuparitahnaa, tuskinpa tulevaisuuden sukulaiset viidennessä polvessa huomaa tuota ilmiötä...



ei sitä tiedä... Kawa saattaapi kestää ikuisesti ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 20:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
lewis kirjoitti:
KooJii kirjoitti:
Voit ihan rauhassa laittaa kuparitahnaa, tuskinpa tulevaisuuden sukulaiset viidennessä polvessa huomaa tuota ilmiötä...



ei sitä tiedä... Kawa saattaapi kestää ikuisesti ;D


Joo, joku arkeologi löytää mopetin saran vuoren päästä ja kiroilee että suatanan pakanat kun olivatten kuparitahnaa käyttänneet ;D :P

Tässä taas nähtiin Essonbaarin luotettavuus.. :oops:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 22:20 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tästä tahnastahan viriää kunnon keskustelu, ilman harrastajien asiantuntevia mielipiteitä ja käytänön kokemuksia olisi meistä motoristeistakin osa edelleen raapimassa ahteriaan tolppa-apinan kaverina paalun päässä mietiskelemässä ratkaisuja arkipäivän (alkoh...) :beer: kierre ongelmiin.

Havaintoni on että kawa-tehtaalla kokoonpano vaiheessa ei mitään voiteluainetta ollut laitettu kierteisiin harrastajien ahkerointia helpottamaan kun n. 30 vuotta jälkeen ruuvien kiristämisen (30 vjrk) osa ruuveista oli avattava, jos ei muuten niin pelkästä utskimisen halusta, vikoja kawasta on turha etsiä, ne tulevat jos on tullakseen mitä tulee moottorin kestävyyteen.

Oman kawani moottorin sivuposkien ruuvit avasin kierteet kuivana vailla mitään liukuvoiteita iskumeisseliä käyttäen, ja nekin vain ko. osien kiillotusta helpottaakseni, kaikki ruuvit onneksi ehjänä ja takuulla aukenee helpommin seuraavalla kerralla (130 vjrk) jos tarve vaatii, koko moottoria en halua avata kuin pakottavassa tilanteessa, twin-400 kone on edelleen tehdaskoottuna ja vapaa oljyvuodoista, kiitos kawan moottorin kookoonpanotiimille :jump: mitä nyt vähän venttiilien ohjurit vuotaa pakoputkeen..

Siis pakoputki-asennuksessako olisi hyvä kuparitahnaa käyttää, otan asiasta ilomielin vastaan vinkkejä että missä kohtaa tahna on paikallaan, koska kawani saa pian tehdasuudet putket, kunhan kerkiän asennushommiin, kilon purtilo tuli aikoinaan hankittua kuparitahnaa, pienenpiä annoksia ollut just silloin saatavilla :P

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2006 11:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pakoputkiasennuksissa kuparitahnaa on varmaan ajatus käyttää pinnapultteja kiinnittäessä, jos tarvii niitä vaihtaa, luulisin kirjoittajan tarkoittaneen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2006 12:48 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Opin toin tahnan kerralla kun irrottelin alumiinisliparia mustarautaputkesta. Huh-huh mikä homma, lopussa oli jo fiilis että se joko irtoo tai menee poikki, ...kele :shock:

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 02, 2006 00:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Jim Goose kirjoitti:
Pakoputkiasennuksissa kuparitahnaa on varmaan ajatus käyttää pinnapultteja kiinnittäessä, jos tarvii niitä vaihtaa, luulisin kirjoittajan tarkoittaneen.


Juuri näin. Erinäisissä jarruosissa on tuota kans tullu käytettyä, pitää vaan varoo ettei pluttaa kitakapinnoille :wink:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com